PLT - Salgssignal gitt!

Hammers
HAMMER 30.10.2019 kl 23:42 5944

Småheftig salgssignal i dag.

- Bunnen fra tidligere i okt ble brutt (ikke inntegnet, men dere ser selv).
- Den brått stigende trendlinja ble brutt.
- https://www.tradingview.com/x/ahFV4JAf/
- Støtte i det inntegnede området, men brudd under dette er SKUMMELT!

Hilsen Hammers.......som skjønner de selgende aksjonærers mønster godt.
Heftig stigning - og deretter terminert "ordre"! En bærebjelke forsvant med ett!
Spent på fortsettelsen.
Redigert 20.01.2021 kl 22:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.11.2019 kl 09:08 4372

Spennende ja. Etter salgssignal ble gitt har det dannet seg en nedadgående kile med bunn rundt 33,5. Denne er også brutt. Nå kan veien til 30 være ganske kort. Ref kurspotensiale.
Redigert 20.01.2021 kl 22:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.11.2019 kl 08:23 4427

Pass opp! Linjalen til Hammers pleier å være treffsikker
Redigert 20.01.2021 kl 22:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.11.2019 kl 08:28 4573

Blir spennende å følge PLT videre. Selv tror jeg TS får rett, en må ikke glemme at aksjen alt på kort tid har mangedoblet seg (fra kr 7-8) til dagens kurs uten nyheter som kan forsvare denne oppgangen fundamentalt?
Redigert 20.01.2021 kl 22:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2019 kl 10:06 4825

En av de store hauserne i PLT (rosegun) har en tråd der vedkommende for en mnd siden mener IDEX skal mot kr 10, så kan dere selv tenke resten?
Redigert 20.01.2021 kl 22:58 Du må logge inn for å svare
provence
02.11.2019 kl 09:17 4860

Fortsetter litt her

Jeg skriver egentlig veldig lite om flere aksjer på HO. Stikkord, konsentrere seg om vitale aksjer i min verden¨og perspektiver om en fremtid. Min tilstedeværelse på HO har intensivert med skriverier i det siste og hva jeg tror på og denne aksjen PLT og forstå bakenforliggende argumenter til at poLight står fremfor en eventyrlig fremtid. Man legger hele tiden hodet på blokken og nye perspektiver. For om det var snakk om 100%¨sikkerhet så hadde man hele tiden gjort de rette beslutninger og ditto avkastning ..

I en fordums tid, fant frem til linken i det gamle HO forumet og spesielt Medistim og skriverier rundt denne aksjen. en 16x oppgang på børsen i et historisk perspektiv og er fortsatt min favoritt aksje.
Til det gamle forumet og MEDI spesielt https://finansavisen.no/forum/archive/thread/2270790/view

I et innlegg der og mitt resonnement:

I børssammenheng, utgjøres Health Care indeksen av følgende selskaper:

BIONOR
BIOTEC
COV
MEDI
NAVA
NEL
PHO
WEIFA

Weifa er allerede oppkjøpt av Spetalen og utgår. NEL har en historisk tilstedeværelse som selskap i denne kategori men har utviklet seg til å bli noe helt annet, utgår. BIONOR, BIOTEC, NAVA har ikke inntjening på bunnlinjen og utgår. PHO har heller ikke nevneverdig overskudd pr. kvartal men har en rikholdig kasse grunnet upfront utbetalinger, tar denne ut i denne sammenheng. Da står man tilbake med disse selskapene:

COV
MEDI


Okay, MEDI og COV

MEDI og COV har i ettertid hatt en eventyrlig oppgang. MEN man trenger bare å konsetrere seg om en aksje .. MEDI

Redigert 20.01.2021 kl 22:58 Du må logge inn for å svare
provence
01.11.2019 kl 23:30 4986

Hammeren .. om du argumenterer på TA grunnlag så burde du holde deg til det isolert sett. Men hva du fremfører i selve innledningen din her å blande inn ensidig negative FA argumenter som med denne mobiltelefonaktøren og kopling til poLight som kansellerte videre progresjon av eksterne årsaker. Kanselleringen var ikke begrunnet i at TLens ikke hadde kvaliteter. Skal du dra inn FA elementer så burde du balansere dette med det faktum at poLight har faktisk mottatt 3 ordrer fra en bestemt kunde innenfor smartklokke kategorien. Du hopper galant over dette temaet. Du blander roller her.

Du trenger absolutt ikke belære meg på TA. Utvikling i aksjen var forutsebar. Jeg terper på PLT tråden om å konsentere seg om hva som er årsaken til nedturen i aksjen fordi det er et Nordea fond som nå selger i aksjen. Artic Funds var først ute på lave 7-tallet og jeg fikk min inngang. Så fulgte MP Pensjon på og ut på 30 tallet. Alle disse fondene har vært inne i aksjen fra IPO'en på 50kr. Man kan da stille seg spørsmålet om hva som er årsaken til at fonds selger seg ned når poLight står på terskelen med et fiks ferdig produkt og klar for å utfordre et gedigent marked innen ny kamerateknologi.

Fonds og forvaltere .. hvem er største nautskallene i å selge ? Nettopp fonds.. forvalterne lider ikke ett øres tap i forvaltning av kunder penger. Forvalterne er sikret i selve gasjeelementet. Who cares ...
Redigert 20.01.2021 kl 22:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 21:57 5057

Du har helt rett i tidligere eierskap i PLT. Ikke i topp turbulensform for tiden. Så roet ned for å beholde natteroen. Følger med fra sidelinjen. Ikke så redd for det jeg kan gå glipp av. Mer redd for det jeg kan miste.
Redigert 20.01.2021 kl 22:58 Du må logge inn for å svare
Hammers
01.11.2019 kl 21:26 5107

Jeg tror ikke du helt skjønner logikken bak TA, men jeg gidder ikke å ta en innføring. Det blir ALT for langt.

Det er ikke nødvendigvis de som SKRIVER om de negative signalene som er lunkne til aksjen.
Det er det dine MEDAKSJONÆRER som er.
Det er DE som selger til stadig lavere kurs. Ikke jeg - for jeg kommenterer bare utviklingen.

Breaking news a la nye kontrakter - og slikt - kan selvsagt endre dette bildet raskt.
Slikt er det normalt ingen som fanger opp på forhånd.

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 22:58 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
01.11.2019 kl 19:58 5167

Når det er avgitt salgsignal, er det da salg billigst mulig til kjøperne eller pent og pyntelig uten grusing for å bytte ut existerende aksjonærer med nye?
Redigert 20.01.2021 kl 22:58 Du må logge inn for å svare
provence
01.11.2019 kl 18:58 5234

Interessant med spåmenn her. Imprex har nok hatt eierskap i PLT og følt kursens turbulente framferd. Utover det, her vi en forsamling spåmenn som sannsynligvis ikke har vært inne i denne aksjen og argumenterer for fall basert på en rendyrket TA modell. Hvilken omsorg for PLT aksjonærer !

Det er FA som aksjen bør vurderes på nå. Hva vi vet, poLight har fått 3 ordrer på rad fra en konkret kunde innen smartklokker som med god sannsynlighet og positive nyheter kommer til å kjøre kursen i fortsettelsen. Jeg kom til denne aksjen på 7,4. Normalt ville jeg tatt kortene fra bordet nå men jeg gjør det ikke. Dette er en aksje som ikke stiller i kategorien THIN, ELEMENT, IDEX fordi jeg faktisk tror jeg forstår meg på denne TLens teknologien overlegen VCM og eksisterende kamerateknologi.

Til en spøk, Black Adder .. we are adders .. we cannot multiply :)
Redigert 20.01.2021 kl 22:58 Du må logge inn for å svare
Max Payne
01.11.2019 kl 12:43 5332

Fortsetter nedover. Får vi sluttkurs under 36 i dag, er det et stykke nedover til neste støtte. Det er vel på 20-tallet.

Max
Redigert 20.01.2021 kl 22:58 Du må logge inn for å svare
BareBareH
31.10.2019 kl 10:53 5557

Var veldig som den falt i dag ;) Kansellering er helt ubetydelig og har ingenting med kursøkningen som har vært. Amatører
Redigert 20.01.2021 kl 22:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2019 kl 08:57 5640

Et klart salgssingnal er gitt.
PLT er vel en av de mest oppussede aksjer her denne høsten?
PLT har gått fra kr 7-8 til dagens kurs på kort tid. Mange nye småaksjonærer har kastet seg på PLT toget, men så ser det ut til å ha sporet av? Ikke ble det noen avtale med Google (masse spekulasjoner) og på fredag etter stengetid kom meldingen om at en kunde har kansellert et prosjekt med PLT. Er tiden inne til å reflektere over veien videre for PLT?

...Horten, 25 October 2019 - poLight ASA (OSE: PLT) has today been notified that a smartphone project planning to use TLens® has been cancelled...
Redigert 20.01.2021 kl 22:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2019 kl 00:46 5851

Hoppet heldigvis av i toget i går. Breaking news er det eneste som kan stoppe fallet nå. Ferskvaren forventninger begynte brått å lukte stramt..
Redigert 20.01.2021 kl 22:58 Du må logge inn for å svare
Max Payne
31.10.2019 kl 00:09 5908

Følger.

Max
Redigert 20.01.2021 kl 22:58 Du må logge inn for å svare