BIOTEC - LEDELSEN FORSØKER Å TIE I HJEL EN MEGET UBEHAGELIG SAK!

Slettet bruker
BIOTEC 29.10.2019 kl 16:29 17478

3. kvartalspresentasjonen i forrige uke ble kansellert.

Adm. direktør sluttet på dagen.

Ingen forklaring.

Når noen på HO skriver til selskapet, får man ikke svar.

Det er helt klart og temmelig opplagt at det her har skjedd noe som ikke tåler dagens lys.

Dette, som ikke tåler dagens lys, forsøker selskapet å holde tilbake.

Helt latterlig. Tror man at man lever på 1800-tallet?

Jeg mener at Biotec-styret her gjør seg selv en bjørnetjeneste.

Selskapet tåler ikke flere skandaler, rett og slett.

Man har intet lært fra Liens og Thorsens tid.

Man kommuniserer ikke med markedet, men stenger alle kanaler.

Gjør det en stund til, og de ubehagelige opplysningene kommer for en dag. Det blir ti ganger verre enn om man frivillig kommer frem med opplysningene nå.

Det toneangivende spørsmålet de neste ukene og månedene, og som vil ramme ledelsen hver gang man skal søke å oppnå kontakt med markedet, vil være:

«Hvor ble det av Jørgensen?»

«Og hvorfor gikk Jørgensen av på dagen?»

Gjett om jeg skal være én av dem som tar opp spørsmålet gang på gang til ledelsen må gi seg! For dette er et svar markedet har krav på!

Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Struts
29.10.2019 kl 16:43 7792

Sant nok. men har du forsøkt å ringe sjefen i England?:

Dr. Marie Roskrow
Chairman of the Board
Mobile: +44 (0) 7496 959743
Landline: + 44 1278 662782

Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
oppturen
29.10.2019 kl 16:47 7778

Skal vi tromme inn til EGF og forlange rapport ?

Jeg tror aksjekursen hadde reagert positivt nesten uansett hva som ble forklart.
Holter tror jeg er meget kompetent til å styre skuta.
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
bravi
29.10.2019 kl 16:59 7755

Dette er synd for aksjonærene, virket som Biotec holdt på å få litt momentum i den senere tid. Hva kan det være som er så galt at de kvier seg for å si det? Viktig informasjon skal børsmeldes uten utsettelser.
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.10.2019 kl 17:02 7747

Ja, gjerne EG, men da må minst ti prosent av aksjonærene kalles inn, om jeg erindrer reglene rett.

Det enkleste vil være:

1.) Noen (ikke meg) kontakter ledelsen (styreleder, ikke Sørvoll, for han besvarer ikke denne henvendelsen).

2.) Dersom henvendelsen ikke gir resultater, foreslår jeg at man forsøker seg på en EG. Det ville være en krisesituasjon for selskapet å bli stilt skolerett, særlig etter at Jørgensen gikk på dagen.

3.) Dersom det heller ikke går med EG, kan man forsøke seg med enda en demokratisk rettighet: Kontakt media, f.eks. Kapital og be om at man undersøker nærmere hva som har skjedd. Gjør man noen få henvendelser, er det alltid noen som snakker.

4.) Jeg er svært, svært interessert i hva slags idiotforklaring man har på hvorfor opplysningene om Jørgensen skal holdes skjult. Det er mye som tilsier at det sitter feil personer nok en gang i styret. Disse må lukes ut fortere enn svint!
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.10.2019 kl 17:06 7734

Det er godt mulig Holter er den kompetente lederen i øyeblikket, men hans kompetanse på kommunikasjon vil vise om du får rett.

Dersom Holter ikke griper fatt i dette for aksjonærene viktigste spørsmålet for øyeblikket, er han IKKE kompetent.

Jeg personlig er snart blitt skeptisk til alle som har sittet i Biotecs ledelse de siste ti årene........

Hvordan har de klart å sitte rolig i skuta med Lien og Thorsen rundt seg???

Jan Raa sa klart ifra, fikk ikke medhold og stakk av. Er det det også Jørgensen har gjort? Ikke utenkelig, spør du meg.
For å tie, har han mottatt en sluttpakke.

Mye av dette er selvsagt spekulasjoner, men slik blir det når viktige opplysninger holdes tilbake.
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.10.2019 kl 17:16 8401


Struts: Jeg mener at en styreleder som befinner seg fast i utlandet, skal orientere markedet i Norge om den oppståtte situasjonen med Jørgensens avgang.
Ikke omvendt. Det blir helt feil om vi skal måtte kontakte henne for å få vite noe som helt opplagt hun bør orientere markedet om.

Og siden det er noen dager siden Jørgensens avgang, ser det ikke ut som om hun har planer om å utføre denne delen av vervet sitt ordentlig, uansett hvor mange grader hun har og hvor stor kompetanse og erfaring hun besitter globalt. En gjennomgang av hennes CV kan skremme fanden på flatmark, men det hjelper lite å blafre med lang erfaring dersom du ikke oppfyller enkle, norske kompetansevilkår.
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.10.2019 kl 17:18 8394

Noen som står selskapet nært, bør viske rette vedkommende i øret at man nå må foreta seg noe i saken.

Man har hverken gitt en forklaring på hva som skjedde med Jørgensen eller innkalt til ny presentasjon av resultatet for 3. kvartal.

Når man samtidig vet at selskapet har gått med underskudd de siste 200 år, er det særdeles oppsiktsvekkende at man oppfører seg som om man eier verden. Sårgelen Woulgan blir nesten ikke solgt, på tross av at det sitter folk i styre og ledelse forøvrig som har all verdens bakgrunn.
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.10.2019 kl 21:05 8246

Styreleder Thoresen er problemet ,derfor solgte jeg meg ut på 15.50
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.10.2019 kl 22:20 8157

Kulturen med ignoranse er inngrodd i veggene hos Biotec, og har overlevd gjennom et varierende utvalg styre og ledelse.
De eneste gangene krapylene kommer krypende for å informere om noe som helst, er når kassa er tom, og de ser lønn, godtgjørelse og bonus er i ferd med å avvikles.
Da klarer de på finurlig vis å kommunisere et eller annet som gjør at aksjonærene igjen fyller opp honningkrukka. Utover det vil de aldri nedverdige seg til å ha noen form for kontakt med sine aksjonærer.
Vel og merke, med mindre det er for å skjelle de ut, harselere over innspill, eller forsøke å latterliggjøre framsatte forslag. Det er de derimot dyktige til, så en viss form for kommunikasjon er det tross alt.

Uenige om strategi....latterlig. De kan først starte med å ha en strategi.
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
Struts
30.10.2019 kl 07:26 8005

Sant nok, og etter min mening selv om vedkommende skulle befinne seg på månen for den del (mht orientering). Men siden hun (eller andre i ledelsen) ikke gjør det, kanskje en aksjonær burde ta kontakt. Jo flere aksjer man har, jo større interesse burde man kanskje ha for å få en avklaring. Jeg HADDE en slik interesse, men etter å ha solgt meg ned fra 100' siste måneder til 5K aksjer nå, er ikke engasjementet særlig stort, må jeg innrømme. Men man følger jo forsøksvis med.
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.10.2019 kl 10:43 7859

Ja, Struts, det er ikke noe dumt forslag.

Én av aksjonærene kan ta kontakt med styreleder eller Sørvoll og spørre direkte hvorfor Jørgensen gikk på dagen. Vedkommende bør også konfrontere styreleder eller Sørvoll med at det er kritikkverdig å holde tilbake opplysningene om dette.

Dersom styreleder ikke vil svare på spørsmålet, kan man nevne at hun er oppført i børsmeldingen som kontaktperson og at man da forventer at hun svarer på et spørsmål som gjelder hovedinnholdet i meldingen!
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
30.10.2019 kl 11:14 7804

Hei Argus. Har du noen formening om når det er "kroken på døra?" Har vært med på reisen helt opp til mer enn kr. 50,-, men det er jammen lenge siden.
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
fisker65
30.10.2019 kl 11:17 7793

To har spurgt og fået svar, og som altid gjorde ham tilfreds, jeg tvivler bare på det var helt så enkelt, og en ting ser man med CJ afgang, nu svare de ikke igen, som i Lien's tid, med CJ kunne man altid regne med svar på spørgsmål når han havde tid, nu mørklægges alt igen, at CJ ville en anden vej end styret, som så fik ham til at gå tror jeg ikke helt på, og de har åbenbart lukket munden på CJ, for han svare ikke mere, selv på dagen meddelsen kom, kun de største aktionærer kan ændre på noget, men de falder til patten og tror på hvad som helst, og hvor mange godt drevne biotek selskaber har man i Norge,de kender kun til olie og fisk.
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.10.2019 kl 11:29 7763


Hei Superoptimist! Nei, om det noen gang blir kroken på døra, tør jeg ikke ha noen formening om. Men fortsetter ledelsen i samme stil som før, forsvinner vel alt som er av aksjonærer. Går selskapet med overskudd i 4. kvartal, er det en viss mulighet for optimisme, men dithen er det veldig langt. Fordi selskapet ikke har hatt overskudd på mange, mange år.

Woulgan vil være en belastning på regnskapet så lenge salget er så dårlig som nå.
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.10.2019 kl 11:29 7759


Fisker 65: Hva var svaret til To? Og hvem gav det svaret?
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.10.2019 kl 11:50 7711

Heldigvis har vi en sterk, samlet og oppegående gjeng aksjonærer, som ikke minst jobber virkelig aktivt for selskapets beste.Tenk hvilken jobb de la ned for å hindre det famøse oppkjøpsforsøket.
Hva skulle vi gjort uten aksjonsgruppa «nei til oppkjøp under 50». Jeg frykter det kunne gått riktig ille;-))
Men å få et svar på hvorfor han ble sendt ut døra, eller stakk av, og hvorfor ikke noen kunne stotre seg gjennom lysbildepresentasjonen, nei det klarer de ikke.

Men heldigvis skiltes de som venner.

LMFAO

Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
fisker65
30.10.2019 kl 13:05 7646

Argus svaret var at uenighed om strategi for fremtiden skulle være grunden, tror simpelthen ikke på det er hele årsagen til Christian Jørgensens flugt over plankeværket.
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.10.2019 kl 13:11 7628


Takk. På hvilken måte fikk To de opplysningene?
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
Computum
30.10.2019 kl 14:26 7552

Det er jo merkelig at det skal være mulig å hemmeligholde en slik sak. Er det mindre lekkasjer i et biotekselskap i Tromsø enn i en regjering?
Hvorfor ikke tipse Nordlys dere som fremdeles har interesse i selskapet? De har jo hatt mange oppslag om Biotec Ph.
Den Tro Tjener. Hører ikke du til i avisens nedslagsfelt og har fremdeles interesse i selskapet?
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
fisker65
30.10.2019 kl 14:42 7532

Argus han skrev på fb han havde talt med ledelsen, virker som om han er meget let at overbevise.

Det lyder på TOs udlægning, som om enzymer bliver det de satser på, og så svæver Woulgan vist bare i luften, med de aftaler de har fået en tid fremover, til de finder en ny strategi med WB uf.
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
rufus01
30.10.2019 kl 16:01 7434

Fikk dette svaret av Børge Sørvoll. Ikke noe man blir mye klokere av. Men fikk iallefall ett svar :)

Hei
Jeg kan dessverre ikke komme med noen ytterligere forklaringer enn det som står i pressemeldingen fra selskapet. Dette er en prosess som styres av styret ved styrets leder.
Partene skilte lag som gode venner

Biotec Pharmacon

Børge Sørvoll

CFO

Mob +47 952 90187
Tel. +47 776 48 900
borge.sorvoll@biotec.no

P.O. Box 6463, 9294 Tromsø, Norway

Biotec Pharmacon / www.biotec.no

Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.10.2019 kl 17:09 7354

Jeg gadd ikke vente lenger på at noen skulle kontakte styreleder, så jeg ringte henne i f.m. Fikk ikke svar, men er heller ikke kontaktet tilbake.
Heller ikke Sørvoll har besvart min skrifltige henvendelse i f.m.

Styreleder oppgav sitt navn og telefonnummer i børsmeldingen rett under opplysninger om Jørgensen. Hun oppgav seg selv som kontaktperson for meldingen.
Men det hjelper lite når man ikke tar telefonen.

Men ærlig talt, det overrasket meg slett ikke. Slik er jo folk som henne, som opererer som styreleder i flere selskaper. Sånn var Thoresen også.

Det hjelper bare så lite med flotte titler og supre bakgrunner. Det hele er mye enklere enn som så.

Sjekk styreleders CV. Men jeg er ikke ute etter en formell..., kun å få svar på et enkelt spørsmål.

For en gjeng!

Sammenlign svaret fra Sørvoll (over) og manglende kontakt med selskapet. Hva slags samarbeid er det mellom styret og Sørvoll, og hva slags inntrykk er det man gir utad med en slik opptreden hvor ingen får skikkelig svar på noe?

Dette er amatørskap! Og det står til stryk!
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.10.2019 kl 18:03 7284

Ikke utenkelig at CJ kom til å åpne litt på en skuff eller skapdør som ikke burde røres. Bare akkurat nok til at likdelene begynte å tyte ut.
Biotec har mye gammel faenskap stablet inn i skuffer og skap, og den dagen dette endelig begynner å komme fram nærmer seg time for time. Ingenting kan skjules til evig tid.
Men tiden var kanskje ikke inne riktig ennå.

Da var det bare en ting å gjøre, få CJ ut av lokalene, putte restene av «prosessen» ned i skuffer og skap, sammen med alt annet og fortsette som om ingenting har hendt.
Dessuten skiltes de som venner. Og ikke nok med det, endatil gode venner.
Og Sørvoll syntes det er synd han ikke kan si noe om det. Så vet vi det.
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
SuperG
30.10.2019 kl 19:54 7179

Generalforsamlingen i Biotec ble jo advart av Jan Raa mot å tro på at utenlandsk kompertanse var det som skulle redde Biotec. Han advarte også mot å rekruttere CEO med bosted i Danmark og mot å engasjere en styreleder fra et annet sted på kloden. Generalforsamlingen hadde muligheten til å trosse Thorsen/Lien ved å ansette topp kvalifisert CEO som attpåtil ønsket å bo i Tromsø. Hvorfor de ikke klarte på finne en styreleder med tilhold i Norge, er en gåte. Det er tragisk å se hvordan Thorsen/Lien har fått spillerom til ødelegge selskapet også når det gjelder å rekruttere sine etterføgere. Ifølge Thorsen, som hyrte inn London-basert konsulentselskap med millionhonorar, fantes det ikke kompetente kandidater i Norge til å lede Biotec. Nå ser vi resultatet ....
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
fisker65
30.10.2019 kl 20:59 7110

Det kan man jo så undre sig over, hvis de skiltes som venner, og det kun var et spørgsmål om strategi de havde hver sin mening om, hvorfor er det så at det er så svært at tale om,? og hvorfor gik han dagen før Q3 istedet for lige efter så man havde forklaret ændringer før de skete, denne nye styreleder sidder hun i selskaber med Thorsen,? så hun bare lige skulle overtage et vel betalt bijob efter ham vennetjeneste hedder det, for det stinker i Biotec, Christian Jørgensen var en god mand til jobbet, men noget gik galt lige før Q3 og det må være slemt, når ikke engang aktionærerne må få at vide hvad som egentlig er foregået, og igen har de fået TO på skovtur får næsten ondt af ham med de store tab han står til, men dumhed belønnes sjældent.
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.10.2019 kl 21:30 7074

TO er desværre tydeligvis i granatchok. Hans milliontab har gjort ham fuldstændig handlingslammet, og han ser sig tilfreds med at fjolle rundt på FB og uploade ligegyldige Woulgan-videoer. Måske han lægger sine kræfter ind i at forhindre et skambud på 250 NOK pr. aktie - det ville passe meget godt med hans virkelighedsfornemmelse.
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
oppturen
30.10.2019 kl 23:07 6988

Kan det være så enkelt at Jørgensen var hyret for å Få innpass med colloplast. Så etter 2 år rapporterer han at den døren er lukket...
Eller har han sett at opsjonen var lite verdt og lønnen ble for spinkel ??
Eller ville en av partene gjøre emisjon ?

Uansett bør styret nå avvente å bruke penger på ny CEO.
AZ tror jeg vil få veldig fin vekst neste år. Nye produkter tilfredsstiller ny stander som kommer i 2021. Flere vil nok se til AZ innen den tid.
Woulgan blir lansert i flere europeiske land iløpet av kommende 1/2 år, Tysk refusjon blir trolig avgjordt i 2020, dette håndterer ketler og engstad.
Adjuvant kommer også iløpet av 2020.
Så vent nå til ting som ligger utenfor Biotec er litt mer på plass og kontantstrømmen er godt positiv før noen avløser Holter.
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
biotopp
31.10.2019 kl 11:41 6785

Skjønner ikke denne forklaringen i det hele tatt, dessverre. "faenskap ... i skuffer og skap"? På hvilket grunnlag kan du påstå dette? Det som er helt sikkert er at CJ var udugelig for denne jobben og derfor fikk han sparken, ikke mer og ikke mindre. Han kjente ikke industrien og leverte ikke. Det er slik man får fyken i lederstillinger. At Sørvoll ikke svarer - er det overraskende for noen? Ta kontakt med dagens admin dir., så blir kanskje det enklere enn å jakte etter CFOen og styrelederen. Punktum.
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2019 kl 11:42 6779


Etter min ringe oppfatning er Jørgensens avgang en eneste stor skandale. Både selve avgangen, og måten den er håndtert på.

Styreleder viser at hun ikke er i stand til å håndtere en slik krisesituasjon, noe jeg vil begrunne slik:

Det er en utbredt oppfatning blant endel ellers dyktige næringslivsledere at en krise kan omgås ved å holde seg unna offentligheten.
Det er en gedigen misforståelse.

Alle som har erfaring fra tilsvarende situasjoner vet at man skal gå inn i situasjonen med alle midler, løse problemet umiddelbart, offentliggjøre årsak og virkning og holde kontinuerlig kontakt med offentligheten; les markedet.

Taper man tid i starten, er det nesten umulig å rette opp det negative inntrykket markedet har fått.

Det er akkurat det som har skjedd i Biotec, og som gir større og større ringvirkninger av negativ karakter. Både på kort og lang sikt.

De som satt i vannskorpen og ville investere i Biotec før 3. kvartal, holder seg nå langt borte. Man vil ganske enkelt ikke delta i en slik dårlig krisehåndtering.
Dessuten vil det smitte videre på fremtidige emisjoner, investeringer osv. Og selskapet får ikke minst et dårlig ry blant konkurrenter.

Mitt forslag er:

Styreleder har ikke håndtert situasjonen og må byttes ut. Det er det eneste signalet til markedet nå om at man vil rette opp den gigantiske tabben i Biotec.
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2019 kl 11:43 6774

"Jakte etter" styreleder, skriver du.

Ja, det er det som skjer, Man søker kontakt med en styreleder som selv har bedt om å bli kontaktet i anledning Jørgensens avgang. Hun har satt sitt navn på en børsmelding hvor det vitterlig står at hun kan kontaktes i anledning saken.

Og så svarer hun ikke. Hva synes du om det?
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2019 kl 11:46 6763


Dersom det er noe tak i Holter som nå fungerer som adm. direktør, går han ut og rydder opp skikkelig i det hele.

Holter har bare én ting å gjøre: Å kalle inn til presentasjon av tallene for 3. kvartal, men siden de er kjent allerede, bør hoveddelen av budskapet være å forklare hva som har skjedd i forbindelse med Jørgensens avgang.

Det viktigste nå er å kvitte seg med usikkerheten ved å få frem fakta. Hverken mer eller mindre.
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
Struts
31.10.2019 kl 12:02 6736

Virker de gjør som meg. Stikker hodet i sanden. Min gjetning (og noe særlig annet blir det jo ikke før man VET) er at CJ gjorde en dårlig jobb mht Woulgan (virker som han har prøvd å selge sand i Sahara i stedet for gull til apotek og helsemyndigheter) mens AZ går på skinner. Så det er kanskje det de skal satse på i fremtiden, og da behøver de ikke CJ. Som riktignok har ryddet opp på kostnadssiden, men ER det virkelig hans kreditt? Nuvel.
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
SomSa
31.10.2019 kl 13:27 6662


Jørgensens sammen med Finn Ketler var enste som kunne skape verdier av Woulgan siden han hadde jobbet på Coloplast med bred erfaring innen sårbehandling og stort kontaktnettverk. I lang tid var biotec i samtaler med flere. Det har vist seg at ingen er interessert i Woulgan og ikke minst var det meldt problemer i Tyskland. Han hadde konkludert med at det var på tide å legge ned hele Woulgan satsingen og konstruere seg om medisinske enzymer. Resursbruk i Woulgan hindrer vekst i arcticzymes. Jeg vil ikke røret aksjen før de har lagt ned Woulgan satsingen og Biotec har en klar strategi. Finn Ketler kan også slutte.

---------
Jørgensen har bakgrunn som Vest-Europa-sjef i Baxter Healthcare, konserndirektør i ***Coloplast og Europa-sjef i Hill-Rom.
Finn Ketler: He spent 14 years in ***Coloplast with various roles of increasing responsibility, amongst others managing Coloplast's wound care division. Finn Ketler listed the Swedish medical device start-up Vigmed at Nasdaq First North in Stockholm as a CEO. Finn is acting as a Selection Committee member in BioInnovation Institutes (BII) Incubation programme.
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
fisker65
31.10.2019 kl 13:28 6667

Biotop så skulle Lien jo været sparket senest 2014,det hjælper ikke du prøver at give Christian Jørgensen skylden, fordi styret et fjolser som intet har forstand på, og at skrive CJ blev sparket fordi han ikke havde forstand på det han lavede, viser bare hvor lidt du selv er i stand til at forstå, han vidste bedre en du fatter hvad han har med at gøre, men med idioter til at bestemme over ham, så bliver det sgu umuligt, og du aner ikke en skid om han ikke gik selv.
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
biotopp
31.10.2019 kl 13:44 6647

Dessverre er det en ting som står på CVen og på LinkedIn-profilen hans og en helt annen hva han egentlig presterte dagligdags. Som konserndirektør og Europa sjef i slike store selskaper "fordøyer" du input fra andre under deg som legger alt til rette for en, men som oftest er disse menneskene ubrukelige når det gjelder hands-on-aktiviteter. Biotec er ingen Hill-Rom eller Baxter, så du trenger noen som forstår hvordan det er å bygge opp et lite selskap og ikke en som er bare opptatt av fine tall. Har sett denne type manager x-antall ganger i min karriere og det er nesten alltid samme story. Så til en annen sak - hvor mange "deals" for Woulgan har blitt publisert i de siste 2 årene - ingen. Dvs. enten det kom ingen eller de var uten betydning for en børsmelding. Burde man ikke tro at en "ekspert" med et slikt rulleblad klarer å formidle noen kontakter og innlede avtaler? Nope, ikke CJ - så enten vi snakker om at Woulgan er helt ubrukelig (som få tror) eller så var CJ ubrukelig for denne jobben (som jeg tror). Biotec er ikke i en fase hvor man legge mange rare og nye strategier (det er da mange ta feil) - Biotec trenger deals på bordet og Woulgan ut i markedet. Strategien er klar og enkel. Det har ikke skjedd under CJs watch og derfor fikk han fyken, punktum. Det er ikke mer hokuspokus her. No deal - no job. Tror vi alle kan puste lettet ut her. Får bare håpe at etterfølgeren gjør en bedre jobb enn han.
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
Struts
31.10.2019 kl 13:59 6627

Amen!
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
fisker65
31.10.2019 kl 15:39 6533

Ja man kan jo indbilde sig så meget, men da du ikke ved hvad styret har krævet, er det rent gætteri, og fordi nordmænd ikke egner sig til at drive en virksomhed, tror du sådan er det bare, nu ved jeg jo at de store selskaber ikke var sådan at overtale til at tage WB ind, hvorfor kan man så bare gætte videre på, men at Lien nærmest lagde WB og hele Biotec dødt fra 2010, og især fra CE april 2014 og S&N vendte tomlen ned, kunne jo få andre store til at tænke så er det nok ikke meget værd, så uanset hvordan du vurdere CJ, så falder det hele tilbage på Lien og styret æd den og gæt videre biotopp
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2019 kl 16:47 6471


Godt skrevet, Struts! Jeg synes det er veldig synd at Woulgan ikke lar seg selge, men slik er det.

Gelen virker flott, men av en eller annen merkelig grunn er ikke de profesjonelle opptatt av produktet.

Jeg har ment lenge at Woulgan må skilles ut fra resten av Biotec og seile sin egen sjø. Virksomheten rundt Woulgan gir kun kostnader så lenge salget ligger under kr. 3-4 millioner i kvartalet.

Det er desverre slik at en virksomhet blir vurdert ufra om den går med over- eller underskudd.

Når den har gått med underskudd i åresvis, er det ikke lenger noe valg: Vinn eller forsvinn!
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 15:58 6224


Da er det gått en uke siden den fatale avgangen til Jørgensen.

Og intet nytt å lese eller høre. Hverken fra Holter, Sørvoll eller styreleder. Sistnevnte tar ikke den oppgitte telefonen på spørsmål om børsmeldingen og ringer heller ikke tilbake.
Festlig person! Fullstendig skruppelløs og ikke til å stole på.

Slike stunts som denne er det ikke mange selkaper som overlever. Så får vi se hva som skjer med Biotec.
Redigert 21.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare