Flåte oppdatering pr. 24.05.2018 fra kilde MarinTraffic

Slettet bruker
REACH 24.05.2018 kl 08:27 4640

Siden jeg i går kjøpte meg inn igjen med nyopprettet optimisme etter Q1 rapport prøver vi oss med ny flåteooppdatering:

Viking Neptun: Forflyttet seg fra Anker Husøy til Gismarvik kai 22. mai. Mobilisering for subsea prosjekt med oppstart i mai og varer ut Q2. Ref Q1 rapport.
Normand Reach: På Mungo Field, britisk sektor. Oppdrag for BP med oppstart i mai og varer inn i Q3. Ref Q1 rapport.
Havila Subsea: På Foinaven Field Britisk sektor. Sikret arbeid til midten av juni. Ref Q1 rapport.
Olympic Delta: Oppankret utenfor Aberdeen fra 23. mai. Er på ny kontrakt som varer til midten av juni. Ref Q1 rapport.
Olympic Challenger: På Jotun feltet. Oppdrag varer til ca. ut mai. Deretter i spotmarked. Ref Q1 rapport.
Edda Fonn: I Southampton fra 23. mai. På UXO survey oppdrag. I spotmarked gjennom sommeren. Ref Q1 rapport.
Stril Explorer: På Survey oppdrag i Østersjøen/Finskebukten. Forventet tilfredstillende utnyttelse gjennom sommeren. Ref Q1 rapport.
Tidewater Enabler: Anker Chaguaramas, Trinidad. Har nylig startet på oppdrag nr. 2 for Houston kontoret. Kunde er stort olje/gass selskap. Ref Q1 rapport.
Redigert 20.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
24.05.2018 kl 09:24 4580

Enig;)

Spennende uttalelse om aktivitet og rater fra Alendal igår.
Dette kan bli riktig moro om de beholder skipene minst like aktive og ratene går opp over 10%.

Slettet bruker
24.05.2018 kl 09:37 4560

Det virker betryggende ja, selv om en viss marco ganske sikkert har en annen oppfatning. Selv om de ikke børsmelder så mye av mindre oppdrag, er det tydelig at de jobber godt.
Jæims Bånn
01.06.2018 kl 14:04 4407

Da er omsider Viking Neptun på vei til oppdrag på Lancaster field.
Edda Fonn er på vi til Haugesund og klar for Spot
Slettet bruker
01.06.2018 kl 23:00 4354

Fonn skal sikkert bare til Haugesund for mobilisering for nytt oppdrag. Den lå I Southamton med status waiting for order.
Redigert 01.06.2018 kl 23:01 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
03.06.2018 kl 18:39 4236

Edda fonn på vei tilbake til britiske tokt.
Vært i Haugesund og hentet surveyor 2?
Trond.heim
03.06.2018 kl 21:40 4146

Jaimes.
Jeg kjøpte meg litt inn i selskapet bla.a fordi du fremsto som en person som hadde oversikt over selskapets potensiale. Både North og Reach har skuffet.
Jeg tar ansvar for egne valg og egne prioriteringer, men jeg tror vi alle må være varsomme med å legge ut for mye av egne håp og forventninger.

Regner med å få pengene tilbake fra Reach, tror North kan gi noen kroner etter skatterefusjonen kommer
Jæims Bånn
03.06.2018 kl 22:31 4116

Det er ingen garantier i noen aksjer.
Jeg tror vi får en positiv bølge i offshore før børsen skal kjøles skikkelig.
Jeg liker måten Reach har bygget selskapet i en vanskelig tid.
Nå er de inne i en periode med mye arbeid, og forhåpentligvis går ratene opp på et høyere nivå enn bankene forlanger for å holde seg unna døra.
Jeg har selv tatt sjansen på at jobben de har gjort skal betale seg, og det er ingen som vet hvor fort ting snur...
Se på vår felles bekjente PEN.. Gikk fra et åpenbart hull i bakken til stålkontroll og massiv oppside på no time.

Sålenge REACH holder kontroll på krigskassen og vokser samtidig, så kan jeg gjerne vente.
Det er ukentlig fusjoner, oppkjøp og rykter i Subsea nå. Plutselig ligger det noe på bordet her også.


Det finnes skjær i sjøen, og de har vært der lenge. Men jammen finnes det muligheter også.
Redigert 03.06.2018 kl 22:34 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
01.07.2018 kl 23:35 3791

Tradewater Enabler er på vei til Island..? Spørs om ikke dette er et prosjekt utenfor Reach, men aldri si aldri. Reachs avtale med dette skipet gikk prosjektvis, og det virket som om de var bra fornøyd med aktiviteten i Trinidad. Får sjekke litt imorgen om det ikke kommer melding om større prosjekt på Geysirøya.

Olympic Challenger er nå framme i Murmansk. Gudene vet hva de skal gjøre.
Viking Neptun ligger i Gismarvik, hvor mobilisering ble gjort før Lancaster-jobben.
De 5 andre jobber og sliter på korte og lengre oppdrag.
Jæims Bånn
02.07.2018 kl 23:14 3723

Viking Neptun har flytta seg til Stavanger.
Ellers er alt i jobb og/eller under kontrakt.
Slettet bruker
02.07.2018 kl 23:30 3711

Båten heter ikke Tradewater Enabler. Den heter Tidewater Enabler. Dersom den går mot Island, er det mulig den skal ta over for en av Olympic båtene som hadde to turer opp dit for litt siden. Alle de andre båtene er opptatt, sikkert derfor de sender T Enabler dit nå. Viking Neptun skal sikkert ut til Landcaster feltet igjen. En betjent i nordfylket rapporterte om høy aktivitet på Gismarvik kai med lasting ombord til Neptun det var og et lasteskip longside som fra Nederland med utstyr. Neptun lastet samme sted før forrige tur til samme felt. Folkens, det går så det «griner». Regner med det blir en fornøyelse å lese utnyttelse rapport for juni rundt 15. juli.
Jæims Bånn
03.07.2018 kl 00:19 3684

Hehe. Har skrevet tradewater så mange ganger at den ligger i autokorrekturen? synes det klinger godt..

TIDEwater er et selskap som det kan være lurt å følge med på. De er restrukturert på et litt annet vis enn dofsoff. Gjelda er borte og de er i oppkjøpsmodus.
Slettet bruker
03.07.2018 kl 12:22 3582

Neptun kom fra GMC base i Gismarvik og skal innom GMC Harestadvika. Ligger et skip der nå slik at ligger bare på vent for kaiplass. Deretter bærer det nok tilbake til Lanchaster Field.
macland
03.07.2018 kl 14:27 3544

Skjønner ikke bæra av denne salgsviljen..Nekter å tro at de jobber med knappenåler og glansbilder som lønn. Synd det er så lenge å vente på q2. Burde vel vært mulig å få det til litt før.
Slettet bruker
03.07.2018 kl 16:12 3505

Ikke så lenge å vente på oppdaterig for utnyttelse i juni. Kommer ca. 15.juli. Den blir minst like bra som for mai måned, som var nesten lik Q1. Husk at årsak til underskudd i Q1 var cancelation fee og avskrivninger. Net cash økte imidlertid med nesten 30MNOK. Så underskudd og underskudd....? Vet ikke helt jeg. Nå er det jo heller ikke slik at avskrivninger øker proporsjonalt med inntekter.
JALLA
03.07.2018 kl 16:31 3496

Kom meg in i dag etter at jeg gjorde om i porteføljen. Fikk bare deler av kjøp ordren men vi satser mere fremover og ser om jeg kan få mere de nærmeste dagene.:) Sitter bare i DOF, ODL og nå REACH.
macland
02.08.2018 kl 08:57 3194

Ligger i uthavn med dårlig nett. Greier ikke å få marinetraffic til å funke. Hadde vært fint om noen gadd å ta en oppdatering på skipenes status ved anledning.