abg sundal collier. Ser ut som den danner en bunn nå.

Det ser ut som om at aksjen ligger i en bunn nå.

Hva er grunnen til fallet i ABG. Det som jeg har oppservert over tid er at en av de største eierne Templeton har valgt å selge seg krftig ned.
Salgsiden deres har drevet aksjen ned pga at kjøpersiden har vært for lav.

Går vi tilbake til Q1 så valgte en rekke seniorene partnerne i ABG å handle millioner av aksjer.

Ser vi på hva som er utført i starten på Q4 kan vi se at noteringen av Sata og Norske skog er utført.
Det vil gi store utslag på res. i Q4

På dagens nivå vil 2019 gi rundt 15% avkastning.

Konklusjon: ABG er underpriset. Sterk kjøp.

Mvh Tajana
Redigert 01.11.2019 kl 11:12 Du må logge inn for å svare

TA er ganske ubrukelig, asc havnet på Investtech sin hold deg borte portefølje.

Enig med sterk kjøp, men med begrunnelse på store og gode kontrakter i Q4 og det fundamentale.

Og ticker er ASC ikke ABG ;)

de hadde noen tunge kvartaler iq3 og q4 2018 samt q1 2019, men siden har det vært veldig bra. Aksjen lider litt av de kvartalene enda. Vi burde hvertfall ligge på 4 kroner. Den har som regel ligget på 10% direkteavkasting. Det gjør den jo forsåvidt nå også, ikke 15% som du skriver. Men er ingen trader-aksje, ingen vekst askje, men trygg utbytteaksje som garanterer deg gode utbytter og dobling av pengene på 10 år.
Tajana
01.11.2019 kl 12:36 422

Hovedårsaken til ABG sin nedgang har jeg nent ovenfor.

Som sagt ser vi på de store jobbene som Sats og Norske skog og tidligere erfaringstall på fortjeneste på slike jobber
så vil Q3 og Q4 ca 0,33 i direkteavkastning , plusser vi på de 0,17 så er vi vel på 15% hvis jeg ikke regner helt på skauen.
På dagens prisning nok 3,40

Mvh Tajana
Tajana
01.11.2019 kl 15:35 372

Går vi 10 år tilbake og ser på ABG. Så er vi på historisk lav pris. Faktisk laveste.
gjentar igjen. Seniorpartner kjøpte millioner av aksjer på rundt 4 nok.
Zorin
04.11.2019 kl 12:30 262

Enig i at aksjen er underpriset, og får USA signert del 1 av en handelsavtale med Kina, vil nok dette tolkes svært positivt. Finansaksjer er som regel svært volatile når det kommer til slike saker. Jeg tror nok vi vil se et hopp denne måneden, hvis del 1 blir signert.

Jeg har derimot IKKE tro på at del 2 blir signert. Kina har for lengst varslet at en rekke saker er for dem no deal, så der er vi nok like langt. Summa summarum så vil nok den nye dealen bli dårligere enn den som ble oppsagt, mener jeg, men akkurat nå er en "del 1" mye bedre for markedet enn ingen avtale.
Redigert 04.11.2019 kl 12:30 Du må logge inn for å svare