Ingen gladnyhet, men...

Rojan
PLT 27.10.2019 kl 02:02 1612

Dessverre har et smartphone prosjekt blitt kansellert. En potensiell kunde for poLight er dermed ute av dansen. Dette vil mest sannsynlig påvirke kursen til uka tror jeg, men er samtidig rimelig sikker på at det vil være kortvarig da andre vil se en kjøpsmulighet, og drive kursen opp igjen.

Dette er selvsagt ingen gladnyhet, men på ingen måte heller noen krise. En design win på smartklokke, med den banebrytende linsa til poLight, vil med stor sannsynlighet bli annonsert før jul, og med litt vind i seilene kan denne skuta få god fart.

Mye tyder på at det er et firma som heter Red Digital Cinema som har kansellert sitt mobilprosjekt grunnet helseproblemer.

https://www.google.no/amp/s/telecom.economictimes.indiatimes.com/amp/news/red-hydrogen-phone-project-cancelled-as-founder-retires/71762479

Digital cinematography camera maker Red Digital Cinema is giving up on its ambitious Hydrogen phone project as the companys founder Jim Jannard has announced his retirement in the wake of a few health issues.

Den digitale filmkameraprodusenten Red Digital Cinema gir opp det ambisiøse Hydrogen-telefonprosjektet siden selskapets grunnlegger Jim Jannard har kunngjort sin pensjonisttilværelse i kjølvannet av noen få helseproblemer.

Det har med andre ord ingenting å gjøre med poLight sin linse å gjøre. Linsa er like fantastisk som før.

Selv om dette ikke er de beste nyhetene, så mener jeg vi får noe verdifull informasjon av denne hendelsen.

- poLight er et særdeles seriøst og ærlig selskap, som kort tid etter at de selv har mottatt beskjed om kansellering formidler meldingen videre. Aksjonerer i poLight kan være trygge på at selskapet er åpen og ærlig om det de kan være åpne om.

- Red Digital Cinema er primært en kameraprodusent som skulle lansere sin andre telefon. Ut fra det jeg har funnet ut lager de også linser. At Red Digital Cinema da velger å bruke poLight sin linse må jo være en klar bekreftelse på at de virkelig har et unikt godt produkt.

Jeg er aksjonær i poLight og har tenkt til å sitte lenge, mine meninger kan dermed være farget av det.

Jeg er poLighter og stolt av det😀
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Kraamz
27.10.2019 kl 07:52 1521

Liker!
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.10.2019 kl 08:13 1484

Veldig bra oppsummert Rojan!

”you lose some, you win some”
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
rosgun
27.10.2019 kl 08:50 1414

Det er fint.
At Polight skal få en reaksjon ned på mandag er jeg høyst usikker på. At det vil bølge litt kan så være, men tror faktisk aksjonærene med volum sitter helt i ro, og at det blir lite volum. Noen vil prøve seg, men hvem vil egentlig la seg lure nå? Og hvorfor tror dere baissere vil bli ivrige på mandag. Det jo nettopp av samme grunn som oss. De vil kjøpe aksjer som du skal lures til å selge....
Det er som jeg har sagt før. Det er de som selger som bestemmer kursen. Og med all respekt:» Hvorfor skal folk selge nå» ????

Klokke er nå fremskyndet til ila 2019. Ingen er jo så lite smarte og selge før lanseringen av klokke før jul i 2019???

Det kan jo komme melding i morgen på designwin!!!!

Om aksjonærer nå sitter i ro i maksimalt 25 børsdager så vil jo kursen ruses kraftig oppover uansett...

Forstå det den som vil.... Jeg selger ikke en eneste aksje her.

Det er et spill jeg vil tape på. Å selge, så gå og være usikker på å gå inn igjen for å vente på designwin , nei takk. Sitter i ro her..Og håper alle andre også har is i magen. Når vi har ventet i så mange år så skal vi vel ikke la oss lure til å selge noen dager FØR gjennombruddet kommer. Mulig baissere er dumme og enkle sjeler , men Polight aksjonærer viser seg i det motsatte hjørnet, tålmodige, langsiktige og forsiktig optimistiske👍😀💪💪💪. Vi selger ikke og ser frem mot lansering av T-lens på verdensmarkedet!!! At det blåser litt må vi regne med, at klokke nr 1 kommer ila 2019 og at klokke nr 2 er ferdig med 2. Fase viser styrke og tro i dette eksplosive segmentet som på sikt vil erstatte mange mobiltelefoner.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.10.2019 kl 09:13 1373

Det er klart at når en kunde kansellere en bestilling er det en dårlig nyhet og hvor mange kunder har PLT egentlig?
PLT har på kort tid gått fra kr 7-8 i hovedsak basert på forventninger og når det nå kommer kansellering så må en spørre seg hvorfor?
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.10.2019 kl 09:31 1335

Skjønner at du trenger bittelitt hjelp her kjære analytiker! Markedet har klart og tydelig respondert på bestillingene av t.lens som skal brukes i smartklokke. Det ble offentliggjort på torsdag at den ene telefonkunden ønsker å bruke t.lens og dette er nå videre i evt fase. Kursen har ikke akkurat eksplodert på den nyheten, da det er flere ting som gjenstår før evt. design-win. Meldingen på fredag bekrefter at denne kunden er kansellert grunnet eksterne årsaker som ikke har noe med Polight å gjøre. Så får vi se om markedet vil slippe aksjene basert på denne meldingen og stå utenfor når design-win på klokke kommer.

Igjen her er bekreftelse fra Isaksen etter jeg tok kontakt i går:

”Hei Øyvind! Det er mye spekulasjoner ute å går men for å være sikker på at jeg har forstått riktig, gårdagens børsmelding: Det er produsent av smartelefon som kansellerer p.g.a egne faktorer som ikke omhandler t.lens eller utfordringer med linsen?

Hei!
Du har forstått rett. Produsenten har kansellert prosjektet og det har ikke noe med vårt produkt å gjøre.
Mvh Øyvind”

Er du usikker? Ja så ta kontakt du også!! Men opplever dessverre her at du og andre som ikke eier aksjen eller bryr som om annet en at andre mislykkes.

Så er det sånn også at alle potensielle kunder i verden ikke kommer til å bruke Polight nå i første omgang! Det bygges stein for stein og det er det jeg oppfatter markedet har respondert på så langt.

Lykke til!
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
BareBareH
27.10.2019 kl 09:32 1328

Helt enig. Ser ingen grunn for at denne meldingen skal knekke polight. Red lager fantastiske videokamera til proffe. Den mobilen de har er laget for de samme entusiastene. Altså et smalt marked og lavt volum. Ingen storfisk som forsvant. I tillegg så forsvinner av andre grunner enn T-lens. Hadde vært en annen historie om en av de store valgte en annen produsent av linser etter pvt. Litt grums blir det i morgen, men ubetydelig i større sammenheng.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.10.2019 kl 09:36 1309

Hvis en skal få vite den eksakte grunnen til at kunden kansellerte orderen må en få denne begrunnelsen fra det selskapet som kansellerte orderen og ikke av PLT. En slik kansellering vil nok av markedet oppfattes som negativt til uken.

Hvor mange kunder har PLT??
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
27.10.2019 kl 09:40 1290

Det var jo samme ramaskriket da Google lanserte sin nye telefon og poLight ikke var del av denne. Det var ikke måte på hvordan kursen skulle gruses og enkelte lurte sågar om 20-talle ville holde. Og hvorfor? Jo, fordi hele oppgangen skulle være basert på at poLight skulle levere linse til Google sin nye telefon. De av iss som forsøkte å mane til edruelighet og pekte på at oppgangen begynte da en smartklokkene produsendt bestilte sin første batch med linser i august, ble latterliggjort.

Nå er baisserne i gang igjen. Nå heter det seg at hele oppgangen er basert på forventningene til denne smartphoneprodusenten. Si meg, hvor mye har egentlig kursen gått etter presentasjonen på torsdag?

Nå må småinvestorer tenke seg fodt om før de blir lurt til å gi bort aksjene sine mandag morgen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.10.2019 kl 09:46 1275

Om dere ser andre forum denne analytikeren er aktiv i skjønner dere fort at denne må taes med en klype salt🙈
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.10.2019 kl 09:47 1268

Bra, bra, bra!!!!
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
27.10.2019 kl 09:50 1253

Kjør på gutter. Ganske utrolig å se hvor mye energi disse mørkemenn legger ned i å svartmale dette selskapet. Motivene er tvilsomme. Her har vi over lang tid vært med på opp og nedturer i Polight. Nærmere mål en noensinne. Å kaste kortene nå er ingen problemstilling. Om markedet reagerer negativt på denne meldingen, ja så er det også denne gangen en kjøpsmulighet. Da skal i alle fall jeg laste opp mere. Med begge hender. For meg er dette en mulighet jeg ikke kommer til å gå fra meg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Kraamz
27.10.2019 kl 10:14 1210

Ohh yes!!
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.10.2019 kl 10:27 1180

Hvor mange kunder har PLT?
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.10.2019 kl 10:31 1172

Anbefaler deg heller å sette deg inn i dette selv mr. analytiker. Les q3 rapporten nøye så får du sannheten. Det er jo så mye rare meninger og utsagn på dette forum...
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
27.10.2019 kl 12:01 1084

Analytikerns
Er det et generelt problem hos dere baissere/kritikere at dere ikke gidder å sette dere inn i et selskap dere eller er hissige på å slenge dritt om? Og er det fordi dere frykter å finne noe positivt om selskapet at dere konsekvent må spørre om data dere med letthet kan finne i kvartalsrapporter og presentasjoner?

I den grad dere kritiske bemerkninger skal bli tatt på alvor bør dere begynne å sette dere inn i selskaper dere ynder å baisse. Rett nok vil trolig de mest oppegående av dere da slutte med tøvete og tanketomme baisseinnlegg.

Sist jeg hørte at kursen skulle tryne, var dagen etter at Google hadde presentert smartphonen sin. Da var det enkelte av dere glupinger som lurte på om 20-tallet skulle ryke. Vel, vel dere må ha blitt djupt såra og vonbrotne da dere oppdaget at majoriteten av aksjonærene faktisk ikke lot dette affisere dem. Hvorfor? Jo, fordi de fleste som kjøper seg inn i poLight skjønner at vi står på terskelen av et internasjonalt gjennombrudd fir poLight sin teknologi, samtidig som vi skjønner at alle aktørene sim snuser på TLens ikke vil bli kunder. Da blir ikke den slags hendelser avgjørende for våre disposisjoner i poLight. Heller ikke fredagens hendelse endrer dette synet. Men det er dermed ikke sagt at småinvestorer og investorer uten videre erfaring fra aksjemarkedet vil bidra til å selge ned kursen. Og jeg skjønner at da vil muffene i baisseforsamlingen fly i taket. Men da er mitt råd, nyt nedturen den stakkars stunden den vil vare, for jeg tror dessverre ikke dere får beholde feststemningen lenge i kommende uke.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
rosgun
28.10.2019 kl 04:59 879

Nå kommer det melding om designwin på klokke hvert øyeblikk- dumt å selge da. Hvorfor selge egentlig rett før gjennombruddsordren?

Er det ikke den alle har ventet på. Med 25 produkter i testfasen vil det være naturlig at et og annet prosjekt blir utsatt . Mobiltelefoner er vel der det er mest konkurranse av alle produkter som finnes. Men det er flere å ta av. En klokkeordre har heller aldri vært innpriset i Polight aksjen.

Nå må Polight aksjonærer vise at de er smartere enn baissere og villedende overskrift i Finansavisen.

Oslo Børs er en innsidebørs og journalister er med på dette løpet. Men Polight er annerledes landet med svært få aksjer i omløp. Derfor anses aksjene som gull, og særlig det å få ut høyt volum til aksjefond og nye aksjonærer.
Så en oppfording til alle i dag: IKKE SELG!!

Når som helst kommer ordren på 1.klokke til å bli MASSEPRODUSERT ...... Det kan skje i dag, i kveld etter at børsen stenger...
Dette spillet er igang og absolutt alle midler tas i bruk.
Igjen- ikke la deg lure utpå- det har du absolutt alt å tape på og ingenting å vinne på. Husk at så lenge noen også kjøper aksjene også, så er det alltid noen som vil mene det motsatte av deg. Alle som sverter Polight og oppfordrer til salg, er selvsagt de som vil kjøpe aksjene dine. De har ingen annen interesse enn det, hvorfor skulle de ellers engasjere seg i forum ? Regner med de kunne brukt tiden sin på noe helt annet natt og dag og helg...

Hvis dem og alle andre som tror de kan lure oss i dag fingeren

:IKKE SELG!!!
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare