WHU - Pellegrini's ARMY!

Hammers
HAMMER 22.05.2018 kl 22:59 37406

Ca kl 0900 i dag ble Manuel Pellegrini utnevnt vil vår nye manager - på 3 års kontrakt.
Utgangslønn ca £ 8 mill pr år. Deretter bonus for diverse prestasjoner. Greit nok i dagens marked.
MP synes å være en ganske så jordnær kar som har skapt gode resultater av mer ordinære og rimelige spillere.
Jeg tror noe slikt kan passe oss bra.

Jeg skriver ikke så mye nå, men regner med at de interesserte kan finne mye matnyttig stoff rundt om på haugevis av media.
Utover sommeren; sporadiske oppdateringen når det skjer noe (ukentlig oppdatering?). Vi får se hva det blir til.

Hilsen Hammers...…..i utgangspunktet lykkelig for at vi kapret MC's tidligere manager - og at Sullivan nå fraskriver seg det hele mtp transfers!
Kanskje vi endelig kan få pusset opp skuta på en skikkelig måte - og få skiftet ut noe råtten plank...…..her og der!
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
nikkers
09.12.2018 kl 18:00 4118

Coys! Lykke til med West Ham. Spurs har nå 12 seire på 16 kamper. Bruker omtrent nada på spillerkjøp og spiller på en hjemmebane som ikke er deres egen! Hatten av for the pride of London.
Beklager spam på tråden, men måtte få sagt det.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
09.12.2018 kl 01:31 4168

Noe av det morsomste for oss fotballsupportere (bortsett fra at favorittlaget vinner) er å gruble; "hvordan KAN det ligge an etter "neste omgang"! I kveld tok jeg en titt på neste helgs kamper - der vi har lørdagens siste kamp (på Sumo) - kl 1830.
Dersom resultatene går vår vei framover KAN vi da faktisk ligge som nr 7 eller 8 - kun 2 poeng bak Manchester U på 6.!

- Med seier over Fulham har vi 24 poeng.
- Everton taper borte mot MC. SVÆRT sansynlig!
- Bournemouth tap eller uavgjort borte mot Wolves. Høres fornuftig ut!
- Leicester tap eller uavgjort borte mot Crystal Palace. Uavgjort dukker opp i mitt indre blikk.
- Man U taper borte i søndagens siste kamp - mot Liverpool! Meget mulig - i oppgjøret mellom disse "hatlagene"!

Vel, runden har to gjenstående og åpne oppgjør som spiller inn - og som lett kan lage krøll i "kjøreplanen":
- Søndag: Newcastle v Wolves. Newcastle vinner/evt uavgjort - og Wolves havner på 19/20.
- Mandag: Everton v Watford. Watford vinner - og havner på 23 poeng (høres litt tvilsomt ut).

Ellers har jeg lekt meg litt med teknisk analyse på chartet som viser sesongens plasseringer. Det er gitt "kjøpssignal" hele veien.
Vi startet med plassene 20-19-20-20.....før et kjøpssignal kom. Vi spratt opp til 16 før liten rek til 15 (alle rekyler kun 1 plass ned).
Nytt kjøp og opp til 14. Rekyl og opp til 13 - der vi lå noen uker før ny rekyl. Nytt kjøp - og nå 10/11 (e/rd's siste 2 matcher).
Joda - morsomt å spekulere en tidlig nattestime - spes med alternative metoder (ref chartet)!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
08.12.2018 kl 19:09 4192

"That's one small step for man, one giant leap for mankind." Armstrons ord da han tok sine første steg på månen i juli 1969.

Det samme sier jeg etter at Crystal Palace i dag egentlig fikk grisebank (selv om det ble spennende til slutt) - og vi tok steget ut av nedrykkssonen for godt! Med 21 poeng ligger vi akkurat NÅ som nr 10 - mens de 3 bunnlagene har 9-9-10 poeng.

Det begynte likevel dårlig. Chicharito misset inne i 16 med kun "keeper to beat" etter 3 min - 3 min deretter lå vi under med 0-1 etter et heldig mål etter frispark. Ellers viste ikke CP noe som helst i første. Ikke før i tillagt tid da et frispark smalt i tverrliggeren. Heldige der.

Vi da; spilte og spilte, men det var liksom ikke den rette gnisten. Innleggene satt ikke og vi spilte egentlig med 9,5 mann - for 2-målsscorer Lucas fra siste kamp var USYNLIG - og nevnte Chicharito nesten like.

Da denne frustrerende Anthony Taylor blåste for pause noterte jeg TO ting. LUCAS og kanskje Chich MÅ byttes.
Deretter tok jeg på meg drakten - og ville bidra med det jeg kunne - i "longs og slippers". Nå var det "ALLE MANN til pumpene".

2. omg startet med at Carroll kom inn for Lucas. Deretter et maskinspill a la mot Cardiff - og også nå 3 mål ila 15-20 min!
Kun 2 min etter avspark hadde vi en minikanonade - ballen endte til slutt hos Snod på 20 - og han skrudde ballen herlig i mål.
13. min deretter ble Carroll lagt i bakken på 20. Anderson skjøt frisparket, men keeper parerte - bare til Chich i 16 (5) = MÅL. 2-1.
5 min deretter: Anderson mottok ballen ensom på 16. Vandret litt inn og skrudde den herlig i motsatt kryss. 3-1!
DET MÅLET minnet meg svært mye om Payets glansdager - spilleren som elsket å lage tilsvarende KUNSTMÅL!

CP kom etter hvert litt til hektene - og 15 før slutt fikk de NOK ET heldig mål. Kort corner - en ball ble vippet inn på 16 - og en spiller fikk styrt den i hjørnet til 3-2. Pulsen steg, men nærmere kom ingen av lagene. En SVÆRT komfortabel seier - selv om 3-2 kunne tyde på noe annet.

Neste er borte mot BUNNLAGET Fulham - deretter hjemme Watford - før bortemøter mot Soton (nest sist) og Burnley (4. sist).
Ikke de VERSTE lagene å møte nå når Arnie er ute - og spillere som Anderson og Snodgrass står i full blomst!
___________________________
Her er et UTMERKET bilde som forklarer den svake innsatsen til Lucas - og det påfølgende byttet i pausen:
http://www.sportbible.com/football/news-perez-shows-off-brutal-injury-he-picked-up-against-crystal-palace-20181208

"Fun-facts"; Nå 3 seire på rad - og scoret 3 i alle. Sist det skjedde var i 1982 - da Frank Lampard senior spilte venstre back.
___________________________

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.12.2018 kl 21:29 4255

Spennende tider med Anderson og Snodgrass som kan fore Carroll fra alle kanter. Og så Chicharito snikende rundt for å fange nedfallsfrukt i dødvannet som oppstår etter luftkrigene
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
06.12.2018 kl 21:05 4266

Heldigvis ingen "hamstring" på Arnie, men en muskulær skade.
Han er likevel ute i en måneds tid........i alle disse "enklere" kampene som vi nå har foran oss.

Dårlig timing for oss, men i flere kamper på rad har vi sett problemene mot slutten - før han har blitt byttet ut.
Likevel, laget har vært knallbra "som enhet" den siste tiden - uten en dominierende Arnie - så man må fortsatt være optimist!

Hilsen ⚒
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
05.12.2018 kl 23:35 4313

Etter å ha sett kampen i reprise er jeg nok ikke like euforisk som i går kveld!
Likevel, en FLOTT kamp av oss - og full kontroll i 90+5 minutter - bortsett fra straffen til Cardiff e/34.

2. omgang var tidvis KNALL - herlig innsats - herlig samspill - en "dansende" Anderson, et bunn solid forsvar som stadig var med i angrepet.
Jeg tror jeg reduserer meg dit! Innbytter Diangana var FRISK etter sitt innhopp!

Arnie måtte ut - og i dag bekreftes "hamstring". En type skade MED legetid - men uviss lengde! Han blir nok ute en ubehagelig lang tid!
Det lykkelige er at Carroll spilte 30 min igjen, og at vi nå har scoret 6 mål på 2 kamper uten Arnie på lista.

Hilsen Hammers ⚒
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
04.12.2018 kl 23:25 4379

FOR en kamp mot Cardiff!
At jeg skulle få oppleve oss spille TIKA TAKA fotball på London Stadium hadde jeg ALDRI trodd jeg skulle få oppleve, men i dag GJORDE jeg det! Den morsomste og BESTE kampen vi noen gang har spilt? Vi gikk UT i 100 - og vi FORTSATTE i 100! Så og si gjennom hele kampen!

HELE laget angrep - fra forsvar og framover - tempoet var ENORMT - fra start til 90+5. Her var det klikk-klakk i et stort tempo gjennom alle ledd. Ja, så "ille var det" at jeg hadde STORE problemer med å etterfylle pint'en. ENDA VERRE var det å finne tid for å tømme tanken!

Etter 20 var det 78-22 i posession til oss - og 6-0 i cornere. Cardiff møtte en bulldozer som jevnet dem med jorda!
De hadde 0 å komme med, helt de fikk en noe heldig (?) og i hvert fall unødvendig straffe e/32. Arnie dyttet en spiller på vei ut av feltet.
Fabi var som en PIL ned til venstre og holdt det harde skuddet i fast grep. Også HAN ville være med på leken!

Etter 38 måtte Arnie ut med strekkskade (?) og Lucas P kom inn. Jeg huffet for meg selv! En spiller som ikke har vist noe som helst!
Det ble etter hvert pause, vi klarte ikke å score - og Cardiff var nok kjempefornøyd med resultatet!

2. omg startet i 150! Om vi hadde herjet i 1. så herjet vi + 50% i 2.!
Kun 3 min e/start var det nydelig samspill mellom Anderson og Snod - som vippet ballen inn i feltet til "elendige" Lucas! 1-0. SAMBAFOTBALL!
6 min deretter: Noble m/pasning til Masuaku som stormet mot feltet. Liten stikker til Lucas og 2-0. SAMBAFOTBALL!
6 min deretter: Corner fra SNOD. Fant hodet til Antonio mellom flere spillere og 3-0! Han som ALDRI scorer med beina - men som har et hode av gull!

Det KOKTE på tribunene. Jeg gned meg i øynene og kløp meg i armen. Dette var bare fullstendig fantastisk!
Anderson herjet som sist. Fantastiske dribleserier, pasninger, stikkere - og you name it! Score 10 av 10 for andre gang på rad.
Endelig begynner vi å se hva som bor i ham - og vi fikk se hva som bor i laget!

Flere mål ble det ikke for oss, men Cardiff fikk et mål tatt ut fra "komikveld" på overtid. Cardiff sendte en corner inn i feltet.
Ballen til værs inne i 5 meteren. 5-6 spillere foran Fabi slik at han var fullstendig stengt - ballen spratt mellom 3-4 hoder og til slutt lå den i mål! Hvem bryr seg om en slik tilfeldighet (a la Liverpool v Everton i helga)? I hvert fall ikke jeg - for alt det ANDRE var 100% FANTASTISK!

Hilsen Hammers......som NÅ må sjekke kalenderen......for julekvelden er vel ikke før om 20 dager?????
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
03.12.2018 kl 22:39 4438

He, he....ja, han har blitt en "forgotten man".

Så noen kamper med ham for noen år siden da han spilte for England U? - og jeg syntes at han hadde en merkelig holdning.
Virket slapp og uinspirert den gangen. Løp minimalt og JEG ble ikke like begeistret som mange av de som har skrytt av ham.

Har vært på lån i Tyskland et par år, men noe salg har det ikke blitt. Det lille jeg har sett av ham er ikke dette en spiller JEG går for - og den klare motsetningen til ca jevngamle Declan Rice som strutter av innsats og knallhard kjemping.
Oxford har nok ikke klart spranget fra "ung og lovende" til de voksnes rekker!

Når man er inne på utlån; hvem husker Martin Samulesen. Ble utlånt til Venlo i nederlandsk toppdivisjon før sesongstart - men også DER er han benkesliter u/spilletid - som han har vært i div engelske klubber nedover i ligaene. Heller ikke HAN har klart spranget.
Husker jeg skrev om det for et drøyt år siden; at han heller burde sikte inn på å være "stjerne" i Norge et sted.
Jeg tviler sterkt på at han får forlenget kontrakten hos oss - og vi har ikke bruk for ham! NÅ gror det igjen i rekkene!

Ellers merker jeg at jeg virkelig begynner å savne Lanzini. Tenk for en venstreside vi ville ha hatt med han og Anderson.
To finslepne teknikere som ville ha vært "umulig" å få has på. Dessverre trolig ute hele sesongen!

Anderson - Lanzini - Arnie - Chicharito - og nytente Snodgrass - som de 5 fremste. En kvintett som ville gitt MANGE gledesstunder!
Da hadde vi hatt mange kvaliteter å spille på.

Dette inkluderer selvsagt også Carroll - som nå er skadefri og sitter på benken. En typisk tanksenter med helt andre kvaliteter.
Kommer trolig inn mot Cardiff i morgen eller CP i helga!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.12.2018 kl 22:11 4453

Hva er egentlig tilfellet med Oxford?

Etter å ha debutert som yngste spiller noengang i PL, og spilte en god kamp for 3år siden, har han vært helt ute.
Knapt nok fått trene med laget.
Hverken under Bilic Moyes eller Pellegrini har han vært vurdert. Og det i en periode der tidvis samtlige i klubben, fra fysio til vaskedama har sittet på benken eller vært i troppen har Oxford fått være med.
Før han nå får melding om å forlate klubben
Skulle nesten tro han har feiret debuten med å raske over døtrene eller kona til Gold&Sullivan....noe må det være
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
03.12.2018 kl 21:47 4457

I dag fikk vi det første tegnet på at nyttår og vintermånedene snart er på vei! Trekningen av FA Cupens 3.runde.
Vi var heldige - og fikk HJEMME v Birmingham fra Championship (9 av 24).
Jeg tviler på at noen ble skremt, og våre eiere (Gold&Sullivan) trakk nok på smilebåndet........for dette var "deres" klubb før de overtok oss.
Runden spilles den 4-7 januar.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
01.12.2018 kl 23:51 4851

Ja, du kan så si - men vi skifter jo stadig treningsregime m/managerne - så det kan neppe ligge der!

I tillegg har man den gjentagende forbannelsen (siste 10-15 ? år) med langtidsskade på nye spillere.
I sommer kjøpte vi 9 - og 3 av dem + Wilshere (tilbake i dag) = 4 (44%) har allerede fått/hatt langtids!

Hilsen Hammers......dog optimist fram mot årsskiftet!
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.12.2018 kl 23:12 4853

Hvordan er det mulig å samle så mange strekkskader i et lag?

Feil treningmetode, feil treningsbelastning, feil treningsøvelser, feil treningsfasiliteter, feil treningssyklus, feil restitusjonsregime......et eller annet er helt feil. Det som skjer i WH med skadehistorikk (strekkskader) skal bare ikke være mulig.
Det ender vel med Antonio på backen igjen....da folder også jeg hender.
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
01.12.2018 kl 21:48 4872

Enkelte motstandere er alltid verre enn andre - og bortekamp mot gærningene på Tyneside er en typisk slik!
Dessuten; Newcastle har 3 seire hittil i år - og ALLE har kommet i de 3 siste matchene - i kampene FØR oss! Et "formlag"???
I mine øyne et flakslag - etter å ha sett en av de tre. Jeg ble absolutt ikke overbevist. Greit, men ikke mer!
Vi gjorde noen endringer før start. Utskjelte Masuaku på v.back var selvsagt ute - til fordel for herlige Cresswell.
Chicharito kom inn midt foran mål og Snodgrass inn på høyre kant for Antonio. I tillegg Noble inn for Obiang på midtfeltet.

1.omg:
11 min: Tidvis utskjelte Snod m/herlig crosser fra høyre kant til midt foran mål......til tidvis utskjelte Chicharito.
C alene m/keeper inne i 16 - og i hvert fall på 8 = mål! 1-0. Herlig start!

Årets gule kort: Vi fikk frispark og Noble skulle ta det! Rondon på Newcastle gikk og skjermet 5-6 m foran ballen.
Noble nølte i 10 sek (jeg så på klokka) - og plutselig løp dommer bort m/gult kort. Etter 10 sek!!! Ikke rart N var fly forbanna!
Omgangen ebbet ut m/stor sjanse til New. "Unge og lovende" Zabaleta parerte et farlig skudd på en "veteran's vis" like foran mål.

2.omg:
Anderson spilte i hele dag en STOR kamp. Herlige kombinasjoner, herlige dragninger - og hjalp til som en helt på defensiven.
Han viste dette i 1. - og han fortsatte på samme måte i 2.! Dette i motsetning til Arnie som ikke fikk til stort ila kampen.
Alltid litt for sen eller litt for upresis eller litt for....mye nesten? Likevel; etter 63 gjorde han opp for seg!

Unge Rice m/fantastisk framspill fra midtsirkelen til Arnie's hode 20 innpå N's halvdel.
A stusset videre til Chicharito som stormet inn i feltet....og som allerede fortalt; Chicharito alene m/keeper i 16 = mål. 2-0!
Skuldrene senket seg nå betydelig - akkurat som livsgnisten til samme tid forsvant fra "skjærene" i nord.

Vi kunne hatt flere mål både før og etter nr 2 - og Anderson var involvert i det meste framover! Herlig samspill, herlige stikkere.
2 min på overtid (av 4) fikk han sin belønning. Nå var det Wilshere (inn for Noble) som sende ham en flott løpeball.
Kunstneren avanserte raskt inn i feltet - ballen føk mellom beina på keeper - og 3-0.

Dette var den første av 3 overkommelige - og oppstarten var bedre enn forventet!
Allerede tirsdag kommer svake Cardiff til London Stadium og alt ennet enn seier vil overraske meg STORT.
Vi ligger nå som nr 13 - og det er ganske tett mellom lagene over oss! Trolig en FIN fotballuke!
__________________________
Jeg må bare nevne litt om vårt forsvar:
- KNALL solid - fra den polske "håndverkeren" i mål - via 2 bunnsolide midtstoppere - til Zabaleta på høyre side.
- Cresswell på venstre var også solid, men måtte ut etter 56. Noen supportere foldet hendene da Masuaku kom innpå.
- Masuaku som alene sørget for 3 av MC's mål i siste kamp. Begge backplassene er nå kritiske.
- Cress fikk strekkskade og reserven for Zaba er allerede langtidsskadd - nå når programmet tetter seg kraftig til.
- Ja, dette kan bli SVÆRT kritisk i de viktige oppgjørene fram mot årsskiftet - og til transfervinduet åpner igjen.
__________________________

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
24.11.2018 kl 18:31 5014

Så langt har jeg kun lyttet til radiooverføring av kampen på PC. I grunnen ganske behagelig opplevelse - med perfekte forhold - og man kan skru tiden 30-40 år tilbake. Den gang på BBC World Service - som kom og gikk i lydkvalitet. Tidvis måtte man tolke lyder og tonefall for å få med seg hva som skjedde - og ikke minst hva de ulike sluttresultatene egentlig ble! Ikke rart at man senere ble gitt opplæring som radiotelegrafist i forsvaret pga disse tillærte "evnene" til å tolke svake lyder og signaler!

Resultatet? Vel, i går sa jeg 0-3.......og allerede etter 33 minutter var dette stillingen. Jeg begynte raskt å frykte det verste.
I pausen byttet vi ut dennne håpløse Masuaku på venstre back. Spilleren jeg tidligere har nevnt ikke ER noen back!
Cresswell overtok i pausen kaoset der bak roet seg!

Vi hadde flere feite sjanser mellom MC's gode samspill.
Antonio med et herlige skudd + fint samspill m/Arnie ila 1 min 1. omg. Deretter en kanon i stolpen i 2.
Problemet er at han har "vaksinert" beina mot å gjøre nytte for seg! Scorer KUN med hodet, men får sjeldent DEN sjansen.

Etter 90 gikk Arnie haltende ut - og vi avsluttet med 10 mann. 0-3 sto det til kampens "siste spark". Da ble det 0-4.
_____________________________
Jeg har nå sett kampen i opptak:
- De engelske kommentarorene SLAKTET Masuaku for hans spill i 1. Han var delaktig/ansvarlig for alle 3 målene e/45!
- Ikke rart fyren fikk fyken i pausen!
- 2.omg var helt jevn - med et spillemessig overtak til oss og flere store sjanser! Flere enn det MC hadde!
- Dette var IKKE en 0-4 kamp, men vi hadde EN elendig spiller som MC ikke hadde - og vi hadde noe utur v/flere anledninger!
- Enkelte lurer nå på om dette var Masuakus siste kamp for oss - for dette var ikke første gangen han sviktet TOTALT!

Her er noen av Guardiolas ord etter kampen: ......".it was not our best performance and we were a little lucky. We arrived a few times and scored, whereas West Ham did the same many times and didn’t score". Akkurat det samme inntrykket sitter også jeg igjen med!

Hilsen Hammers.......som allerede har rister det forventede tapet av seg!
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
24.11.2018 kl 00:12 5054

Endelig er landslagspausen over! Likevel; i morgen blir det selvsagt tap - hjemme mot MC. Jeg har tippet 0-3!
Likevel bør vi kunne klare å beholde tabellplassen som nr 13 - før klatringen starter fram mot årsskiftet!
Etter morgendags er det en LANG rekke med potensielt SVÆRT overkommelig motstand (inkl 4 hjemme på de 6 neste).

Ellers:
- Lanzini trodde man skulle komme tilbake på nyåret, men skaden har slått ham tilbake igjen. Avskrives denne sesongen.
- Ryktene sier at Arnie vil bort. Han sier det motsatte. Uansett; han er nå fri for smerter i sitt ømme kne. Gleder meg!
- Vi er interessert i Nasri (ex Ars/MC). Skal trene med oss ut året. Var i Tyrkia, dømt for narko - og utestengt til årsskiftet. Liten tro på ham.
- Carroll/Wilshere skal nå være klare igjen etter sine skader. Begge kanskje på benken i morgen.
- Det er besluttet at stadionkapasiteten etter hvert skal økes til 60.000 (fra 56') - med et mål om 66.000 - etter hvert!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Cutter
12.11.2018 kl 08:20 5225

MC i neste runde. Skal du spille på mål oddsen?
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
10.11.2018 kl 20:37 5284

Ja, hva skal man egentlig si....etter at Hudds ga ALT de første 15 og tok oss på senga!

2: E/corner heading fra 8. Fabi fikk slått ballen i tverrligger og ut.
3: Diangana til Arnie som var alene med keeper......som fikk 2 fingre på ballen.
4,50: Overhead kick H fra 16. Fabi reddet lett.
5:15: sek senere: Uinspiret utspill til Diop. Vanskelig pasning til en presset Anderson som feilet med mottaket.
Ballen spratt mellom flere spillere som ikke fikk kontroll - før en H-spiller nærmest snublet en trillende ball inn i hjørnet fra 18.
15: Danske Billing m/innlegg. Selvsagt bom, men sleiven ble et skudd som gikk i bakre stolpe - langs streken - i framre stolpe og ut!
Joda.....dette var en fartsfylt start.

Etter 26 holdt duoen Fabi/Diop å lage reprise på det første målet.
Slapt utspill til Diop. Pasning RETT til en H-spiller som RASKT sendte den inn bak vår midtstopper. Skudd H, men Fabi fikk slått ut!
ENDELIG våknet Diop etter et par sjokkerene framspill - og var ok resten av kampen.

Resten av omgangen var det i prinsippet VI som leverte det lille som var av kvalitet, mens H sto for tilfeldighetene!
Greit nok da dommer blåste for pause - for NORMALT er det i 2. vi scorer mot Hudds (5 av de siste 6).

I pausen kom Chicharito inn - og han startet med et brak. Etter 3 min en stor sjanse som endte med "a looping header" på nettaket.
Det var mye NESTEN i pasningsspillet og med sjansene våre. En fot i veien eller en liten miss. Mye flott kombinasjonsspill - og man satt med inntrykk av at vi kunne score ved ethvert angrep, mens Hudds kun hadde sporadiske og tilfeldige forsøk.

Klokka tikket ubønnhørlig videre og det var lett å bli rastløs på stolen. Vi dominerte fullstendig, men det var alltid det LILLE som manglet! Heading fra Obiang cm fra stolpen, en fot/hode som kom i veien - en pasning som var litt upresis.....osv!
Joda, stolen fikk KJØRT SEG, men vi STANGET og STANGET! Enkelte H-spillere var nå så "kjørt" at de knapt rørte seg!

Etter 73 fikk Anderson ballen på venstre kant.
Mellom beina på motspiller, fosset fram langs kanten. Herlig pasning til Snod som kom på et "dypt" løp fra de bakre rekker. Han til dødlinja, la inn til Arnie ved 8. A bommet litt - og ballen trillet til Chicharito som fikk sitt skudd blokkert. Kula fortsatte sin smått ukontrollerte ferd til Antonio - som med ryggen mot mål kastet rundt sine 90 kilo og sendte et knallhardt skudd i brystet på en H-spiller. Ballen spratt ut igjen til "arkitekten" - og Andersons skudd ble løftet opp i krysset - over 7-8 DESPERATE H-spillere som kastet seg til høyre og venstre - uten og vite hva som var hva!
Noen heseblesende sekunder - der følelsene hoppet like ukontrollert som de desperate kastet seg hit og dit ute på banen!

Nå var det bare å vente på det avgjørende "stikket". DET kom "nesten" 4 min senere. Da vi fikk corner.
Snod svingte ballen inn på hodet til Diop - som på 5 meter prikket den med hodet mot det åpne målet.
Dessverre var denne Mooy satt til å passe på stolpen - og han headet den ut - 10 cm fra streken.

Resten av kampen var litt Hawaii - uten at noen av lagene hadde de HELT store sjansene.
H med et skudd like utenfor og hadde mest ball. Vi ikke skapte det helt store.....og trolig var fornøyde med det ene poenget.
Hudds var bedre enn jeg fikk inntrykk av i mandagens kamp mot Fulham. Likevel, det som var av kvalitet var det vi som viste - og 2. omgang hadde en rekke flotte kombinasjoner og herlig spill.
Da er det landslagspause igjen - før MC besøker oss på London Stadium.

Hilsen Hammers........"sådär" fornøyd med resultatet - og "sådär" fornøyd med gårdagens spådom om sikker seier!
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
10.11.2018 kl 00:14 5327

I morgen er det bortekamp mot SVAKE Huddersfield.

Jeg så deres hjemmekamp mot Fulham på mandag - og det var ELENDIGE saker - fra begge lag.
Absolutt ingen sentrale spillere som det vi har 4-5 av! To lag som på forhånd lå som de to nederste på tabellen.
Hudds vant til slutt 1-0 på en svak heading (sto i stil til resten av dritten), men ballen traff en F-forsvarer og gikk inn.

Hadde JEG tippet fotball hadde dette vært en SIKKER B. Kan ikke skjønne annet etter de siste kampene.
DA har vi kontakt med lagene over oss......med SVÆRT overkommelig motstand i 8 av de 9 neste!
Kun hjemmeoppgjøret mot MC skiller seg ut, men jeg regner med at Pelle har sine trekk klar - i møtet med sin tidligere arbeidsgiver!
KAN vi klare et poeng og sjokkere lederlaget? Forundrer meg ikke!
Ser for meg at vi klatrer skikkelig fram mot årsskiftet! Ja faktisk så mye at jeg allerede NÅ begynner å glede meg til JUL!

Hilsen Hammers......first we take Manhatten - then we take Berlin! https://www.youtube.com/watch?v=5rhM1i43NK8



Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
03.11.2018 kl 21:20 5469

Tilbake til ligaen - og tilbake til kamp nr 1 i den OVERKOMMELIGE kamprekka som vi NÅ har fram mot årsskiftet (unntatt MC om 2).
Det hele startet i dag mot Burnley - for oss et superviktig oppgjør for å bevise at det tross alt bor litt i dette laget vi tror på.

Arnie fikk en kakk på leggen etter 5 - og Obiang ble haltende støttet av banen et par min senere (begge dog fit for fight e/litt trøst).
Dommer Roger East så ikke noe spes galt ved disse - og virket ikke til å være HELT på høyden - i sin 2. Prem Lge kamp i år!

Etter 10 fikk Arnie sin hevn for "kakken" - snappet til seg ballen e/rot der bak hos B - og plasserte den på sedvanlig vis til side for Joe Hart. Vår RÆVA keeper fra i fjor ble SELVSAGT utmanøvrert - til de grader - og 1-0.

Arkitekten bak målet var unge Diangana. Mottok et framspill og chippet den på direkten med hælen i retning Arnie.
Den traff ikke 100%, men det var DEN som førte til rotet der bak - og Arnie's påfølgende mål.

Deretter bar omgangen preg av et TOTALT press fra vår side - med lekne detaljer - og "mye NESTEN"!
Det gikk mot 45, cruisekontrollen var satt på og harmonien rådet - for dette var svært morsomme og lekne 44 minutter!
Idyllen varte til 44.50. DA ble Gudmundsson spilt gjennom vårt midtforsvar og plasserte ballen lett bak Fabi! 1-1.
UTROLIG, men så utrolig SANT.....på Burnleys første reelle sjanse!

NØDVENDIGE "styrkedråper" sto klar da pausen var over!

2. fortsatt i samme stil, men det var ikke før i det 68. gjennombruddet kom etter flotte kombinasjoner.
Arnie til Diangana til den så utskjelte ANDERSON - som satte ballen mellom beina til Hart. 2-1.
HERLIG spill - NÅ hang B på gaffelen igjen!

Lykken varte i 10 min! En hodeløs klarering til corner fra ellers så solide Balbuena.
Jeg bannet for meg selv - og ante uråd - for B hadde nylig satt inn den lange hodespesialisten, Chis Wood.
Corneren ble klarert til ny corner. Forsøk nr 2 rett på hodet til nevnte Wood og 2-2.
Lille Snodgrass var satt som markør på Wood. Som alle skjønner; RÅTT parti!

Om ikke DETTE var nok for en "fly forbanna" Hammers; nå sto også en GLAD og logrende bikkje i døråpningen og maste etter "luftetur". Sersjantstemmen kom fram, og bikkjas hale falt like raskt som mitt humør gjorde 10 sek tidligere.
Tilfluktsrommet under senga ble RASKT tatt i bruk av den 4-beinte - for nå haglet det med "kuler og krutt" her inne!
"Ildgivningen" varte i 7 min før magasinet var tomt!

For DA NYE HERLIGE kombinasjoner via direktepasninger: Snod - Arnie - Diang - Arnie - Anderson som skjøt inn via Hart. 3-2!
2 mål av Anderson, og nå kunne han plutselig "gå på vannet".
Herlige drag på venstre, herlige 20-30 m pasninger, vippet og hippet og ALT stemte igjen for vår dyreste spiller.
Dvs, Wood kunne IGJEN ha ødelagt dagen! Etter 85 var han atter umarkert på 7 - men headingen strøk tverrliggeren og over!

Like før full tid kom NOK EN kombinasjon! Anderson med 30-40 m pasning til Antonio som brystet ballen direkte til Chicharito.
Inn i 16 - og ALLE vet hva som skjer når DEN spilleren har ballen under kontroll inne i feltet.
4-2......og elendige Hart nok en gang utspilt!

Da det hele var i box kom "pusekattstemmen" tilbake - og tilfluktsrommet ble RASKT forlatt!
Deretter var det TO som gikk logrende "på runden" - og begge var lykkelige - hver på sin måte!

JEG tenkte på alle de kombinasjonen jeg hadde sett.
Hvordan unge Diangana på 20 (dette var hans første hjemmekamp fra start) var et naturlig bindeledd mellom Arnie og Anderson.
Det var liksom FULL FORSTÅELSE mellom den trioen - en forståelse som førte til mål nr 2+3 og flikk'en til det første.
Så var det utskjelte Snodgrass. Hadde kjempetro på ham da han kom fra Hull for 2-3 år siden, men ble en stor skuffelse.
I ÅR har han atter blomstret - og også HAN var med på de fleste målene. Jobber som en helt og er nesten ikke til å kjenne igjen.
Så tenkte jeg på hvor forvandlet Anderson var. Flere ønsket ham ut av laget e/de siste kampene, men i dag var han SUVEREN!

Hva bikkja tenkte på vet ikke jeg, men halen logret i ett sett - så også der var det nok noen hyggelige tanker og inntrykk som dominerte!

Hilsen Hammers......som legger til at jeg ikke har nevnt to ganske så klare straffesituasjoner til oss (Diangana lagt i bakken + en ganske klar hånd), men East så ingen ting! Jeg gleder meg så JÆVLIG til VAR blir innført, for endelig å komme all denne udugelige dømmingen til livs!


Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
31.10.2018 kl 23:38 5583

Jævla MØKKAKAMP mot Spurs i dag.
3 gedigne forsvarstabber og 3 mål mot. I prinsippet de 3 eneste angrepene Spurs hadde!
3 spillere foran hos oss! Anderson, Antonio og Chicharito.
3 spillere jeg har gitt BUNN karakter i alle deres siste kamper! Hvordan kan man sette opp en slik tafatt rekke?
3 elendige spillere også i dag - selv om Antonio kom seg i 2. etter en ELENDIG start!
3 mann i forsvaret byttet inn fra siste ligakamp! ALLE 3 sto for all den driten der bak! De sto bak alle 3 målene Spurs fikk!

Rustne (skadd i lang tid) Ogbonna med elendig klarering og dårlig touch! Rett til Son som scoret vakkert!
Masuaku med klønete ballbehandling! Rett til Son som scoret! Vår venstre back som egentlig aldri har vært noen back.
Reserven Fredericks som ga en helt unødig corner! En corner der "store sterke" Ogbonna ikke klarte å håndtere sin mann.

Anderson i angrep er jo fullstendig ubrukelig slik han nå framstår. Tar cornere som en juniorspiller og har mistet ALL selvtillit!
Kostet 400 mill NOK i sommer - er vår dyreste spiller - og byttet ut i pausen!
Chicharito bevegde seg neppe mer enn et par 100 meter i første - før også han ble byttet ut - tidlig i 2.

På den positive siden må vårt nye stjerneskudd Diangana (20 år) trekkes fram.
Han har ALLE de kvaliteter resten av de der framme BURDE ha hatt - men går rundt med en luselønn.
Samtidig GÅR de tafatte "navnene" rundt og får en mill hver eneste uke! For hva da?

Da er vi ute av Carabao Cup. Like greit - når nå ligatabellen ser ut som det den gjør!
Fram mot årsskiftet møter vi bunnlag etter bunnlag - og det er langt viktigere kamper enn å skulle møte Arsenal borte i neste runde!
Tror vi sier det slik......!

Hilsen Hammers.........som legger til trekningen for Q-finalene:

Arsenal vs Tottenham
Leicester or Southampton vs Man City or Fulham
Middlesbrough vs Burton
Chelsea vs Bournemouth


Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2018 kl 22:36 5600

Anderson er noe av det mest udugelige jeg har sett på en fotballbane.

I det minste kan han prøve å få det til og se ut som om han er interessert
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.10.2018 kl 01:34 5667

Triste greier...
Leicester helicopter crash: Vichai Srivaddhanaprabha confirmed amongst five dead after helicopter crashed and burst into flames at King Power stadium
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
28.10.2018 kl 20:20 5702

Tragisk den helikopterstyrten i går - og BBC følger saken tett: https://www.bbc.com/news/uk-england-leicestershire-46006470
___________________
Denne rundens resultater har ført oss nok en plass høyere på tabellen - og vi ligger som nr 13! I grunnen ganske utrolig at vi plutselig ligger "ca midt på tabellen" etter en slik forferdelig start som det vi har hatt. Av de 12 som ligger over oss har vi møtt samtlige unntatt Manch C og Watford - men ikke møtt noen av lagene som nå ligger under oss! Dette i seg selv lover svært godt før programmet fram mot årsskiftet!

I morgen spiller Spurs v MC - kun 48 timer før vår 4th rd match v Spurs.
Det er rimelig å tro at det blir mot et Spurslag der flere nøkkelspillere får hvile i påvente av langt viktigere kamper enn dette.
At dette blir en kamp mot et sterkt reservepreget Spurs.

Noble får 3 kamper pga gårdagens røde, men Obiang er på vei tilbake. Da går DET regnestykket opp.
Har ikke hørt nyheter om Arnie, men han spiller vel uansett ikke onsdag. LANGT viktigere at han er klar til helga - hjemme v Burnley!
Ellers begynner det å nærme seg gjensyn med Carroll!
Med avansement onsdag ligger vi i "hatten" for kvart'en. DA er veien til en finale ganske så kort.......men FØRST er det Spurs!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
27.10.2018 kl 22:09 5769

MER DRAMATIKK samtidig som jeg postet mitt kampreferat:
Helikoteret til Leicester's eier styrtet like etter avgang rett utenfor banen!
https://www.nettavisen.no/sport/fotball/premierleague/helikopteret-til-leicester-eier-vichai-srivaddhanaprabha-krasjet-utenfor-stadion/3423552264.html

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
27.10.2018 kl 21:54 5779

FOR en oppladning vi fikk før bortemøtet mot Leicester - og FOR en kamp det til slutt ble!
Ja, for da lagoppstillingen kom var ikke Arnie en gang på benken! What???? Neida - "syk hjemme"!
Lufta var formelig ute av en stakkar allerede FØR avspark - for hvem skulle NÅ score mål for oss?

De første 15 kun L, men vi begynte så smått å komme - og vårt trykk bare tiltok utover mot 30! Vi overtok kampen fullstendig!
Etter 30 ble Diangana lagt i bakken på 25 - og frispark. Ikke et hvilket som helst frispark, men et KUNSTVERK fra flere spillere!

ANDERSON med halvmeterspasnining til SNOD som dempet. ANDERSON deretter med innlegg mot 16.
På hodet til RICE - som headet til BALBUENA - som headet i bortre stolpe - retur bak Schmeichel's rygg til SEG SELV og 1-0!
Jeg har ikke sett på makan - og Leicesterspillerne sto bare å kikket tafatt på hele "trekket". Spille "vegg" med stolpen....!
De fattet vel ikke noe som helst av hva som skjedde - og skal jeg være HELT ærlig - DET gjorde heller ikke jeg!

Nå var det KUN oss som produserte noe på banen, helt til ulykken traff oss 8 minutter senere.
Noble utvist for å ha tråkket noe ufrivillig på en blå legg - etter først å ha vist litt dårlig ballbehandling!
Ikke noe å si på det, og nå overtok L igjen. Ja, det var tidvis panikk der bak hos oss fram mot pause.
Vi fikk dog ridd av stormen før Oliver blåste av for hvilen!

NÅ krevde bikkja sitt! Jeg slang boblejakka over drakten og tok en RASK tur rundt kvartalet.
Bikkja skulle stadig sjekke hemmelige Facebookmeldinger i gresstustene - og helst besvare disse - men slikt trull hadde vi ikke mye tid til! Det endte med bikkja til slutt hoppet på bakbeina etter et stramt bånd, mens "besvarelsene" formelig skvatt ut av den over en lengre strekning.

Jeg rakk AKKURAT 2.omg - og registerte at Vardy ble satt inn.
De blå bare fortsatt kjøret, mens vi trakk oss tilbake. Lot dem spille så godt de kunne, mens vi hadde noen spede kontringsforsøk.
Det MÅTTE bare bli slik med 10 mot 11 - og det på bortebane. Og vi kunne godt gjøre det!!!
Ja for det forsvaret vårt hadde 4-5 SUVERENE nøkkelspillere som stanset ALT Leicester klarte å kaste mot oss!
Klokka tikket mot 89, og det hele var i grunnen under kontroll. Vardy og de andre L-spillerne maktet bare ikke å score. UMULIG, var det!

Det gjorde de heller ikke noen få sekunder senere - da det plutselig sto 1-1. En av deres slengte i vei et ufarlig skudd som traff skinka til Balbuena - før ballen gikk i en bue utenfor stanga - for så å skru inn i hjørnet......bak en fullstendig utmanøvrert Fabianski!
Jeg satt der og måpte - for det der var nesten like surrealistisk som da Balbuena scoret VÅRT herlige mål!

Man kunne da tro at begge lag var fornøyd med poengdeling så kort tid før slutt, men den gang ei.
Vi gikk rett i angrep. Antonio og Snod kombinerte - før ballen endte hos innbytter og midtstopper Ogbonna som fikk en gyllen mulighet. Når en rusten midtstopper får en slik sjanse med beina MÅ det bare gå galt. Så også i dette tilfellet! Lompe over!

Galt gikk det i samme angrep for L's forsvarer Amartey. Detaljene var ikke mulig å få med seg på direkten, men når man spolte tilbake skjedde følgende: Antonio i hard kamp mot Amar. I et forsøl på å klarere unna fikk Amar sin venstre fot under kroppen - samtidig som han fikk all kroppsvekt på den. Deretter sto nedre del av leggen i nesten 90 grader vinkel i forhold til resten av foten. Antonio var på hans høyre side og hadde ikke annet med dette å gjøre enn at det var en hard "mann-mot-mann"! Trist for spilleren som ble båret ut - og som nok mister resten av sesongen.

Da det hele startet opp fortsatte L å presse, men det hele endte til slutt 1-1.
Kanskje skuffende pga det merkelige målet L fikk så sent i kampen, men alt i alt et rettferdig resultat.
En fartsfylt, tidvis råspennende og dramatisk kamp som var full av store sjanser, utvisnig og benbrudd!

I tillegg fikk VI vist fram 5 ENORME spillere:
- Fabianski i mål: Redning etter redning - og kun fintet ut av en "deflection". For en keeper vi har fått!
- Balbuene som midtstopper: Scoret begge målene. Ryddet opp i ENORM stil der bak. "Generalen" har fått uniformen på!
- Diop som den 2, midtstopperen: De lange bena stoppet ALT som var i deres vei. Ikke rart PGS ryktes å ville by £50M +++!
- Declan Rice. 19-åringen foran forsvaret. Jeg gir meg ende over av det spillet hans! Ord er fullstendig overflødig!
- "Iron Man" Zabaleta. 33-åringen er som en koloss som vår høyre back. Ganske rask, knallhard og kompromissløs!

Også Micael Oliver bør nevnes! En herlig dommer som jeg i min ukentlige vurdering etter kampene ga 6 av 6 mulige.
Joda Noble ble utvist, men det var det ikke noe å si på. Ellers hadde han en suveren kamp - i et tidvis hett oppgjør!

Hilsen Hammers........som nå skal ta en ny tur med bikkja.......men NÅ på hans premisser!
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
26.10.2018 kl 22:50 5813

Bare noen ord om vår norske wonderboy - Martin Samuelsen.
De 3-4 siste årene har han vært utlånt til flere klubber rundt om, og fellesnevneren har vært SVÆRT LITEN eller NULL spilletid!
Han har stort sett vært benkesliter over alt der han har prøvd seg!
Nå er det i VVV-Venlo - et ganske ukjent lag som faktisk ligger som nr 5 i den nederlandske Eredivisie.
Er ikke sikker på når hans kontrakt går ut hos oss, men DEN blir nok neppe fornyet!

I morgen er det sen kamp borte mot Leicester.
Hadde vært fint med et poeng eller 3 igjen!

Hilsen Hammers ⚒
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
23.10.2018 kl 00:49 5852

Da sesongen startet snakket jeg om åpningsprogrammet fra Helvete!
Når jeg etter 9 kamper kikker på tabellen registrerer jeg raskt at JA - det var det.
Et åpningsprogram fra det utrolig varme stedet!

Av de 12 på topp har vi møtt samtlige - bortsett fra MC på tronen + Leicester som nr 11.
DEM møter vi kl 18.30 på lørdag, mens alle på bunnen kommer på rekke og rad i nov/des.
Håper det ikke blir FOR mange nye skader før den tid - for nå leder vi "skadeligaen" med MU. Begge med 7 mann ute!
Egentlig ganske utrolig at det for oss skal være slik på skadefronten hvert eneste år - mens andre lag nærmest er uberørt!

Ellers er det dette med scoringer som uroer. Så langt er det KUN Yarmo + Arnie som har scoret i ligakampene.
Yarmo nå ute for sesongen (operert i dag) og Arnie sliter med det ene kneet sitt! Skulle også HAN forsvinne tør jeg ikke tenke på fortsettelsen! VÅR rekke uten Arnie er så godt som NULL!

Anderson har egentlig ikke imponert noen, Chicharito er vår svakeste reserve HVER gang han kommer innpå, Antonio ikke til å kjenne igjen fra tidligere sesonger........og stort mer er det vel for tiden ikke å kaste innpå forover på banen. Lucas har vist NULL og ellers unge Diangana som har vist tendenser + storscorer Silva på U23 som OGSÅ er skadd!

Hilsen ⚒⚒⚒⚒⚒⚒⚒........som heretter må vurdere å folde hendene før sengetid! Ja, kun VURDERE!
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
milk
21.10.2018 kl 20:52 5899

Allsidig kar du Hammers.... Men fotball da???
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2018 kl 19:47 5918

Røket akilles er skikkelig ille!
Triste greier...
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
21.10.2018 kl 15:38 5942

I dag kom svaret på hvorfor digre Yarmolenko i går lå og vred seg i smerter - etter å ha "driblet seg selv" mot Spurs.
Akilles'en har røket - og han er ute for resten av sesongen. Den 2. av de nyinnkjøpte i sommer som nå får langtidsfravær.

Det åpner opp for den ferske, men spennende, Diangana (20) som kom inn da Yarmo ble båret ut.
Kvikk, driblesterk - og mot Spurs 2-3 herlige gjennombruddspasninger.

Hilsen ⚒⚒⚒⚒⚒⚒⚒!
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
20.10.2018 kl 21:03 3810

Endelig var fotballpausen over - og WHU v Spurs var plukket ut som dagens hovedkamp.
Da passet det utmerket å få en dramatisk og småamper Chelsea v Man U som oppvarming.
Ja, for NÅ skulle VI ut i krigen! Tross alt vårt hat-lag nr 1 som sto på motsatt side!

Etter 15 lurte jeg på hva slags krig vi egentlig skulle i - for det var da ingen KRIGERE der ute! Heller et "buekorps"!
Dødt og kjedelig, et par halvsjanser til begge lag. Ikke en gang en albue i øyet til Zabaleta (så blodet rant) fikk opp tenningsnivået.

Arnie med noen spedte forsøk, men det var alt. Anderson med den ene feilpasningen etter den andre - og etter 3 cornere som en
juniorspiller hadde tatt LANGT bedre var han OPPSAGT fra den jobben - til fordel fra en langt bedre Snodgrass!
På motsatt side var Yarmolenko helt dau og tafatt og skapte ikke noe som helst. Etter 37 klarte han ved egen hjelp å pådra seg en
strekk/vridning - eller hva.....og ble båret ut. Like greit, men en dårlig gave til karen som har bursdag fk tirsdag!

Dele dritten TOPPET seg da Noble etter 42 surret det noe så jævlig til med en håpløs feilpasning 10 inne på Spurs' halvdel.
I første omgang klarte SUVERENE Diop å blokkere den farlige kontringen, men vi klarte aldri å gjenvinne ballen før den 1 min
senere lå i garnet bak Fabianski. På overtid vartet forresten Fabianski opp med raske dobbeltredninger og det kunne LETT
stått 2-0 da Atkinson blåste til pause.

I 2. måtte jeg ha meg en Pint for å få fart på sakene!

Fart ble det. De 2 første ble et eneste langt angrep - et angrep som kulminerte med Arnie's heading mot x'et.
Lloris var der med en finger eller tre - akkurat som han var det HVER gang (3) Arnie forsøkte seg. I lufta og langs bakken.
Ellers var omgangen preget av langt mer innsats av begge lag enn i første, men flere mål ble det ikke.
High hopes FØR avspark - men i grunnen LITE å glede seg over etterpå. Vi ligger fortsatt som nr 15 - og borte mot Leicester neste helg.

Hilsen.......⚒⚒⚒⚒⚒⚒⚒!
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.10.2018 kl 23:55 4048

Herlig østkanthumor 10 før slutt mot Brighton.....og dommer Kevin Friend gjorde det hele (ufrivillig) enda bedre med egen HÅNDTERING av saken. Et "missile" som ble kastet ut på banen......"sånn ca" der WH-supporterne sto....?!

http://kumb.com/story.php?id=132926

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.10.2018 kl 18:18 4080

I GÅR ytret jeg min forundring/frustrasjon over kontraktsforholdet til Declan Rice.
I DAG kommer det meldinger fra pålitelig hold om at et nytt kontraktsforslag er utarbeidet - og nå ligger på bordet.

Hovedtrekk:
Grunnlønn pr uke £ 21k
Bonus for hver spilte kamp fra start £ 20 k
Bonus for hvert innhopp som reserve £ 10 k
Bonus for å bli sittende på benken £ 5 k
I tillegg en automatisk økning av grunnlønnen med £5 k pr for 15. spilte kamp fra start (trolig opp til et bestemt nivå).

Hilsen Hammers.......som håper at dette faller i smak hos 19-åringen........og ikke minst hos hans vanskelige agent
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
06.10.2018 kl 22:26 4136

All4:
Enig i det du bemerker.

Ang spillere:
Masuaku (v.backen "som kikket på"):
Bra framover men den klart svakeste i vår bakre 4'er. Ingen skikkelig forsvarer og jeg er ofte livredd hans inngripener nær eget mål.
Antonio:
Helt utrolig hvordan vår Hammer of the Year for et par år siden har forfalt. Ikke til å kjenne igjen! Ræ.. kamp etter innhoppet.
Rice:
Største talentet siden Bobby Moore. Vi snakker 50-70 tallet! Eneste uromoment er at han fortsatt spiller på en ren slavekontrakt i forhold til resten av laget. At ikke styret kliner til og sikrer en langtids for juvelen på 19 er for meg en HELT UTROLIG gåte! Spes med tanke på de gamle avdankede spillerne som går rundt og hever millionlønn hver eneste uke - og knapt sitter på benken.

Dtt:
Ja, hyggelig med AC - og han forventes tilbake like etter landslagspausen.
Likevel, er ikke tiden for den type spillere snart forbi? En OK reserve med sine utvilsomme kvalifikasjoner - når det klaffer.
Greit fyrtårn å kaste innpå når det begynner å brenne mot slutten av kampene - og når vi presser som verst. A la v Brighton.

Til sommeren går hans kontrakt ut - hvis jeg ikke husker feil. Like greit........for jaggu har dette vært en dyr spiller pr kamp!
Glemmer likevel ikke hans fantastiske "brasse" etter at nå utskjelte Antonio vippet ballen til ham..........
Kom vel på 2. i kåringen av årets mål i England........men det var når begge var i toppform:
https://www.youtube.com/watch?v=EqZPujEP7mE

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2018 kl 18:31 4160

Carroll endelig i trening igjen.
Han er en spiller, med en kapasitet, som kan skape ubalanse i et hvilket som helst forsvar. Når han er i form, og villig til å bidra.

Jeg ser virkelig fram til å få tilgjengelig den type ressurs, noe som utvilsomt kan justere kampbildet siste 15min.

Egentlig uavhengig av motstander.
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
all4one
06.10.2018 kl 12:09 4195

WH triller mye ball. Synes de får det fint til, men savner flere bevegelser foran ballfører og/eller i rom ballen kan havne i.
Det blir liksom litt for lite trøkk på den siste 1/3 av banen. Der stod foresten hjemmelaget veldig bra de siste 20. Tettet rom, presset, skjøv laget. De lot WH ha ballen, så ta overganger om sjangsen bydde seg. Det gjorde det også, et mål annullert.
Savnet WH bevegelser i mellomrommet for å få Brig ut av balanse, så vende spillet på få touch. Der er det rom.
Alt i alt: WH er trygg, men det går litt sakte og de angriper ikke rom. Vender spillet, men Brig er i balanse og har dermed kontroll.

Laget er ofte avhengig av Arnie og Anderson som skal gjøre noe «spektakulært». Disse to hadde noen fine ballen inn foran mål også, ingen var der utenom motspillere.
Foresten mange fine komboer som ledet til frispark. Brig ble spilt på rumpa når de satt fart med en touch.

Jeg tror det med rom og flere bevegelser kommer til å sitte snart. Pellegrini er en bra mann som kommer til å få maks ut av gruppen.

Etter gårsdagen er det egentlig Rice jeg er mest fornøyd med. For en spiller!
Antonio ser ikke motivert ut. Synd, for han er god når motivert.
Forsvaret er også overraskende bra, men se på backen når målet scores. Han følger jo ikke mann, står bare å ser på!
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
05.10.2018 kl 23:38 4239

Fredagskamp i flomlys borte mot Brighton - på AMEX Stadium.
Jeg GLEDET meg - selv om vi ALDRI tidligere har tatt med oss et eneste poeng derfra de 3 årene de har vært i Prem Lge.

Ei heller denne gang!
For 70% possession nyttet ikke.
Ca 10-1 i cornere hjalp ikke.
Et bunn solid forsvar hjalp heller ikke - for DE gjorde 1 kollektiv feil ila kampen!
Arnie - Anderson - Yarmo foran hjalp slett ikke - for Yarmo gjorde en kjempetabbe på egen halvdel som førte til kontring!
Dette i tillegg til at de andre to ikke var 100% venn med ballen denne gangen.

Kontringen etter Yarmos tabbe, og med laget HELT ute av balanse, førte til at Glenn Murray fikk stå alene på 7m midt foran Fabi. Som vanlig tok han vel vare på sjansen og puttet på det 6. målet på 7 kamper mot oss.
Hans mål nr 99. Bare å gratulere "Lukaku Jr"!

De siste 15 var en BELEIRING av Brightons bakre/indre banehalvdel, men det var alltid en FOT, ei TÅ eller noe annet faenskap i veien for spillere og/eller ballen. Det ville seg bare ikke. Det hele ebbet til slutt ut med Murray's mål.......og vi tok atter et lite steg tilbake. Formen sitter uansett i, men går det ikke så går det ikke.

Nå er det landslagspause før Spurs kommer på besøk!
Først ligakamp mot Spurs - deretter borte mot Leicester - og så Spurs igjen - nå i ligacupen!
Deretter letter programmet BETRAKTELIG med 10 moderate motstandere de 11 neste.
Kun MC virker tung......i motsetning til slike som Hudds, Cardiff, Burnley (x2), Newcastle, osv, osv......!
Fram til årsskiftet er det bunnfall som skal overvinnes - og med hva som i dag ble vist (med litt justering) - bør dette gå greit!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
04.10.2018 kl 01:24 4282

I kveld er det herlig å være WHU-supporter.
Endelig har vi fått et velfungerende lag etter den "annonserte" trøblete starten - og 4 strake tap.
4 kamper som i hvert fall JEG allerede ved sesongstart hadde FÅ ambisjoner rundt.

Borte mot Liverpool + Arsenal = tap. Hjemme mot Bournemouth + Wolves = SVÆRT usikkert - var min innstilling.
OK, vi kunne nok ha fått med oss noen poeng i hjemmekampene, men her var direkte uflaks med i bildet.
Dette ligger nå bak oss......for fortsettelsen ble KNALL - etter at duoen Noble/Arnie foretok en "garderobevask" m/resten av laget!

Hvem savner vel i dag spillere som Carroll, Reid, Collins, Lanzini, Wilshere, Adrian, Cresswell, Lucas og Sanches ?
Trolig få - om noen, men klart......det hadde vært morsomt å se Lanzini brilliere sammen med brassen Anderson på venstre kant!
Ja, DET er nok det eneste savnet av de nevnte.

Bare ta de gamle midtstopperne Reid/Collins (nå frigitt) som eksempel.
I 11 sammenhengende kamper har disse to ALDRI klart å få has på Lukaku - som ALLTID scoret - og som gjorde fans'en "gale"!

Duoen Balbuena/Diop der bak trengte kun EN kamp - og kjempens rekke var brutt! Mourinho lovpriste Diop (21) e/kampen.
Bak disse har Fabianski i mål stått som en GUD - og alle problemene fra forrige sesong med bl.a. Hart er blåst vekk.
Foran disse har Noble funnet en HELT ny vår - samtidig som Rice på 19 er som en SUVEREN VETERAN å regne! Ikke sett på makan!
Og foran der igjen har Arnie, Anderson og Yarmolenko VIRKELIG funnet tonen - med den ene lekkerbisken etter den andre.
De bare bytter litt på å levere varene - og til tider fantastisk å se på.

De 3 jeg ikke har nevnt er den fantastiske og evigunge Zabaleta på h. back.... den fikse......men ikke HELT sikre Masuaku på motsatt side.....og Obiang i midten. Et solid arbeidsjern som gjerne holder seg i skyggen av alle andre, men som river og sliter i motstanderne - og ALDRI gir dem ro.

Jeg har merket meg at de gule kortene er i ferd med å forsvinne fra laget! I de siste 3 kampene har det vært NULL - hvis jeg husker riktig. Dette i skarp kontrast til i fjor, da spillerne heller SPARKET seg ut av problemer (og fikk gult) enn å SPILLE seg ut av dem (som i den siste tiden).
Jeg har også merket meg alle disse helsikes skadene som har forfulgt oss i flere år. Nå er liksom alt greit, bortsett fra at Arnie tidvis har slitt.

Resultatmessig de siste kampene (i rekkefølge):
3-1 borte mot Everton: Evertons FØRSTE TAP denne sesongen!
0-0 hjemme mot Chelsea. Dessverre spilte ikke vår nr 1 - Arnie! De FØRSTE poengene Chelsea mistet denne sesongen.
8-0 mot Macclesfield (mot mest vårt reservelag) i ligacupen er tross alt den STØRSTE seiereren i turneringen siden tidlig 80-tall.
3-1 hjemme mot Man U......den STØRSTE seieren mot MU siden -82.
Må nesten ta med at 3 unge spillere fikk sin debut mot Macclesfield (en av dem scoret 2 - og samme mann ligadebuterte mot MU).

4 kamper......og ALLE har vært "første gang i år" - eller "historiens største siden"!
Man MÅ nesten bli lyrisk av slikt - og ikke minst måten alle ble utført på (ref f.eks Andersons hælklikk v MU).
Balbuena og spes Diop temmet Lukaku. Rice/Noble temmet Pogba.......og Fabianski plukket enkelt ned det som nærmet seg mål!
5 spillere som har kostet £ 30M.......temmet spillere kjøpt for UHORVELIG større summer. Usynlige Pogba alene ca £100'M!
En spennende nytelse å følge med på begivenhetene - og hvor offensive vi framsto i hele kampen. Joda, noe press var det, men...!

Fredag kveld er neste ligakamp borte mot Brighton! Normalt en type kamp jeg "hater" å få i fleisen!
Borte i flomlys mot et lite og OK lag med publikum i ryggen, + et par spillere man lett kan frykte noe så helsikes!
Den lille tekniske Knockhart + tank-senteren Glenn Murray. Likevel - nå har jeg slik ståltro på eget lag at jeg virkelig GLEDER meg!
Jeg VET at vi KAN temme uromomenter - og nå kan liksom ikke fredag kveld komme hurtig nok!

Hilsen Hammers......som sier COYI.....før han kryper under dyna.....og drømmer om hælklikk, "temming" og rosa homsetrøyer...?!
(COYI = "Come On You Irons"......for uinnvidde....?)

PS:
Etter 7 kamper har vi møtt de lagene som ligger som nr: 2-3-5-6-7.......og tatt 1 poeng.
Vi har også møtt lagene som ligger som nr 10+11, men her har vi tatt 6 poeng!
Etter hvert skal vi for fullt møte lagene fra 8 og nedover......og DA skal vi begynne å vokse oss store og sterke igjen!
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
30.09.2018 kl 23:24 4392

7 min med sammendrag/høydepunktene fra gårdagens match.
Slikt som alle i Cl & Blue tåler å se om......og om.....igjen:

https://www.whufc.com/news/articles/2018/september/30-september/highlights-west-ham-united-3-1-manchester-united?_ccCt=FCr9%7eogimwCmJVATbfDUVWWFMiUOG2ALTraRPbsG0IGK%7e7HirzZGoUOxlSVKnggi

Litt småplukk:
- Neste kamp kommer allerede fredag kveld; borte mot Brighton! Det KAN fort bli en hyggelig start på helga!
- Da Arnie feiret sitt 3-1 mål holdt han trøye nr 15 opp til publikum. Sanches drakt.
- Sanches ble alvorlig skadd etter 10 min mot Macclesfield onsdag - og han mister resten av sesongen.
- Diangana fikk sin ligadebut 2 min inn i xtra time. Etter en flott kamp v/Macclesf mid-week. Virket rask og lovende.
- Spurs i FLC ikke verst? Champion lge mid-week før/e oss - og Wolves borte lørdagen e/oss. De MÅ prioritere!!!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
2HB
30.09.2018 kl 00:55 4481

Hvordan tror dere det går med Preston i år. Noen mulighet for at de rykker opp? Det kan bringe spenning inn i fotballen igjen. Nå er det jo bare sorgen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:24 Du må logge inn for å svare