Forbruker bankene, ny nedtur på gang garantert

Slettet bruker
BANK 27.10.2019 kl 00:01 3207

Gjelds.registret virket ikke

Nå kommer det garantert nye eder og forbannelser fra Finanstilsynet og myndighetene
Var det noe denne sektoren ikke trengte nå, så var det et nytt negativ masse oppslag og økt forbruks gjeld
170 milliarder + 25 milliarder i annen forbruks gjeld med 3 part.
Nå er jeg veldig glad jeg selv er ute, men er trist fordi jeg har kjøpt så mye til mine arvinger i Bank Norwegian
Flere 1000 folk har 20 talls lån hver ? Hvordan er det mulig at folkene som jobber i disse bankene kan være så sløve, er det bare slike undermåls folk som sitter og låner ut penger i disse bankene.? Dette var triste nyheter igjen for denne sektoren

https://e24.no/privatoekonomi/i/kJ1AmB/skrekktall-tusener-av-nordmenn-har-minst-20-forbrukslaan
Redigert 20.01.2021 kl 12:07 Du må logge inn for å svare
Klodrik
19.11.2019 kl 22:48 1607

27. oktober garanterer altså Matmons oss at forbruksbankene nå vil gå på en kraftig smell. Han erklærer samtidig alle som jobber i disse bankene for sløve og undermåls. Fasiten etter tre uker er at både NOFI og KOMP har steget ca. 10% i denne perioden. Like før dette har Matmons solgt seg ut av NOFI på kurs på 50-tallet. NOFI endte i dag på 93,35. Hvem er sløv og undermåls, sa du?
Slettet bruker
15.11.2019 kl 13:10 1817

Er jeg bitter?
Jeg mangedoblet pengene jeg satte inn her på 7 år.
Grunnen til jeg gikk ut vet alle nå
Jeg liker ikke løgnere , jeg stolte ikke på de .
Utbyttene de lovet i flere år kom aldri
Siden jeg gikk ut har jeg alt fått utbytter i andre aksjer
Jo timingen kunne sikkert vert enda bedre ut av NOFI
Men rask regning viser at jeg fikk tett på 80 i snitt da jeg gikk ut , jeg er veldig fornøyd med den lange oppturen jeg hadde her
Men løgnhalser og falske mennesker, det er dessverre eller heldigvis noe jeg ikke aksepterer og tåler
AkerBP har gått 10% siden jeg byttet , så har jeg fått 2% utbytte der
FRO har jeg 2 turer i siden jeg gikk ut , den første ga meg et pluss på 13% og nå er jeg inne i den igjen og har nye 5-6%, her forventes det direkteavkastning på 23% i form av utbytte neste år Tror du at dere får 21 kr i utbytte i NOFI til neste år ?
HUNT skal jeg har på nytt igjen når tiden er der, DNB regner med 22% direkte utbytte av den på kurs 5
Tror du at de får det aksjonærene i NOFI? I not think so
Jeg er kan hende ikke i pluss i forhold til verdi i NOFI akkurat nå, men det kommer jeg garantert å være ute på nyåret

Utbytter har vert viktig for mange selskap, det er det som har ført til at Fredriksen er blitt styrtrik
Han tømte kassa i FRO og har siden bygget flere utbyttemaskiner , bla Marine Harvest nå Mowi
Fra jeg fikk mine første Apple aksjer til 1997 fikk jeg mer i utbytte enn jeg hadde betalt for aksjene, jeg ga ca 50.000 kr da Delphi kjøpte disse
Så kom Steve Jobs tilbake som sjef og det ble ingen utbytter der så lenge han levde mener jeg å huske
Så etter hans død fikk vi i 2012 utbytte igjen 2,65$ i utbytte pr aksje, men da hadde jeg bare 100 aksjer igjen
Siden da har vi fått utbytte 4 gang pr år
Hvis jeg nå kjøper HUNT , hvilket jeg har planer om. Så får jeg 18 utbytter utbetalt i 2020
Hvor mange penger det blir vet jeg ikke, men det meste skal re investeres
Jeg er derfor meget tilfreds med å ha forlatt løgnhalsene i NOFI.
Timingen kunne sikkert vert enda bedre. Men det er få om noen som har tjent mer % av de som har forlatt .
Så irritert ble jeg på løgnene til denne ledelsen at jeg flyttet alle mine penger derifra og slettet min konto der
Falske mennesker avskyr jeg
Hunt hadde jeg en gang med 11-12 % +
Redigert 15.11.2019 kl 13:53 Du må logge inn for å svare
Klodrik
15.11.2019 kl 12:44 1836

Ikke å undres over at Matmons er bitter. Han traff vel bunnen ganske klokkerent da han solgte seg ut for ikke lenge siden.
Slettet bruker
15.11.2019 kl 11:57 1864

Finanstilsynet har lagt ut rapporten "Kontroll av noterte foretaks finansielle rapportering i 2019" på sin forside".
https://www.finanstilsynet.no/contentassets/709808b4eac84719987dec3208031562/kontroll-av-noterte-foretaks-finansielle-rapportering-i-2019.pdf

Her står det: "I løpet av 2019 har Finanstilsynet gjennomført tilsyn hos ni banker av etterlevelsen av de nye nedskrivningsreglene i IFRS 9. Tematilsynet
vil bli avsluttet med offentlige brev til bankene og en avsluttende samlerapport. Finanstilsynet vil på ulike måter følge opp at banker etterlever IFRS 9,
herunder særlig nedskrivningsreglene, på en tilfredsstillende måte."

Siden det er ni banker, så er det ganske sikkert at her må det være mange forbruksbanker. Dette er en ganske stor nyhet. De har vært hos ni banker. Så nå er
det ikke lenge til disse brevene blir offentlige.

Når de skriver at de da at de vil følge opp at bankene etterleverer IFRS 9 nedskrivningsreglene på en tilfredsstillende måte, så sier det ganske mye.
At de skal se etter at de etterleverer de på en tilfredsstillende måte, må jo bety at det ikke er tilfredsstillende i dag. Her kan det da komme betydelig større tap enn
det som er resultatført hittil. Jeg vet ikke om det har vært tematilsyn hos Bank Norwegian, men at de har vært hos forbruksbanker med IFRS 9 er sannsynlig.
Redigert 15.11.2019 kl 12:02 Du må logge inn for å svare
CS_invest
08.11.2019 kl 22:05 2057

Helt flott at få denne type legalisert mafiavirksomhet slaktet og lagt død for godt. Etterpå kan regjeringen ta skattesnylterne innen IT (Google, Microsoft, Facebook, etc...) - men de er vel så innhyllet i roterende ditital fis i kasketten at ikke bare ikke de klarer at få disse snyltere til at betale skatt, men i tillegg mener det er greit at de skal få bygge, bo og i tillegg få nesten gratis strøm - i grel motsettning til hva befolkningen får...
Slettet bruker
08.11.2019 kl 12:15 2128


DnB har begynt å markedsføre forbrukslån igjen på Google. Dette etter å ha vært ute i to år. Noen som vet hva de planlegger?
Slettet bruker
29.10.2019 kl 08:39 2558

Blir vel en seilas under krona på BraBank. Er vel mange som skal selge for å få redusert skattekravet.

Samme prosedyre som ifjor.
tickerlover
29.10.2019 kl 08:25 2583

BRAbank gikk på enda en smell.
Taper -26 mill etter skatt i Q3.
-12 mill på "restrukturering", -5 mill tap på salg av NPL, -10 mill i tap på BRAbank portefølje, overbemanning, startet kostnadsprogram, sliter med nye kapitalkrav osv.
Nå ramler det ut mange skjeletter av skapet. Dette var ikke bra.
https://mst.blob.core.windows.net/cms/2042/brabank-asa-q3-2019-presentation.pdf
https://mst.blob.core.windows.net/cms/2043/brabank-asa-q3-2019-report.pdf

Instabank klarer seg bedre. +13,2 mill etter skatt i Q3.
De går ned i Norge, men forsiktig vekst totalt.
https://instabank.no/wp-content/uploads/2019/10/Instabank_Interim_Report_Q3_2019.pdf
Slettet bruker
29.10.2019 kl 01:17 2692

Bare negative fortegn for forbrukerbank. Enda et eksempel i rekka:
https://finansavisen.no/nyheter/bank/2019/10/28/7467160/forbrukslansbankene-bryter-markedsforingsloven-og-finansavtaleloven-mener-forbrukertilsynet

"Ikke-investerbar sektor"...
Slettet bruker
28.10.2019 kl 13:05 2786

Du virker veldig lur
AKER/BP har en cash beholdning på flere milliarder
Slettet bruker
28.10.2019 kl 13:01 2790

det stemmer vel ikke helt kai, er det ikke påslag for nibor på 4,5% obl låna er då
Kaisovski
28.10.2019 kl 12:56 2800

Du vet at akerbp finansierer utbyttene sine med lån til samme prosent, som Nofi låner ut? 7-9%.


Slettet bruker
28.10.2019 kl 12:23 2827

Ja ka sa eg, Insta bank sliter vist i norge etter registreret kom, det same vil Nofi gjere. Tøm og røm her Matmons
Slettet bruker
28.10.2019 kl 12:12 2841

Mine døtre har nå begynt å selge seg ut for seg selv og for sine
De bytter også til AKER/BP som vil gi sikkert utbytte , min eldste datter solgte for seg og sine forrige uke sier hun
Håper resten kommer seg ut denne uka , de har mye aksjer.
Ser at det er nedgradering av kursen hos samtlige meglerhus nå
Selv superoptimisten i Sparebank 1 tar nå ned kursmålet fra 125 til 105, han hadde jo tidligere kurs-mål på hele 155 tror jeg det var
DNB, Pareto, ABG, Arctic Securities, Carnegie og Nordea Markets har alle nedgradert aksjens kurs-mål
Slettet bruker
27.10.2019 kl 12:32 2993

Hei Matmons... Dette sier jeg meg enig. Sparebankene er inne i en meget god periode nå som absolutt ser ut til å fortsette.

De store sparebankene på børs har egenkapitalbevis som er ansett som sikrere enn aksjer, med god omsetning når det kommer til børshandel, de er (nesten) aldri gjenstand for negative nyheter og det kjøres rause utbytter. De store sparebankene drar også fordel av fortsatt byvekst, og så har de langt flere bein å stå på enn forbruksbankene, med mye lavere risiko.

Forbruksbank var en smart investering i en tidligfase, da de bana seg vei og vokste voldsomt uten alt det negative fokuset på seg, men den tida er for lengst forbi. Selv tjente jeg godt på NOFI, den gang med ticker BANK, men det var fordi de da kunne ta store andeler i et umodent marked. Siden skulle flere forsøke å kopiere dem, markedet ble mer modna, og nå ser det ikke helt bra ut på det feltet der. De som tilsynelatende mener noe annet, ser ut til å fornekte realitetene, og det er ingen god forutsetning for å investere smart.

Til uka legger MING fram tall, og jeg er ganske sikker på at det blir en fryd å lese rapporten.

https://www.sparebank1.no/nb/smn/om-oss/investor.html
Redigert 27.10.2019 kl 12:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.10.2019 kl 10:18 3062

Må forsøke få mine arvingers aksjer her solgt og over i utbytte aksjer
Er ikke mer å hente i disse aksjene nå med slik opplysninger som dette kommer frem
Det er som en sier bedre å være i disse sparebankene
coccoman
27.10.2019 kl 10:00 3082

Gjeldsregisteren virker jo, nå er det mulig å få samlet oversikt og den er kommet. Å bare skylde på enkeltbankene når en selv har søkt etter stadig mere og flere lån og endt opp med 10 - 20 forbrukslån blir for enkelt. NÅ stopper det opp for de største lånetakerne, det er jo bra. Hau, hau.
P.Eksperten
27.10.2019 kl 09:20 3108

Gjeldsregisteret virker da i aller høyeste grad, ellers hadde en ikke oppdaget disse lånene og låntagerne. At de som låner ut er sløve eller er undermåls kan en være tildels enig i. Allrede føre gjeldsregisteret kom i drift så hadde en sjansen, ikke bare sjansen, det var pliktig til å gjøre en kredittsjekk på inntekt, formue og øvrig gjeld. Så dersom det satt en lånesøker som nektet for gjeld i andre kredittinstitusjoner og bankfunksjonæren neglisjerte/neglisjerer dette så satt/setter en både banken og sin egen arbeisplass på spill.