Salg av ny Boeing maskin +kr 150 mill i gevinst

Slettet bruker
NAS 01.11.2019 kl 08:25 4991

Børsmelding. Norwegian Air Shuttle ASA - Salg av ett Boeing 737-800 fly
Arctic Aviation Assets, et datterselskap av Norwegian Air Shuttle ASA ("selskapet"), har signert en avtale om salg av ett Boeing 737-800-fly, med forbehold om endelig dokumentasjon. Flyet opereres for tiden av selskapet og leveransen vil skje i 4. kvartal 2019. Salgsinntektene vil bli brukt til å tilbakebetale gjeld og for å øke selskapets likviditet. Transaksjonen forventes å øke selskapets likviditet med omtrent USD 15 millioner etter tilbakebetaling av gjeld og ha en positiv egenkapitaleffekt. Salget er i tråd med selskapets fortsatte strategi for å utnytte skalaen som er bygget opp de siste årene og det endrede fokuset fra vekst til lønnsomhet.
Redigert 21.01.2021 kl 00:07 Du må logge inn for å svare
Bartender
01.11.2019 kl 08:33 3898

137 millioner her og 150 millioner der - det blir penger av dette. Kanskje vi også får overført siste kronene fra salget av Norwegian bank i dag ?

Til og med short-kampen har innsett at dette er et tapt short-case. Shorten krymper nesten daglig - sist ute var blant andre Marshall som den 30. krympet shorten under de magiske 0,5 prosentene.

Jeg tipper 175 roboten snart er historie.
Redigert 01.11.2019 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 08:42 3819

Nas ledelsen er desperate etter å få penger på bok for å overleve nå
Bartender
01.11.2019 kl 08:48 3755

Tvert imot - Nas ledelsen leverer nøyaktig hva de har kommunisert ut til markedet - de gamle 737-800 maskinene skal byttes ut med nyere fly. Med fortjeneste til og med - ikke ille det ?
Herman*
01.11.2019 kl 08:49 3746

Nas ledelsen fortsetter å levere i henholdt til plan, mer kan vi ikke forvente.
Slettet bruker
01.11.2019 kl 08:55 3666

Er jo desperate når dei selger store deler av flåten som faktisk virker
president84
01.11.2019 kl 09:00 3615

Lukk shorten før det er for sent. De har haugevis av nye fly som de får levert med tiden.
Slettet bruker
01.11.2019 kl 09:03 3579

Nas leverer og markert sender kursen opp +1.75%. Nas fyller opp pengebingen. Helt etter Karlsen og Kjos sin klare cash påfyll og mindre gjeldsplan. Alt går etter planen og kursen vil stige høyt fremover. Kommet det kr 4 mrd fra kredittkort selskapene til Nas nå, så kan kursen fly opp saftige +20%
Redigert 01.11.2019 kl 09:05 Du må logge inn for å svare
Grannesen
01.11.2019 kl 09:04 3551

De tilpasser kapasiteten til riktig nivå ift lønnsomme ruter. Dette er enkelt, men veldig godt lederskap! NAS er på vei dit de var for få år tilbake, lønnsomhet i fokus!
NAS vil fly høyt uavhengig av alle potensielle triggere som tidligere nevnt, dette ser snart meglerhusene også og ikke minst shortere ser det ut som:-)
Gleder meg til en hærlig førjulstid:-)
Restplassno
01.11.2019 kl 09:05 3541

Ja, men hvor mange NG-er har de igjen etter dette salget, var spørsmålet mitt😂
Slettet bruker
01.11.2019 kl 09:06 3529

Nye fly ja. Men når? Selge fly som virker å leier in hele jet flåten til dat gjenom vinteren. Å det er langt i fra nye fly
Slettet bruker
01.11.2019 kl 09:07 3527

Nye fly ja. Men når? Selge fly som virker å leier in hele jet flåten til dat gjenom vinteren. Å det er langt i fra nye fly
Bartender
01.11.2019 kl 09:09 3676

Vintertid trengs det færre fly pga mindre reising så det er mildt sagt perfekt at de gamle "økene" selges akkurat nå når de ikke trengs.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Epona
01.11.2019 kl 09:13 3640

Det er disse flyene NAS har ifølge egne nettsider: https://www.norwegian.no/om-oss/var-historie/flyene/
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 09:14 3631

Hvorfor leier dem in hele jet flåten til dat i vinter da. Eld gamle fly som sluker drivstoff. er god butikk i det ja
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Herman*
01.11.2019 kl 09:15 3615

Det blir vel salg av ytterligere 1-2 fly før jul om jeg husker riktig. Dernest får de en god slump cash rundt nyttår fra JV avtalen (1 milliard?), cash fra Boeing (1 milliard?) i løpet av vinteren, og så slipper kredittformidlerne antagelig opp et par milliarder etterhvert som de ser at likviditeten bedres. Da er selskapet trygt gjennom vintersesongen og friskmeldt i forholdt til anstrengt likviditet.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
solb
01.11.2019 kl 09:25 3535

At ikke børstilsynet går enkelte meglerhus bedre etter i sømmene, slutter aldri å forundre meg. Denne robothandelen som går robotene imellom, må jo være enkel å etterforske. Denne virksomheten er ødeleggende og kriminell.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Strategi
01.11.2019 kl 09:40 3469

IMPONERT IGJEN OG IGJEN.

Norwegian leverer ihht. sin plan.

Lønnsomhet fremfor vekst.

Tror også det kommer nok en melding i dag om cash på konto.

Sitt long.

😎
Norwegian selger fly – likviditetseffekt på 15 mill. dollar
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Strategi
01.11.2019 kl 10:17 3377

Dette er ikke hausing, kun en betraktning av total informasjon som foreligger.

Ser ikke bort i fra at 46 passeres i dag.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
01.11.2019 kl 10:35 3298

Den positive nyhetsstrømmen stopper jo ikke! Trafikktall neste!
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
solb
01.11.2019 kl 10:37 3278

Robothandelen med 175/736 robotene hindrer effektivt oppgangen nå.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
01.11.2019 kl 10:45 3247

Lite aksjer som omsettes. Skal noen først ha litt aksjer nå må kursen kjøres en del opp tror jeg:) spent på om 46 ryker.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Strategi
01.11.2019 kl 11:05 3189

Lav omsetning på synkende kurser, høy omsetning på stigende.

Bildet ser bra ut for et støt mot 46 og videre.

På tide å knyte skoa, tror jeg.

😎
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
seismicrec
01.11.2019 kl 11:50 3113

Dersom man hadde giddet å lese strategien til nas , ville man se følgende: nas selger fly når garantitiden er ute (5 år).
Da kommer nemlig vedlikeholdskostnadene.
Nas reduserer nå kapasitet for å øke lønnsomheten.
Sas gjør det samme. Flybilletter stiger og yield stiger sterkt.
Nas fikk tilført 5 mill usd pr fly på å fjorårets salg av NG, nå,er prisenene usedvanlig sterke og nas har mange fly de kan avhende i dette sterke markedet.
15 fly gir over 2=milliarder i kassen og nas er fremdeles godt dekket i forhold til ny og lavere og langt mer lønnsom produksjon.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
solb
01.11.2019 kl 11:56 3077

Vi er ganske mange som forstår dette underliggende. Rart at vi ikke snart ser noen bjellesauer som ser sin besøkelsestid. Og da mener jeg ikke noen ala Sissener & Co.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 12:05 3040

Ikke glem at nas har vært vinneren siste uke.
Mange eiere skjuler seg bak nomenee .
Q4 blir veldig sterkt , ref. prebooking og relativt høye priser.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
solb
01.11.2019 kl 12:06 3035

Icelandair gjør det bra. Følger mye av oppskriften til Norwegian.
https://check-in.dk/icelandair-flyver-ud-af-max-problemer/
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 12:07 3032

Å så leie inn noe gammelt dritt. Md 82 og Md 83 god butikk. Minner mere om totall desprasjon for å holde hode overvann
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Littoptimist
01.11.2019 kl 12:07 3029

Snart kommer vel kompensasjon for NAS også 😊

https://www.flightglobal.com/news/articles/icelandair-secures-additional-737-max-compensation-461950/
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Restplassno
01.11.2019 kl 12:17 2984

Er det SAS som kjøper NG-ene for å fornye flåten sin, eller? 😏
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Grannesen
01.11.2019 kl 12:22 2952

Hvorfor skal man leie inn nå som vinteren står for tur og kapasiteten skal ned? Marve: Er det vanskelig å forstå?
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Herman*
01.11.2019 kl 12:32 2919

Virker som Icelandair får små drypp fra Boeing, de innrømmer jo at de fortsatt ikke er fullt ut kompensert.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 12:49 2871

Hvorfor har man da gått til inn leie av hele jet flåten til DAT i vinter?
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 12:58 2840

https://check-in.dk/hele-dat-kavaleriet-skal-hjaelpe-norwegian/ det som er vanskelig for meg å forstå er at dere hausere ikke ser det. Men men drøm videre
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Flaxx
01.11.2019 kl 13:37 2769

Dette er jo utgifter NAS vil få dekket av Boeing.
Icelandair er allerede igang med å få erstatning ...
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 14:09 2703

Icelandair Gruppen oplyser, at selskabet på dagen, hvor regnskabet blev offentliggjort, har indgået endnu en kompensationsaftale med Boeing og er i løbende drøftelser med flyproducenten om yderligere MAX-kompensation. De yderligere detaljer om aftalerne med Boeing er fortrolige.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Herman*
01.11.2019 kl 14:22 2670

Hadde NAS vært i en akutt likviditetsskvis, ville de nok også ha bedt om å få kompensasjonen oppdelt på denne måten.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Hartepool
01.11.2019 kl 14:24 2661

36x Boeing 737NG’s remain in the fleet with an implied market value of about NOK 10bn, whereof estimated NOK 4bn is equity.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Restplassno
01.11.2019 kl 14:26 2654

Oj jøss.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 14:32 2629

Så hvorfor selger dei forholdsvis nye fly for så å leie inn haug gammle fly. Dei skryter jo hele tide hvor nye å drifstoffefektive fly dei har. Dei selge dei eneste flya dei har i flåten sin som faktisk virker. Desperat synes nå jeg
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare