Så bra vi har ei objektiv media i Norge og WW

Så bra vi har ei objektiv media her hjemme
Da Ted Franks (Republikaner trakk) seg fra USA kongressen, etter upassende oppførsel mellom han og to kvinne.Det var enormt store mediaoppslag og egen sending på NRK URIX. Men ikke bare NRK lagde skandale oppslag om saken. VG. TV2, Aftenposten. For ikke å snakke om hu venstre ekstremisten Marie Simonsen i Dagbladet.
Dette var også stor oppslag i USA i CNN og også FOX NEWS.
Nå har det samme skjedd igjen m kongressen i USA med ei dame denne gangen tilhørende Demokratene og nær venn av Pelosi. En av representantene som er utpekt som stjerna i partiet fremover. Jau jau.
I Politico står det følgende
Rep. Katie Hill to resign amid allegations of inappropriate relationships with staffers.
Denne gangen ikke noe stort oppslag i URIX, ikke i TV2, ikke i NRK dagsrevyen, ikke i Aftenposten og heller ikke hos ekstremistene i Dagbladet.
I USA er det kun de media som støtter Trump som har dette som oppslag , ingen ting i CNN blant annet.
Har Trump sine ord i behold når han sier media er falsk
I think so

https://www.politico.com/news/2019/10/27/rep-katie-hill-to-resign-amid-allegations-of-inappropriate-relationships-with-staffers-000301
Matmons
28.10.2019 kl 13:49 393

Dersom det var Donald som satt med makta da krigsforbrytelsene mot Libya sin befolkning ble utøvd i 2011 av Obama, Clinton og resten av NATO
Tror dere vi da hadde hatt like tyst media
I not think so
Redigert 28.10.2019 kl 13:53 Du må logge inn for å svare

Kan nesten lure på om norsk media er en propagandamaskin for venstresiden
Matmons
28.10.2019 kl 13:56 378

Det sluttet jeg å lure på før Facebook sin tid, det vet vi alle er korrekt
Ikke bare for venstresiden, men for den politisk korrekte base.
DVS alle politiske parti , organisasjoner, universiteter og personer til venstre for Demokratene og FRP
oivindl
28.10.2019 kl 15:35 352

"DVS alle politiske parti , organisasjoner, universiteter og personer til venstre for Demokratene og Frp"

Ja, da skulle de dekke minst 92% av Norges befolkning, ikke så gale det:-)
Resten har jo Resett.
Matmons
29.10.2019 kl 13:28 292

Du er jo så heldig at du er på den politisk rette side så du er nok fremfødd
Må være greit å sitte på fasiten
Jeg håper jo denne avsløringa som er omkring NAV fører til at banditt regjeringa til Solberg må gå av nå
Hun og hennes folk har jo vert etter de svakeste i samfunnet fra dag 1 hun tiltrådte
oivindl
29.10.2019 kl 17:12 255

Om du trekker skille mellom Demokratene og FRP på den ene siden og resten av det politiske landskap på den andre, så er jeg, i likhet med det meste av befolkningen, på rett side.
Usikker på hva du legger i framfødd, men om du mener at jeg har det greit økonomisk, har du rett.
Dog sitter jeg ikke klar med 1,7 millioner til å investere i FRO, så mulig du er hakket mer framfødd enn meg.

Jeg har vel aldri påstått å sitte på fasiten i alle sammenhenger, men stoler på vitenskapen og forskere. Jeg har i grunnen liten tro på at alle forskere kun er opptatt av seg og sin egen jobb og gir blaffen i hva de formidler.
Men her må jeg innrømme at du overrasker positivt:
"Hun og hennes folk har jo vert etter de svakeste i samfunnet fra dag 1 hun tiltrådte"
Overraskende fordi det du har uttalt om skatt ikke har tydet på spesiell omsorg for de svakeste. Heller ikke din ros av Margareth Thacher, som vel heller ikke var kjent for å sy puter under armene til de svakeste i samfunnet.
Men jeg kan selvfølgelig ta feil.
Skattepolitikken er jo viktig for omfordeling.
I BT kan man i dag lese at 67% av de rikeste har arvet sin formue. Det er jo et tankekors. Da har de åpenbart gjort seg fortjent til sin rikdom i kraft av å være født den de er.

Ikke at jeg tror Erna har vært etter de svake spesielt, men hun har nok prioritert de som sitter bedre i det, som deg og meg.
Men hvem ser du for deg skal overta, uten at du synes det blir verre totalt sett?
Redigert 29.10.2019 kl 17:15 Du må logge inn for å svare

"Da har de åpenbart gjort seg fortjent til sin rikdom i kraft av å være født den de er."

Dette gjelder vel de fleste i Norge etter at oljeeventyret har gitt oss minst 1.5 millioner hver.
Har du barn Øyvind? Lar du de arve, eller må de fortjene midlene først?
oivindl
29.10.2019 kl 19:02 211

Mine barn arver, og det synes jeg er ok opp til et visst nivå. Jeg ville imidlertid ikke gått i harnisk om arveavgiften ble gjeninnført. Men ingen arveavgift er selvfølgelig også gunstig for meg og mine arvinger.
Men arver du titals millioner, så er det kanskje mer betenkelig.
Det finnes en del undersøkelser som peker på at denne opphopningen av midler hos noen få personer, har negative effekter på mange områder.
oivindl
29.10.2019 kl 19:10 194

"Dette gjelder vel de fleste i Norge etter at oljeeventyret har gitt oss minst 1.5 millioner hver."

For de aller fleste er det nok en fordel bare å være født i Norge.
Det forundrer meg derfor stort at så mange med svært god økonomi, likevel finner så stor grunn til å klage.

Når det gjelder oljeformuen kommer den alle tilgode gjennom skole, helsevesen og andre offentlige ytelser, men det er jo ikke slik at enhver kan disponere 1,5 millioner etter eget ønske.
Det finnes nok av f.eks lavtlønte eneforsørgere eller arbeidsuføre som sliter økonomisk.