Rettsstaten Norge??? Mini Kina?

oppvigår
NORGE 29.10.2019 kl 13:47 944

Kan vi virkelig ha tillit til vårt rettssystem, etter denne Nav SKANDALEN? Ser da ut til at alt fra anmelder til dømmende har sviktet totalt.
Når det i dag kommer frem på Nyhetskanalen der Olav Lægreid, som er advokat og ekspert på trygderett, kan fortelle at på Lovdata kan man lese et rundskriv som referer til et brev datert 14.juli 2000 fra Sosial- og Helsedepartement. De var det ansvarlige departement den gang. Der de på peker Trygdeetatens praktisering av regelen om sykepenger under midlertidige opphold i andre EØS-land har vært for strenge i forhold til EØS-avtalen, og at praksis må umiddelbart legges om.
Dette kan medføre mørketall helt fra 1990- tallet. Vi snakker om at noen har sovet for lenge i timen, og det bør medføre utvisning, eller sagt på en annen måte, sparken. Her skal mange hoder rulle, og det bør stilles spørsmål om grov uaktsomhet i tjenesten Her har NAV-kontroll vært for ivrig i tjenesten. Skal de straffes som har ødelagt livet til så mange? Her er det mange uskyldige som har blitt urettferdig behandlet av et system man har hatt tillit til. Dette mini Kina vi lever i, som oppfordrer til angiveri, er ikke oss verdig.
Hvor mange har fått sitt liv ødelagt, fordi de har blitt stemplet som forbryter av samfunnet?
Hvor mange familier har blitt ødelagt?
Hvor mange har fått sin økonomi ødelagt, og hva har det medført?
Den verste konsekvensen av denne tabben, som har skjedd, er hvor mange som i fortvilelsen har tatt sitt liv? Dette spørsmålet må bare stilles for å på peke den store konsekvensen av et system, som beskytter eliten og ikke den svake. Våre myndigheter har etter dette et stort problem, for å over bevise oss om at det er ikke forskjell på Kong Salomo og Jørgen Hattemaker. Start i dag med å spark NAV-direktøren, men .........
oppvigår
29.10.2019 kl 18:15 891

Heretter bør våre politikere holde kjeft og ikke skryte av rettsstaten Norge. Dette er et alvorlig overtramp av de svake i samfunnet. Dette følger seg bare inn i rekkefølgen av overtramp.
Dette kommer til å vekke stor oppsikt i Europa, og verden ellers. Hva må alle dem tenke om norske politikere, som har skryt av dette rettssystemet ?Troverdigheten til Norge, som rettsstat er ødelagt.
Fuhrmeister
29.10.2019 kl 20:22 848

Jeg kunne vært blant de tiltalte
og straffedømte for å ha reist til EØS/EU land.
I en periode var jeg i NAV-systemet
og fikk AAP. Jeg reiste i perioden
2016-17 flere ganger til Hellas fordi
varmen lindret mine ryggsmerter.
Ved et tilfelle fikk jeg tlf fra min saks-
behandler på en strand på Kreta.
«Kan du snakke litt høyere for det
blåser litt mye her på Kreta» plumpet
jeg ut med. Da ble det stille i den andre
enden.»Har du søkt om tillatelse?»
«Nei, jeg var ikke klar over at det var
nødvendig for 14 dagers ferie» svarte
jeg. «Jeg skal se mellom fingrene denne
gang, men husk å søke neste gang» var
svaret. Nå viser det seg altså at denne
dialogen på en strand på Kreta var
fullstendig feil. Heldigvis var min saks-
behandler liberal og fulgte ikke NAVs
bokstav. Men jeg kjente litt på frykten
for å bli straffeforfulgt og dømt for
trygdesvindel. I en periode husker jeg
endog at kritiske røster i pressen ønsket at det burde opprettes et register
på hovedflyplassene som skulle stoppe
slike «unnasluntrere» å reise utenlands.
Et gufs som fra Sovjettiden hadde nådd
Norge. Nå håper jeg de ulykkelige i saken
får sine dommer mortifisert, og at de gis
en klekkelig erstatning, gjerne i millionklassen. Dette har sikkert vært en
enorm påkjenning i en sårbar situasjon.
Likeledes må ansvarlige politikere og
ledelse NAV vurdere sin stilling.

Litt om galskapen, NB en Harrytur
var også straffbart:)

https://www.infotjenester.no/artikler/sykmeldte-ma-ha-tillatelse-til-a-reise-utenlands/

https://www.abcnyheter.no/penger/2015/06/08/225691/kan-du-reise-til-utlandet-nar-du-mottar-stonad-fra-nav
Redigert 29.10.2019 kl 20:26 Du må logge inn for å svare
Icaria
29.10.2019 kl 21:49 802

Det er helt åpenbart at følgende personer må tiltales for grov uforstand i tjenesten::
Samtlige statråder som har hvert involvert.
Nav direktøren/ene, burde varetekstfengslet umiddelbart.
Riksadvokaten burde blitt fratatt sin posisjon, og tiltalt for grov uforstand i tjenesten, og straffes
Statsadvokater som har med å ta ut tiltale, grov uforstand i tjenesten,og tiltales og straffes.
Politi ledere i saken bør tiltales, og straffes..
Alle nav ansatte som har hatt noe med saken å gjøre, umiddelbar suspensjon, ettersom mange/de fleste har visst grov uforstand i tjenesten/fengsles.
I utgangspunktet burde alle blitt burt inne,. men korrupsjonen i Norge er nå almen kjent /akseptert.at de får vel bare en klapp på skulderen.
Alle Dommere i saken burde det snarest bli tatt ut tiltale, slik at kan få sin fortjente straff. De har visst grov. uforstand tjenesten..
Redigert 31.10.2019 kl 18:27 Du må logge inn for å svare
Gork
29.10.2019 kl 22:14 778

Jeg forstår ikke at dere er overrasket, dette er kotymen blandt byråkratene, norske lover har forrang.

I femtitallet skrev Norge på EMK (Europeiske menneskerettighets kommisjon), det bandt Norge til å følge EMK
sine retningslinjer. 40 år senere (tror det var 1998), ble det lovfestet at EMK hadde forrang foran norsk lov.

Skattevesenet har sprunget etter nordmenn som har flyttet til utlandet med krav om skatt (de gjør det fortsatt), selvom
vi har en skatteavtale med landet.

Internasjonale avtaler vi signerer på har forrang ovenfor norske lover, uansett. Vi kan ikke signere, smile
til fotografen og så glemme det.

Disse to eksemplene er sikkert ikke enestående.