NAS: SAMLETRÅD FOR TRIGGERE MOT 60 KR I NOVEMBER


Hva kan trigge kursoppgang de neste ukene?

• Salg av fly

• Avtale med Russland (Sibir)

• Trafikktall

• Nye kursmål

• Penger fra kreditorene

• Ny konsernsjef

- At lyset i tunnelen for Max-resertifisering blir større

- Erstatninger fra RR og Boeing

- Løsning på MAX

- Avklaring på Brexit (blir riktignok snakk om "neste månedene")

- Løsning/bedringer i "handelskrigen"

- Oppdaterte kursmål fra meglerhus

- Store utenlanske fond går inn i aksjen for å sette shorterne i sjakk matt?

- 4 milliarder i fordringer fra kredittkortselskapene

Noen flere triggere?
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare

Blir TAKEOFF i morgen, eller allerede i dag?!
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare

Månedschartet viser motstand først på 60 kr.
Ekstremt viktig at vi tar ut 46 kr raskest mulig for bekreftelse mot 60 kr!

Skal ikke mange 100 k aksjer til nå før vi bryter igjennom.
Det blir ikke mulig å få tak i nok aksjer for shorterne i intervallet mellom 46 - 60 kr.
Noen kommer til å gå på en KRAFTIG smell.

Hvem blir sist ut DØRA?
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare

Blir en real KAMP om aksjene nå blant shorterne. Hvem tørr å vente lengst med å dekke seg inn?
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare

12:06:58
Kursen krysset over 200 dagers glidende gjennomsnitt.
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare

IKKE SELG TIL SHORTERNE!
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare

Det er fantastisk hvis flyskam/CO2 problemet blir løst de neste fem årene. Det er faktisk håp når man tenker på Quantafuel og denne store nyheten i dag:

https://www.dn.no/luftfart/biodrivstoff/syddansk-universitet/danske-forskere-mye-narmere-a-utvikle-klimavennlig-flydrivstoff/2-1-696148
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare

Triggere i kø klarer ikke vente :-)
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare

Last Signal:STAY LONG
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare
Søndre
29.10.2019 kl 20:23 3830

Pleier ikke NAS å ha emisjon i februar.
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare

Solgt før det.
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare

Triggere på løpende bånd nå selger ikke før minst 60 kr :-)
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare

I morgen kommer vi ut av gropa folkens! :-)
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare

Shorterne har kapitulert med tap.
Refinansieringen på plass.
Samtlige analyse updates har gitt oppgradering ( bortsett fra ABG...men de kommer etter)
JV vil fylles opp med flere ettersom nye fly leveres.
Kapasitetsreduksjon vil gi stort yield-løft...mot en yield på 0,60
RR har snart fikset Trent 1000 maskinene , slik at all transatlantiske trafikk sklir sømløst.
Max fases in og man sparer en milliard i wet lease.
Så kommer erstatningene , 750 mill fra RR og ca 1 milliard fra Boeing.
Deretter, kjære medaksjonærer , kommer første bud som kontres av andre budgivere .
2020 blir endelig Norwegians år.
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare
31.10.2019 kl 19:06 3125

I et intervju med E24 sier Karlsen at de er hardere på Boeing nå.
2020 blir et veldig godt år.
Ca 2 milliarder i erstatning.
Ca 2 milliarder i besparelse på wet lease.
Ca 2 milliarder i besparelse ( Focus og NEXT)
Betydelig capex reduksjon grunnet JV.
Sterk løft i yield grunnet kapasitetsreduksjon.
Burde oppnå en prising på nivå med Wizzair som betyr over 200,-
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare
31.10.2019 kl 19:11 3111

Tail wind.
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare

Nas bruker ca 2 mill mmt jetfuel/år.
I år er kostnaden ca 13 milliarder nok med en snittpris på ca 725/mmt.
Nå ligger prisen på ca 625 usd / mmt.
Holder fuelprisen på dagens nivå innebærer det en besparelse på ca en milliard i forhold til analytikernes anslag .
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare

Se for dere at Max-sertifisering blir sterkt signalisert. Da må det vel bli passe ville tilstander? Det betyr også at de kan selge en haug med fly, som igjen betyr sterk EK, som igjen betyr ingen emisjon på lang tid. Som betyr hvor høy kurs??
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare

signalisert som i at den så og si er i boks.

Blir det da tidenes julegave??
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare
Strategi
01.11.2019 kl 08:07 2698

Ingen tvil om at det er mange fine triggere I Norwegian.
Det er litt urolig globalt på børsene om dagen, handelskrig og en Donald som skaper litt kaos med vinglingen.
Selvfølgelig påvirker dette også oss som sitter langsiktig i Norwegian.
• Ny konsernsjef , dette punktet på triggerlisten kan vel også skape noe uro, mange som ikke liker at Karlsen går av.

Sitt langsiktig.
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare

Selger fly i dag, det trigger vel litt
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare
Strategi
01.11.2019 kl 09:44 2527

Meget bra levert av Norwegian.
Tror vi skal et godt stykke opp i dag.
Når det gjelder Karlsen som skal erstattes så tror jeg at etterkommeren blir sterk, dersom Karlsen ikke fortsetter.
Uansett vil karlsen etter all sansylighet sitte i styret og det er vel nesten like verdifullt når retningen skal stakes ut videre.
😎

Karlsen på vei til London, tviler han skal på Herrods for å kjøpe ny dress.
👍
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare
Strategi
01.11.2019 kl 09:55 2483

Closing of the sale of shares in Norwegian Finans Holding (29/10-19)

Kommer vel inn på konto i dag;
Closing of the sale of shares in Norwegian Finans Holding
Reference is made to the stock exchange notice from Norwegian Air Shuttle ASA
("NAS") on 19 August 2019 regarding the sale of its shareholding in Norwegian
Finans Holding ASA ("NOFI") to Cidron Xingu Limited, a company indirectly
controlled by Nordic Capital Fund IX (1) ("Nordic Capital"), and Sampo plc
("Sampo").

NAS has been notified that Nordic Capital and Sampo have obtained regulatory
approval for the acquisition of the remaining 14,004,262 shares, representing
7.50% of the outstanding share capital of NOFI, owned by NAS in NOFI (the
"Subsequent Sale"). The closing of the Subsequent Sale is expected to take place
within 3 days. After completion of the Subsequent Sale, NAS will own no shares
in NOFI.
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare
Hektar
01.11.2019 kl 10:09 2433

Smart å selge nå før lavsesong.

Når kapasiteten er igjen nødvendig er MAX tilbake i luften. Gode besparelser her, og kroner inn 👍
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare

Regner med han blir finansdirektør om han da ikke blir konsernsjef? Håper han blir sittende, virker jo svært dyktig.
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare
Strategi
01.11.2019 kl 11:09 2340

Tror ikke det er smart å selge før lavsesong Hectar.

Fort gjort å glemme potensialet her.
Dagens prising av Norwegian er helt latterlig og de fleste skjønner at denne skal fly høyt på denne siden av året.
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare
Hektar
01.11.2019 kl 11:55 2253

Smart å selge fly da vettu 😉
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare
Strategi
01.11.2019 kl 13:32 2175

Altså, uææææææsann.
Joda ser den nå, smart å selge fly før lavsesong.

Norwegian har sterk tilgang så dette er ikke noe problem.
Penger i kassa.
😎
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare

Selskapet er sikret ut vinteren shorterne må dekke 6 millioner aksjer!
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare