FLNG i 20 kroner
ARCTIC i dag :
LNG: BUY!
1) Natural gas is the fastest growing fossil fuel and will grow considerably going forward.
8) We calculate a MEGI rate of 95k/day in 2020.
9) Trading at 8x EV/EBITDA Flex LNG could trade at NOK 20!
LNG: BUY!
1) Natural gas is the fastest growing fossil fuel and will grow considerably going forward.
8) We calculate a MEGI rate of 95k/day in 2020.
9) Trading at 8x EV/EBITDA Flex LNG could trade at NOK 20!
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
Du må logge inn for å svare
kodenavn
23.05.2018 kl 09:53
17284
3) Spot rates are rebounding at a higher level and seasonal peak is ahead!
Tirsdag 29/5 får vi kvartalresultater. Blir spennende.
Maduro
23.05.2018 kl 13:44
17061
Nei, sikkert ikke før de har tatt levering av alle 6 skip. Tipper de plukker opp et par av båtene store ulv har handlet i eget selskap snart også.
Stille som i graven så neste uke blir utrolig spennende, det vil bli malen framover, kan dette bli en "Fredriksen" utbyttemaskin ???, ja 20.- kommer fort her.:-)
d12m
23.05.2018 kl 20:25
17523
sandisland skrev Er dette en aksje som normalt gir utbytte?
sandisland, du finner svaret hvis du leter litt
"Dividend policy
As the Group has yet to produce stable cash flows and operating profits, dividends will not be considered in the near term."
"Dividend policy
As the Group has yet to produce stable cash flows and operating profits, dividends will not be considered in the near term."
Redigert 23.05.2018 kl 20:25
Du må logge inn for å svare
kodenavn
31.05.2018 kl 15:35
17115
CFO stated that we could expect multi-months charters being concluded at six digit figures!
kodenavn
01.06.2018 kl 11:57
16906
Det er utrolig at det går an å få denne til 11,50 samtidig som anbefalingene renner inn. Og rateutsiktene er meget gode, det spås over 100.000 USD/day i 2020.
Buy.
Buy.
deadcatbt
01.06.2018 kl 19:38
16788
Noen oppdaterte kursmål fra noen av husene?
Jeg mener også at det er en gave å få aksjer her fortsatt.
Jeg mener også at det er en gave å få aksjer her fortsatt.
d12m
01.06.2018 kl 20:01
16762
In the LNGC market, Cheniere is said to be “raiding” the spot market for ships ahead of the winter season, with one Flex vessel reportedly fixed for 18 months at a rate above USD 80,000/day
larserne
06.06.2018 kl 09:47
16225
LNG rater videre opp denne uken. "Vinter sesongen" starter tidlig iår.. Jeg sammen med megler husene er "bulliush" og tror den virkelige oppgangen i Flex starter nå!
Ca 40 000 dalara i døgnet etter hvs "expertisen" på hegnatforum har opplyst før men hvem vet man blir ikke klok herinne iallefall..
Maduro
06.06.2018 kl 23:08
15873
Stemmer at break Even ligger på 40 tallet, bli din egen ekspert og finn svaret i kvartalspresentasjonen evt investorpresentasjonen, hvor de oppgir dette. Merk du må se raten i sammenheng med utilizations grad.
larserne
07.06.2018 kl 10:25
15726
Ratene tikker oppover igjen. Noen som tør spå hva de er i desember? Jeg er positiv.
larserne
07.06.2018 kl 10:41
15673
Ratene referert hos Fearnley er ikke for MEGI (nybyggene til Flex). Så her kan du + ca Usd 20 000!
Jo, men jeg antar de er ca. proporsjonale
larserne
07.06.2018 kl 12:21
15569
LNG - Week 23 (rapport fra idag). MEGI ca USD 20000 mer
SPOT MARKET (usd/day) This week Last week Low 2018 High 2018
East of Suez 155-165'cbm 44 000 42 000 35 000 80 000
West of Suez 155-165'cbm 58 000 53 000 44 000 85 000
1 yr TC 155-165'cbm 58 000 58 000 52 000 58 000
SPOT MARKET (usd/day) This week Last week Low 2018 High 2018
East of Suez 155-165'cbm 44 000 42 000 35 000 80 000
West of Suez 155-165'cbm 58 000 53 000 44 000 85 000
1 yr TC 155-165'cbm 58 000 58 000 52 000 58 000
kodenavn
18.06.2018 kl 13:47
15158
LNG: RATES GOING HIGHER
1) LNG carrier spot rates (tri-fuel) surging ~28% to USD 68.5k/day last week and sentiment remains ‘increasing’.
2) 1-yr TC climbing from 70k/day to 75k/day and sentiment remains ‘positive’
3) This is the fifth consecutive weekly increase in rates, which have bottomed out at a higher level this year vs 2017 (lowest point at 40k/day vs 30k/day last year).
4) Vessel availability continues to decrease and there are currently only 8x vessels available for prompt delivery, with most of these ships being smaller and older steam turbine vessels
5) Sentiment continues to be strong and owners are indicating strong round trip economics, both East and West of Suez.
6) Flex has significant earnings potential when rates recover.
1) LNG carrier spot rates (tri-fuel) surging ~28% to USD 68.5k/day last week and sentiment remains ‘increasing’.
2) 1-yr TC climbing from 70k/day to 75k/day and sentiment remains ‘positive’
3) This is the fifth consecutive weekly increase in rates, which have bottomed out at a higher level this year vs 2017 (lowest point at 40k/day vs 30k/day last year).
4) Vessel availability continues to decrease and there are currently only 8x vessels available for prompt delivery, with most of these ships being smaller and older steam turbine vessels
5) Sentiment continues to be strong and owners are indicating strong round trip economics, both East and West of Suez.
6) Flex has significant earnings potential when rates recover.
larserne
18.06.2018 kl 13:55
15136
LNG Week 24
------------------
SPOT MARKET (usd/day) This week Last week Low 2018 High 2018
East of Suez 155-165'cbm 60 000 44 000 35 000 80 000
West of Suez 155-165'cbm 70 000 58 000 44 000 85 000
1 yr TC 155-165'cbm 70 000 58 000 52 000 70 000
------------------
SPOT MARKET (usd/day) This week Last week Low 2018 High 2018
East of Suez 155-165'cbm 60 000 44 000 35 000 80 000
West of Suez 155-165'cbm 70 000 58 000 44 000 85 000
1 yr TC 155-165'cbm 70 000 58 000 52 000 70 000
Mollen
20.06.2018 kl 17:50
14991
Hvordan vil FLNG klare seg gjennom en eventuell større børskorreksjon ? Andreassen er jo stadig ute og advarer om at denne kommer snart. Ville FLNG bli hardere rammet en hovedindeksen eller ville den greid seg bedre ? Tanker rundt dette noen ?
Nå sa Kina i går at de ikke ville toll legge LNG og FLNG er godt posisjonert og ratene går oppover. Men det er ikke lenge siden de var nede på 10.20. Så det umulig å vite, også for analytikerne. Samtidig har det vært bra inside kjøp.
Redigert 21.06.2018 kl 10:52
Du må logge inn for å svare
Das Kapital
20.06.2018 kl 18:05
14954
Avhenger av årsaken til korreksjonen.
Generelt er shipping det som klarer seg dårligst ved korreksjoner fordi det skaper uro i makro- og handelsbildet. Se f.eks. bulk (golden ocean osv) som ennå ikke har hentet seg inn etter finanskrisen.
Dersom den utløses av krakk og finansiell uro i Kina så vil det skape stor usikkerhet rundt Kinas massive importvekst av LNG. På samme måte er spekulasjon vdr reell handelskrig negativt for LNG-shipping ettersom LNG er et av produktene der toll har reell innvirkning og vil ha betydelig politisk slagkraft (samtidig er det et visst gjensidig avhengighetsforhold her så jeg mener utfallsrommet er størst på oppsiden - markedet vil likevel umiddelbart reagere negativt på FLNG ved opptrapping).
Jeg er bull på LNG-shipping, men det er fordi jeg er bull på verdensøkonomien, amerikansk produksjon, kinesisk import og klimapolitikk og for lav forventet tilbudsvekst av LNG-skip. Ikke fordi jeg forventer børskrakk. Hvis man skal posisjonere seg for det så er risiko en alltid lavest i innland retail (Orkla i Norge..).
Så, ved korreksjon vil trolig FLNG falle mer enn børsen. På sikt er det nok uansett er ganske safe bet.
Generelt er shipping det som klarer seg dårligst ved korreksjoner fordi det skaper uro i makro- og handelsbildet. Se f.eks. bulk (golden ocean osv) som ennå ikke har hentet seg inn etter finanskrisen.
Dersom den utløses av krakk og finansiell uro i Kina så vil det skape stor usikkerhet rundt Kinas massive importvekst av LNG. På samme måte er spekulasjon vdr reell handelskrig negativt for LNG-shipping ettersom LNG er et av produktene der toll har reell innvirkning og vil ha betydelig politisk slagkraft (samtidig er det et visst gjensidig avhengighetsforhold her så jeg mener utfallsrommet er størst på oppsiden - markedet vil likevel umiddelbart reagere negativt på FLNG ved opptrapping).
Jeg er bull på LNG-shipping, men det er fordi jeg er bull på verdensøkonomien, amerikansk produksjon, kinesisk import og klimapolitikk og for lav forventet tilbudsvekst av LNG-skip. Ikke fordi jeg forventer børskrakk. Hvis man skal posisjonere seg for det så er risiko en alltid lavest i innland retail (Orkla i Norge..).
Så, ved korreksjon vil trolig FLNG falle mer enn børsen. På sikt er det nok uansett er ganske safe bet.
Redigert 20.06.2018 kl 18:11
Du må logge inn for å svare
Mollen
20.06.2018 kl 19:30
14869
Gode refleksjoner her Das Kapital. Jeg tenker også at sålenge det fundamentale holder seg og ratebildet gir god inntjening for FLNG så vil en eventuell korreksjon være forbigående. Er det noen som har ide om når FLNG vil bwgynne å betale utbytte ? Er det så snart det har et positivt resultat eller har de forpliktelser eller restriksjoner som gjør at dette er noe frem i tid ?
Det er mye mer penger som forsvinner i på vente av en korreksjon / krakk enn i selve krakkene. :)
Forøvrig et veldig godt innlegg Das Kapital.
Forøvrig et veldig godt innlegg Das Kapital.
Redigert 20.06.2018 kl 19:57
Du må logge inn for å svare
Tændis
20.06.2018 kl 20:25
14793
Rateeksplosjon!
Er bare å lese å nyte : East Suez $70kr (60), West Suez $85k (70), TC $80k (70)
B U L L!
Er bare å lese å nyte : East Suez $70kr (60), West Suez $85k (70), TC $80k (70)
B U L L!
Noe som bør leses?...
https://www.freightwaves.com/news/lng-carriers-bright-spot-maritime-transport
«Before the American oil and gas boom, many analysts expected the Atlantic petroleum trade flow from the United States to Europe to be fairly robust, but most American LNG exports are going to Mexico and Asia (by pipeline and ship, respectively). The International Energy Agency estimates that Chinese demand for LNG will grow 8.7% annually through 2022, and that Indian demand for LNG could grow up to 11% annually through 2022. Macquarie said in a Global LNG report dated December 5, 2017, that demand growth in Pakistan, Bangladesh, Thailand, Vietnam, and Sri Lanka could be even more rapid.
Much of the U.S.’s liquefied natural gas exports leave the port of Houston and transit the Panama Canal on the way to Asian shores. The Panama Canal Authority expects its 300th Neopanamax LNG tanker to transit the canal this month, typically at the rate of one vessel per day. The canal has been able to manage traffic and successfully transit 2 LNG carriers in one day on 13 separate occasions so far.»
“With the rising demand and plans for US exports to increase, we need to continue to [transit 2 LNG carriers per day]. Compared to the 2017 fiscal year, we expect LNG traffic through the waterway to grow by 50% this fiscal year. This means LNG carrier transits will increase from 163 transits registered in the 2017 fiscal year to approximately 244 LNG carrier transits in the 2018 fiscal year, which ends 30 September,” said the Panama Canal Authority in a statement.»
https://www.freightwaves.com/news/lng-carriers-bright-spot-maritime-transport
«Before the American oil and gas boom, many analysts expected the Atlantic petroleum trade flow from the United States to Europe to be fairly robust, but most American LNG exports are going to Mexico and Asia (by pipeline and ship, respectively). The International Energy Agency estimates that Chinese demand for LNG will grow 8.7% annually through 2022, and that Indian demand for LNG could grow up to 11% annually through 2022. Macquarie said in a Global LNG report dated December 5, 2017, that demand growth in Pakistan, Bangladesh, Thailand, Vietnam, and Sri Lanka could be even more rapid.
Much of the U.S.’s liquefied natural gas exports leave the port of Houston and transit the Panama Canal on the way to Asian shores. The Panama Canal Authority expects its 300th Neopanamax LNG tanker to transit the canal this month, typically at the rate of one vessel per day. The canal has been able to manage traffic and successfully transit 2 LNG carriers in one day on 13 separate occasions so far.»
“With the rising demand and plans for US exports to increase, we need to continue to [transit 2 LNG carriers per day]. Compared to the 2017 fiscal year, we expect LNG traffic through the waterway to grow by 50% this fiscal year. This means LNG carrier transits will increase from 163 transits registered in the 2017 fiscal year to approximately 244 LNG carrier transits in the 2018 fiscal year, which ends 30 September,” said the Panama Canal Authority in a statement.»
Ja glemte å nevne ratene, de er stigende. Når det gjelder toll så sa Kina i går, at det blir det ikke noe av. De er avhengig av LNG, for å kunne fase ut kull.
Tændis
20.06.2018 kl 22:22
14642
Stigende ? De har gått omtrent 40% på 2 uker... ratene jeg referer til over her kom på Mail fra Fearnleys idag!
Ja er ikke det stigende ? Er ordvalget noe å krangle om å nå da.
Noen som forstår hvorfor kursen nærmest står helt stille ?
Der ble det plutselig liv i Flex`n.
På tide.
På tide.
larserne
21.06.2018 kl 10:46
14351
Er vel på tide med den rateutviklingen vi har sett og utsiktene i segmentet og spesielt for FLEX
larserne
21.06.2018 kl 13:39
14224
Week 25
LNG
SPOT MARKET (usd/day) This week Last week Low 2018 High 2018
East of Suez 155-165'cbm 70 000 60 000 35 000 80 000
West of Suez 155-165'cbm 85 000 70 000 44 000 85 000
1 yr TC 155-165'cbm 80 000 70 000 52 000 80 000
LNG
SPOT MARKET (usd/day) This week Last week Low 2018 High 2018
East of Suez 155-165'cbm 70 000 60 000 35 000 80 000
West of Suez 155-165'cbm 85 000 70 000 44 000 85 000
1 yr TC 155-165'cbm 80 000 70 000 52 000 80 000
Ja, det er en voldsom økning...omtrent 2x siden uke 18...det er spesielt at TC øker så mye...gjennom hele 2018 har TC ligget på ca $50k helt frem til uke 23 ($58k)...og nå hopper den opp til $80k på 2 uker?!....
De har nok til smør på skiva si nå ja. Hvor er vi i desember...