Sukhoi og Norwegian Air indgår avtale om Sukhoi Superjet?

EliotS
NAS 28.10.2019 kl 11:29 4319

Luftfartsmediet CAPA oplyser følgende:

https://centreforaviation.com/news/sukhoi-and-norwegian-air-shuttle-asa-enter-agreement-for-sukhoi-superjet-aircraft-report-949548

Betyder dette også at avtale om Sibir-korridoren kommer på plads.

Den norske udenrigsminister Lavrov var på "venligt" besøg til at fejre de russiske troppers befriesle af Nordnorge. Har der mon samtidig med været en underskrift for avtalen regeringen har forhandlet?
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
Herman*
30.10.2019 kl 13:57 2007

Nas trenger ikke flere problemfly. Spørsmålet er om Sukhoi har klart å luke ut de fleste feilene, da det tross alt er åtte år siden flyet ble lansert.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
minsin
30.10.2019 kl 12:03 2118

Nevnte fly har hatt massevis av problemer og mye nedetid...

Men klart tilgang til korridoren vil være en "game changer" for NAS .
Det største markedet for NAS sin del være flyvinger til/fra Asia.



Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
Herman*
30.10.2019 kl 11:51 2189

Slike fly gjør visst nytte i mer perifere områder på kloden. Ellers har det aktuelle flyet bare en russisk komponentgrad på ca 20%.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
SuperSeven
30.10.2019 kl 10:22 2312

I det øyeblikket NAS velger å bruke penger på Russiske fly, så selger jeg samtlige aksjer jeg sitter på! Hvorfor i all verden skulle man gå fra topp moderne Boing og Airbus til Russiske fly?
Vi kommer ikke til å se noen handel av russiske fly på mange mange år.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
tradingstock
30.10.2019 kl 09:02 2372

Avtale like rundt hjørnet.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2019 kl 17:05 3098

Korrekt, og da må man oppføre seg deretter. Legg til sides håp og drømmer og handle etter det du virkelig tror. Iblant bommer man, iblant treffer man. Norwegian er humpete og klarer man å utnytte det så sitter man innmari fint i det, men da må man aldri ha det travelt :)
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
Herman*
28.10.2019 kl 16:55 3162

Hvis NAS får tilgang til Sibir korridoren samtidig som de erstatter sine fly i Argentina med billigere russiske fly, så kan jo dette bli ekstremt bra. Nye lønnsomme ruter til Kina og Japan vil også kunne gi signifikante bidrag på både topp og bunnlinje. Men... så spørs det om det blir noe av da...
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
disippelen
28.10.2019 kl 16:36 3285

Eneste som er fint er at en skjønner at børs er noe dritt, noe kynisk faenskap. Snart er vi tilbake på 30 tallet, og shorterne trykker på emisjonsfrykten. Snart har alle de små solgt og de store kjører opp kursen igjen. Ikke f om jeg selger en dritt.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2019 kl 16:19 3405

Fin bevegelse i dag. Vi som er nervøse og skvetne på salgsknappen får lov til å være oss selv og kjøpe tilbake :-)
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
EliotS
28.10.2019 kl 15:46 3508

E24 prøvet vel i sidste uke at kører den baseret på en russisk medie historie men på det tidpunkt var avtalen vel ikke underskrevet og derfor afvise NAS. Det er vel hellere ikke utænkeligt at den sidste og endelig underskrift formelt mangler fra eksempelvis Smedegaard.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
egilas
28.10.2019 kl 15:27 3584

Merkelig at ingen innen media har plukket opp denne idag..
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
stud_trd
28.10.2019 kl 12:23 3888

Så da får eventuelt NAS tilgang på Sibir korridoren, tar hjem Boeing flyene og setter Sukhoi Superjet 100 flyene i tjeneste i Argentina ?
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
EliotS
28.10.2019 kl 11:56 4074

Og husk at JetBlue forhandlet Kjos med siden 2016.

NAS har også talt med Air Asia fra 2016. Der kunne være yderligere en alliance partner her.

https://www.newsinenglish.no/2016/01/13/norwegian-eyes-airasia-alliance/
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
Kvike11
28.10.2019 kl 11:55 4098

Lad os håbe de får tilladelsen.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
InvesTorbjørn
28.10.2019 kl 11:50 4145

Hvor store tidsbesparelser på Asia-flygninger ville NAS få dersom de fløy over russisk territorium? Og ev. noen som klarer å omsette tidsbesparelsen til økonomisk gevinst?
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
EliotS
28.10.2019 kl 11:38 4256

Dette bildet har lenge vært en skikkelig nøtt for Norwegian

https://www.nrk.no/nordland/dette-bildet-har-lenge-vaert-en-skikkelig-nott-for-norwegian-1.14408192
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare