FLNG i 20 kroner
ARCTIC i dag :
LNG: BUY!
1) Natural gas is the fastest growing fossil fuel and will grow considerably going forward.
8) We calculate a MEGI rate of 95k/day in 2020.
9) Trading at 8x EV/EBITDA Flex LNG could trade at NOK 20!
LNG: BUY!
1) Natural gas is the fastest growing fossil fuel and will grow considerably going forward.
8) We calculate a MEGI rate of 95k/day in 2020.
9) Trading at 8x EV/EBITDA Flex LNG could trade at NOK 20!
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
d12m
03.08.2018 kl 00:04
9952
"Natural gas production in China has grown rapidly in the 21st century, increasing over 500 percent from 27.2 bcm in 2000 to 136.9 bcm in 2016. Yet the growth in demand has outpaced supply growth, increasing about 850 percent over the same period. Imports totaling 74.6 billion cubic meters (bcm) in 2016, or 36 percent of total consumption (CEIC 2017), have filled the gap between supply and demand. This gap is projected to continue increasing, reaching 210 bcm by 2020 (Wang et al. 2013)"
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
kodenavn
03.08.2018 kl 13:17
9788
FLNG enjoys great operating and financial flexibility (USD 210m available on Geveran facility and several other liquidity pockets to tap). The CBE has following the S&L increased to USD 44k/d (USD 41k), though still by far the lowest in the industry, implying significant FCF potential on our USD 85k/ USD 95k/d 2019/ 2020 MEGI/ XDF spot forecasts
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Ikke lett å forstå seg på denne. Alt som graves frem her av forventninger høres veldig bra ut, men kursen rikker ikke på seg. I dag ble det kraftig salgspress mot slutten og det dundret ned.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Das Kapital
03.08.2018 kl 19:41
9642
På kort sikt vil FLEX være ganske drevet av handelskrigfrykt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Nettopp. Så altså ikke aksjen å sitte i før det blir en avklaring
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
really
03.08.2018 kl 20:55
9595
LNG frakt er av de områdene det er minst risiko for å bli rammet av handelskonflikten i direkte. Virkningen er i så fall indirekte på grunn av lavere økonomisk aktivitet. Det er lite sannsynlig at det er forklaringen.
Men ser en på idagens handel ble det lempet ut 100k aksjer på best fra kl. 15.58 til 16.15 av en eller annen grunn. Slik trekker kursen ned. Tidligere på dagen ble det kjøpt jevnt i rolig tempo uten å presse kursen. Slik går no dagan.
Vi går inn i sesongen med best rater nå, det betyr at Q3 sannsynligvis bli bra med 6 skip i drift. Q2 blir neppe mye bedre enn Q1 siden ratene ikke var all verden, men langt bedre enn i fjor. Q2 er vanligvis det svakeste kvartalet i året. Sannsynligvis stiger ikke FLNG mye før etter rapporten for Q2 er lagt frem.
Men ser en på idagens handel ble det lempet ut 100k aksjer på best fra kl. 15.58 til 16.15 av en eller annen grunn. Slik trekker kursen ned. Tidligere på dagen ble det kjøpt jevnt i rolig tempo uten å presse kursen. Slik går no dagan.
Vi går inn i sesongen med best rater nå, det betyr at Q3 sannsynligvis bli bra med 6 skip i drift. Q2 blir neppe mye bedre enn Q1 siden ratene ikke var all verden, men langt bedre enn i fjor. Q2 er vanligvis det svakeste kvartalet i året. Sannsynligvis stiger ikke FLNG mye før etter rapporten for Q2 er lagt frem.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
fleken
03.08.2018 kl 21:55
9553
Er det 6 skip Flng har i drift? hvor mange av disse er på faste kontrakter og til hvilke rater er disse på? hvor mange nybygg har de i bestilling som kommer i drift i løpet av 2020?
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
ken-guru
03.08.2018 kl 21:59
9545
Her har dere forklaringen på kursfallet på slutten; Chinese tariffs on LNG, oil may hit U.S. bid for energy dominance. Kina vil svare med 25% toll på LNG fra USA. Slår dette til, blir det masse LNG skip til overs og krakk i LNG ratene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
aktivfinans
03.08.2018 kl 22:10
9533
Vil ikke kinamann kjøpe gass av andre i såfall?
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Empire
03.08.2018 kl 22:27
9511
Endelig noen som ser sammenhengene, Aktivfinans.
Kinamannen vil kjøpe fra andre land og det er amerikanske LNG investeringer som vil lide, hvis denne tollen/tariffen blir innført. Nå er amerikansk LNG vekst en stor del av den estimerte tilbudssiden på verdensmarkedet i årene som kommer, så et potensielt bortfall/nedgang i amerikansk vekst, samt kinesisk LNG etterspørselsvekst som i foregående år, vil vel først og fremst føre til høyere priser på gass på kort sikt og høyere investeringer i andre "LNG land" på litt lengre sikt? Om ratene for shipping selskapene "knekker eller ikke", er avhengig av volum i etterspørselen, antall båter tilgjengelig for frakt og tonn-mile som en følge av endringer i fraktdestinasjoner. Det er ikke sikkert at en nedgang i amerikansk LNG produksjon er utelukkende negativt for LNG shipping selskapene.
Det er vel først og fremst amerikanske LNG investorer, LNG selskaper og "nye jobber i Us" som blir skadelidende hvis dette eskalerer videre og tiltakene blir mer enn bare sabelrasling. Nå er det vel opp til "Twitter Kongen" og hans "stabile geni" å avgjøre den videre retning?
Kinamannen vil kjøpe fra andre land og det er amerikanske LNG investeringer som vil lide, hvis denne tollen/tariffen blir innført. Nå er amerikansk LNG vekst en stor del av den estimerte tilbudssiden på verdensmarkedet i årene som kommer, så et potensielt bortfall/nedgang i amerikansk vekst, samt kinesisk LNG etterspørselsvekst som i foregående år, vil vel først og fremst føre til høyere priser på gass på kort sikt og høyere investeringer i andre "LNG land" på litt lengre sikt? Om ratene for shipping selskapene "knekker eller ikke", er avhengig av volum i etterspørselen, antall båter tilgjengelig for frakt og tonn-mile som en følge av endringer i fraktdestinasjoner. Det er ikke sikkert at en nedgang i amerikansk LNG produksjon er utelukkende negativt for LNG shipping selskapene.
Det er vel først og fremst amerikanske LNG investorer, LNG selskaper og "nye jobber i Us" som blir skadelidende hvis dette eskalerer videre og tiltakene blir mer enn bare sabelrasling. Nå er det vel opp til "Twitter Kongen" og hans "stabile geni" å avgjøre den videre retning?
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
julepølse
03.08.2018 kl 22:35
9495
At det blir mange færre tonn-mile når de må importere mer av gassen fra Russland og Saudi-Arabia er vel udiskutabelt?
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Empire
03.08.2018 kl 22:41
9475
Regner med at du har noen knallharde fakta, tall og estimater som du kan støtte det opp med, siden det er udiskutabelt?
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
julepølse
03.08.2018 kl 22:45
9480
I tillegg vil de satse mer på kull igjen
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
jokkemaista
03.08.2018 kl 23:54
9402
Haloo? Australia produserer jo masse lng som kan sendes til kina med skip
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Das Kapital
04.08.2018 kl 00:55
9345
Det er mye kortere mellom Australia og Kina enn Texas og Kina... Kortere distanse = mindre business for shipping.
Når det er sagt så er LPG-shippingcaset langt mer avhengig av US.
Når det er sagt så er LPG-shippingcaset langt mer avhengig av US.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
aktivfinans
04.08.2018 kl 09:27
9227
julepølse skrev I tillegg vil de satse mer på kull igjen
Det kan du glemme, det vil vere som å ta selvmord med tanke på luftkvaliteten.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
aktivfinans
04.08.2018 kl 09:29
9237
Om kursen ikke spretter opp mandag, blir det en grei dag å fylle på mer. Ser ut som mange brukte muligheten over dammen til å komme inn i lng på fredag etter dippen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
pipelort
05.08.2018 kl 20:34
9024
Kan dette forklare noe av fallet på fredag, og er det mer i vente?
https://min.e24.no/lng-toll-kan-gj-re-kinas-klimamal-dyrekj-pte/a/Qlk8Rx
https://min.e24.no/lng-toll-kan-gj-re-kinas-klimamal-dyrekj-pte/a/Qlk8Rx
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
ken-guru
05.08.2018 kl 20:43
8999
Kanskje vi ser lavt 10 tall i morgen? Fra å ha forlite båter de neste par årene blir det brått overflod?
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
MostlyHarmless
05.08.2018 kl 20:53
8984
"– Denne handlingen vil sannsynligvis skade kinesiske kjøpere mer enn amerikanske eksportører, sier Height Securities-analytiker Katie Bays til Bloomberg."
Hvorfor det egentlig? Er jo kun snakk om toll på amerikansk LNG. Er vel neppe noe problem for f.eks. Sør-Korea og Japan å ta gass fra USA, mens Kina kan kjøpe fra andre steder. Kina får nok den gassen de vil ha uansett.
Hvorfor det egentlig? Er jo kun snakk om toll på amerikansk LNG. Er vel neppe noe problem for f.eks. Sør-Korea og Japan å ta gass fra USA, mens Kina kan kjøpe fra andre steder. Kina får nok den gassen de vil ha uansett.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Surik
05.08.2018 kl 21:00
8973
Denne er vel ikke fullt så bull:
https://www.spglobal.com/platts/en/market-insights/latest-news/oil/080318-china-adds-us-lng-to-list-of-products-for-potential-25-import-tariff
https://www.spglobal.com/platts/en/market-insights/latest-news/oil/080318-china-adds-us-lng-to-list-of-products-for-potential-25-import-tariff
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Surik
05.08.2018 kl 21:07
8959
Den linken tilfører vel ikke noe nytt til diskusjonen ser jeg. Så ikke siste halvdel av tråden..
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
pipelort
05.08.2018 kl 21:28
8930
Plutselig er LNG ikke lenger utelatt fra handelskrigen allikevel. Det vil nok bli litt rød utvikling i relaterte selskaper i uka som kommer grunnet frykt..
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
kodenavn
06.08.2018 kl 11:18
8689
Toll på amerikansk LNG er ikke et faktum, som Hegnar skriver. Kina vurderer toll hvis USA implementerer den siste foreslåtte tollen på kinesiske produkter. Altså hvis.
Når det er sagt, varestrømmer tilpasser seg, også LNG. Hvis tollen blir et faktum, importerer KIna mindre eller ikkenoe fra USA, men mer fra Australia.og Saudi. Og så importerer Korea og Japan mer fra USA, og mindre fra Saudi. Det blir ikke mindre forbruk av LNG, og ikke færre tonnmil totalt sett
LNG er i voldsom fremgang av flere årsaker, og dette er bare en bitteliten hump i veien.
Når det er sagt, varestrømmer tilpasser seg, også LNG. Hvis tollen blir et faktum, importerer KIna mindre eller ikkenoe fra USA, men mer fra Australia.og Saudi. Og så importerer Korea og Japan mer fra USA, og mindre fra Saudi. Det blir ikke mindre forbruk av LNG, og ikke færre tonnmil totalt sett
LNG er i voldsom fremgang av flere årsaker, og dette er bare en bitteliten hump i veien.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
jokkemaista
06.08.2018 kl 13:15
8603
Støtter den tankegangen fult ut.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
undrende
06.08.2018 kl 17:39
8493
Hegnar artikkelen kan nok være misvisende, der står det at "Kina innfører 25% tariff på LNG" som svar på US planer om tariffer verdt 200 milliarder dollar på kinesiske råvarer fra 10 prosent til 20 prosent. Må vel gå ut i fra at det vil komme som et motsvar om US planer blir iverksatt.
Ellers har jeg lett litt her og der om kineserne også kan tenkes å innføre noe lignende på LPG uten å finne noe. Feil tråd det her, men noen som vet noe mer om det?
Ellers har jeg lett litt her og der om kineserne også kan tenkes å innføre noe lignende på LPG uten å finne noe. Feil tråd det her, men noen som vet noe mer om det?
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Varsom
09.08.2018 kl 21:56
8161
Hva tror dere som har fulgt godt med på denne fremover.. er det noen drivere for kursoppgang?
Og hvor ligger motstand og støtte på denne her?
Og hvor ligger motstand og støtte på denne her?
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Denne har ligget og vaket frem og tilbake stort sett i intervallet 11,30-12,30 i ukesvis. Fearnley gikk ut for et par måneder siden med anbefaling, men det har ikke hjulpet stort. Det er visst uro rundt handelskrig som ødelegger nå.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Varsom
09.08.2018 kl 22:21
8128
Ok, takker bingo123!
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Mollen
13.08.2018 kl 16:13
6493
Så langt har denne investeringen vært skuffende. Når er det håp om at kursen i FLNG snur ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
kodenavn
15.08.2018 kl 09:47
6287
Spotratene øker også. DNB: LNGC (USD 72,000/day)
Kursen er nå på et meget hyggelig nivå. Kjøpsanledning.
Kursen er nå på et meget hyggelig nivå. Kjøpsanledning.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
geoinvestor
15.08.2018 kl 12:58
6211
Eldre LNG Carriers får ikke jobb. FLNG sitter perfekt i markedet med sin moderne flåte.
One of the major factors behind the recent rise in charter rates is the declining employability of older LNG carriers because of poor fuel efficiency, higher operating costs, less cargo-carrying capacity and high boil-off rates. Combined, these factors have effectively rendered a number of LNG carriers unemployable, hence squeezing the actual supply of vessels in the spot market, according to the consultancy.
The reason why shipowners are still holding onto these (old) assets is that they foresee an acute shortage of vessels in 2019, when new liquefaction capacities start operating, however, if it does not work for them, then the only option for them will be to scrap those vessels, the consultancy concludes.
https://www.lngworldnews.com/drewry-lng-spot-charter-rates-shoot-up-on-short-vessel-supply/
One of the major factors behind the recent rise in charter rates is the declining employability of older LNG carriers because of poor fuel efficiency, higher operating costs, less cargo-carrying capacity and high boil-off rates. Combined, these factors have effectively rendered a number of LNG carriers unemployable, hence squeezing the actual supply of vessels in the spot market, according to the consultancy.
The reason why shipowners are still holding onto these (old) assets is that they foresee an acute shortage of vessels in 2019, when new liquefaction capacities start operating, however, if it does not work for them, then the only option for them will be to scrap those vessels, the consultancy concludes.
https://www.lngworldnews.com/drewry-lng-spot-charter-rates-shoot-up-on-short-vessel-supply/
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Hvis det er så perfekt med Flex, så hvorfor synker kursen i dag til 10-tallet igjen? Har folk mistet troen på FLNG?
K
K
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
geoinvestor
15.08.2018 kl 16:26
5895
Er vel frykt for handelskrig og børskorreksjon som sender den ned. Høysesong for LNG frakt er foran oss med utsikter til svært høye rater. Det er nå man skal kjøpe FLNG og/eller ALNG. Forøvrig et relativt stort kjøp i ALNG i dag på 800k aksjer, godt over dagens sluttkurs. Noen posisjonerer seg før vintersesongen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20
Du må logge inn for å svare
kentove
15.08.2018 kl 21:13
5815
alng har sikret en 9-12 mdn kontrakt med ebidta på 26 mill, omtrent 75% av årlig ebidta for begge skip skal man sammenligne siste q-tall, regner med skip nr 2 iallefall greier like bra resultat, så alng er kraftig underpriset i mine øyne...
Redigert 21.01.2021 kl 03:20
Du må logge inn for å svare
d12m
21.08.2018 kl 10:32
5560
https://www.japanherald.com/news/257866686/china-reconsiders-lng-tariff-threat
China Reconsiders LNG Tariff Threat
China has sown confusion in international energy markets after reconsidering plans to slap tariffs on U.S. crude oil and liquefied natural gas (LNG).
..
The threatened tariff on LNG is likely to be a topic when a Chinese delegation visits Washington for trade talks later this month.
China Reconsiders LNG Tariff Threat
China has sown confusion in international energy markets after reconsidering plans to slap tariffs on U.S. crude oil and liquefied natural gas (LNG).
..
The threatened tariff on LNG is likely to be a topic when a Chinese delegation visits Washington for trade talks later this month.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20
Du må logge inn for å svare
kodenavn
21.08.2018 kl 14:35
5471
Det høres veldig fornuftig ut å revurdere muulig toll på LNG. Kina er interessert i å redusere forurensningen. Målet er å redusere kullforbruket og gå over til renere energi. LNG er tingen her.
LNG blir en megatrend i årene som kommer, og FLNG er veldig godt posisjonert.
De nye IMO-forskriftene fra 1.1.2020 vil føre til økt scrapping og ytterligere høyere rater.
LNG blir en megatrend i årene som kommer, og FLNG er veldig godt posisjonert.
De nye IMO-forskriftene fra 1.1.2020 vil føre til økt scrapping og ytterligere høyere rater.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20
Du må logge inn for å svare
Det er tydelig at folk har begynt å revurdere aksjer i gasstransport, både LNG- og LSG-skip. Både Avance og FLNG stiger et par prosent i dag. Vi får håpe det fortsetter.
K
K
Redigert 21.01.2021 kl 03:20
Du må logge inn for å svare
kodenavn
22.08.2018 kl 10:02
5220
HEADLINES
LNG: Freight rates continue to improve as demand for vessels outstrips supply
LNG: Freight rates continue to improve as demand for vessels outstrips supply
Redigert 21.01.2021 kl 03:20
Du må logge inn for å svare
Hvorfor i all verden har du plassert FLNG på "Olje og energi" når den tilhører "Shipping" ?
K
K
Redigert 21.01.2021 kl 03:20
Du må logge inn for å svare
kodenavn
22.08.2018 kl 10:51
5164
Rates continue to be supported by a wide open arbitrage, which makes shipment of US LNG to the Far East profitable
Jeg har ikke plassert den under olje. Det er det Hegnars forum som har gjort basert på Ticker.. Men helt enig med deg at den burde vært under shipping.
Jeg har ikke plassert den under olje. Det er det Hegnars forum som har gjort basert på Ticker.. Men helt enig med deg at den burde vært under shipping.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20
Du må logge inn for å svare
kodenavn
22.08.2018 kl 12:43
5105
We continue to believe that 2017 was the first year in a prolonged upcycle in LNG shipping. 2018 is on the course to be a stronger year than 2017, with rates YTD up ~70% YOY. Market fundamentals seem solid and fleet growth is slowing, which makes us even more positive for 2019. In our coverage space, FLEX LNG is the company best positioned to benefit from the improving market, with its fleet of eight modern LNGC carriers – four on the water, two scheduled for delivery in 2019 and two scheduled for delivery in 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20
Du må logge inn for å svare
really
22.08.2018 kl 13:36
5055
Når du legger ut tekster så er de verdiløs medmindre kilde og kildens publiseringsdato oppgis.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20
Du må logge inn for å svare
kodenavn
22.08.2018 kl 15:55
4985
Det er helt frivillig om du vil lese :)
Redigert 21.01.2021 kl 03:20
Du må logge inn for å svare
larserne
23.08.2018 kl 10:11
4857
Ratene opp også denne uken... ref. Fearnley weekly report
Redigert 21.01.2021 kl 03:20
Du må logge inn for å svare
geoinvestor
23.08.2018 kl 10:13
4852
Mens Alng henger etter. Her blir det plutselig rekyl.
SPOT MARKET (usd/day)
This week
Last week
East of Suez 155-165'cbm
67 000
65 000
West of Suez 155-165'cbm
82 000
75 000
1 yr TC 155-165'cbm
80 000
78 000
SPOT MARKET (usd/day)
This week
Last week
East of Suez 155-165'cbm
67 000
65 000
West of Suez 155-165'cbm
82 000
75 000
1 yr TC 155-165'cbm
80 000
78 000
Redigert 21.01.2021 kl 03:20
Du må logge inn for å svare
Nå ser det faktisk ut som at kursen snart etablerer seg på 12-tallet på sin vei mot 20kr.
K
K
Redigert 21.01.2021 kl 03:20
Du må logge inn for å svare
Jeg har bedt Adm flytte FLNG over til Shipping.
K
K
Redigert 21.01.2021 kl 03:20
Du må logge inn for å svare
kodenavn
29.08.2018 kl 11:27
4355
Fearnley:
Flex LNG (Buy, TP NOK 18) Market continuing to strengthen
Flex currently has four vessels on the water, with four more set to join the fleet in 2019/2020, leaving FLNG as the largest and purest spot LNG play in a market we are already seeing tightening substantially
Flex LNG (Buy, TP NOK 18) Market continuing to strengthen
Flex currently has four vessels on the water, with four more set to join the fleet in 2019/2020, leaving FLNG as the largest and purest spot LNG play in a market we are already seeing tightening substantially
Redigert 21.01.2021 kl 03:20
Du må logge inn for å svare