Salg av ny Boeing maskin +kr 150 mill i gevinst

Slettet bruker
NAS 01.11.2019 kl 08:25 5004

Børsmelding. Norwegian Air Shuttle ASA - Salg av ett Boeing 737-800 fly
Arctic Aviation Assets, et datterselskap av Norwegian Air Shuttle ASA ("selskapet"), har signert en avtale om salg av ett Boeing 737-800-fly, med forbehold om endelig dokumentasjon. Flyet opereres for tiden av selskapet og leveransen vil skje i 4. kvartal 2019. Salgsinntektene vil bli brukt til å tilbakebetale gjeld og for å øke selskapets likviditet. Transaksjonen forventes å øke selskapets likviditet med omtrent USD 15 millioner etter tilbakebetaling av gjeld og ha en positiv egenkapitaleffekt. Salget er i tråd med selskapets fortsatte strategi for å utnytte skalaen som er bygget opp de siste årene og det endrede fokuset fra vekst til lønnsomhet.
Redigert 21.01.2021 kl 00:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 16:26 993

Da vil jeg ønske deg ei riktig god bedring.
Redigert 21.01.2021 kl 00:07 Du må logge inn for å svare
solb
01.11.2019 kl 15:59 1041

Tenk om det var mange som tenkte slik.
Redigert 21.01.2021 kl 00:07 Du må logge inn for å svare
Hartepool
01.11.2019 kl 15:54 1056

Dette flyet er fra 2014, nå er garantitiden over, så ut med det.
De leier ikke inn gamle fly, de leier ikke inn fly i det hele tatt.
De har leasingavtaler på splitter nye fly.
Wetlease er « nødleie» grunnet groundingen av Max, regningen tas her av Boeing ...som i tilfellet Iclendair som var skrudd på likviditet.
Norwegian er ikke det, men sender regning når alt av tap er finregnet....det blir over en milliard , kjekt å få før påske.
En god ide når man har noe å poste er å sette seg inn i saken , ikke bare fyre løs med tull.
Da hadde man kanskje kunne tjent noen penger i aksjemarkedet.
Redigert 21.01.2021 kl 00:07 Du må logge inn for å svare
Restplassno
01.11.2019 kl 15:35 1083

Hehe, det er ikke aksjonærene som virker desperate nå, for å si det sånn ;)
Redigert 21.01.2021 kl 00:07 Du må logge inn for å svare
egilas
01.11.2019 kl 15:21 1113

Men nas skryter av at dei har ein av verdens nyeste å miljø vennlig fly...
Å du vet at de skal leie inn MD80 for å erstatte salgene? Dette har verken du eller noen her på forumet noen form for peiling eller fakta om. De fleste tenker vel at ledelsen i NAS har tenkt over dette og om du ikke eier noen form for nas..finn deg en annen hobby enn å spekulere. Sitter du short..sitt bare ;)
Redigert 21.01.2021 kl 00:07 Du må logge inn for å svare
solb
01.11.2019 kl 15:11 1139

Seriøse aktører her inne. Mener dere virkelig at det gir noe nyttig av å sitte å kverulere med de forskjellige baissere som popper opp her til stadighet? De samme ørkesløse innholdsløse innlegg igjen og igjen og igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 00:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 15:00 1177

Det har dei nok sikkert. Men nas skryter av at dei har ein av verdens nyeste å miljø vennlig fly. Er jo ein gigantisk ned tur for passasjerene som må fly med MD80 som faktisk DAT er ein av veldig få flyselskap som fortsatt har
Redigert 21.01.2021 kl 00:07 Du må logge inn for å svare
Strategi
01.11.2019 kl 14:52 1198

Regnestykket bak dette samt strategien har nok Norwegian god kontroll på så dette kan vi ta heelt med ro.
De som leier ut flyene har nok overkapasitet så da blir det vel en vinn vinn situasjon.
Slike avgjørelser er ikke noe man tar over en varm lunch, dette er regnet grundig på.
Redigert 21.01.2021 kl 00:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 14:48 1213

har lektor fått seg nye bokstaver ?
Redigert 21.01.2021 kl 00:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 14:45 1219

Nå er det nå faktisk ikke det jeg har sagt heller da. Dei selge NG for så å leie inn MD80 fra DAT som ersnart 30år.daerdei desperat etter penger. Men for står nå at inne på nas tråden går det ikke an å komme med negative synspunkter. Men det blir vel sånn når ein har tapt så mye penger på nas aksjen å håper desperat at kursen skal stige så tapet blir litt mindre. Lykke til
Redigert 21.01.2021 kl 00:07 Du må logge inn for å svare
Restplassno
01.11.2019 kl 14:39 1237

Er NG de eneste som virker? Og vet du om NG kan dekke ruter som max er satt opp til, feks over Atlanteren? Jeg ville ikke flydd NG over Atlanteren.
Redigert 21.01.2021 kl 00:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 14:32 2640

Så hvorfor selger dei forholdsvis nye fly for så å leie inn haug gammle fly. Dei skryter jo hele tide hvor nye å drifstoffefektive fly dei har. Dei selge dei eneste flya dei har i flåten sin som faktisk virker. Desperat synes nå jeg
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Hartepool
01.11.2019 kl 14:24 2672

36x Boeing 737NG’s remain in the fleet with an implied market value of about NOK 10bn, whereof estimated NOK 4bn is equity.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Herman*
01.11.2019 kl 14:22 2681

Hadde NAS vært i en akutt likviditetsskvis, ville de nok også ha bedt om å få kompensasjonen oppdelt på denne måten.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 14:09 2714

Icelandair Gruppen oplyser, at selskabet på dagen, hvor regnskabet blev offentliggjort, har indgået endnu en kompensationsaftale med Boeing og er i løbende drøftelser med flyproducenten om yderligere MAX-kompensation. De yderligere detaljer om aftalerne med Boeing er fortrolige.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Flaxx
01.11.2019 kl 13:37 2780

Dette er jo utgifter NAS vil få dekket av Boeing.
Icelandair er allerede igang med å få erstatning ...
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 12:58 2851

https://check-in.dk/hele-dat-kavaleriet-skal-hjaelpe-norwegian/ det som er vanskelig for meg å forstå er at dere hausere ikke ser det. Men men drøm videre
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 12:49 2882

Hvorfor har man da gått til inn leie av hele jet flåten til DAT i vinter?
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Herman*
01.11.2019 kl 12:32 2930

Virker som Icelandair får små drypp fra Boeing, de innrømmer jo at de fortsatt ikke er fullt ut kompensert.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Grannesen
01.11.2019 kl 12:22 2963

Hvorfor skal man leie inn nå som vinteren står for tur og kapasiteten skal ned? Marve: Er det vanskelig å forstå?
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Restplassno
01.11.2019 kl 12:17 2995

Er det SAS som kjøper NG-ene for å fornye flåten sin, eller? 😏
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Littoptimist
01.11.2019 kl 12:07 3040

Snart kommer vel kompensasjon for NAS også 😊

https://www.flightglobal.com/news/articles/icelandair-secures-additional-737-max-compensation-461950/
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 12:07 3043

Å så leie inn noe gammelt dritt. Md 82 og Md 83 god butikk. Minner mere om totall desprasjon for å holde hode overvann
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
solb
01.11.2019 kl 12:06 3046

Icelandair gjør det bra. Følger mye av oppskriften til Norwegian.
https://check-in.dk/icelandair-flyver-ud-af-max-problemer/
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 12:05 3051

Ikke glem at nas har vært vinneren siste uke.
Mange eiere skjuler seg bak nomenee .
Q4 blir veldig sterkt , ref. prebooking og relativt høye priser.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
solb
01.11.2019 kl 11:56 3088

Vi er ganske mange som forstår dette underliggende. Rart at vi ikke snart ser noen bjellesauer som ser sin besøkelsestid. Og da mener jeg ikke noen ala Sissener & Co.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
seismicrec
01.11.2019 kl 11:50 3124

Dersom man hadde giddet å lese strategien til nas , ville man se følgende: nas selger fly når garantitiden er ute (5 år).
Da kommer nemlig vedlikeholdskostnadene.
Nas reduserer nå kapasitet for å øke lønnsomheten.
Sas gjør det samme. Flybilletter stiger og yield stiger sterkt.
Nas fikk tilført 5 mill usd pr fly på å fjorårets salg av NG, nå,er prisenene usedvanlig sterke og nas har mange fly de kan avhende i dette sterke markedet.
15 fly gir over 2=milliarder i kassen og nas er fremdeles godt dekket i forhold til ny og lavere og langt mer lønnsom produksjon.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Strategi
01.11.2019 kl 11:05 3200

Lav omsetning på synkende kurser, høy omsetning på stigende.

Bildet ser bra ut for et støt mot 46 og videre.

På tide å knyte skoa, tror jeg.

😎
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
01.11.2019 kl 10:45 3258

Lite aksjer som omsettes. Skal noen først ha litt aksjer nå må kursen kjøres en del opp tror jeg:) spent på om 46 ryker.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
solb
01.11.2019 kl 10:37 3289

Robothandelen med 175/736 robotene hindrer effektivt oppgangen nå.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
01.11.2019 kl 10:35 3309

Den positive nyhetsstrømmen stopper jo ikke! Trafikktall neste!
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Strategi
01.11.2019 kl 10:17 3388

Dette er ikke hausing, kun en betraktning av total informasjon som foreligger.

Ser ikke bort i fra at 46 passeres i dag.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Strategi
01.11.2019 kl 09:40 3480

IMPONERT IGJEN OG IGJEN.

Norwegian leverer ihht. sin plan.

Lønnsomhet fremfor vekst.

Tror også det kommer nok en melding i dag om cash på konto.

Sitt long.

😎
Norwegian selger fly – likviditetseffekt på 15 mill. dollar
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
solb
01.11.2019 kl 09:25 3546

At ikke børstilsynet går enkelte meglerhus bedre etter i sømmene, slutter aldri å forundre meg. Denne robothandelen som går robotene imellom, må jo være enkel å etterforske. Denne virksomheten er ødeleggende og kriminell.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Herman*
01.11.2019 kl 09:15 3626

Det blir vel salg av ytterligere 1-2 fly før jul om jeg husker riktig. Dernest får de en god slump cash rundt nyttår fra JV avtalen (1 milliard?), cash fra Boeing (1 milliard?) i løpet av vinteren, og så slipper kredittformidlerne antagelig opp et par milliarder etterhvert som de ser at likviditeten bedres. Da er selskapet trygt gjennom vintersesongen og friskmeldt i forholdt til anstrengt likviditet.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 09:14 3642

Hvorfor leier dem in hele jet flåten til dat i vinter da. Eld gamle fly som sluker drivstoff. er god butikk i det ja
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Epona
01.11.2019 kl 09:13 3651

Det er disse flyene NAS har ifølge egne nettsider: https://www.norwegian.no/om-oss/var-historie/flyene/
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Bartender
01.11.2019 kl 09:09 3687

Vintertid trengs det færre fly pga mindre reising så det er mildt sagt perfekt at de gamle "økene" selges akkurat nå når de ikke trengs.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare