Photocure: Indikasjon på terapeutisk effekt vha Cysview/Hexvix

Vandelay
PHO 28.10.2019 kl 09:00 14681

De kliniske resultatene til Hexvix/Cysview har vært svært gode og så gode at man har hatt vanskelig for å forklare dette vha økt deteksjon. Nå gir et nytt studie en god mulig forklaring. Økt immunorespons pga BLC og dette når en bruker vanlig diagnosebølgelende.

https://newsweb.oslobors.no/message/487909

Redigert 21.01.2021 kl 01:54 Du må logge inn for å svare
focuss
28.10.2019 kl 21:44 3620

risksøker
Spørsmålet du stiller er helt sentralt. Hvordan skal PHO nyttegjøre seg dette med terapeutisk effekt? Behandlingen er jo allerede godkjent. Det opplagte er jo at det er et ytterligere argument for at Cysview brukes i TURBT og surveillance og vil bidra at de spiser seg dypere inn i et 15 milliarders USA marked. Det neste spørsmålet er , hva er riktig pris for Cysview? Er det som i dag 1000usd per kit? Bør det økes til 2000usd per kit, eller 10000 usd/kit. Dette er en problemstilling for Schneider å finne ut av.
Scoopfinder
28.10.2019 kl 21:48 3609

Dette er en tråd om PHO, men ettersom focuss prater nedsettende om PCIB men innrømmer at Snøffelen kan mer enn ham, tillater jeg meg å lime inn noe Snøffelen skrev om PCIB i høst :

"La oss starte med Keytruda, et produkt som solgte for 7 mrd$ i 2018 og er antatt å selge for 17 mrd$ i 2024. Litt lek med tall; skulle vi bruke Abacus sin tommelfingerregel om at aksjekursen rundt regnet er 3 ganger årlig inntekt så vil PCIB sin aksjekurs være over 12 000 kroner per aksje, eller 442 ganger dagens aksjekurs om Amphinex skulle bli det nye Keytruda. Er det fullstendig utenkelig at Amphinex skulle bli like bra som Keytruda? ......

Nå er det selvsagt ikke så mange pasienter i PCIB sin H&N, så det er vanskelig å vite hvordan pasientpopulasjonen til PCIB var i forhold til Keytruda-studien.
Derfor er det viktigere å legge vekt på effekten på tumor-nivå enn på overlevelse.
Og beste gjett ut fra dette er at PCIB hadde slått Keytruda ned i støvlene om de hadde kjørt et stort randomisert studie Amphinex og Bleomycin mot Keytruda og EXTREME.
Neste punkt er viktigere. Hvis man skal lykkes med et produkt er det svært viktig at riktig indikasjon blir valgt. Det vil si; hvilken indikasjon er best tilpasset teknologien man utvikler?
Her er jeg ikke et sekund i tvil, den beste indikasjonen for PCI-teknologien er gallegangskreft.
.......
"

Dere finner tråden på TI (nr 12133)
Redigert 28.10.2019 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
focuss
28.10.2019 kl 21:59 3584

Cysview prises i dag som et diagnostiserings verktøy og prises i USA til 1000 usd/kit. Vanlige modell for prising av kreftmedisin er 10000 usd per mDOR eller per måned ekstra til tilbakefall. Vi vet allerede nå at behandlingen fører til lengre tid til tilbakefall. Hvor mange måneder ekstra til tilbakefall tror jeg ikke jeg har sett tall på. Skulle vi anta 1 til 5 måneder ekstra så snakker vi om 10 til 50 tusen usd per kit og vi får noen aksjeverdier som blir helt absurde. Vi får bare følge med å se hvordan dette utvikler seg og om prisen på Cysview blir oppjustert. Det som er bra er at vi trenger ikke noen prisøkning i det hele tatt for å bli en soleklar børsvinner i årene fremover.
risksøker
28.10.2019 kl 22:04 3565

Dette er da utrolig spennende, dette må vi få mer klarhet i.
focuss
28.10.2019 kl 22:08 3552

For å illustrere det ekstreme så er det jo slik at en del BLCC pasienter ikke får tilbakefall i det hele tatt. Det priser Cysview helt ut av skalaen. Men som sagt, potensialet uten 5 øre i økning i Cysview pris gir oppside større enn noen trenger.
risksøker
28.10.2019 kl 22:13 3522

Da konkluderer jeg med at Cysview er totalt feilpriset og PHO.
focuss
28.10.2019 kl 22:15 3522

Jeg bare sier. Les Scoopfinders innlegg og trekk deres konklusjon på akkurat den problemstillingen. Til Scoopfinder får jeg bare si. Takk for hjelpen.
Haltopen
28.10.2019 kl 22:19 3509

Hallo, min aksje er potensielt mer verdt enn din aksje!
focuss
28.10.2019 kl 22:26 3482

risksøker
I første omgang så tror jeg vi skal bare legge til grunn at sannsynligheten for at BLCC/BLFC får en betydelig markedsandel i USA er høy og minner gjerne om mitt regnestykke som viser kurs 1900 ved 20% markedsandel. Kommer det 2-5-10-50 gangeren av prisen på Cysview grunnet økt mDOR som med andre kreftbehandlinger. I første omgang se på Cysview som det det er i dag. Det holder i massevis. men en ting er sikkert . Potensialet i PHO står ikke tilbake for noe. Og realismen i det er bedre enn for de fleste.
focuss
28.10.2019 kl 22:28 3476

Haltopen
Hjelper ikke. Faren min er sterkere enn faren din.
Scoopfinder
28.10.2019 kl 22:31 3464

Hvis prisen på Hexvix/Cysview øker 2-5-10-50 ganger og patentet har gått ut på dato, hva er da risiko for kopimedisiner ?
focuss
28.10.2019 kl 22:38 3436

Scoopfinder
Trodde alle forsto at risikoen ved kopimedisiner øker med økende pris. Ved 1000 usd/kit regner jeg den risikoen som marginal ikke minst når det er snakk om drug device produkt. I det ligger det vel også et spørsmål om hvorfor PCIB skal få mer en 1000Usd per behandling for noen 100 behandlinger i året. Det er en grunn for at BP er helt uinteressert i GGK. Men dette får dere bare slite med de neste 3-6 årene. Får vi 10-50000 ussd per kit må det gjerne komme kopi. markedet har plass tl mange, Men PHO har possesion.
Scoopfinder
28.10.2019 kl 22:41 3439

Fordi PCIB har patenter
Slettet bruker
28.10.2019 kl 22:50 3432

Jeg er enig i at pho ser bra ut. Etter min mening er det to selskaper som skiller seg positivt ut, og det er Nano og Pho. Jeg skal ikke gå i detaljer om disse selskapene, og jeg tror at flere av biotekselskapene kan lykkes men at disse to ligger i førersetet og som har kortest vei til storeslem. Samtidig vil jeg tillegge at mye kan skje med de andre selskapene, men oppkjøp, sterkt oppgang på kort sikt (innen ett års tid)er mulige fellesnevnere for Nano og Pho.
Nano som alle vet har eksepsjonelt bra resultater, men det gjenstår å se om ledelsen tar de rette valgene for aksjonærene.
Pho er på papiret, slik jeg ser det uten konkurranse, men papiret lyver dessverre av og til. Grunnen til at jeg skriver dette er at Pho er i et marked der mange kunderelasjoner har vært pågående i årevis. Det er disse kameratskapene, relasjonene Pho skal bryte opp i og si, hei - velg heller oss, Dropp de som dere har jobbet med i alle år tidligere. Man skal heller ikke utelukke utstrakt lobbyvirksomhet fra konkurrentenes side for å holde på markedsandelene. Smøring er vel også mer legitimt i USA enn i Norge og Norden.
Likevel ser det ut som pho kan gå veien, utplasseringstakten av scop er riktig så bra. Jeg er som de andre bekymret over brukerfrekvensen og nå er det opp til Pho å vise resultater der. De har ingen unnskyldinger med at scoop ikke brukes, de kan ikke bruke argumentet med 6-12 måneders innsalg som de gjør med scoopene. Nåværende scoop er ute, pasientene er der så få tatt de i bruk. Om og når brukerfrekvensen går opp så vil kursen fly til værs, håper vi ser tegn til det på Q3.
focuss
28.10.2019 kl 22:50 3438

Scoopfinder skrev Fordi PCIB har patenter
De må ha alle de patentene de vil når BLCC gjør samme nytta..
focuss
28.10.2019 kl 22:54 3432

Stinke
Har et lodd i nano selv basert på oppkjøpsscenariet. Å ta det til markedet selv får være et prosjekt for barna mine.
Durable
28.10.2019 kl 23:46 3338

Hestdahl var nok meget dyktig på det medisinsk faglige, men aksjer tror jeg han har heller lite greie på.
Hestdahls salg av PCIB-aksjer til 5kr er like idiotisk som når Storebrand lempet ut aksjer til latterlig underpris.
Det rett og slett oser inkompetanse av det hele, men det var jo en gavepakke av dimensjoner for de som fikk muligheten til å kjøpe på disse nivåene.

focuss, Cysview som behandling for gallegangskreft? Dette blir useriøst, for det finnes ingenting som dokumenterer en evt. slik virkning.

Jeg har stor respekt for deg som debattant på PHO-trådene, men PCIB og platformene FimaVacc, FimaNac og FimaChem bør du avstå fra å kommentere før du har satt deg bedre inn i dem.
Ellers risikerer du å også svekke troverdigheten din som PHO-skribent.
Slettet bruker
28.10.2019 kl 23:54 3331

Focuss:
Helt enig, gud forby å ta dette videre selv. I verste fall tar vi USA selv og partner/salg i resten av verden. Uansett scenario blir det lukrativt for oss med aksjer. (det forutsetter selvfølgelig at dataene er så gode i fortsettelsen som de er nå).


Tilbake til Pho: Ser at noen har laget søyler og statistikker på utplassering av scop. Er det noen som har sett på utviklingen av brukshyppighet, er denne økende eller stabil lav og på samme nivå?
focuss
29.10.2019 kl 01:48 3283

Durable
Har ikke peiling på PCIB jeg. Det jeg skriver om det er det bare å overse dersom du ikke synes det virker fornuftig.
Slettet bruker
29.10.2019 kl 03:53 3288

Jeg blir helt matt nær eg leser høgevis av den her typen innlegg. BLC finner og dreper all kreft med eller uten terapeutisk
virken og har en viss tid til tilbakefall. Og skall mere informasjon ha noen betydelse så må det gi ett bedre resultat en dagens
og det gjør det ikke. Cysview har terapeutisk effekt med hvit lys og, men krever mange timmer behandling flere ganger.
Og antagligen enda bedre effekt med blått lys.
Og da begynner det bli dyrt gjemført med en BLFC turbt. Og skall det da bli brukt så må du påvise ett bedre resultat en
BLFC turbt.

Og før det kreves kreves store studier. Det samme gjeller om det skall bli brukt som BCG blir brukt i dag, jeg trur cysview
er betydligt bedre men blir da vesentligt dyrere og virkningen må dokumenteres først. Da snakker vi om ett utroligt
potensiale på 20 - 40 mrd ekstra. Men da utmaner de Merck med noe du ikke har patent på, vilket er dømt att misslykes.
Det skader ikke att kunne påvise terapeutisk effekt, men att bruke en masse penger på att bevise det er meningsløst.
Om slut resultatet i tilbakefall og overlevelse blir det samme som før.....

Nei vi får bare håpe BLC/BLFC vinner frem som det er i dag, da må vi vare førnøyd med det.
Cysview/hexvix har trots alt vart brukt lenge med samme gode resultater som de viser til, uten det medført noen rush
efter behandlingen.
Scoopfinder
29.10.2019 kl 08:12 3122

Jeg ser at oppvakte lesere har oppdaget sannheten for lenge siden. Se innlegg fra Durable. Og hvis focuss innser at han har null peiling på PCIB, hvorfor oppfører han seg da som Pafo om PCIB ?

Jeg gidder ikke lenger svare på stadige angrep, men her skal dere få noe å tenke på :

PHO er på sikker vei mot suksess (Jeg er tungt inne). Men det går en grense. For hvis det blir altfor lukrativt, da kommer Big Pharma. Enten med et bud på Pho eller med kopimedisiner. Pho har nemlig ikke patenter. Dette begrenser oppsiden. Jeg tipper det kommer et bud på 250-500kr innen 1-2 år. Det er en strålende avkastning. Løp og kjøp ! Det beste er at det er nesten umulig å se noen nedside. En no` brainer.

Men, hvis du vil bli skikkelig rik,- da har PCIB langt større potensiale. De kan revolusjonere hele legemiddelindustrien, ikke bare kreftbehandling. Det er ingen begrensning. De har patenter i 20 år. Vi venter nå på de første avtalene om vaksiner. En enda større avtale ventes til sommeren......men dette er en tråd om Pho.
Derfor, litt flåsete - vil du bli millionær, kjøp Pho. Vil du bli milliardær, kjøp PCIB.
PCIB har størst risiko frem til avtalene kommer, men de kommer snart.
Focuss latterliggjorde mitt spørsmål om hvem som kom til 100kr først. Den kampen er langt fra avgjort.
Som jeg skrev om i en egen tråd, den perfekte diversifisering er å kjøpe begge. Pho er sikker, Pcib har oppsiden.

Håper dere alle blir styrtrike 😊
Londonmannen
29.10.2019 kl 08:16 3111

Ser at det stadig vekk trekkes frem tiden PHO har brukt og bruker på å penetrere det amerikanske markedet. Men hvorfor tror andre at dette uke også vil bli en utfordring fir andre farmasiselskaper og deres produkter? Dette er USA ogcet krevende marked å ta markedsandeler i. Her finnes mange interesser i tillegg til de rent medisinske. PHO ledes nå avven CEO som kjenner markedet og markedsmekanismene i dette søre markedet og i den grad OHO skal lykkes tror jeg DS kan være rett mann. Svaret får vi på de kommende 2-3 kvartalspresentasjonene. Det neste året blir avgjørende og utrolig spennende for oss PHO aksjonærer. Og trolig svært innbringende.
Slettet bruker
29.10.2019 kl 09:32 3000

Jeg skall vel ikke uttale meg så mye om PCIB , men noen kjempebetalning før att levere noen kreftmedisiner i en
behandling har eg ikke mye tru på. Det er en enorm forskning nær det gjeller person anpassed kreftmedisin og
hvem som står i gjen med beste produkt der er det ingen som vet. Men den blir nok før dyr før att konkurrere ut cysview og
cevira.

Men klarer vi ikke mer en 17 scope i Q3 så er det ingen teign efter att efterspørselsen øker eller att det blevet enklare
att selge scope. Men Schneider har vel som vanligt noen bortførklaringer hvorfor han aldri presterer, fast han ansetter fler folk.
Det Hestdahl fikk til med 23 man, behøver Schneider 30 man til. Det er nu de må få solgt scope som bidrar minst i ett år
om de skall oppnå guiding. Dem de selger siste halvår 2020 bidrar ikke mye til årsresultatet.

Dahl vet jo dette men er on track om han vil beholde jobben, Men Bellete som ikke ville ha gratisaksjerne i
opsjonsprogrammet fast de hadde en kjempe kjempe pipelinen fikk naturligtvis sparken. Og verken ANDY eller Schneider
sakner hans arbeid med pipelinen.Men COY har just startet sitt arbeid lengst ned i Schneider trappen med full fokus mot
SOC. Så vi har mye att glede oss til med litt flaks
Redigert 29.10.2019 kl 09:44 Du må logge inn for å svare
focuss
29.10.2019 kl 09:57 2956

Pafo
Er vel ikke så vanskelig å forstå at når man går fra stive scope til stive+flexible scope så trengs noe mer folk. Og man går fra innleggelse til innleggelse+poliklinisk.
Og man man går fra 400 til 750 sales target så gjør det ikke begrunnelsen dårligere akkurat. Og økningen i bemanning er jo helt marginal så jeg synes du overdriver din kritikk så det holder.

Men klart at har man den holdningen at PHO ikke trenger folk i USA i det hele tatt så vil jo all satsing være bortkastet. Nå er det slik at PHO har høye ambisjoner i USA. Så høye at de kan ikke bli høyere. At de vil lykkes støttes av bondevett analyse. Bedre analyse finnes ikke.

Og Pafo, baissingen kan du bare avslutte. Den jobben gjør Scoopfinder mye bedre enn deg. Ufrivillig riktignok, men likevel
bravi
29.10.2019 kl 09:57 2960

Er ikke like overbevist om at DS er rette mannen til å få fart på kursen som LM. Den som viste best tendenser i så måte var Bellete og han valgte de å kvitte seg med.

Mener DS gjorde en tabbe i forhold til markedet (og kursen) da han presenterte den trappen med en telefon på nederste trinn som viste hvor vanskelig og hvor lang tid alt tar. Når han først viste til en slik trapp burde han i tillegg ha vist til en trapp med inntekter basert på så og så stor markedsandel og med SoC på øverste trinn. En slik trapp har han ikke vist enda han har snakket om SoC ved flere anledninger.
Slettet bruker
29.10.2019 kl 10:01 2947

bravi,
Hvem kjørte forventningene i taket på q2 2018? Bellete.
Hvem fikk skylden for q3 2018? Hvertfall ikke Bellete.
Slettet bruker
29.10.2019 kl 10:03 2938

Pafo: Du kommer med så mye tull og innsigelser så ikke rart du blir oppfattet som useriøs. Tenk litt på det og prøv å forholde deg til det vi vet og ikke hva du synser om rundt Bellete vs Coy osv.

Utplasseeringstakten av scoop er beviselig økt i stort tempo. La det bare fortsette. Det som må opp er bruken av scoopene og det er her vi kan få kraftig vekst om det satses der.
Redigert 29.10.2019 kl 10:18 Du må logge inn for å svare
JT
29.10.2019 kl 10:08 2925

Positiv bunnlinje forventes fremover og åpner for å sammenlikne litt med andre vekstselskap på OSE.
Hvis man bruker en edruelig tilnærming til vekst de neste kvartalene bør så ender vel PHO med ca.217-220 mill på driften i 2019 (-5 mill net loss) ? Legger man til inntektene fra Cevira avtalen så gir det vel en PE på ca.30 (ca. 40 mill Net profit) . Dette for en selskap som viser en formidabel vekst i det amerikanske markedet. Hvis man legger seg midt på guidingen i 2020 så får man vel en PE på 16 (med dagens markedsverdi på 1.27mrd). Dette uten inntekter fra Asieris...
Hvis man ser på PE tallene til andre vekstselskaper på OSE så blir Photocure latterlig underpriset.
Tomra har en PE=48 (2018) / Scatec Solar har en PE=84 (2018).. Skal ikke engang gå inn på NEL som er hinsides priset...
Skal bli spennende å se hva man kan forvente av inntekter fra Asieris/Cevira i 2020.



Redigert 29.10.2019 kl 10:16 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
29.10.2019 kl 10:11 2924

Stinke, jeg tror faktisk utbredelsen av scop er det viktigste. Etterhvert som stadig flere klinikker får scop vil de også bruke dem.
Flere scop betyr større markedsandeler.
Ingen vil bruke WLC etter at de har investert i BLC
Redigert 29.10.2019 kl 10:12 Du må logge inn for å svare
bravi
29.10.2019 kl 10:23 2909

AndyH,
Er ikke enig i at Bellete og Dahl kjørte forventningene i taket på Q2 2018. Dahl sa blandt annet at det ikke ville bli overskudd i 2018 (men lot oss forstå at det ville komme i 2019). Ved Q3 var DS til stede, det la en demper på hele presentasjonen, Bellete og Dahl fikk ikke fortsette der de slapp på Q2. I tillegg kom shorten fra MW og større nedsalg som gjorde at kursen kollapset. Tror mye av den nedgangen kunne vært unngått hvis ikke DS hadde blandet seg inn i den presentasjonen.
rockpus
29.10.2019 kl 10:24 2923

Dersom en klinikk har anskaffet seg skop, vil ledelsen i klinikken ha et naturlig press overfor sine urologer for at utstyret skal brukes og slik forsvare investeringen.
Hayen
29.10.2019 kl 10:30 2927

". Er det noen som har sett på utviklingen av brukshyppighet, er denne økende eller stabil lav og på samme nivå?"

Lineært stigende siden 2015 hvis man regner forsiktig.
Hayen
29.10.2019 kl 10:42 3043

100% enig
Utbredelsen av scope er viktigste faktor for både inntekter og fremtidig suksess (som etter hver gir soc)

Slettet bruker
29.10.2019 kl 10:43 3041

Vi skall vel ikke holde oss til teorier, Q2 - 18 solgte de 17 scope derav 2 flexi, og Q2 - 19 solgte de 17 scope derav 3 flexi.
Og det behøvde Schneider 7 ekstra man til som enligt focuss mener var det eksta flexiscopet. Men tilsammen så blev
det bare 17 scope. Men jo flere ansatte som selger samme antall scope er en innvestering enligt Schneider og focuss.
Men ikke enligt Hansson og de nye styremedlemmerne, men focuss vet som vanligt bedre.

Og antagligen mener focuss att de alltid må vare 2 selgere nu, en flexi og en før stive scope selger anners blir det før
krevende før dem.
Redigert 29.10.2019 kl 10:54 Du må logge inn for å svare
focuss
29.10.2019 kl 10:52 3265

Pafo
Først så, deretter høste. Det er alminnelig bondevett og det er det Schneider legger til grunn. Han mener vi er på vei inn i høste fasen.
Londonmannen
29.10.2019 kl 10:56 3258

Bravi
Det må du få lov til å mene. Det endrer ikke min mening. Bellete var flink med ord og var en meget dyktig og overbevisende briefer. Men DS skal ha en annen rolle og det vil nødvendigvis ta tilføre en leder setter spor etter seg i en bedrift. For først skal en ny leder skaffe seg oversikt over bedriften og dens virke, deretter legge en plan for den nye kursen selskapet skal følge for å nå nydefinerte mål samt få målalsept i fortrinnsvis hele organisasjonen, for deretter å implementere endringer i organisasjon, prosedyrer og samhandling med eksterne aktører. Man må ikke ha drevet mye med ledelse for å skjønne at det tar tid før man ser merkbare resultater etter en slik prosess.

Men jeg synes vi allerede har sett en positiv utvikling innen enkelte området og at vi får se nye på Q3 presentasjonen og i kvartalene som kommer
Slettet bruker
29.10.2019 kl 10:58 3249

Ja han som du har vist gode eksempel på det ,7 selgere på ett flexiscope det kaller eg bondevett.
focuss
29.10.2019 kl 11:01 3243

Schneider i Q2 rapporten

President & CEO Daniel Schneider comments:
“During the second quarter we continued our momentum from the start of the year with a revenue increase of
41% in the important U.S. market. We are increasing traction and are experiencing growing acceleration in the
U.S. market. In addition, we are still early in the U.S. launch of the Flexible Cystoscopy and Cysview for
surveillance in Bladder Cancer. We see tremendous potential for long term sustained growth. Cysview was
recommended to be added to Consensus Guidelines in the treatment of NMIBC by an Expert Panel , further
demonstrating the importance of Blue Light Cystoscopy using Cysview. We will continue to develop the
commercial opportunities in the US in order to achieve our ambition to make Hexvix/Cysview the standard of care
for bladder cancer patients.
After the closing of the quarter, we were pleased to announce a License Agreement with Asieris. Under the
agreement, Photocure will receive signing fees, and potentially development and approval milestones and sales
milestones in total up to USD 250 million, in addition to sales royalties. Aseris will have the world-wide license to
Photocure – Results for second quarter and first half year 2019
Page 3 of 23
develop and commercialize Cevira for the treatment of HPV induced cervical precancerous lesions. The
agreement with Asieris provides a global roadmap for the development and commercialization of Cevira. The
Cevira deal is in line with our strategy of divesting products that do not fit our therapeutic focus.
We will continue to maximize the return on our commercial investment in Hexvix/Cysview by executing our plans
in the largely untapped U.S. market where we expect to see our greatest returns in the form of significant and
sustainable revenue and profitability growth.”