GOGL - NY ANBEFALING

Slettet bruker
GOGL 28.10.2019 kl 09:36 5724

SpareBank 1 Markets anbefaler ni aksjer

STOKKER OM: Denne uken kvitter Petter Kongslie seg med Telenor.
FOTO: OLAV GRAM DEGNES
Her er favorittaksjene.
NYHETER
STIAN JACOBSEN
PUBLISERT: 08:55 - 28. 10 2019

ANNONSE
I løpet av forrige uke klatret ukeporteføljen til SpareBank 1 Markets 0,4 prosent mens hovedindeksen på Oslo Børs kunne vise til en oppgang på 0,3 prosent.
Det betyr at porteføljen er opp 13,3 prosent hittil i år.
Denne uken velger tallknuserne å ta kvitte seg med Telenor mens Golden Ocean kommer inn i porteføljen
«Vi tror det bare er et spørsmål om når og ikke hvis, myndighetene i Bangladesh ønsker en større del av marginen til Telenor. Vi velger dermed å ta Telenor ut av porteføljen», skriver analytikeren.
«Derimot gjør vi plass til GOGL (Kjøp, kursmål NOK65). Capesize ratene fikk seg et løft mot slutten av forrige uke, og cape spot steg til 24.900 dollar. Dette er en veldig solid rate, hvor selskapene tjener gode penger ettersom ratene de går i null på ligger på ca. 15.000 dollar for en Capesize-båt. Vi tror på et godt ratemarked ut året», skriver SpareBank 1 Markets.
Det betyr at ukeporteføljen består av følgende aksjer:
Lerøy Seafood
Norway Royal Salmon
Crayon
Yara
Grieg Seafood
Fjord1
Bonheur
Komplett Bank
Golden Ocean
Redigert 21.01.2021 kl 05:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2019 kl 12:11 5561

Og ratene fortsetter oppover :-)
.....

Portefølje
Ordre
Lister
Nyheter
Kjøp/Selg
Min side
BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS +1,67% TIL USD 25.362/DAG

Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er opp 1,67 prosent til 25.362 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange mandag.

LK finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 05:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2019 kl 12:45 5476

Freight futures am update Capesize up ~2%
Panamax down ~1%
Redigert 21.01.2021 kl 05:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2019 kl 15:16 5295

Og i USA går vi rett opp til 6,15, opp 0,41% så langt.

Handelsavtalen nærmer seg, utrolig og uforståelig at GOGL ligger på 50 tallet fortsatt, ref q3 tall, ref rater og ref handelsavtalen som snart er på plass....
Redigert 21.01.2021 kl 05:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2019 kl 15:44 5211

Og litt hva vi har i vente neste år, så selg bare på 56 tallet..... ;-)
......
Top iron ore producer Vale forecasts global demand for the steelmaking ingredient will rise as much as 3% next year, as infrastructure in China rebounds.
-Bloomberg
#shipping #drybulk $BDRY
Redigert 21.01.2021 kl 05:58 Du må logge inn for å svare
(",)Aksjel
28.10.2019 kl 15:59 5165

Ny rekord i kullimport i india også.

SSY: Floods and strikes set to boost Indian coal imports
Extend monsoon season and industrial action set to curtail domestic production, says shipbroker

https://www.tradewindsnews.com/bulkers/ssy-floods-and-strikes-set-to-boost-indian-coal-imports/2-1-691588
Redigert 21.01.2021 kl 05:58 Du må logge inn for å svare
dalglish
28.10.2019 kl 19:31 4896

De gode nyhetene bare strømmer på. Dette er forøvrig ikke Corrego de Fejao-gruven, som hadde en enda mer katastrofal ulykke nå i år: https://www.mining.com/bhp-and-vales-samarco-licensed-to-restart-operations/
Redigert 21.01.2021 kl 05:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2019 kl 22:12 4692

Ja mye positivt nå, inkl. USA opp sammen med GOGL i kveld.

Med ratene vi nå har, som også er stigende når snart 1/3 av Q4 er ferdig, så er det ikke bare q3 som blir fantastisk, men også q4 og hele neste år tror jeg. Dette får vi høre mer om under guding q3 presentasjon, og når den tid kommer tror jeg (endelig...!) at man ikke lenger kommer seg inn på 50 tallet i GOGL.
Redigert 21.01.2021 kl 05:58 Du må logge inn for å svare
Walker
29.10.2019 kl 15:36 4284

2020 Bulkers med kontant break-even på 7.145 dollar dagen på cape. Vet Gogl har en del eldre flåte enn 2020 men synes allikevel spreaden er ganske stor. Noen som kan utdype, evt forklare hvordan det kan være så stort sprik?
Redigert 21.01.2021 kl 05:58 Du må logge inn for å svare
dalglish
29.10.2019 kl 17:56 4089

