FLNG i 20 kroner
ARCTIC i dag :
LNG: BUY!
1) Natural gas is the fastest growing fossil fuel and will grow considerably going forward.
8) We calculate a MEGI rate of 95k/day in 2020.
9) Trading at 8x EV/EBITDA Flex LNG could trade at NOK 20!
LNG: BUY!
1) Natural gas is the fastest growing fossil fuel and will grow considerably going forward.
8) We calculate a MEGI rate of 95k/day in 2020.
9) Trading at 8x EV/EBITDA Flex LNG could trade at NOK 20!
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Hvis det er så perfekt med Flex, så hvorfor synker kursen i dag til 10-tallet igjen? Har folk mistet troen på FLNG?
K
K
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
geoinvestor
15.08.2018 kl 12:58
6151
Eldre LNG Carriers får ikke jobb. FLNG sitter perfekt i markedet med sin moderne flåte.
One of the major factors behind the recent rise in charter rates is the declining employability of older LNG carriers because of poor fuel efficiency, higher operating costs, less cargo-carrying capacity and high boil-off rates. Combined, these factors have effectively rendered a number of LNG carriers unemployable, hence squeezing the actual supply of vessels in the spot market, according to the consultancy.
The reason why shipowners are still holding onto these (old) assets is that they foresee an acute shortage of vessels in 2019, when new liquefaction capacities start operating, however, if it does not work for them, then the only option for them will be to scrap those vessels, the consultancy concludes.
https://www.lngworldnews.com/drewry-lng-spot-charter-rates-shoot-up-on-short-vessel-supply/
One of the major factors behind the recent rise in charter rates is the declining employability of older LNG carriers because of poor fuel efficiency, higher operating costs, less cargo-carrying capacity and high boil-off rates. Combined, these factors have effectively rendered a number of LNG carriers unemployable, hence squeezing the actual supply of vessels in the spot market, according to the consultancy.
The reason why shipowners are still holding onto these (old) assets is that they foresee an acute shortage of vessels in 2019, when new liquefaction capacities start operating, however, if it does not work for them, then the only option for them will be to scrap those vessels, the consultancy concludes.
https://www.lngworldnews.com/drewry-lng-spot-charter-rates-shoot-up-on-short-vessel-supply/
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
kodenavn
15.08.2018 kl 09:47
6227
Spotratene øker også. DNB: LNGC (USD 72,000/day)
Kursen er nå på et meget hyggelig nivå. Kjøpsanledning.
Kursen er nå på et meget hyggelig nivå. Kjøpsanledning.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Mollen
13.08.2018 kl 16:13
6433
Varsom skrev Ok, takker bingo123!
Så langt har denne investeringen vært skuffende. Når er det håp om at kursen i FLNG snur ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Varsom
09.08.2018 kl 22:21
8051
Ok, takker bingo123!
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Denne har ligget og vaket frem og tilbake stort sett i intervallet 11,30-12,30 i ukesvis. Fearnley gikk ut for et par måneder siden med anbefaling, men det har ikke hjulpet stort. Det er visst uro rundt handelskrig som ødelegger nå.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Varsom
09.08.2018 kl 21:56
8084
Hva tror dere som har fulgt godt med på denne fremover.. er det noen drivere for kursoppgang?
Og hvor ligger motstand og støtte på denne her?
Og hvor ligger motstand og støtte på denne her?
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
undrende
06.08.2018 kl 17:39
8416
Hegnar artikkelen kan nok være misvisende, der står det at "Kina innfører 25% tariff på LNG" som svar på US planer om tariffer verdt 200 milliarder dollar på kinesiske råvarer fra 10 prosent til 20 prosent. Må vel gå ut i fra at det vil komme som et motsvar om US planer blir iverksatt.
Ellers har jeg lett litt her og der om kineserne også kan tenkes å innføre noe lignende på LPG uten å finne noe. Feil tråd det her, men noen som vet noe mer om det?
Ellers har jeg lett litt her og der om kineserne også kan tenkes å innføre noe lignende på LPG uten å finne noe. Feil tråd det her, men noen som vet noe mer om det?
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
jokkemaista
06.08.2018 kl 13:15
8526
Støtter den tankegangen fult ut.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
kodenavn
06.08.2018 kl 11:18
8612
Toll på amerikansk LNG er ikke et faktum, som Hegnar skriver. Kina vurderer toll hvis USA implementerer den siste foreslåtte tollen på kinesiske produkter. Altså hvis.
Når det er sagt, varestrømmer tilpasser seg, også LNG. Hvis tollen blir et faktum, importerer KIna mindre eller ikkenoe fra USA, men mer fra Australia.og Saudi. Og så importerer Korea og Japan mer fra USA, og mindre fra Saudi. Det blir ikke mindre forbruk av LNG, og ikke færre tonnmil totalt sett
LNG er i voldsom fremgang av flere årsaker, og dette er bare en bitteliten hump i veien.
Når det er sagt, varestrømmer tilpasser seg, også LNG. Hvis tollen blir et faktum, importerer KIna mindre eller ikkenoe fra USA, men mer fra Australia.og Saudi. Og så importerer Korea og Japan mer fra USA, og mindre fra Saudi. Det blir ikke mindre forbruk av LNG, og ikke færre tonnmil totalt sett
LNG er i voldsom fremgang av flere årsaker, og dette er bare en bitteliten hump i veien.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
pipelort
05.08.2018 kl 21:28
8853
Plutselig er LNG ikke lenger utelatt fra handelskrigen allikevel. Det vil nok bli litt rød utvikling i relaterte selskaper i uka som kommer grunnet frykt..
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Surik
05.08.2018 kl 21:07
8882
Den linken tilfører vel ikke noe nytt til diskusjonen ser jeg. Så ikke siste halvdel av tråden..
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Surik
05.08.2018 kl 21:00
8896
Denne er vel ikke fullt så bull:
https://www.spglobal.com/platts/en/market-insights/latest-news/oil/080318-china-adds-us-lng-to-list-of-products-for-potential-25-import-tariff
https://www.spglobal.com/platts/en/market-insights/latest-news/oil/080318-china-adds-us-lng-to-list-of-products-for-potential-25-import-tariff
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
MostlyHarmless
05.08.2018 kl 20:53
8907
"– Denne handlingen vil sannsynligvis skade kinesiske kjøpere mer enn amerikanske eksportører, sier Height Securities-analytiker Katie Bays til Bloomberg."
Hvorfor det egentlig? Er jo kun snakk om toll på amerikansk LNG. Er vel neppe noe problem for f.eks. Sør-Korea og Japan å ta gass fra USA, mens Kina kan kjøpe fra andre steder. Kina får nok den gassen de vil ha uansett.
Hvorfor det egentlig? Er jo kun snakk om toll på amerikansk LNG. Er vel neppe noe problem for f.eks. Sør-Korea og Japan å ta gass fra USA, mens Kina kan kjøpe fra andre steder. Kina får nok den gassen de vil ha uansett.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
ken-guru
05.08.2018 kl 20:43
8922
Kanskje vi ser lavt 10 tall i morgen? Fra å ha forlite båter de neste par årene blir det brått overflod?
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
pipelort
05.08.2018 kl 20:34
8947
Kan dette forklare noe av fallet på fredag, og er det mer i vente?
https://min.e24.no/lng-toll-kan-gj-re-kinas-klimamal-dyrekj-pte/a/Qlk8Rx
https://min.e24.no/lng-toll-kan-gj-re-kinas-klimamal-dyrekj-pte/a/Qlk8Rx
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
aktivfinans
04.08.2018 kl 09:29
9160
Om kursen ikke spretter opp mandag, blir det en grei dag å fylle på mer. Ser ut som mange brukte muligheten over dammen til å komme inn i lng på fredag etter dippen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
aktivfinans
04.08.2018 kl 09:27
9150
julepølse skrev I tillegg vil de satse mer på kull igjen
Det kan du glemme, det vil vere som å ta selvmord med tanke på luftkvaliteten.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Das Kapital
04.08.2018 kl 00:55
9268
Det er mye kortere mellom Australia og Kina enn Texas og Kina... Kortere distanse = mindre business for shipping.
Når det er sagt så er LPG-shippingcaset langt mer avhengig av US.
Når det er sagt så er LPG-shippingcaset langt mer avhengig av US.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
jokkemaista
03.08.2018 kl 23:54
9325
julepølse skrev I tillegg vil de satse mer på kull igjen
Haloo? Australia produserer jo masse lng som kan sendes til kina med skip
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
julepølse
03.08.2018 kl 22:45
9403
I tillegg vil de satse mer på kull igjen
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Empire
03.08.2018 kl 22:41
9398
Regner med at du har noen knallharde fakta, tall og estimater som du kan støtte det opp med, siden det er udiskutabelt?
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
julepølse
03.08.2018 kl 22:35
9418
At det blir mange færre tonn-mile når de må importere mer av gassen fra Russland og Saudi-Arabia er vel udiskutabelt?
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Empire
03.08.2018 kl 22:27
9434
aktivfinans skrev Vil ikke kinamann kjøpe gass av andre i såfall?
Endelig noen som ser sammenhengene, Aktivfinans.
Kinamannen vil kjøpe fra andre land og det er amerikanske LNG investeringer som vil lide, hvis denne tollen/tariffen blir innført. Nå er amerikansk LNG vekst en stor del av den estimerte tilbudssiden på verdensmarkedet i årene som kommer, så et potensielt bortfall/nedgang i amerikansk vekst, samt kinesisk LNG etterspørselsvekst som i foregående år, vil vel først og fremst føre til høyere priser på gass på kort sikt og høyere investeringer i andre "LNG land" på litt lengre sikt? Om ratene for shipping selskapene "knekker eller ikke", er avhengig av volum i etterspørselen, antall båter tilgjengelig for frakt og tonn-mile som en følge av endringer i fraktdestinasjoner. Det er ikke sikkert at en nedgang i amerikansk LNG produksjon er utelukkende negativt for LNG shipping selskapene.
Det er vel først og fremst amerikanske LNG investorer, LNG selskaper og "nye jobber i Us" som blir skadelidende hvis dette eskalerer videre og tiltakene blir mer enn bare sabelrasling. Nå er det vel opp til "Twitter Kongen" og hans "stabile geni" å avgjøre den videre retning?
Kinamannen vil kjøpe fra andre land og det er amerikanske LNG investeringer som vil lide, hvis denne tollen/tariffen blir innført. Nå er amerikansk LNG vekst en stor del av den estimerte tilbudssiden på verdensmarkedet i årene som kommer, så et potensielt bortfall/nedgang i amerikansk vekst, samt kinesisk LNG etterspørselsvekst som i foregående år, vil vel først og fremst føre til høyere priser på gass på kort sikt og høyere investeringer i andre "LNG land" på litt lengre sikt? Om ratene for shipping selskapene "knekker eller ikke", er avhengig av volum i etterspørselen, antall båter tilgjengelig for frakt og tonn-mile som en følge av endringer i fraktdestinasjoner. Det er ikke sikkert at en nedgang i amerikansk LNG produksjon er utelukkende negativt for LNG shipping selskapene.
Det er vel først og fremst amerikanske LNG investorer, LNG selskaper og "nye jobber i Us" som blir skadelidende hvis dette eskalerer videre og tiltakene blir mer enn bare sabelrasling. Nå er det vel opp til "Twitter Kongen" og hans "stabile geni" å avgjøre den videre retning?
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
aktivfinans
03.08.2018 kl 22:10
9456
Vil ikke kinamann kjøpe gass av andre i såfall?
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
ken-guru
03.08.2018 kl 21:59
9468
Her har dere forklaringen på kursfallet på slutten; Chinese tariffs on LNG, oil may hit U.S. bid for energy dominance. Kina vil svare med 25% toll på LNG fra USA. Slår dette til, blir det masse LNG skip til overs og krakk i LNG ratene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
fleken
03.08.2018 kl 21:55
9476
Er det 6 skip Flng har i drift? hvor mange av disse er på faste kontrakter og til hvilke rater er disse på? hvor mange nybygg har de i bestilling som kommer i drift i løpet av 2020?
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
really
03.08.2018 kl 20:55
9518
LNG frakt er av de områdene det er minst risiko for å bli rammet av handelskonflikten i direkte. Virkningen er i så fall indirekte på grunn av lavere økonomisk aktivitet. Det er lite sannsynlig at det er forklaringen.
Men ser en på idagens handel ble det lempet ut 100k aksjer på best fra kl. 15.58 til 16.15 av en eller annen grunn. Slik trekker kursen ned. Tidligere på dagen ble det kjøpt jevnt i rolig tempo uten å presse kursen. Slik går no dagan.
Vi går inn i sesongen med best rater nå, det betyr at Q3 sannsynligvis bli bra med 6 skip i drift. Q2 blir neppe mye bedre enn Q1 siden ratene ikke var all verden, men langt bedre enn i fjor. Q2 er vanligvis det svakeste kvartalet i året. Sannsynligvis stiger ikke FLNG mye før etter rapporten for Q2 er lagt frem.
Men ser en på idagens handel ble det lempet ut 100k aksjer på best fra kl. 15.58 til 16.15 av en eller annen grunn. Slik trekker kursen ned. Tidligere på dagen ble det kjøpt jevnt i rolig tempo uten å presse kursen. Slik går no dagan.
Vi går inn i sesongen med best rater nå, det betyr at Q3 sannsynligvis bli bra med 6 skip i drift. Q2 blir neppe mye bedre enn Q1 siden ratene ikke var all verden, men langt bedre enn i fjor. Q2 er vanligvis det svakeste kvartalet i året. Sannsynligvis stiger ikke FLNG mye før etter rapporten for Q2 er lagt frem.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Das Kapital skrev På kort sikt vil FLEX være ganske drevet av handelskrigfrykt.
Nettopp. Så altså ikke aksjen å sitte i før det blir en avklaring
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Das Kapital
03.08.2018 kl 19:41
9565
På kort sikt vil FLEX være ganske drevet av handelskrigfrykt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Ikke lett å forstå seg på denne. Alt som graves frem her av forventninger høres veldig bra ut, men kursen rikker ikke på seg. I dag ble det kraftig salgspress mot slutten og det dundret ned.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
kodenavn
03.08.2018 kl 13:17
9711
FLNG enjoys great operating and financial flexibility (USD 210m available on Geveran facility and several other liquidity pockets to tap). The CBE has following the S&L increased to USD 44k/d (USD 41k), though still by far the lowest in the industry, implying significant FCF potential on our USD 85k/ USD 95k/d 2019/ 2020 MEGI/ XDF spot forecasts
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
d12m
03.08.2018 kl 00:04
9875
"Natural gas production in China has grown rapidly in the 21st century, increasing over 500 percent from 27.2 bcm in 2000 to 136.9 bcm in 2016. Yet the growth in demand has outpaced supply growth, increasing about 850 percent over the same period. Imports totaling 74.6 billion cubic meters (bcm) in 2016, or 36 percent of total consumption (CEIC 2017), have filled the gap between supply and demand. This gap is projected to continue increasing, reaching 210 bcm by 2020 (Wang et al. 2013)"
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
d12m
02.08.2018 kl 22:53
11813
Tipper denne er solid bull for lng-appetitt i Kina =)
https://mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN1KL14Y
"China's finance ministry said on Tuesday it will scrap vehicle and vessel taxes on new energy vehicles and ships powered by natural gas, as part of its efforts to encourage cleaner energy consumption."
https://mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN1KL14Y
"China's finance ministry said on Tuesday it will scrap vehicle and vessel taxes on new energy vehicles and ships powered by natural gas, as part of its efforts to encourage cleaner energy consumption."
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
kodenavn
24.07.2018 kl 12:24
12404
Arctic:
1-yr TC rates increased from USD 80k/d to USD 85k/d last week, and sentiment remains ‘positive’.
TRADING BUY!
1-yr TC rates increased from USD 80k/d to USD 85k/d last week, and sentiment remains ‘positive’.
TRADING BUY!
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
kodenavn
19.07.2018 kl 09:25
12684
We reiterate Buy on the LNG sector
Top pick is FLNG where we see more than 50% upside
Top pick is FLNG where we see more than 50% upside
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
Mollen
09.07.2018 kl 11:41
13095
Hva er estimatene for resultatet for Q2 ? Når kan vi forvente at FLNG begynner å betale utbytte ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
really
26.06.2018 kl 21:17
13594
Det er i hovedsak kjent stoff, men bekrefter og populariserer situasjonen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare