FLNG i 20 kroner


ARCTIC i dag :

LNG: BUY!

1) Natural gas is the fastest growing fossil fuel and will grow considerably going forward.
8) We calculate a MEGI rate of 95k/day in 2020.

9) Trading at 8x EV/EBITDA Flex LNG could trade at NOK 20!

21.06.2018 kl 21:46 10887

Noen som ikke vil slippe den forbi 13 kroner..
Blirnokrik
21.06.2018 kl 22:03 10855

Blir ikke forundret om denne blir kjøpt opp.
addyfred
21.06.2018 kl 22:26 10820

Fredriksen selge? Det tror jeg ikke kommer til å skje selv i min villeste fantasi :)

Hjelper jo heller ikke at det står «Fredriksen is largely comitted to developing Flex LNG to be a significalt player in The LNG segment» (eller noe i den dur, har ikke copy/paste foran meg nå) i selskapets finansielle rapporter!
Redigert 21.06.2018 kl 22:27 Du må logge inn for å svare
really
26.06.2018 kl 21:17 10291

Det er i hovedsak kjent stoff, men bekrefter og populariserer situasjonen.
Mollen
09.07.2018 kl 11:41 9792

Hva er estimatene for resultatet for Q2 ? Når kan vi forvente at FLNG begynner å betale utbytte ?
kodenavn
19.07.2018 kl 09:25 9382

We reiterate Buy on the LNG sector
Top pick is FLNG where we see more than 50% upside
kodenavn
24.07.2018 kl 12:24 9102

Arctic:
1-yr TC rates increased from USD 80k/d to USD 85k/d last week, and sentiment remains ‘positive’.
TRADING BUY!
d12m
02.08.2018 kl 22:53 8512

Tipper denne er solid bull for lng-appetitt i Kina =)

https://mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN1KL14Y

"China's finance ministry said on Tuesday it will scrap vehicle and vessel taxes on new energy vehicles and ships powered by natural gas, as part of its efforts to encourage cleaner energy consumption."
d12m
03.08.2018 kl 00:04 6574

"Natural gas production in China has grown rapidly in the 21st century, increasing over 500 percent from 27.2 bcm in 2000 to 136.9 bcm in 2016. Yet the growth in demand has outpaced supply growth, increasing about 850 percent over the same period. Imports totaling 74.6 billion cubic meters (bcm) in 2016, or 36 percent of total consumption (CEIC 2017), have filled the gap between supply and demand. This gap is projected to continue increasing, reaching 210 bcm by 2020 (Wang et al. 2013)"
kodenavn
03.08.2018 kl 13:17 6410

FLNG enjoys great operating and financial flexibility (USD 210m available on Geveran facility and several other liquidity pockets to tap). The CBE has following the S&L increased to USD 44k/d (USD 41k), though still by far the lowest in the industry, implying significant FCF potential on our USD 85k/ USD 95k/d 2019/ 2020 MEGI/ XDF spot forecasts
03.08.2018 kl 16:40 6367

Ikke lett å forstå seg på denne. Alt som graves frem her av forventninger høres veldig bra ut, men kursen rikker ikke på seg. I dag ble det kraftig salgspress mot slutten og det dundret ned.
Redigert 03.08.2018 kl 16:40 Du må logge inn for å svare

På kort sikt vil FLEX være ganske drevet av handelskrigfrykt.
03.08.2018 kl 19:46 6267

Nettopp. Så altså ikke aksjen å sitte i før det blir en avklaring
really
03.08.2018 kl 20:55 6218

LNG frakt er av de områdene det er minst risiko for å bli rammet av handelskonflikten i direkte. Virkningen er i så fall indirekte på grunn av lavere økonomisk aktivitet. Det er lite sannsynlig at det er forklaringen.

Men ser en på idagens handel ble det lempet ut 100k aksjer på best fra kl. 15.58 til 16.15 av en eller annen grunn. Slik trekker kursen ned. Tidligere på dagen ble det kjøpt jevnt i rolig tempo uten å presse kursen. Slik går no dagan.

Vi går inn i sesongen med best rater nå, det betyr at Q3 sannsynligvis bli bra med 6 skip i drift. Q2 blir neppe mye bedre enn Q1 siden ratene ikke var all verden, men langt bedre enn i fjor. Q2 er vanligvis det svakeste kvartalet i året. Sannsynligvis stiger ikke FLNG mye før etter rapporten for Q2 er lagt frem.
fleken
03.08.2018 kl 21:55 6176

Er det 6 skip Flng har i drift? hvor mange av disse er på faste kontrakter og til hvilke rater er disse på? hvor mange nybygg har de i bestilling som kommer i drift i løpet av 2020?
ken-guru
03.08.2018 kl 21:59 6168

Her har dere forklaringen på kursfallet på slutten; Chinese tariffs on LNG, oil may hit U.S. bid for energy dominance. Kina vil svare med 25% toll på LNG fra USA. Slår dette til, blir det masse LNG skip til overs og krakk i LNG ratene.

Vil ikke kinamann kjøpe gass av andre i såfall?
Empire
03.08.2018 kl 22:27 6134

Endelig noen som ser sammenhengene, Aktivfinans.

Kinamannen vil kjøpe fra andre land og det er amerikanske LNG investeringer som vil lide, hvis denne tollen/tariffen blir innført. Nå er amerikansk LNG vekst en stor del av den estimerte tilbudssiden på verdensmarkedet i årene som kommer, så et potensielt bortfall/nedgang i amerikansk vekst, samt kinesisk LNG etterspørselsvekst som i foregående år, vil vel først og fremst føre til høyere priser på gass på kort sikt og høyere investeringer i andre "LNG land" på litt lengre sikt? Om ratene for shipping selskapene "knekker eller ikke", er avhengig av volum i etterspørselen, antall båter tilgjengelig for frakt og tonn-mile som en følge av endringer i fraktdestinasjoner. Det er ikke sikkert at en nedgang i amerikansk LNG produksjon er utelukkende negativt for LNG shipping selskapene.

Det er vel først og fremst amerikanske LNG investorer, LNG selskaper og "nye jobber i Us" som blir skadelidende hvis dette eskalerer videre og tiltakene blir mer enn bare sabelrasling. Nå er det vel opp til "Twitter Kongen" og hans "stabile geni" å avgjøre den videre retning?
Redigert 03.08.2018 kl 22:35 Du må logge inn for å svare

At det blir mange færre tonn-mile når de må importere mer av gassen fra Russland og Saudi-Arabia er vel udiskutabelt?
Empire
03.08.2018 kl 22:41 6098

Regner med at du har noen knallharde fakta, tall og estimater som du kan støtte det opp med, siden det er udiskutabelt?

I tillegg vil de satse mer på kull igjen

Haloo? Australia produserer jo masse lng som kan sendes til kina med skip

Det er mye kortere mellom Australia og Kina enn Texas og Kina... Kortere distanse = mindre business for shipping.

Når det er sagt så er LPG-shippingcaset langt mer avhengig av US.
Redigert 04.08.2018 kl 00:59 Du må logge inn for å svare

Det kan du glemme, det vil vere som å ta selvmord med tanke på luftkvaliteten.

Om kursen ikke spretter opp mandag, blir det en grei dag å fylle på mer. Ser ut som mange brukte muligheten over dammen til å komme inn i lng på fredag etter dippen.
pipelort
05.08.2018 kl 20:34 5647

Kan dette forklare noe av fallet på fredag, og er det mer i vente?

https://min.e24.no/lng-toll-kan-gj-re-kinas-klimamal-dyrekj-pte/a/Qlk8Rx
ken-guru
05.08.2018 kl 20:43 5622

Kanskje vi ser lavt 10 tall i morgen? Fra å ha forlite båter de neste par årene blir det brått overflod?
Redigert 05.08.2018 kl 20:45 Du må logge inn for å svare

"– Denne handlingen vil sannsynligvis skade kinesiske kjøpere mer enn amerikanske eksportører, sier Height Securities-analytiker Katie Bays til Bloomberg."

Hvorfor det egentlig? Er jo kun snakk om toll på amerikansk LNG. Er vel neppe noe problem for f.eks. Sør-Korea og Japan å ta gass fra USA, mens Kina kan kjøpe fra andre steder. Kina får nok den gassen de vil ha uansett.
Surik
05.08.2018 kl 21:07 5582

Den linken tilfører vel ikke noe nytt til diskusjonen ser jeg. Så ikke siste halvdel av tråden..
pipelort
05.08.2018 kl 21:28 5553

Plutselig er LNG ikke lenger utelatt fra handelskrigen allikevel. Det vil nok bli litt rød utvikling i relaterte selskaper i uka som kommer grunnet frykt..
kodenavn
06.08.2018 kl 11:18 5312

Toll på amerikansk LNG er ikke et faktum, som Hegnar skriver. Kina vurderer toll hvis USA implementerer den siste foreslåtte tollen på kinesiske produkter. Altså hvis.
Når det er sagt, varestrømmer tilpasser seg, også LNG. Hvis tollen blir et faktum, importerer KIna mindre eller ikkenoe fra USA, men mer fra Australia.og Saudi. Og så importerer Korea og Japan mer fra USA, og mindre fra Saudi. Det blir ikke mindre forbruk av LNG, og ikke færre tonnmil totalt sett
LNG er i voldsom fremgang av flere årsaker, og dette er bare en bitteliten hump i veien.

Støtter den tankegangen fult ut.
undrende
06.08.2018 kl 17:39 5116

Hegnar artikkelen kan nok være misvisende, der står det at "Kina innfører 25% tariff på LNG" som svar på US planer om tariffer verdt 200 milliarder dollar på kinesiske råvarer fra 10 prosent til 20 prosent. Må vel gå ut i fra at det vil komme som et motsvar om US planer blir iverksatt.
Ellers har jeg lett litt her og der om kineserne også kan tenkes å innføre noe lignende på LPG uten å finne noe. Feil tråd det her, men noen som vet noe mer om det?
Varsom
09.08.2018 kl 21:56 4784

Hva tror dere som har fulgt godt med på denne fremover.. er det noen drivere for kursoppgang?

Og hvor ligger motstand og støtte på denne her?
Redigert 09.08.2018 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
09.08.2018 kl 22:18 4760

Denne har ligget og vaket frem og tilbake stort sett i intervallet 11,30-12,30 i ukesvis. Fearnley gikk ut for et par måneder siden med anbefaling, men det har ikke hjulpet stort. Det er visst uro rundt handelskrig som ødelegger nå.
Varsom
09.08.2018 kl 22:21 4751

Ok, takker bingo123!