Staten, snakker klima på inn- og utpust , men kun til fest .

Slettet bruker
NAS 29.10.2019 kl 21:56 1010

Sas fikk en fireårs avtale med Forsvaret basert på følgende fire kriterier :Billettpriser, endringsgebyrer, rutefrekvens og tidsfrist for kapasitetsendringer.
Ikke en stavelse om utslipp !!
At Nas har 30% mindre utslipp enn SAS er for Staten komplett uinteressant, slikt er kun for taler til «folket» for å suge ut mer avgifter og i FN for å vise hvor «Grønne « Norge er.
Redigert 19.01.2021 kl 14:44 Du må logge inn for å svare
Epona
30.10.2019 kl 08:58 534

Nope med SAS heretter:
Bare kort innpå med en divergens for å forurense SAS litt😩
Reiste med SAS i går fra Alicante og flyet var to timer forsinket. Det kan jo skje, men mens vi ventet i køen ble vi fortalt at det var flere der som hadde overnattet pga overbooking fra et fly dagen før. Det samme kunne ha skjedd på flyet vi ventet på, idet en dame vi pratet med i køen hadde fått beskjed om at det muligens ikke ble plass til henne .. men hun kom med likevel.
Når man flyr så ofte som vi gjør vil vi gjerne ha billigst mulige billetter, så også her, da sas var billigere på returen enn NAS. Fikk da plass bakerst på flyet og ble nedprioritert i forhold til de lengre framme som fikk særbehandling. SAS GO! Sier nå jeg da. Elendig mat til skyhøye priser. Go!
Restplassno
30.10.2019 kl 08:11 676

De har nylig, etter hva jeg har fått med meg, begynt å annonsere med sine lave utslipp. Det popper opp annonser her og der med at de er svært så miljøvennlige, og ved billettbestilling for noen dager siden ser jeg at man for den enkelte ruten har beregnet 30% lavere utslipp sammenlignet med gjennomsnittet for ruten. Dette står listet opp ved siden av pris osv i bestillling. Personlig må jeg si det var oppmuntrende lesning :)
Redigert 30.10.2019 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
seismicrec
30.10.2019 kl 08:00 727

Norwegian er et av verdens mest energieffektive flyselskaper.
Fyllingsgraden øker og utslippene går ned.
Norwegian bidrar paradoksalt nok til det grønne skiftet.
Dersom myndighetene hadde ment noe med alt klimasnakket,ville de vært tvunget til å gi Nas alle statlige kontrakter uten konkurranse.
Norwegian står nå godt på egne ben og oppturen vil fortsette uavhengig av slike kontrakter ...selvsagt.
Men selskapet bør fremheve klimaeffekten av å benytte de mest energieffektive fly.
seismicrec
29.10.2019 kl 22:25 902

Staten i et nøtteskall, plager livet av folk med alskens miljøavgifter og gir totalt blaffen selv.
Send postingen til deres Stortingsrepresentanter gjerne med sammenlikningstabellen over klimautslipp hos de forskjellige flyselskap ....dere finner den i nas-rapportene.
Duane
29.10.2019 kl 22:02 985

Enig! Som vanlig statens spill for galleriet.