FLNG i 20 kroner


ARCTIC i dag :

LNG: BUY!

1) Natural gas is the fastest growing fossil fuel and will grow considerably going forward.
8) We calculate a MEGI rate of 95k/day in 2020.

9) Trading at 8x EV/EBITDA Flex LNG could trade at NOK 20!

Mollen
13.08.2018 kl 16:13 4145

Så langt har denne investeringen vært skuffende. Når er det håp om at kursen i FLNG snur ?
kodenavn
15.08.2018 kl 09:47 3939

Spotratene øker også. DNB: LNGC (USD 72,000/day)
Kursen er nå på et meget hyggelig nivå. Kjøpsanledning.

Eldre LNG Carriers får ikke jobb. FLNG sitter perfekt i markedet med sin moderne flåte.

One of the major factors behind the recent rise in charter rates is the declining employability of older LNG carriers because of poor fuel efficiency, higher operating costs, less cargo-carrying capacity and high boil-off rates. Combined, these factors have effectively rendered a number of LNG carriers unemployable, hence squeezing the actual supply of vessels in the spot market, according to the consultancy.

The reason why shipowners are still holding onto these (old) assets is that they foresee an acute shortage of vessels in 2019, when new liquefaction capacities start operating, however, if it does not work for them, then the only option for them will be to scrap those vessels, the consultancy concludes.

https://www.lngworldnews.com/drewry-lng-spot-charter-rates-shoot-up-on-short-vessel-supply/
Ka'l
15.08.2018 kl 14:56 3814

Hvis det er så perfekt med Flex, så hvorfor synker kursen i dag til 10-tallet igjen? Har folk mistet troen på FLNG?
K

Er vel frykt for handelskrig og børskorreksjon som sender den ned. Høysesong for LNG frakt er foran oss med utsikter til svært høye rater. Det er nå man skal kjøpe FLNG og/eller ALNG. Forøvrig et relativt stort kjøp i ALNG i dag på 800k aksjer, godt over dagens sluttkurs. Noen posisjonerer seg før vintersesongen.
kentove
15.08.2018 kl 21:13 3642

alng har sikret en 9-12 mdn kontrakt med ebidta på 26 mill, omtrent 75% av årlig ebidta for begge skip skal man sammenligne siste q-tall, regner med skip nr 2 iallefall greier like bra resultat, så alng er kraftig underpriset i mine øyne...
d12m
21.08.2018 kl 10:32 3386

https://www.japanherald.com/news/257866686/china-reconsiders-lng-tariff-threat

China Reconsiders LNG Tariff Threat

China has sown confusion in international energy markets after reconsidering plans to slap tariffs on U.S. crude oil and liquefied natural gas (LNG).

..


The threatened tariff on LNG is likely to be a topic when a Chinese delegation visits Washington for trade talks later this month.
kodenavn
21.08.2018 kl 14:35 3298

Det høres veldig fornuftig ut å revurdere muulig toll på LNG. Kina er interessert i å redusere forurensningen. Målet er å redusere kullforbruket og gå over til renere energi. LNG er tingen her.

LNG blir en megatrend i årene som kommer, og FLNG er veldig godt posisjonert.
De nye IMO-forskriftene fra 1.1.2020 vil føre til økt scrapping og ytterligere høyere rater.
Ka'l
21.08.2018 kl 16:17 3230

Det er tydelig at folk har begynt å revurdere aksjer i gasstransport, både LNG- og LSG-skip. Både Avance og FLNG stiger et par prosent i dag. Vi får håpe det fortsetter.
K
kodenavn
22.08.2018 kl 10:02 3048

HEADLINES
LNG: Freight rates continue to improve as demand for vessels outstrips supply
Ka'l
22.08.2018 kl 10:41 3010

Hvorfor i all verden har du plassert FLNG på "Olje og energi" når den tilhører "Shipping" ?
K
kodenavn
22.08.2018 kl 10:51 2991

Rates continue to be supported by a wide open arbitrage, which makes shipment of US LNG to the Far East profitable

Jeg har ikke plassert den under olje. Det er det Hegnars forum som har gjort basert på Ticker.. Men helt enig med deg at den burde vært under shipping.
kodenavn
22.08.2018 kl 12:43 2932

We continue to believe that 2017 was the first year in a prolonged upcycle in LNG shipping. 2018 is on the course to be a stronger year than 2017, with rates YTD up ~70% YOY. Market fundamentals seem solid and fleet growth is slowing, which makes us even more positive for 2019. In our coverage space, FLEX LNG is the company best positioned to benefit from the improving market, with its fleet of eight modern LNGC carriers – four on the water, two scheduled for delivery in 2019 and two scheduled for delivery in 2020.
really
22.08.2018 kl 13:36 2883

Når du legger ut tekster så er de verdiløs medmindre kilde og kildens publiseringsdato oppgis.
kodenavn
22.08.2018 kl 15:55 2812

Det er helt frivillig om du vil lese :)
larserne
23.08.2018 kl 10:11 2685

Ratene opp også denne uken... ref. Fearnley weekly report

Mens Alng henger etter. Her blir det plutselig rekyl.

SPOT MARKET (usd/day)
This week
Last week

East of Suez 155-165'cbm
67 000
65 000

West of Suez 155-165'cbm
82 000
75 000

1 yr TC 155-165'cbm
80 000
78 000
Redigert 23.08.2018 kl 10:23 Du må logge inn for å svare
Ka'l
23.08.2018 kl 14:06 2604

Nå ser det faktisk ut som at kursen snart etablerer seg på 12-tallet på sin vei mot 20kr.
K
kodenavn
29.08.2018 kl 11:27 2184

Fearnley:
Flex LNG (Buy, TP NOK 18) Market continuing to strengthen
Flex currently has four vessels on the water, with four more set to join the fleet in 2019/2020, leaving FLNG as the largest and purest spot LNG play in a market we are already seeing tightening substantially
kodenavn
29.08.2018 kl 11:28 3434

Fearnley:
Flex LNG (Buy, TP NOK 18) Market continuing to strengthen
Flex currently has four vessels on the water, with four more set to join the fleet in 2019/2020, leaving FLNG as the largest and purest spot LNG play in a market we are already seeing tightening substantially
kodenavn
29.08.2018 kl 11:30 3423

We continue to expect a very healthy market over the coming years and see FLNG as the obvious way to play it, trading below 5x earnings on our 2020 estimates.
kodenavn
12.10.2018 kl 13:54 2982

Det snakkes om rater opp til 175.000/day nå.
Noen som vet noe konkret ?
really
12.10.2018 kl 14:08 2958

Så ut som Pareto hadde skrevet noe om det i en tekst som ble lagt ut på en annen tråd.
kodenavn
15.10.2018 kl 10:44 2802

Fearnley:
Flex LNG (Buy, TP NOK 20)

Spot Market Edging Towards ‘all-time high’ Levels
Lifting TP to NOK 20 (NOK 18) following last week’s accretive transaction
kodenavn
15.10.2018 kl 10:54 2783

What’s new: Increasing TP to NOK 20 (NOK 18) following last week’s transaction
Our take: MEGI/ XDF vessels fixable spot at rates in excess of USD 150k/d for the upcoming winter. S&D balance suggests a tightening 2019/ 2020 outlook. Sky is the limit?
kodenavn
16.10.2018 kl 09:09 2666

Spotratene går til himmels !
Arctic:
Other market sources quoting 125-140k/d for tri-fuel vessels, and 150-165k/d for 2-Stroke vessels.
kodenavn
16.10.2018 kl 09:20 2639

Other market sources quoting 125-140k/d for tri-fuel vessels, and 150-165k/d for 2-Stroke vessels.
kodenavn
17.10.2018 kl 19:45 2525

I trådstarters innlegg fra mai 2018 skriver Arctic at ratene kan gå i 95.000 USD i 2020. Dette skulle kunne gi kurs 20.-
Dnb nå: LNGC (USD 145,000/day) Megi får vel 15.000 til, altså 160.000 USD/day. Diffen går rett på bunnlinjen, så forskjell i nettoresultat blir enorm.
Det blir nok oppgradering av kursmål fra alle meglerhus etter hvert.

Korrekt. Litt Old News fra TDN i morges;
«I en oppdatering fra Wells Fargo i dag opplyses det at minst et av Flex LNGs MEGI-nybygg har blitt sluttet til Vitol til 165.000 dollar pr dag. Trolig er dette Flex Ranger, ifølge banken».
Empire
18.10.2018 kl 13:48 2279

Så mine damer og herrer, da begynner vi å nærme oss høst/vinter caset for LNG og Flex. Det er flere enn meg som har hatt troen på både de volumer vi nå ser, de rater som nå er, aksjekurs for flex og alle båtene som ble tilført dette flotte selskapet. Etter en litt leken sommer med Dnb's sommervikarer har jeg hatt klokketro på at dette skulle utspille seg i en positiv retning utover høsten. Det alle nå sitter og venter på er at Saudi skal legge ut sine november laster, som er litt forsinket i forhold til det som er vanlig.

Noe som er litt negativt, i alt som er positivt, er at kinesiske myndigheter har flyttet tilsyn av forurensningskravene til lokale myndigheter denne vinteren. Det betyr kanskje i praksis at kinesiske myndigheter ikke vil gjøre samme tabben som i fjor og at det vil bli brukt mer kull. Siden energi etterspørselen uansett stiger i Kina, så er undertegnede noe usikker på om dette i praksis vil være negativt for gass og LNG selskapene. Gass har kommet for å bli, men kull bruk kan kanskje dempe noe av den største euforien?

Og som alltid, rederne lukter penger og ordreboken har vokst godt gjennom 2018. Det skulle vel ikke forundre noen om rederne klarer å bygge nok ett marked ihjel, om et år eller to.
Redigert 18.10.2018 kl 13:50 Du må logge inn for å svare
larserne
22.10.2018 kl 10:50 2051

Flex Company Presentation – Oct 2018.
Les presentasjonen på hjemmesidene til Flex LNG
kodenavn
23.10.2018 kl 10:41 1893

FA nå:

Nordea styrker sine kjøpsanbefalinger på Awilco LNG og Flex LNG ved å høyne kursmålene til hhv. syv og 24 kroner.
MD12
23.10.2018 kl 12:16 29

Innlegget er slettet av MD12
kodenavn
25.10.2018 kl 13:01 1686

I trådstarten skriver Arctic at ratene kan gå i 95.000 og ser aksjen i 20 kroner.

Ratene er nå 175.000 både i øst og vest. Her kommer det snart saftige oppjustering av target.
kodenavn
25.10.2018 kl 13:05 1676

Nordea kursmål: 24.-
kodenavn
25.10.2018 kl 14:04 1623

Fra før emi:

FLNG perfectly positioned with 8 x state of the art (MEGI) vessels, ready to reap the benefits of the upturn

Assuming 1 year TC-rate, and 10x EBITDA, the stock could easily be worth 30 NOK/share one year down the road
kodenavn
29.10.2018 kl 09:39 1405

Arctic i dag:
We have raised our target in Flex LNG to NOK 23/share after applying peer group multiples to our new estimates (9x '20 EBITDA)
Shagwong
29.10.2018 kl 11:18 1339

Er det noen som kan gi meg info om ca. rater som Flex trenger for å gå i break even med dagens flåte.
larserne
29.10.2018 kl 11:47 1293

Ca USD 50k / day.