Jeg tipper dette er lost in translation, og at det dreier seg om driftskostnader, ikke full cash break-even.
Redigert 21.01.2021 kl 05:58 Du må logge inn for å svare
Walker
29.10.2019 kl 19:41 3941

Stemmer nok det, står i en annen artikkel at 2020 har cash break-even på ca 14 k dollar dagen på newcastlemax, så noe lavere enn 14k dagen på capene er vel å regne med. Noe lavere enn golden sine.
Redigert 21.01.2021 kl 05:58 Du må logge inn for å svare
Mollen
29.10.2019 kl 20:12 3881

Ja, de har ca samme breakeven som Cape, men laster 20 % mer. De 2 som er på vannet nå ble sluttet i vår for et år på 21K $ pr dag. En vanvittig dårlig timing med tanke på hvordan ratene er blitt (og blir). Får håpe for 2020 B sin del at de greier å gjøre en bedre deal på de neste båtene som kommer. Selskapet har lite finansielt handlingsrom i forhold til å ta risiko. Det kan fort slå feil vei i forhold til det senarioet Trøim ønsker at dette skal bli.
Redigert 21.01.2021 kl 05:58 Du må logge inn for å svare
ruda
30.10.2019 kl 08:54 3552

Gogl håver inn, så dette bor meget bra fremover
Redigert 21.01.2021 kl 05:58 Du må logge inn for å svare
Walker
30.10.2019 kl 09:34 3462

Kan ikke forstå kursutviklingen.
Vale back, guider økning neste år. Flere gruver tilbake i drift, Trump melder handelsavtale vedr. Soyabønner og andre landbrukprodukter.

Alt som har presset kursen nedover ser ut til å løsne nå. Allikevel presses kursen nedover.. forklar den som forstår
Redigert 21.01.2021 kl 05:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.10.2019 kl 09:56 3379

Walker - ja ganske så uforståelig. Like uforståelig og uforutsigbart er det at GOGL « plutselig en dag» går 4-5% som i forrige uke, for så å dette tilbake mens rater stiger og andre positive signaler som du skriver tikker inn.

Gogl på godt og vondt dette, håper og tror at Q3 presentasjon og guiding en gang for alle tar oss kraftig opp, at shorterne må dekke seg inn og trading ikke blir så attraktivt fremover....
Redigert 21.01.2021 kl 05:58 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
30.10.2019 kl 10:11 3323

Det kan selvsagt være at q3 ikke blir så bra som enkelte hevder siden det tross alt tar en god stund å få alle skipene over på gode rater. Men den samme effekten gjør jo at q4 blir veldig bra, og antagelig q1 også hvis ratene nå ikke plutselig skulle falle dramatisk på få dager.
Selskapet burde daglig bli mer og mer verdt siden de nå tjener gode penger hver dag.
Redigert 21.01.2021 kl 05:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.10.2019 kl 10:29 3256

Har de ikke brukt en indeksert kontrakt for disse? I så fall har vel timingen lite å si.
Redigert 21.01.2021 kl 05:58 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
30.10.2019 kl 10:35 3209

Shanghai shipping index Cape / Pmax / Supra -0,98 / -2,72 / -3,06 %
Redigert 21.01.2021 kl 05:58 Du må logge inn for å svare
Mollen
30.10.2019 kl 11:03 3118

Bulk Santiago er sluttet i 12 mnd på 19 525 USD med Koch. Tilsvarende er Bulk Seoul sluttet til 22 250 USD. Magnus Halvorsen greier å ordlegge seg slik i intervjuet i Pengepodden at man lett kan oppfatte det slik at disse skipene går på vesentlig høyere rater enn de faktisk gjør. Regner med det er bevisst... Skipene drar dermed inn ca 6000 USD pr stk. Hadde selskapet hatt is i magen ( les hatt økonomi til å ha is i magen ) kunne skipene nå gått i ren spot og dradd inn 36 000 USD pr skip.
Redigert 21.01.2021 kl 05:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.10.2019 kl 11:20 3041

Hmm. Du har selvsagt helt rett. Sjekket presentasjonen fra i går (se børsmelding) og der står det jo på slide 5 også. Ser ut som de har "rettet opp" i dette, i hvert fall er senere skip på indekserte kontrakter.
Redigert 21.01.2021 kl 05:58 Du må logge inn for å svare
kakarlss
30.10.2019 kl 12:06 2888

Cap -0,16% til 25684$
Redigert 21.01.2021 kl 05:58 Du må logge inn for å svare
Walker
31.10.2019 kl 09:21 2412

Sparebank 1 markets angrer vel greit på dette kjøpet allerede.
Man skal være ganske knallhard i hodet for å sitte i denne aksje ..
Redigert 21.01.2021 kl 05:58 Du må logge inn for å svare