Resett stenger kommentarfelt etter trussel fra NTB

Slettet bruker
01.11.2019 kl 11:25 1106

Selv har jeg lenge lurt på hvorfor Resett i det hele tatt begynte å bruke NTB artikler - som om ikke Resetts lesere sjekker nyheter andre steder - den stadige fyllmassen av narrativer fra MSM løgnmedia kunne Resett holdt seg for god til å publisere. Nå forstår ikke Resett at de blir truet til taushet - de også!

"Etter en dialog med og ønske fra nyhetsbyrået NTB, stenger Resett nå kommentarfeltene i enkelte typer NTB-saker. Bakgrunnen for dette er et ønske fra NTB selv. Nyhetsbyrået har kommet med samme ønske til alle kunder som ikke er medlemmer av en av pressens etablerte organisasjoner."
https://resett.no/2019/11/01/resett-stenger-kommentarfeltet-pa-enkelte-ntb-saker/

Dette er falitt for Resett og deres Ytringsfrihet satsing. Mine penger går heretter til Document.no som ikke spammer sidene sine med PK news-crap, men er bevisste på utvalg av saker der de bruker sine egne journalister til å skrive om.
Slettet bruker
01.11.2019 kl 11:30 1095

"Dette er ikke noe vi gjør med lett hjerte eller etter eget ønske. Det er mange grunner til at Resett finnes, men en av de viktigste er å utvide rommet for ytringsfrihet. Vi oppfatter dette som kritisk viktig, i en tid der mange mener at enkelte stemmer og meninger skal røktes vekk fra samfunnsdebatten og hvor vi ser at ytringsfriheten er under press i mange av samfunnets arenaer. At etablerte og tradisjonelle medier har lukket kommentarfeltene er en del av denne utviklingen.
Når vi likevel velger å etterkomme disse ønskene fra NTB, er det fordi nyhetsbyrået leverer en tjeneste som er viktig for de aller fleste medier som søker å dekke hele nyhetsbildet. Vi ønsker at det skal være mulig å lese Resett og bli orientert om alle de viktigste nyhetene i løpet av et døgn."

Her har Resett etter mitt syn valgt en dødelig strategi for avisen.
Slettet bruker
01.11.2019 kl 11:31 1086

Skulle gjerne visst hva grunnen er. Lurås sin syting sier jo ikke noe om det.
Slettet bruker
01.11.2019 kl 11:47 1064

"Nyhetsbyrået har kommet med samme ønske til alle kunder som ikke er medlemmer av en av pressens etablerte organisasjoner."

Kanskje de skulle sørge for å melde seg inn?
Slettet bruker
01.11.2019 kl 12:50 1038

I detta program får vi möta Nya tiders chefredaktör Vávra Suk och reporter Jesper Johansson som berättar hur Jesper Johansson blev gripen på Bokmässan efter att han har ställt frågor till Pierre Schori. Vávra Suk förklarar att de skapar oro i de politiskt korrekta leden genom sin närvaro på bokmässan. Vi ser ett klipp med Författarförbundets protest för några år sedan när författarna tågade runt med igentejpade munnar. Protesten gällde att författarna inte accepterade Nya Tiders deltagande på bokmässan. De påstod att de blir tystade av Nya Tider men i själva verket ville de tysta Nya Tider.

Vi går vidare och diskuterar Jespers möte med Jan Guillou som blev mycket aggressiv av Jespers frågor. Tidigare år lär Guillou ha sagt att han brukade vilja döda sådana som Nya Tiders reportrar men att han senare tyckte att det var en bättre idé att studera juridik. Guillou vägrade att ge några svar.

Jesper hade ytterligare en ytterligare intervju, denna gång med Tomas Backlund som inte kände till Granskning Sverige. Detta var märkligt eftersom han är med i Journalistförbundets ledning som deltog i drevet mot Gransknings Sverige.

Vi avslutar med att konstatera att det gäller olika regler för olika journalister i Sverige.
Fjärde statsmakten 1. nov. 2019 - Om gripandet av reporter Jesper Johansson på bokmässan - 33 min:
https://www.youtube.com/watch?v=NsMXzY4Rk-s

"Nya Tider är en nyhetstidning som granskar makteliten, besöker rättegångar och rapporterar de viktigaste nyheterna från Sverige och världen med unik information och från folkets perspektiv. Spännande läsning med ett politiskt inkorrekt och ärligt innehåll – som en riktig tidning ska vara." https://www.nyatider.nu/om-nya-tider/

Etablissementets metoder mot ytringsfriheten og kritiske røster!!!
Redigert 01.11.2019 kl 12:55 Du må logge inn for å svare
Hr.Suhr
01.11.2019 kl 12:58 1025

"Dette er falitt for Resett og deres Ytringsfrihet satsing." Enig.
Men de må bare styre på for min del.
Tross både sletting og utestengelse(boikott) fortsatte jeg
å sponse, men det var liksom ikke like artig å bare kikke innom
og glane, så dermed droppet jeg sponsingen også.
Selvsagt er det en fallitt for prosjektet dersom Resett nå tar NTB
for god fisk, og eventuelt lar skrudd facts passere upåtalt.

Slettet bruker
01.11.2019 kl 13:03 1018

Nazibloggen Nya Tider...du sammenlikner Resett med dem, altså?

Jeg skjønner jo hva greia er her: Lurås har funnet enda en anledning til å spille offer. Det er jo det beste han vet.
Slettet bruker
01.11.2019 kl 13:32 989

Ikke slik de holder på nå. Ikke slik de har holdt på siden de startet opp.
Slettet bruker
01.11.2019 kl 18:14 920

Jeg håpet i det lengste at Resett ikke var et verktøy for å kontrollere opposisjonen, men det ser nå ut til at det håpet var forgjeves. Forumet forsvant og nå dette, så desverre Resett nå har dere lagt kortene på bordet og det er kort jeg ikke ønsker å spille med. Heretter blir det å lese Resett ikke annerledes enn å lese VG, NRK, TV2 og all den andre MSM-skiten.
Slettet bruker
01.11.2019 kl 20:18 883

Lurås er ute og ror, skjønner at han nå er ute på veldig tynn is. https://resett.no/2019/11/01/dette-er-ikke-tidspunktet-a-vende-resett-ryggen/ , men her er det bare å gi blanke i NTB, det finnes ikke noen middelvei her Lurås. Ikke selg sjela deres, ikke selg den. Å gjøre en avtale med "Fanden" ved "the crossroads", kommer det aldri noe godt ut av, det er undergangen...
Redigert 01.11.2019 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 20:22 878

Hehe. For en herlig galskap!

Seriøs journalistikk er altså "fanden" :)
Slettet bruker
01.11.2019 kl 20:22 877

Ytringsfriheten er et prinsipp - ikke en relativ sliding slope!

Hvis Resett skal ha noen troverdighet som ytringsfrihetsforum, så må de ha ryggrad til å stå for det.

Kast ut NTB - newsfeeden deres lyser mot oss fra hver fane vi åpner på nett - NTB løgnene er unødvendige på Resett!
Dråpe
01.11.2019 kl 20:23 874

Resett blir presset av PK’erne i NTB.
At Resett derfor er pragmatiske og innretter seg slik at de forblir kunde hos NTB er forståelig,
men selvsagt ikke ideelt.Viktig å tilby NTBs artikler,selv om de er farget av NTVs agenda,for
Resett har ikke ressurser til å egenprodusere sakene i så stor stil at de som nå kan fylle siden sin.

Vi bør derfor akseptere at Resett velger å krype for NTB fremfor å bli stående igjen med kun egenproduserte
saker.Ofte er det nest beste greit nok når vi ser alternativet.
Flere av NTBs saker kan fortsatt kommenteres hos Resett.

Lurås kommenterer saken og kritikken:
https://resett.no/2019/11/01/dette-er-ikke-tidspunktet-a-vende-resett-ryggen/
kokkohill
01.11.2019 kl 23:06 847

NTB eiet av A pressen og NRK , ikke bra dette med monopolene innen media
Slettet bruker
01.11.2019 kl 23:54 829

"Ytringsfriheten er et prinsipp - ikke en relativ sliding slope!"

----------

Jepp, dette er et være eller ikke være for Resett, bøyer de av for å skaffe seg plass i Redaktørforeningen, har de mistet grunnlaget for sin eksistens. Jeg håper virkelig de snur om og hører på leserne sine, om ikke står mine mistanker om at de startet opp bare for å kontrollere opposisjonen ved lag. Det er forresten ganske sprøtt at vi i våre dager må snakke om de som ønsker yttringsfrihet som opposisjonen, men slik har det desverre blitt, spesielt etter 22/7-"aksjonen" og agent Steklovs oppfordringer til mer demokrati og mer åpenhet (som desverre bare var fjerning av friheter, samt mer angiveri (digitale nabokjerringer som han så pompøst uttalte) og mer overvåkning etter DDR-modellen).
Slettet bruker
02.11.2019 kl 00:36 810

Lurås sier følgende:
"Det kommer skarp kritikk mot Resett i kommentarfeltet. Noen skriver at de nå tar farvel med Resett og andre at de vil slutte å donere og si opp abonnement. Det er bra at dere sier fra, men jeg ber dere tenke gjennom konsekvensene før dere gjør om på en støtte dere har gitt oss så langt.
Vi har nok heller ikke kommunisert tydelig nok, for omfanget av endringene er også blitt misforstått. På de aller fleste NTB-saker vil det fortsatt være kommentarfelt. Og vi må nå i større grad lage egne saker når det skjer løpende nyhetshendelser som rammes av de nye begrensningene. Det vil kreve mer av oss, men at dere skal få fortsette å kommentere på alle viktige hendelser og temaer står ved lag."

Jeg er ikke sikker på at han helt forstår hva vi som reagerer negativt mener. Det holder å lese overskriften til denne tråden. NTB truer til taushet på enkelte av sine saker. Det er dette presset med trussel om å kutte kundeforholdet til Resett fra NTB sin side som blir så galt at Resett burde be denne kolportøren av 04:00-Mockingbird nyhetene om å ryke og reise.

Det er ikke nødvendig å ha NTBs nyhetsbredde presentert i Resett - de nyhetene finnes over alt - faktisk har jeg opplevelsen om at Resett fylles med søppel og turnover av synlige saker blir for høy for en nettavis som har artikler mange bør få med seg nettopp fordi de har et vel fundert syn og ikke bare henger seg på de vanlige politisk korrekte meningene - som er styrt av globalisteliten og bygger opp frykt og dårlig samvittighet hos hardtarbeidende vestlige mennesker i den hensikt å kunne belaste mer skatter til klima og asylvelferd slik at de selv kan berike seg av jordens ressurser og benytte globalismens åpne grenser til å unngå selv å betale skatt og jurisdiksjon. Det er så viktig å få fokus på dette (ref.SwebbTV utmerkete intervjuer med Lars Bern), og det er synd å fortrenge slike budskap mellom alle slags NTB nyheter.

Resett må aldri gå i fella i den hensikt å få pressestøtte og "medlemskap i det gode medieselskap" og bli en avis det går tretten på dusinet av. MSM har vi nok av fra før, og de er ikke fremtiden, de er allerede på respirator og ville vært døde uten pressestøtten - ikke noe å være stolt av.

Men Lurås gjør sine valg selv. Så langt har jeg kvittet meg med alle leverandører som offentliggjør at de ikke vil annonsere i Resett. Slik politisering av næringslivet skal koste dem den halvparten av kundemassen de støter fra seg. NTB nyheter i Resett med tvang om å lukke kommentarfeltet virker like frastøtende, selv om jeg ikke poster noe der. Men jeg leser der, og jeg har enda ikke sett noe til de stygge innleggene enkelte peker på. Jeg gidder ikke å bli sett på som "høyreekstrem" for normale holdninger basert på sunn fornuft!
Redigert 02.11.2019 kl 00:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2019 kl 01:14 801

– Resett ER kommentarfelt. Uten kommentarfelt blir nettavisen Resett så kastrert at den ikke lenger er leseverdig, skriver en.

– En nettavis uten et kommentarfelt er som et rom uten mulighet for å lufte ut, skriver en annen.

– Så NTB ønsker å begrense ytringsfrihet. Skremmende utvikling. Eller vil dem unngå kritiske kommentarer på fake News dem serverer oss?

– Var jeg Resett ville jeg da kutte ut NTB: hva skal et såkalt «alternativt» nettsted med de samme nyhetene og samme perspektivene som man finner overalt?

– Hvorfor henger NTB seg opp i dette? NTB prøver faktisk å sensurere andre medier med dette grepet, noe så ironisk siden vi snakker om en mediebedrift. Snakk om å tabbe seg rett ut. De tåler med andre ord ikke sannheten..

https://resett.no/2019/11/01/sterke-reaksjoner-blant-lesere-uten-kommentarfelt-blir-resett-sa-kastrert-at-den-ikke-lenger-er-leseverdig/

Det er bare å slutte seg til reaksjonene og be Resett om å kutte ut NTB! La heller egne artikler stå lenger, etter at NTB nyhetene kom, forsvinner sakene for fort og man må lete for å finne de igjen - husk at en nettavis leses litt sånn innimellom og da blir det ikke tid å lese alt når man er innom og kikker...
Slettet bruker
02.11.2019 kl 01:24 792

Jeg tror Lurås og Resett gjør klokt i å lytte til dette innlegget. NTB-søpla koster sikkert alt for mye til å ødelegge Resetts rene profil!

− Psycho Joe • for 3 timer siden
Jeg skjønner problemstillingen til Lurås. Men å bøye kne for NTB eller inngå kompromisser med den totalitære venstresiden gjør bare vondt verre. Resett hadde uten tvil vært bedre tjent med å bare gi fingeren til NTB og heller doble ned på å rendyrke sin opposisjonelle rolle mot det korrupte etablissementet. Da hadde nok folk fort doblet økonomisk støtte heller enn å fjerne den.
Alt dette har ligget i luften en god stund. Folk lever nok mye enda på hva Resett var i starten. Svært mange følte at Resett representerte noe helt annerledes. Et håp. Men så ble det mer og mer tabloid søppel, mer og mer forsøk på å få innpass som et "seriøst medium". Det har endt opp med å bli hverken fugl eller fisk. For kontroversielt for annonsører, for mye vas om sex og onani til at man rettferdiggjøre å finansiere prosjektet på ideologisk grunnlag.
Hvis Lurås er smart nå så rendyrker han hva Resett originalt representerte. Ytringsfrihet, substans og opposisjon.
Slettet bruker
02.11.2019 kl 02:55 777

"Det er så viktig å få fokus på dette (ref.SwebbTV utmerkete intervjuer med Lars Bern), og det er synd å fortrenge slike budskap mellom alle slags NTB nyheter."

---------------

Nettopp, dette er også akkurat det jeg har reagert på i det siste. Det blir for mye NTB-spam slik at det som er viktig drukner og også at de viktige artiklene og ikke minst kommentarene raskt forsvinner fra forsiden. Som deg har jeg heller aldri kommentert på Resett, men jeg leser likevel kommentarfeltene, for du verden så mye interessante opplysninger det er å finne der. Joda ett og annet "troll" dukker selvsagt opp der også, men jeg tør påstå at kvaliteten på kommentarene på Resett er milevis over kommetarene i f.eks VG ( i de få tilfellene artikler der er åpne for kommentering). Lever Lurås opp til navnet sitt og er "lur", så hører han nå på grunnfjellet og snur om, da stiger han betraktelig i anseelse. Om ikke kan han fort gå i FRP-fella og støte fra seg grunnfjellet og da er det nok begynnelsen på slutten.
Dråpe
02.11.2019 kl 07:32 721

Resett har ikke ressurser til å skrive egne saker,så de bruker NTBs saker for å gi leserne bredere info.Viktig å støtte Resett
slik at de gradvis kan bygge seg opp til å lage egne saker.Inntil de kan stå på egne bein er det forståelig at de abonnerer på
NTB og dessverre må bli presset av raddisene der.
Sotah
02.11.2019 kl 08:47 702

Jeg antar at investorene presser på for å få igjen for kronene sine. -Mer mainstream, Helge, blir det nok ropt i lokalene. Rasisme og fremmedhat selger for dårlig.
Slettet bruker
02.11.2019 kl 09:26 680

Nå handler ikke Resett om rasisme og fremmedhat, Sotah, og det kan hende investorene hadde sett for seg raskere avkastning. Men redaksjonen har valgt feil strategi når de fylte sidene med nyheter fra løgnmedia. Det er jo ikke for å lese NTB at folk betaler for Resett, især ikke når det fortrenger Resetts gode artikler.

Jeg kan forstå at Lurås vil inn i etablissementet for media, men i så fall har vi ikke bruk for enda en nettavis med NTB stoff som ligger lett tilgjengelig på nett til enhver tid.