Salg av ny Boeing maskin +kr 150 mill i gevinst
Børsmelding. Norwegian Air Shuttle ASA - Salg av ett Boeing 737-800 fly
Arctic Aviation Assets, et datterselskap av Norwegian Air Shuttle ASA ("selskapet"), har signert en avtale om salg av ett Boeing 737-800-fly, med forbehold om endelig dokumentasjon. Flyet opereres for tiden av selskapet og leveransen vil skje i 4. kvartal 2019. Salgsinntektene vil bli brukt til å tilbakebetale gjeld og for å øke selskapets likviditet. Transaksjonen forventes å øke selskapets likviditet med omtrent USD 15 millioner etter tilbakebetaling av gjeld og ha en positiv egenkapitaleffekt. Salget er i tråd med selskapets fortsatte strategi for å utnytte skalaen som er bygget opp de siste årene og det endrede fokuset fra vekst til lønnsomhet.
Arctic Aviation Assets, et datterselskap av Norwegian Air Shuttle ASA ("selskapet"), har signert en avtale om salg av ett Boeing 737-800-fly, med forbehold om endelig dokumentasjon. Flyet opereres for tiden av selskapet og leveransen vil skje i 4. kvartal 2019. Salgsinntektene vil bli brukt til å tilbakebetale gjeld og for å øke selskapets likviditet. Transaksjonen forventes å øke selskapets likviditet med omtrent USD 15 millioner etter tilbakebetaling av gjeld og ha en positiv egenkapitaleffekt. Salget er i tråd med selskapets fortsatte strategi for å utnytte skalaen som er bygget opp de siste årene og det endrede fokuset fra vekst til lønnsomhet.
Redigert 21.01.2021 kl 00:07
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Bartender
01.11.2019 kl 08:33
3898
137 millioner her og 150 millioner der - det blir penger av dette. Kanskje vi også får overført siste kronene fra salget av Norwegian bank i dag ?
Til og med short-kampen har innsett at dette er et tapt short-case. Shorten krymper nesten daglig - sist ute var blant andre Marshall som den 30. krympet shorten under de magiske 0,5 prosentene.
Jeg tipper 175 roboten snart er historie.
Til og med short-kampen har innsett at dette er et tapt short-case. Shorten krymper nesten daglig - sist ute var blant andre Marshall som den 30. krympet shorten under de magiske 0,5 prosentene.
Jeg tipper 175 roboten snart er historie.
Redigert 01.11.2019 kl 08:35
Du må logge inn for å svare
Nas ledelsen er desperate etter å få penger på bok for å overleve nå
Bartender
01.11.2019 kl 08:48
3755
Tvert imot - Nas ledelsen leverer nøyaktig hva de har kommunisert ut til markedet - de gamle 737-800 maskinene skal byttes ut med nyere fly. Med fortjeneste til og med - ikke ille det ?
Herman*
01.11.2019 kl 08:49
3746
Nas ledelsen fortsetter å levere i henholdt til plan, mer kan vi ikke forvente.
Er jo desperate når dei selger store deler av flåten som faktisk virker
president84
01.11.2019 kl 09:00
3615
Lukk shorten før det er for sent. De har haugevis av nye fly som de får levert med tiden.
Restplassno skrev Hvor mange slike NG-er har de igjen nå?
Nas leverer og markert sender kursen opp +1.75%. Nas fyller opp pengebingen. Helt etter Karlsen og Kjos sin klare cash påfyll og mindre gjeldsplan. Alt går etter planen og kursen vil stige høyt fremover. Kommet det kr 4 mrd fra kredittkort selskapene til Nas nå, så kan kursen fly opp saftige +20%
Redigert 01.11.2019 kl 09:05
Du må logge inn for å svare
Grannesen
01.11.2019 kl 09:04
3551
De tilpasser kapasiteten til riktig nivå ift lønnsomme ruter. Dette er enkelt, men veldig godt lederskap! NAS er på vei dit de var for få år tilbake, lønnsomhet i fokus!
NAS vil fly høyt uavhengig av alle potensielle triggere som tidligere nevnt, dette ser snart meglerhusene også og ikke minst shortere ser det ut som:-)
Gleder meg til en hærlig førjulstid:-)
NAS vil fly høyt uavhengig av alle potensielle triggere som tidligere nevnt, dette ser snart meglerhusene også og ikke minst shortere ser det ut som:-)
Gleder meg til en hærlig førjulstid:-)
Restplassno
01.11.2019 kl 09:05
3541
Ja, men hvor mange NG-er har de igjen etter dette salget, var spørsmålet mitt😂
Nye fly ja. Men når? Selge fly som virker å leier in hele jet flåten til dat gjenom vinteren. Å det er langt i fra nye fly
Nye fly ja. Men når? Selge fly som virker å leier in hele jet flåten til dat gjenom vinteren. Å det er langt i fra nye fly
Bartender
01.11.2019 kl 09:09
3676
Vintertid trengs det færre fly pga mindre reising så det er mildt sagt perfekt at de gamle "økene" selges akkurat nå når de ikke trengs.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
Epona
01.11.2019 kl 09:13
3640
Restplassno skrev Hvor mange slike NG-er har de igjen nå?
Det er disse flyene NAS har ifølge egne nettsider: https://www.norwegian.no/om-oss/var-historie/flyene/
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
Hvorfor leier dem in hele jet flåten til dat i vinter da. Eld gamle fly som sluker drivstoff. er god butikk i det ja
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
Herman*
01.11.2019 kl 09:15
3615
Det blir vel salg av ytterligere 1-2 fly før jul om jeg husker riktig. Dernest får de en god slump cash rundt nyttår fra JV avtalen (1 milliard?), cash fra Boeing (1 milliard?) i løpet av vinteren, og så slipper kredittformidlerne antagelig opp et par milliarder etterhvert som de ser at likviditeten bedres. Da er selskapet trygt gjennom vintersesongen og friskmeldt i forholdt til anstrengt likviditet.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
solb
01.11.2019 kl 09:25
3535
At ikke børstilsynet går enkelte meglerhus bedre etter i sømmene, slutter aldri å forundre meg. Denne robothandelen som går robotene imellom, må jo være enkel å etterforske. Denne virksomheten er ødeleggende og kriminell.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
Strategi
01.11.2019 kl 09:40
3469
IMPONERT IGJEN OG IGJEN.
Norwegian leverer ihht. sin plan.
Lønnsomhet fremfor vekst.
Tror også det kommer nok en melding i dag om cash på konto.
Sitt long.
😎
Norwegian selger fly – likviditetseffekt på 15 mill. dollar
Norwegian leverer ihht. sin plan.
Lønnsomhet fremfor vekst.
Tror også det kommer nok en melding i dag om cash på konto.
Sitt long.
😎
Norwegian selger fly – likviditetseffekt på 15 mill. dollar
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
Strategi
01.11.2019 kl 10:17
3377
Dette er ikke hausing, kun en betraktning av total informasjon som foreligger.
Ser ikke bort i fra at 46 passeres i dag.
Ser ikke bort i fra at 46 passeres i dag.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
01.11.2019 kl 10:35
3298
Den positive nyhetsstrømmen stopper jo ikke! Trafikktall neste!
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
solb
01.11.2019 kl 10:37
3278
Robothandelen med 175/736 robotene hindrer effektivt oppgangen nå.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
01.11.2019 kl 10:45
3247
Lite aksjer som omsettes. Skal noen først ha litt aksjer nå må kursen kjøres en del opp tror jeg:) spent på om 46 ryker.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
Strategi
01.11.2019 kl 11:05
3189
Lav omsetning på synkende kurser, høy omsetning på stigende.
Bildet ser bra ut for et støt mot 46 og videre.
På tide å knyte skoa, tror jeg.
😎
Bildet ser bra ut for et støt mot 46 og videre.
På tide å knyte skoa, tror jeg.
😎
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
seismicrec
01.11.2019 kl 11:50
3113
Dersom man hadde giddet å lese strategien til nas , ville man se følgende: nas selger fly når garantitiden er ute (5 år).
Da kommer nemlig vedlikeholdskostnadene.
Nas reduserer nå kapasitet for å øke lønnsomheten.
Sas gjør det samme. Flybilletter stiger og yield stiger sterkt.
Nas fikk tilført 5 mill usd pr fly på å fjorårets salg av NG, nå,er prisenene usedvanlig sterke og nas har mange fly de kan avhende i dette sterke markedet.
15 fly gir over 2=milliarder i kassen og nas er fremdeles godt dekket i forhold til ny og lavere og langt mer lønnsom produksjon.
Da kommer nemlig vedlikeholdskostnadene.
Nas reduserer nå kapasitet for å øke lønnsomheten.
Sas gjør det samme. Flybilletter stiger og yield stiger sterkt.
Nas fikk tilført 5 mill usd pr fly på å fjorårets salg av NG, nå,er prisenene usedvanlig sterke og nas har mange fly de kan avhende i dette sterke markedet.
15 fly gir over 2=milliarder i kassen og nas er fremdeles godt dekket i forhold til ny og lavere og langt mer lønnsom produksjon.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
solb
01.11.2019 kl 11:56
3077
Vi er ganske mange som forstår dette underliggende. Rart at vi ikke snart ser noen bjellesauer som ser sin besøkelsestid. Og da mener jeg ikke noen ala Sissener & Co.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
Ikke glem at nas har vært vinneren siste uke.
Mange eiere skjuler seg bak nomenee .
Q4 blir veldig sterkt , ref. prebooking og relativt høye priser.
Mange eiere skjuler seg bak nomenee .
Q4 blir veldig sterkt , ref. prebooking og relativt høye priser.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
solb
01.11.2019 kl 12:06
3035
Icelandair gjør det bra. Følger mye av oppskriften til Norwegian.
https://check-in.dk/icelandair-flyver-ud-af-max-problemer/
https://check-in.dk/icelandair-flyver-ud-af-max-problemer/
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
Å så leie inn noe gammelt dritt. Md 82 og Md 83 god butikk. Minner mere om totall desprasjon for å holde hode overvann
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
Littoptimist
01.11.2019 kl 12:07
3029
Snart kommer vel kompensasjon for NAS også 😊
https://www.flightglobal.com/news/articles/icelandair-secures-additional-737-max-compensation-461950/
https://www.flightglobal.com/news/articles/icelandair-secures-additional-737-max-compensation-461950/
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
Restplassno
01.11.2019 kl 12:17
2984
Er det SAS som kjøper NG-ene for å fornye flåten sin, eller? 😏
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
Grannesen
01.11.2019 kl 12:22
2952
Hvorfor skal man leie inn nå som vinteren står for tur og kapasiteten skal ned? Marve: Er det vanskelig å forstå?
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
Herman*
01.11.2019 kl 12:32
2919
Virker som Icelandair får små drypp fra Boeing, de innrømmer jo at de fortsatt ikke er fullt ut kompensert.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
Hvorfor har man da gått til inn leie av hele jet flåten til DAT i vinter?
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
https://check-in.dk/hele-dat-kavaleriet-skal-hjaelpe-norwegian/ det som er vanskelig for meg å forstå er at dere hausere ikke ser det. Men men drøm videre
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
Flaxx
01.11.2019 kl 13:37
2769
Dette er jo utgifter NAS vil få dekket av Boeing.
Icelandair er allerede igang med å få erstatning ...
Icelandair er allerede igang med å få erstatning ...
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
Icelandair Gruppen oplyser, at selskabet på dagen, hvor regnskabet blev offentliggjort, har indgået endnu en kompensationsaftale med Boeing og er i løbende drøftelser med flyproducenten om yderligere MAX-kompensation. De yderligere detaljer om aftalerne med Boeing er fortrolige.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
Herman*
01.11.2019 kl 14:22
2670
Hadde NAS vært i en akutt likviditetsskvis, ville de nok også ha bedt om å få kompensasjonen oppdelt på denne måten.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
Hartepool
01.11.2019 kl 14:24
2661
36x Boeing 737NG’s remain in the fleet with an implied market value of about NOK 10bn, whereof estimated NOK 4bn is equity.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
Restplassno
01.11.2019 kl 14:26
2654
Oj jøss.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
Så hvorfor selger dei forholdsvis nye fly for så å leie inn haug gammle fly. Dei skryter jo hele tide hvor nye å drifstoffefektive fly dei har. Dei selge dei eneste flya dei har i flåten sin som faktisk virker. Desperat synes nå jeg
Redigert 20.01.2021 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »