Oslo Børs - slutt på meglerstatistikk kommende mandag

Sa2ri
GOGL 21.11.2017 kl 13:52 3161

Oslo Børs vil fra kommende mandag ikke lengre distribuere meglerstatistikk som en del av handelsloggen. Det betyr at alle handler kun vil synes med antallet aksjer, og til hvilken kurs. Hvilket meglerhus som har kjøpt og/eller solgt, vil ikke lengre være synlig. Dett resulterer i at vi som aktører på denne handelsplattformen mister et nyttig datapunkt. Litt mer informasjon om dette her:

Markedsandelstatistikk etter Millennium 9.2 Go-live
Som tidligere annonsert vil Oslo Børs avslutte sanntidspubliseringen av markedsdeltakere i utførte handler fra og med Millennium 9.2-live-live, 27 november 2017.

Overordnet markedsandelsstatistikk vil bli publisert på ukentlig og månedlig basis. Beregningen av ukentlig statistikk starter fra og med uke 48, med offentliggjøring 4. desember 2017. Den månedlige markedsandelsstatistikken vil bli publisert i henhold til gjeldende rutine, den første virkedagen i måneden, basert på handelsaktivitet i forrige måned.

Den nye månedlige instrumentspesifikke markedsandelsstatistikken vil bli publisert den første virkedagen i måneden, basert på handelsaktivitet i forrige måned. Medlemmer kan be om å velge bort offentliggjøring av egen markedsandel i den månedlige instrumentfilen. Markedsandelen til medlemmer som velger bort publisering, vil bli kombinert i en medlemskategori av "Andre". Den første publiseringen av månedlige markedsandeler på instrumentnivå vill bli i januar 2018, basert på handelsaktiviteten i desember 2017.

Testfil kan leveres på forespørsel til Oslo Børs markedsdata.

https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Handel/Delta/Millennium-Exchange/Millennium-Exchange-Oslo-Boers-Diverse-kunngjoeringer
Bullmarked
21.11.2017 kl 15:15 3092

Det var da en utrolig merkelig beslutning!
Hva er argumentet for dette?
Kan ikke handle om annet enn at det er et ønske fra meglerhusene for å kunne drive med enda mer manipulering.

Ser ingen logisk grunn til dette, å fjerne åpenheten om hvem som handler hva høres ikke lurt ut.

Mvh
Sa2ri
21.11.2017 kl 15:23 3013

Helt enig - derfor jeg postet dette. Endrer forutsetningene for finansielle beslutninger på OSE. Ikke bra.
ULKEN
21.11.2017 kl 16:54 2930

Mafiaen nede i Brussel som har bestemt dette, de vil jo beskytte kjeltringene.
Aldara
21.11.2017 kl 17:36 2888

Jeg tror at jeg kommer til å slutte med aksjer barej3g nåt mine kortsiktige mål!
Dette henger faen ikke!! på greip!
Nå blir det umulig å følge med på hvem som lurer hvem....
Kbkristi
21.11.2017 kl 18:28 2834

Det var et meget bra poeng. Og om en privatperson klarer å utmanøvrere en robot som er laget for å lure vanlige folk, så blir han straffet.
questi
21.11.2017 kl 18:39 2796

På den annen side.. dersom heller ikke kjøper vet hvem han har kjøpt aksjene av, eller at selger vet hvem han har solgt aksjene til, så kan det godt hende at slike falske transaksjoner avtalt mellom parter faller bort? :)

Hvis du har dumpe-solgt.. så er det ikke sikkert at du har gjort det mot din partner :D