Ny smartklokke på gang?

rosgun
PLT 27.10.2019 kl 06:54 3372

Jeg er nå bare glad for at telefonmuligheten glapp etter å ha undersøkt smartklokkemarkedet nærmere. Jeg tenker her kun risiko, og slik jeg ser det har Polight betydelig større sjanse til å vinne frem
med sin « benfits of product» i klokker enn telefoner på kort sikt.
Trenden er også salg av mer klokker ( med flere funksjoner, sannsynligvis også kamera) og færre mobiler... i denne tråden vil du også forstå hvorfor:

Litt om markedsutsiktene på smartklokker:

https://www.google.com/amp/s/www.alliedmarketresearch.com/smartwatch-market/amp

Og litt om mobiltelefoner og utsikter:

https://www.gsma.com/globalmobiletrends/

————-/


Merk følgende fra Q 3 rapporten:

Two PoCs for smart-watch applications have delivered positive results with respect to technical performance. One of these HAS TO DATE resulted in a real product project.

Mao to date=pr dags dato ( dvs at den andre ikke er skrinlagt, men muligens klar for videre stadier hvert øyeblikk)

Så når kommer klokke nr 2, og vil det ikke da være naturlig at det kommer til å skje noe her rimelig raskt når gjennombruddet er et faktum ila 2019 med klokke nr 1.


————-

.....og følgende fremskynding/ oppdatering i forhold til Q2:
( i Q2 var det slutt 2019 / BEGYNNELSEN 2020)

One of the projects is for the wearable product which is planned for........



market release in 2019. ....

———

Mao er all tvil nå feiet til side:

KLOKKA skal faktisk lanseres nå i 2019...,,

..... og i tidligere tråder har jeg funnet ut følgende uttalelse:

«Det er svært vanskelig å faktisk finne en god klokke med kamera i dag, og det er ikke mye å velge i»

Så jeg regner nå med denne lanseringen, stor eller liten , kjent eller ukjent vil Polight vise verden og de andre som ligger i utviklingsfaser og som fortsatt tviler på teknologien, faktisk ser at det fungerer i praksis....

......Og igjen det finnes ikke så mye kvalitetsklokker å velge i når det kommer til klokke med kamera...

Så den andre som er ferdig med POC, vil nok rimelig raskt avansere i utviklingsfasene etter lansering av den første.

Jeg ser for meg et kappløp mellom klokkeprodusenter som vil bli svært oppmerksom på polights teknologi hva gjelder kamera i klokke.

Dette segmentet er selvsagt svært mye enklere å lykkes i på kort sikt enn telefoner. Nettopp fordi de ikke vil få noe konkurranse fra andre som kan måle seg med lavt forbruk av strøm, fotavtrykk og videochat/fokus/kvalitet.

Isaksen sa for første gang nå på Q3 at klokker så ut til å bli et volumprodukt. Og det er forståelig når dette segmentet øker med lynets hastighet på 25% bare hittil i år i forhold til 2018 på samme tid. Og dette er spådd en enorm vekst fremover med eksplosive salgstall.

Og igjen, det er ikke mye å velge i med kamera.

Nå har Polight en klar, og lansering i 2019......

2019.....det er jo 2020 om 8 uker, trekk fra jula så står vi igjen med 6.... for denne klokka skal nok under juletreet til flere i ÅR.

... Og når kommer klokke nr 2 tror dere ?

Antageligvis raskere enn noen klarer å spå, da dette kommer til å bli polights mulighet for å ta rotta på alt av konkurranse, og hvem vil vel ikke ha en klokke med kamera, kanskje etterhvert istedet for mobil ?

I dag har noen klokker SIM-kort og opptrer faktisk som en mobiltelefon. Kan jo hende at dette tar over etter mobiler for mange i fremtiden faktisk.

For er det en ting som er sikkert er stadig fallende salgstall for mobiltelefoner over hele verden....

Muligens starter revolusjonen fra mobil til klokke allerede i år når folk ser hvor bra bilder og videoer det blir med polights kamera. Og det er vel ikke vanskelig å tenke seg også klokke med 5G teknologi heller. Da blir muligens det videochat fra klokke og ikke telefon i fremtiden. Det er faktisk ikke helt utenkelig 💪👍👍

Her er beviset på at jeg ikke er alene om akkurat den spådommen, sånn i tilfelle uvitende baissere skulle tilbakevise påstanden:

https://www.google.com/amp/s/www.techradar.com/amp/news/could-a-smartwatch-replace-your-phone

Merk:
According to the latest statistics from research company Strategy Analytics, global smartwatch shipments have grown 44% in the second quarter of 2019 alone, with Apple maintaining its top position with a 46% share of the global smartwatch market.

Se også disse som bekrefte paradigmeskifte i aller høyeste grad er igang og vel så det. Det som er KONGE. Dess mer man putter inn i klokken, dess mindre plass til kamera blir det. Så Polight har en fantastisk nisje og mulighet i dette enormt voksende markedet. Bare sjekk følgende linker som bekrefter skifte fra telefon til klokke:

https://www.hodinkee.com/articles/us-smartwatch-sales-are-soaring-2019

http://www.daxueconsulting.com.hk/smartwatch-market-in-china/

https://www.google.com/amp/s/www.alliedmarketresearch.com/smartwatch-market/amp
Redigert 20.01.2021 kl 10:18 Du må logge inn for å svare
Kraamz
27.10.2019 kl 07:49 3297

Jeg skal hvertfall ønske meg en Polightklokke til jul😃
focuss
27.10.2019 kl 08:00 3273

Rosgun
Jeg synes Provence sitt argument om at Tlens bildekvalitet ikke forstyrres av bevegelse er et noe som gjør linsen til kanskje det eneste som kan funke på en klokke.
rosgun
27.10.2019 kl 08:34 3226

Mye taler for at Polight vil få monopol på nisjeproduktet som kan kalles «Camerawatch».

(Synd Google allerede har patentert sin klokke med dette navnet)

Tror vel kanskje at det nå er et nisjeprodukt, men antakelig vil komme som standard i de fleste større produsenter av smartklokker etterhvert som Polight beviser gjennom sin gjennombruddsordre at teknologien fungerer og alle fordelene kommer til syne i praksis.

Både LG, Apple, Microsoft, Oppo, Xiaomi og ikke minst Google med flere har patenter godkjent for klokke med kamera. Regner med at det ikke er tilfeldig og at de har forsket mye på trender og har kompetente folk ansatt som forstår hva markedet vil ha fremover.

Tenker jo at dette er et supert marked for Polight og holder mer enn nok for å få status som enhjørning, selv uten å selge linser til en eneste mobiltelefon 💪👍
Redigert 27.10.2019 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
rosgun
27.10.2019 kl 11:53 3102

Dette klokke markedet har tatt av og videre sykelig vekst ventes, økt ca 60% bare siste måneden

https://www.hodinkee.com/articles/us-smartwatch-sales-are-soaring-2019

http://www.daxueconsulting.com.hk/smartwatch-market-in-china/
Redigert 27.10.2019 kl 11:56 Du må logge inn for å svare
2211
27.10.2019 kl 15:28 3001

Jeg ser potensialet. Har ikke fulgt dette selskapet lenge. Om de skulle få fullt gjennomslag og få uante ordre. Hva er dagens produksjons kapasitet og fortjeneste ved full produksjon /salg. Og hvor mye utfordring er det å øke produksjons kapasiteten?
Redigert 27.10.2019 kl 15:28 Du må logge inn for å svare
rosgun
27.10.2019 kl 15:54 2946

Nå vil det i den nærmeste tiden bli spennende og se det endelige volumet på klokkebestillingen og at
det når som helst kan komme en scanner bestilling fra EVT til PVT fase. Om disse skulle slå til vil antatt volum være på alt fra i området 4-10 millioner linser tilsammen....avhengig av hvem smartklokken ender opp hos og salgstall.

Google er fortsatt spådd klokkeutgivelse i 2019, og xiaomi rykte også vil slippe sin første smartklokke ila året. Oppo er den tredje kandidaten som jeg ser på som mest aktuell.

Om produksjonen i 2020 kun skulle bli:
Antatt volum klokke : 4 mill
Antatt volum scanner: 1 mill

Overskudd 2020:
(5x30)/2 -(11x4)= 75 millioner - 44 millioner= 34 millioner
————

Om produksjonen i 2020 kun skulle bli:
Antatt volum klokke : 2 mill
Antatt volum scanner: 1 mill

Overskudd 2020:
(3x30)/2-(11x4)= 45-44=1 million kroner

Kapasiteten på linse produksjon er 20 mill i året.
Så med kun en utnyttelse på bare 15% vil det altså gi overskudd.

At det ila 2019 eller 2020 blir flere prosjekter til EVT,
PVT og designwin fase på telefoner vil jeg si er svært sannsynlig,
ikke minst pga 5G konkurransen som nå går på å få ut telefoner i lysets hastighet med 5G på markedet.’pris på telefoner med dette i seg har kostet mye, og kampen om
å laget billigere modeller er igang.

At Polight har 10 kameramodulprodusenter in house må jo gi noen resultater ! Og 10 mobilprodusenter.
Hvis nå Polight har laget flere kameramoduler med sin linse i seg for kameramodulleverandører vil jeg anta at det vil komme flere på en gang hvert øyeblikk nå, og at ketchup effekten kan bli overveldende og at tempoet skrus opp betraktelig. 5G er klart i Kina og nye land kommer raskt etter. At dette vil gå veldig raskt nå sier seg selv...
Min spådom er fortsatt at fabrikken kan få en god kapasitetsutnyttelse i 2020. Flere ligger nok i skorpa fra POC fase til EVT fase nå, og ved neste korsvei antar jeg at de vil melde flere av disse samtidig etterhvert som 5G utvikles ila 2019-2020.



Nå vil det igjen vise seg på mandag og nærmeste tiden vises hvem som er langsiktige og kortsiktige polightaksjonærer.
Tradisjonelt har de fleste vært tro mot aksjen og
bestemt seg for å sitte langsiktig. Og igjen :
Er det ikke typisk om man går ut, så vil man inn igjen, men da er man ut igjen og så inn, og vipps var tapet større enn om du hadde sittet i ro. Det kan bli bølger, men du verden så kjedelig å sitte utenfor når gjennombruddsordren endelig lan bli meldt og bekreftet om kort tid. Kursen vil nok da gå mot nye høyder og
Her er det jo også trigger som faktisk kan komme allerede mandag på klokke, så igjen er min oppfordring til å ikke få panikk, for det er det faktisk ingen grunn til😊💪

Neste å se frem til i mobiltelefonmarkedet er denne messen i februar. Ikke lenge til, så nå blir det fullt kjør for testing og utprøving regner jeg med frem mot messen:
Litt som hvem klarer å produsere en rimelig telefon med 5 G først konkurranse. At Polight sin selfie linse kommer i front på de10 nye 5G telefoner som er under utvikling hos dem nå skal ingen pr idag utelukke! Var det 5 som var ferdig med poc fasen som meldt på Q3? Isåfall ligger det an til at disse kanskje alle går videre til EVT rimelig fort, dvs samme som den ene som trakk seg var. Så kan jo alle regne ut sannsynligheten for at alle eller flere går videre til PVT og designwin.

https://www.techradar.com/news/mwc-2020
2211
27.10.2019 kl 16:09 2908

Er det sån at om de selger maks produksjonskapasitet sitter de i gjen med 256 mil i årlig gevinst??
20x30 /2 - 11x4 ?? Og er det mulig å utvide produksjon?
rosgun
27.10.2019 kl 18:29 2830

Resultatet skal stemme ja, så er en grunnt til at jeg prøver å få folk til å forstå mulighetene som ligger her.

Et industrieventyr fra Norge som nå vil få sin første designwin.


Ja, kineserne er vel ikke sene med å bygge it eller finne effektive løsninger når det gjelder produksjon av det aller meste, uren at jeg hørt noe fra selskapet om mulighetene for dette. Regner med de har en plan for det.
Redigert 27.10.2019 kl 18:38 Du må logge inn for å svare
rockpus
27.10.2019 kl 18:43 2794

" og hvem vil vel ikke ha en klokke med kamera, kanskje etterhvert istedet for mobil ?"

Kan ikke se for meg at smartklokke skal erstatte mobil, spesielt med tanke på kamera. På mobil bruker du skjermen som søker og har meget god kontroll på det du vil forevige. Det er ikke uten grunn at mobilene stadig har fått større skjermer med stadig bedre oppløsning. Å sammenligne en slik stor mobilskjerm med å se bilder og video på en knøttliten skjerm på en klokke...?
Slettet bruker
27.10.2019 kl 18:55 2756

Hvis vi forutsetter at Polight en gang sitter med en årlig gevinst på 256 millioner kroner og deler det på de 8,2 millioner aksjer som finnes i selskapet, så tilsvarer det en fortjeneste per aksje på kroner 31,20.-
Tror markedet på videre vekst, så blir ikke jeg forbauset om PLT blir handlet med en PE på 30. Dette skulle da tilsvare kurs 936 Kroner!!
Jeg mener de burde kunne være der i 2021.
2211
27.10.2019 kl 19:00 2744

Ja vi får se. Om klokka kan erstatte mobilen så er det vel ofte greit i mange sammenhenger. Trenger du større skjerm er der jo bare å bruke nettbrett. Og selvfølgelig har du jo den gamle mobilen du kan finne frem. For min del virker det som ett produkt mange vil ønske😉
rosgun
28.10.2019 kl 04:56 2593

Nå kommer det melding om designwin på klokke hvert øyeblikk- dumt å selge da. Hvorfor selge egentlig rett før gjennombruddsordren?

Er det ikke den alle har ventet på. Med 25 produkter i testfasen vil det være naturlig at et og annet prosjekt blir utsatt . Mobiltelefoner er vel der det er mest konkurranse av alle produkter som finnes. Men det er flere å ta av. En klokkeordre har heller aldri vært innpriset i Polight aksjen.

Nå må Polight aksjonærer vise at de er smartere enn baissere og villedende overskrift i Finansavisen.

Oslo Børs er en innsidebørs og journalister er med på dette løpet. Men Polight er annerledes landet med svært få aksjer i omløp. Derfor anses aksjene som gull, og særlig det å få ut høyt volum til aksjefond og nye aksjonærer.
Så en oppfording til alle i dag: IKKE SELG!!

Når som helst kommer ordren på 1.klokke til å bli MASSEPRODUSERT ...... Det kan skje i dag, i kveld etter at børsen stenger...
Dette spillet er igang og absolutt alle midler tas i bruk.
Igjen- ikke la deg lure utpå- det har du absolutt alt å tape på og ingenting å vinne på. Husk at så lenge noen også kjøper aksjene også, så er det alltid noen som vil mene det motsatte av deg. Alle som sverter Polight og oppfordrer til salg, er selvsagt de som vil kjøpe aksjene dine. De har ingen annen interesse enn det, hvorfor skulle de ellers engasjere seg i forum ? Regner med de kunne brukt tiden sin på noe helt annet natt og dag og helg...

Hvis dem og alle andre som tror de kan lure oss i dag fingeren

:IKKE SELG!!!
rosgun
28.10.2019 kl 04:57 2588

Nå kommer det melding om designwin på klokke hvert øyeblikk- dumt å selge da. Hvorfor selge egentlig rett før gjennombruddsordren?

Er det ikke den alle har ventet på. Med 25 produkter i testfasen vil det være naturlig at et og annet prosjekt blir utsatt . Mobiltelefoner er vel der det er mest konkurranse av alle produkter som finnes. Men det er flere å ta av. En klokkeordre har heller aldri vært innpriset i Polight aksjen.

Nå må Polight aksjonærer vise at de er smartere enn baissere og villedende overskrift i Finansavisen.

Oslo Børs er en innsidebørs og journalister er med på dette løpet. Men Polight er annerledes landet med svært få aksjer i omløp. Derfor anses aksjene som gull, og særlig det å få ut høyt volum til aksjefond og nye aksjonærer.
Så en oppfording til alle i dag: IKKE SELG!!

Når som helst kommer ordren på 1.klokke til å bli MASSEPRODUSERT ...... Det kan skje i dag, i kveld etter at børsen stenger...
Dette spillet er igang og absolutt alle midler tas i bruk.
Igjen- ikke la deg lure utpå- det har du absolutt alt å tape på og ingenting å vinne på. Husk at så lenge noen også kjøper aksjene også, så er det alltid noen som vil mene det motsatte av deg. Alle som sverter Polight og oppfordrer til salg, er selvsagt de som vil kjøpe aksjene dine. De har ingen annen interesse enn det, hvorfor skulle de ellers engasjere seg i forum ? Regner med de kunne brukt tiden sin på noe helt annet natt og dag og helg...

Hvis dem og alle andre som tror de kan lure oss i dag fingeren

:IKKE SELG!!!
Tigerberget
28.10.2019 kl 06:45 2551

Hvorfor spammer du forumet med så inni helsikkes mange tråder om det samme hele tiden???
Klarer du ikke å skrive i samme tråden?
rosgun
28.10.2019 kl 06:52 2526

Har markeringsbehov ovenfor sånne som deg, slik at du kan lese deg opp litt før du begynner å bli usakelig.
rosgun
28.10.2019 kl 07:51 2385

Nå kommer det melding om designwin på klokke hvert øyeblikk- dumt å selge da. Hvorfor selge egentlig rett før gjennombruddsordren?

Er det ikke den alle har ventet på. Med 25 produkter i testfasen vil det være naturlig at et og annet prosjekt blir utsatt . Mobiltelefoner er vel der det er mest konkurranse av alle produkter som finnes. Men det er flere å ta av. En klokkeordre har heller aldri vært innpriset i Polight aksjen.

Nå må Polight aksjonærer vise at de er smartere enn baissere og villedende overskrift i Finansavisen.

Oslo Børs er en innsidebørs og journalister er med på dette løpet. Men Polight er annerledes landet med svært få aksjer i omløp. Derfor anses aksjene som gull, og særlig det å få ut høyt volum til aksjefond og nye aksjonærer.
Så en oppfording til alle i dag: IKKE SELG!!

Når som helst kommer ordren på 1.klokke til å bli MASSEPRODUSERT ...... Det kan skje i dag, i kveld etter at børsen stenger...
Dette spillet er igang og absolutt alle midler tas i bruk.
Igjen- ikke la deg lure utpå- det har du absolutt alt å tape på og ingenting å vinne på. Husk at så lenge noen også kjøper aksjene også, så er det alltid noen som vil mene det motsatte av deg. Alle som sverter Polight og oppfordrer til salg, er selvsagt de som vil kjøpe aksjene dine. De har ingen annen interesse enn det, hvorfor skulle de ellers engasjere seg i forum ? Regner med de kunne brukt tiden sin på noe helt annet natt og dag og helg...

Hvis dem og alle andre som tror de kan lure oss i dag fingeren

:IKKE SELG!!!
kaunis
28.10.2019 kl 07:59 2351

Du kan gjerne skrive side opp og side ned med selg ikke, men glem ikke at et svært opphauset potensiale for et enormt marked er lagt i grus. Smartklokker er populært men potensialet tilsier vel ikke den enorme oppgangen som dette selskapet har hatt på kort sikt? Bør ikke vær varsom-plakaten henges opp?
rosgun
28.10.2019 kl 08:02 2322

Nå kommer det melding om designwin på klokke hvert øyeblikk- dumt å selge da. Hvorfor selge egentlig rett før gjennombruddsordren?

Er det ikke den alle har ventet på. Med 25 produkter i testfasen vil det være naturlig at et og annet prosjekt blir utsatt . Mobiltelefoner er vel der det er mest konkurranse av alle produkter som finnes. Men det er flere å ta av. En klokkeordre har heller aldri vært innpriset i Polight aksjen.

Nå må Polight aksjonærer vise at de er smartere enn baissere og villedende overskrift i Finansavisen.

Oslo Børs er en innsidebørs og journalister er med på dette løpet. Men Polight er annerledes landet med svært få aksjer i omløp. Derfor anses aksjene som gull, og særlig det å få ut høyt volum til aksjefond og nye aksjonærer.
Så en oppfording til alle i dag: IKKE SELG!!

Når som helst kommer ordren på 1.klokke til å bli MASSEPRODUSERT ...... Det kan skje i dag, i kveld etter at børsen stenger...
Dette spillet er igang og absolutt alle midler tas i bruk.
Igjen- ikke la deg lure utpå- det har du absolutt alt å tape på og ingenting å vinne på. Husk at så lenge noen også kjøper aksjene også, så er det alltid noen som vil mene det motsatte av deg. Alle som sverter Polight og oppfordrer til salg, er selvsagt de som vil kjøpe aksjene dine. De har ingen annen interesse enn det, hvorfor skulle de ellers engasjere seg i forum ? Regner med de kunne brukt tiden sin på noe helt annet natt og dag og helg...

Hvis dem og alle andre som tror de kan lure oss i dag fingeren

:IKKE SELG!!!
Davinci_me
28.10.2019 kl 08:07 2293

Ned 50% i dag?
Slettet bruker
28.10.2019 kl 08:09 2280

10kr