Ny storkontrakt i Q4

Mandagen starter med ny kontrakt på ca 75 millioner kroner til EMGS. Også denne er forventet realisert i 4 kvartal.

Nå har vi da altså kontrakter og multiklient salg som er BEKREFTET og SIGNERT for ca 63 millioner dollar,
oppå dette kommer multiklient salg på ca 4-7 musd i 4 kvartal også.

Da teller jeg opp foreløpig for Q3 og Q4: 63 til 70 MUSD/ 575 til 637 millioner norske kroner.

Da tenker du, hva skjer etter q4? vel i 2020 har EMGS allerede signert kontrakter for over 450 millioner NOK. Da er ikke multiklient med i beregning.
Vi har ei heller begynt på 2020 enda, og kontraktene store som små kommer til å rulle inn videre.

Oppå alt dette en herlig mandags formiddag så har EMGS altså vunnet en skattesak i Brasil, "som følge av dette vil selskapets frie kontantposisjon øke med ca 3,7 mill dollar". Da kan vi sette spikeren i kisten en gang for alle at det ikke blir noen emisjon for EMGS slik noen har prøvd å skremme med.

Jeg synes veien videre ser veldig positiv ut, og vi kan nok se at 2019 blir vendepunktet for EMGS etter flere år i gjørmen.

Det ser utrolig bra ut. Første melding tyder vel og på at båt nr.3 snart er på vannet. Dersom ratene er 30 % høyere enn tidligere vil det bli + i 3 Q og et meget godt Q4 har jeg regnet ut.
Matsern
28.10.2019 kl 11:37 632

Meget gode nyheter i dag!
Det begynner å bli pinlig at meglerhusene ikke har noen anbefaling på aksjen, de færreste dekker aksjen i tillegg. Suppehuer vil enkelte si
mex
01.11.2019 kl 14:54 208

Noen som har troen på et oppkjøp av EMGS? Patentert teknologi, lav børsverdi, stor ordrebok og økende marked for denne typen seismikk.
Eventuelt hvilke selskap kunne vært interessert i EMGS?