Jeg skriver innlegg her på Hegnar av samme årsak som en hund-

Slettet bruker
MUMLE 29.10.2019 kl 13:03 518

-skvetter på en stokk. Jeg vil bare fortelle mine omgivelser, at jeg har vært innom.........

BERRE EIN HUND av Per Sivle

http://www-bib.hive.no/tekster/ekstern/sogor/berre.html
Slettet bruker
29.10.2019 kl 13:56 503

I de siste tiårene har demokrati blitt erstattet av illusjonen av demokrati. Makten har organisert seg på nye måter. Psykologiske metoder for manipulasjon av bevisstheten beskytter de mektige mot risikoen demokratiet medfører for dem. Slik styrker de sin posisjon. Borgerne blir gjort maktesløse og omskapt til politisk apatisk forbrukere. Demokrati i dag betyr egentlig et valgt oligarki av økonomiske og politiske eliter, der sentrale samfunnsområder, spesielt økonomien, i utgangspunktet er tatt bort fra demokratisk kontroll og ansvarlighet. Samtidig ligger store deler av den sosiale organisasjonen av vårt eget liv utenfor den demokratiske sfæren. Og frihet i dag, betyr framfor alt de mektiges økonomiske frihet.

https://midtifleisen.wordpress.com/2018/10/09/usynlige-ideologier-og-elitedemokrati/
Slettet bruker
29.10.2019 kl 13:58 500

Norske «folkevalgte» (De partivalget folk, er valgt etter samme prinsipp som familiene velges, sør i Italia der de velger sine.)

Kleptokratar er særmerkte ved at de forsyner seg uavgrensa frå statskassa, og fyller på ved og tynga undersåttene med høge skatter. Kleptokratar tek gjerne i bruk kvitvasking av penger eller setter pengene i anonyme bankkonti i utlandet for og taka vare på de ulovlige innkomne sine. (Pensjonsfondet oljefondet utland). Norske "folkevalgte" betaler milliarder som tilhører det norske” folk», inn i internasjonale fora, det være seg FN. EU. EØS. NATO IMF osv. Deretter følger de etter smøre-milliardene for egne fremtidige skattefrie jobber, og pensjoner i de samme fora.
Norge er ikke et demokrati, men et Kleptokrati (Gresk rot: klepto+kratein = styre av tyver) er en styreform preget av diktatur eller autonomt styresett hvor lederne stjeler fra landet på bakgrunn av sin gitte makt. Parti-folkestyre mad in noway



Slettet bruker
29.10.2019 kl 14:59 470

Hender det at du får noen glimt av klarhet og tenker at kanskje det er du som er radikalisert?

Slettet bruker
29.10.2019 kl 15:41 452

Boken " De mest alvorlige forbrytelser " av professor i rettsvitenskap Ståle Eskeland. Hvem gjør de mest alvorlige forbrytelsene? Jo, det er politikerne.
Ikke bare gjør politikerne de mest alvorlige forbrytelsene, men de blir ikke engang straffet for det? Her i rettstaten vår...
Slettet bruker
29.10.2019 kl 15:42 451

Slik har det vært så lenge det har eksistert politikere.
Slettet bruker
29.10.2019 kl 15:46 444

Hovedsaken er ikke hva du er, men mer hva du greier å innbille dine omgivelser. I en av sine mange taler sa en herre med bart i mellomkrigstiden Europas. "De største omveltningene i mennesket historie er ikke tilført folk og land på grunn av deres intellekt, innsikt eller viten, men på grunn av deres tro".

150 år tidligere sa Voltaire «Får du bare folk til å tro på tull, får du dem til å begå ugjerninger også,» Norges før og etterkrigs historie bekrefter riktigheten av begges uttalelse. Som stater flest er også Den norske stat intet mindre enn, en sammenhengende ugjerning. Som igjen bekrefter. Det brede lag av folket tror mer på en stor løgn enn en liten.
Slettet bruker
29.10.2019 kl 16:07 430

Hva hunden ser noe stort i "å skvette på" er frekk nok, å kommentere mine innlegg! Trist som fanen. (Ari Ben)
Slettet bruker
29.10.2019 kl 16:10 425

Du strør om deg med litterære referanser. Tviler på at du har lest noe som helst av noen av dem.

Voltaire har ikke jeg viet noe tid til. Ikke enda i alle fall.

Men Behn sin bok klarer du nok å komme deg igjennom. Han er lettere å lese enn å lytte til, synes jeg.
Slettet bruker
29.10.2019 kl 16:26 413

Røsten fra stokken, selv hunden bruker å skvette på, han-hen- han-hund i band, han og hen, fornekter seg ikke. Tenk denne "dumme ned-skvettet stokk" vet hva jeg har lest. Selv innrømmer han (Voltaire har ikke jeg viet noe tid til. Ikke enda i alle fall.) Og mener dermed vi alle øvrige venter på hva nettopp han, hen og han-hund i band, vil kunne få ut av nettopp det? Du snakker...
Slettet bruker
29.10.2019 kl 16:29 406

Pass deg nå. Du er i ferd med å gå spammern i næringa.
Slettet bruker
29.10.2019 kl 16:42 393

Det siste ord må skvettstokken ha om ikke, mister stokken sitt vekstgrunnlag! Men hvem tar lærdom av dette. andre en "skvettstokken"?
Slettet bruker
29.10.2019 kl 16:47 386

HanVann eller hva hen måtte kalle seg. Du har blitt like fjern som hen nå.

Ulldott..nei. Tåkedott.
Slettet bruker
29.10.2019 kl 16:56 376

Og slik kan noe dum ned-skvettet dum drit, bringe det til opphør. Sunnheten i verdens kriger, det er å eliminere noe bunnfall og drit de fleste greier seg godt uten. Hunden har forstått det, hunden bruker det til formålet. Kun "å skvette noe på" det er ikke verd mer.