Sukhoi og Norwegian Air indgår avtale om Sukhoi Superjet?


Luftfartsmediet CAPA oplyser følgende:

https://centreforaviation.com/news/sukhoi-and-norwegian-air-shuttle-asa-enter-agreement-for-sukhoi-superjet-aircraft-report-949548

Betyder dette også at avtale om Sibir-korridoren kommer på plads.

Den norske udenrigsminister Lavrov var på "venligt" besøg til at fejre de russiske troppers befriesle af Nordnorge. Har der mon samtidig med været en underskrift for avtalen regeringen har forhandlet?
Redigert 28.10.2019 kl 11:30 Du må logge inn for å svare

Hvor store tidsbesparelser på Asia-flygninger ville NAS få dersom de fløy over russisk territorium? Og ev. noen som klarer å omsette tidsbesparelsen til økonomisk gevinst?
Kvike11
28.10.2019 kl 11:55 2671

Lad os håbe de får tilladelsen.
EliotS
28.10.2019 kl 11:56 2649

Og husk at JetBlue forhandlet Kjos med siden 2016.

NAS har også talt med Air Asia fra 2016. Der kunne være yderligere en alliance partner her.

https://www.newsinenglish.no/2016/01/13/norwegian-eyes-airasia-alliance/
stud_trd
28.10.2019 kl 12:23 2463

Så da får eventuelt NAS tilgang på Sibir korridoren, tar hjem Boeing flyene og setter Sukhoi Superjet 100 flyene i tjeneste i Argentina ?
egilas
28.10.2019 kl 15:27 2160

Merkelig at ingen innen media har plukket opp denne idag..
EliotS
28.10.2019 kl 15:46 2087

E24 prøvet vel i sidste uke at kører den baseret på en russisk medie historie men på det tidpunkt var avtalen vel ikke underskrevet og derfor afvise NAS. Det er vel hellere ikke utænkeligt at den sidste og endelig underskrift formelt mangler fra eksempelvis Smedegaard.
Hektar
28.10.2019 kl 16:19 1985

Fin bevegelse i dag. Vi som er nervøse og skvetne på salgsknappen får lov til å være oss selv og kjøpe tilbake :-)

Eneste som er fint er at en skjønner at børs er noe dritt, noe kynisk faenskap. Snart er vi tilbake på 30 tallet, og shorterne trykker på emisjonsfrykten. Snart har alle de små solgt og de store kjører opp kursen igjen. Ikke f om jeg selger en dritt.
Herman*
28.10.2019 kl 16:55 1747

Hvis NAS får tilgang til Sibir korridoren samtidig som de erstatter sine fly i Argentina med billigere russiske fly, så kan jo dette bli ekstremt bra. Nye lønnsomme ruter til Kina og Japan vil også kunne gi signifikante bidrag på både topp og bunnlinje. Men... så spørs det om det blir noe av da...
Hektar
28.10.2019 kl 17:05 1684

Korrekt, og da må man oppføre seg deretter. Legg til sides håp og drømmer og handle etter det du virkelig tror. Iblant bommer man, iblant treffer man. Norwegian er humpete og klarer man å utnytte det så sitter man innmari fint i det, men da må man aldri ha det travelt :)

Avtale like rundt hjørnet.

I det øyeblikket NAS velger å bruke penger på Russiske fly, så selger jeg samtlige aksjer jeg sitter på! Hvorfor i all verden skulle man gå fra topp moderne Boing og Airbus til Russiske fly?
Vi kommer ikke til å se noen handel av russiske fly på mange mange år.
Herman*
30.10.2019 kl 11:51 779

Slike fly gjør visst nytte i mer perifere områder på kloden. Ellers har det aktuelle flyet bare en russisk komponentgrad på ca 20%.
minsin
30.10.2019 kl 12:03 709

Nevnte fly har hatt massevis av problemer og mye nedetid...

Men klart tilgang til korridoren vil være en "game changer" for NAS .
Det største markedet for NAS sin del være flyvinger til/fra Asia.



Herman*
30.10.2019 kl 13:57 599

Nas trenger ikke flere problemfly. Spørsmålet er om Sukhoi har klart å luke ut de fleste feilene, da det tross alt er åtte år siden flyet ble lansert.