Salg av ny Boeing maskin +kr 150 mill i gevinst


Børsmelding. Norwegian Air Shuttle ASA - Salg av ett Boeing 737-800 fly
Arctic Aviation Assets, et datterselskap av Norwegian Air Shuttle ASA ("selskapet"), har signert en avtale om salg av ett Boeing 737-800-fly, med forbehold om endelig dokumentasjon. Flyet opereres for tiden av selskapet og leveransen vil skje i 4. kvartal 2019. Salgsinntektene vil bli brukt til å tilbakebetale gjeld og for å øke selskapets likviditet. Transaksjonen forventes å øke selskapets likviditet med omtrent USD 15 millioner etter tilbakebetaling av gjeld og ha en positiv egenkapitaleffekt. Salget er i tråd med selskapets fortsatte strategi for å utnytte skalaen som er bygget opp de siste årene og det endrede fokuset fra vekst til lønnsomhet.
Redigert 21.01.2021 kl 00:07 Du må logge inn for å svare

137 millioner her og 150 millioner der - det blir penger av dette. Kanskje vi også får overført siste kronene fra salget av Norwegian bank i dag ?

Til og med short-kampen har innsett at dette er et tapt short-case. Shorten krymper nesten daglig - sist ute var blant andre Marshall som den 30. krympet shorten under de magiske 0,5 prosentene.

Jeg tipper 175 roboten snart er historie.
Redigert 01.11.2019 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
01.11.2019 kl 08:42 3171

Nas ledelsen er desperate etter å få penger på bok for å overleve nå

Tvert imot - Nas ledelsen leverer nøyaktig hva de har kommunisert ut til markedet - de gamle 737-800 maskinene skal byttes ut med nyere fly. Med fortjeneste til og med - ikke ille det ?
Herman*
01.11.2019 kl 08:49 3098

Nas ledelsen fortsetter å levere i henholdt til plan, mer kan vi ikke forvente.
01.11.2019 kl 08:55 3018

Er jo desperate når dei selger store deler av flåten som faktisk virker

Lukk shorten før det er for sent. De har haugevis av nye fly som de får levert med tiden.
Tigeren
01.11.2019 kl 09:03 2931

Nas leverer og markert sender kursen opp +1.75%. Nas fyller opp pengebingen. Helt etter Karlsen og Kjos sin klare cash påfyll og mindre gjeldsplan. Alt går etter planen og kursen vil stige høyt fremover. Kommet det kr 4 mrd fra kredittkort selskapene til Nas nå, så kan kursen fly opp saftige +20%
Redigert 01.11.2019 kl 09:05 Du må logge inn for å svare

De tilpasser kapasiteten til riktig nivå ift lønnsomme ruter. Dette er enkelt, men veldig godt lederskap! NAS er på vei dit de var for få år tilbake, lønnsomhet i fokus!
NAS vil fly høyt uavhengig av alle potensielle triggere som tidligere nevnt, dette ser snart meglerhusene også og ikke minst shortere ser det ut som:-)
Gleder meg til en hærlig førjulstid:-)

Ja, men hvor mange NG-er har de igjen etter dette salget, var spørsmålet mitt😂
01.11.2019 kl 09:06 2881

Nye fly ja. Men når? Selge fly som virker å leier in hele jet flåten til dat gjenom vinteren. Å det er langt i fra nye fly
01.11.2019 kl 09:07 2879

Nye fly ja. Men når? Selge fly som virker å leier in hele jet flåten til dat gjenom vinteren. Å det er langt i fra nye fly

Vintertid trengs det færre fly pga mindre reising så det er mildt sagt perfekt at de gamle "økene" selges akkurat nå når de ikke trengs.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Epona
01.11.2019 kl 09:13 2894

Det er disse flyene NAS har ifølge egne nettsider: https://www.norwegian.no/om-oss/var-historie/flyene/
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
01.11.2019 kl 09:14 2885

Hvorfor leier dem in hele jet flåten til dat i vinter da. Eld gamle fly som sluker drivstoff. er god butikk i det ja
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Herman*
01.11.2019 kl 09:15 2869

Det blir vel salg av ytterligere 1-2 fly før jul om jeg husker riktig. Dernest får de en god slump cash rundt nyttår fra JV avtalen (1 milliard?), cash fra Boeing (1 milliard?) i løpet av vinteren, og så slipper kredittformidlerne antagelig opp et par milliarder etterhvert som de ser at likviditeten bedres. Da er selskapet trygt gjennom vintersesongen og friskmeldt i forholdt til anstrengt likviditet.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
solb
01.11.2019 kl 09:25 2789

At ikke børstilsynet går enkelte meglerhus bedre etter i sømmene, slutter aldri å forundre meg. Denne robothandelen som går robotene imellom, må jo være enkel å etterforske. Denne virksomheten er ødeleggende og kriminell.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Strategi
01.11.2019 kl 09:40 2723

IMPONERT IGJEN OG IGJEN.

Norwegian leverer ihht. sin plan.

Lønnsomhet fremfor vekst.

Tror også det kommer nok en melding i dag om cash på konto.

Sitt long.

😎
Norwegian selger fly – likviditetseffekt på 15 mill. dollar
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Strategi
01.11.2019 kl 10:17 2631

Dette er ikke hausing, kun en betraktning av total informasjon som foreligger.

Ser ikke bort i fra at 46 passeres i dag.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare

Den positive nyhetsstrømmen stopper jo ikke! Trafikktall neste!
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
solb
01.11.2019 kl 10:37 2532

Robothandelen med 175/736 robotene hindrer effektivt oppgangen nå.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare

Lite aksjer som omsettes. Skal noen først ha litt aksjer nå må kursen kjøres en del opp tror jeg:) spent på om 46 ryker.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Strategi
01.11.2019 kl 11:05 2443

Lav omsetning på synkende kurser, høy omsetning på stigende.

Bildet ser bra ut for et støt mot 46 og videre.

På tide å knyte skoa, tror jeg.

😎
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare

Dersom man hadde giddet å lese strategien til nas , ville man se følgende: nas selger fly når garantitiden er ute (5 år).
Da kommer nemlig vedlikeholdskostnadene.
Nas reduserer nå kapasitet for å øke lønnsomheten.
Sas gjør det samme. Flybilletter stiger og yield stiger sterkt.
Nas fikk tilført 5 mill usd pr fly på å fjorårets salg av NG, nå,er prisenene usedvanlig sterke og nas har mange fly de kan avhende i dette sterke markedet.
15 fly gir over 2=milliarder i kassen og nas er fremdeles godt dekket i forhold til ny og lavere og langt mer lønnsom produksjon.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
solb
01.11.2019 kl 11:56 2331

Vi er ganske mange som forstår dette underliggende. Rart at vi ikke snart ser noen bjellesauer som ser sin besøkelsestid. Og da mener jeg ikke noen ala Sissener & Co.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
01.11.2019 kl 12:05 2294

Ikke glem at nas har vært vinneren siste uke.
Mange eiere skjuler seg bak nomenee .
Q4 blir veldig sterkt , ref. prebooking og relativt høye priser.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
solb
01.11.2019 kl 12:06 2289

Icelandair gjør det bra. Følger mye av oppskriften til Norwegian.
https://check-in.dk/icelandair-flyver-ud-af-max-problemer/
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
01.11.2019 kl 12:07 2286

Å så leie inn noe gammelt dritt. Md 82 og Md 83 god butikk. Minner mere om totall desprasjon for å holde hode overvann
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare

Er det SAS som kjøper NG-ene for å fornye flåten sin, eller? 😏
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare

Hvorfor skal man leie inn nå som vinteren står for tur og kapasiteten skal ned? Marve: Er det vanskelig å forstå?
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Herman*
01.11.2019 kl 12:32 2173

Virker som Icelandair får små drypp fra Boeing, de innrømmer jo at de fortsatt ikke er fullt ut kompensert.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
01.11.2019 kl 12:49 2125

Hvorfor har man da gått til inn leie av hele jet flåten til DAT i vinter?
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
01.11.2019 kl 12:58 2094

https://check-in.dk/hele-dat-kavaleriet-skal-hjaelpe-norwegian/ det som er vanskelig for meg å forstå er at dere hausere ikke ser det. Men men drøm videre
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Flaxx
01.11.2019 kl 13:37 2023

Dette er jo utgifter NAS vil få dekket av Boeing.
Icelandair er allerede igang med å få erstatning ...
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
01.11.2019 kl 14:09 1957

Icelandair Gruppen oplyser, at selskabet på dagen, hvor regnskabet blev offentliggjort, har indgået endnu en kompensationsaftale med Boeing og er i løbende drøftelser med flyproducenten om yderligere MAX-kompensation. De yderligere detaljer om aftalerne med Boeing er fortrolige.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Herman*
01.11.2019 kl 14:22 1924

Hadde NAS vært i en akutt likviditetsskvis, ville de nok også ha bedt om å få kompensasjonen oppdelt på denne måten.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare

36x Boeing 737NG’s remain in the fleet with an implied market value of about NOK 10bn, whereof estimated NOK 4bn is equity.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare

Oj jøss.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
01.11.2019 kl 14:32 1883

Så hvorfor selger dei forholdsvis nye fly for så å leie inn haug gammle fly. Dei skryter jo hele tide hvor nye å drifstoffefektive fly dei har. Dei selge dei eneste flya dei har i flåten sin som faktisk virker. Desperat synes nå jeg
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare