Hunter Group blir en vinner i 2020.

bålfreak
HUNT 02.11.2019 kl 10:15 100480

VLCC tankerne, Very Large Cash Carriers vil seile inn vanvittige pengesummer i 2020 og 2021. Ratene som vil oppnås vil sannsynligvis ligge oppunder 100.000 dollar dagen . Med Hunters break even rate på 19.000 dollar vil Hunter tjene vanvittig mye penger. Fredly vil helt sikkert ri på Hunterhesten så lenge ratene er så gode. Utbyttene vil bli svært høye og aksjekursen vil løfte seg.
På et tidspunkt vil han benytte seg av opsjonene og kjøpe tilbake skipene fra Ship Finance for så å selge de til en lukrativ pris. Her vil det regne penger på aksjonærene i minimum 2 år fremover. Fredly er en superintelligent og flink investor som vet å utnytte mulighetene som byr seg i markedet.Han har allerede gjort mye smart med Hunter og mer vil komme. Mitt kursmål er minimum kr 10 og i tillegg vil vi få flere kroner i utbytte pr aksje over en toårsperiode.
Redigert 21.01.2021 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.11.2019 kl 10:40 36317

Ikke bare Fredly som har tro på denne !


https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100783&tck=HUNT


Kan bli en fin julegave for folk som kjøper nå ::::



Mvh Bybonden
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2019 kl 21:11 36679

Ser jo nå at det er våre venner i Arendal som har T management (OSM)
De 4 guttene som eier det selskapet er dritt flinke
De drifter bla KLine sin Norske offshore flåte (mannskapet der), ja mange andre også
Lurer på når tid de blir børsnotert
De har så mange selskap og internasjonale eierstrukturer at det er vel komplisert å børsnotere de
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
MaxMekker
02.11.2019 kl 21:01 36712

Dette høres jo veldig spennende ut !

Er det noen sted (nettside ) hvor man kan følge utviklingen på skipene til Hunt ?
Tenker på hvilke dem kjører for og hva dem tjener (rater)?
Jeg er helt nolldus her, men vil lære ..

Utifra denne flotte oversikten til reserven ( http://cqz.eu/HUNT_VLCCs ) så seiler nå 3 skip . Er alle i jobb ? Ser at en reiste fra verftet i går, så da er vel den ikke det.
Og hva med den som er solgt ? Er den Leaset og jobber for Hunt ? Skjønte ikke det helt ..

Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
canarias
02.11.2019 kl 20:53 36761

Takker Reserven for fine reelle konklusjoner , vi er en del som er tungt inne i Hunter Group, litt rart at ikke flere har sett hvor enestående dette caset har vært og er.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2019 kl 20:42 36831

Tror den alt er solgt.
Derfor det kun leveres 3 båter i år
Enig at dette var en fin tråd.
Reserven er veldig dyktig , han og en til er grunn til jeg nå sitter på flere 100.000 HUNT aksjer
Her kan vi forvente både store utbytter og kurs går opp
Skulle veldig gjerne hatt enda flere av disse

Dersom oljepris holder seg her så får vi et Kanaan rally i en annen aksje jeg har kjøpt
Timingen på å forlate Bank Norwegian i år og kjøpe tank og olje kunne knapt blitt bedre
Hadde man vert litt mer på skulle man jo gjort det i 2018, alt da så jeg jo at de nye folkene i BN ikke dugde
men nå fikke jeg da kommet meg løs og er glad for dette
Har enda en liten post i Apple , tenk om jeg hadde holdt på alle de som jeg hadde fra Delphi tiden
Hvem drømte om at den skulle bli verdens største selskap
Man må nok være litt mere på om man skal få mye ut av aksjer
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
MaxMekker
02.11.2019 kl 20:34 36853

Utrolig godt å kunne lese en tråd som man faktisk drar nytte av her på HO !!

En blir rett og slett glad..:)

Det du sier er at Hunt skal selge kun 1 av disse 7 båtene ?
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2019 kl 19:43 36980

Prisen for de 7 VLCC (inkl scrubber) er USD 603 150 000 med 40% egenkapital.

For å skaffe nok egenkapital, stod valget mellom å selge en VLCC, eller hente mer penger gjennom emisjon(er). Fredly valgte det første, som forsåvidt er det HUNT har kommunisert til markedet hele tiden. At 3,65 rep-emien måtte avlyses fordi markedskursen var langt under hjalp ikke akkurat på. I flere FA intervjuer før siste 3,65 emi og salg av en VLCC, uttrykte Fredly misnøye med prisingen av HUNT i forhold til verdien på skipene. Hadde siste emi + rep-emi vært 1 krone høyere, hadde HUNT i dag sannsynligvis hatt 8 VLCC.

----- ----- ----- ----- ----- -----

Side 4 i siste HUNT presentasjon (grønn bakgrunn har jeg lagt på):
http://vxz.eu/2019-09-11__HUNT_4__Investor-Presentation@Pareto_Oil-&-Offshore-Conference_2019

Penger til "nye eventyr" kan skaffes på en av følgende måter:
1:  Aksjetrykking
2:  Bruke (noe av) pengene VLCC tjener
3:  Selge VLCC.

1 anser jeg som utelukket.
Kan 7 VLCC seile inn NOK +1 mrd/år, tror jeg heller ikke at Fredly selger.

Et hypotetisk salg av alle 7 VLCC for USD 120 000 000 per stk, gir en gevinst på USD 236 850 000. I tillegg kommer egenkapitalen på ca USD 241 260 000, til sammen USD 478 110 000 ≈ NOK 4 369 925 400 ≈ NOK 7,60 per aksje.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2019 kl 19:20 37092

Takk Matmons  :)
Har oppdatert og sminket  http://vxz.eu/HUNT_VLCCs  litt  ;)

Planen er minst to til.
En som ser på egenkapital (per aksje) ved salg av alle VLCC til forskjellige priser. Og en som ser på fri kontantstrøm basert på forskjellige rater.
Når de bakenforliggende Excel arkene er ferdige, vil de kunne lastes ned fra min private og betalte sky uten reklame eller annet faenskap.

Men først er det par andre aksjer som er viktigere. HUNT passer seg selv, og generer med dagens rater en fri kontantstrøm som tilsvarer 40-50% avkastning på egenkapitalen, og det er sinnssykt bra. Få andre selskaper på OSE klarer det! Kanskje ingen andre?
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2019 kl 18:15 37190

Hunter Saga på tur for å laste opp..
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2019 kl 17:38 37280

Veldig god tråd dette
Fin den som ligge på din side

Takk takk
Gode utbytter her og i FRO.
Istedenfor å krongle om hvem som kan mest bør dere utfylle hverandre
Reserven vet jeg er dyktig , han har gitt meg mye nyttig info alt de ukene jeg har vert med i FRO og HUNT
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2019 kl 17:16 37340

Så vidt jeg har forstått så selger de skipene til en forhåndsavtalt pris, leaser dem tilbake og har en opsjon på tilbakekjøp som gjør at de beholder eksponeringen mot skipsverdiene. Så vidt meg bekjent er dette en god avtale for HUNT.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
02.11.2019 kl 16:23 37446

For å slippe unna emisjon, mener jeg. Samt generell spekulering i priser og fremtiden.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
MaxMekker
02.11.2019 kl 16:11 37492

Artig at noen setter andre på plass :)

Hva er greia med at Hunter selger unna båter og ikke bruker dem selv ?
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2019 kl 15:40 37637

Har satt meg veldig godt inn i selskapet, startet å kjøpe HUNT under 2,30 den 28.02.2018, etter børsmelding 27.02 og artikkel i FA 28.02.2018:
https://newsweb.oslobors.no/message/445273
Har sannsynligvis også flere aksjer enn de aller fleste andre HUNT aksjonærer som skriver på HO.

Har også laget denne tabellen som ligger på mitt private webhotell:
http://vxz.eu/HUNT_VLCCs
Skal utvides med linker til MarineTraffic.com og MarineVesselTraffic.com
Planen er mer, både basert på VLCC-rater og salg av alle 7 VLCC.

Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2019 kl 15:31 37744

I motsetning til deg kan jeg ihvertfall legge frem noen eksempler på "svært høye utbytter på flere kroner".
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2019 kl 15:27 37825

• Dagrate = USD 100.000  |  70.000  |  50.000
• Break even = USD 19.000
• Seilingsdager = 325
• Antall VLCC = 7   (fra juli/august 2020)
• Antall aksjer = 575 362 013

Med dagrate = USD 100.000:
NOK/USD 9,14 * USD (100.000 - 19.000) * 325 * 7 / 575 362 013 = NOK 2,93 per aksje per år.

Med dagrate = USD 70.000:
NOK/USD 9,14 * USD (70.000 - 19.000) * 325 * 7 / 575 362 013 = NOK 1,84 per aksje per år.

Med dagrate = USD 50.000:
NOK/USD 9,14 * USD (50.000 - 19.000) * 325 * 7 / 575 362 013 = NOK 1,12 per aksje per år.

Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
bålfreak
02.11.2019 kl 15:02 37887

Ha,ha,ha det var da voldsomt så snusfornuftig da RESERVEN. Det er allerede kursmål på kr 8 på aksjen, så mitt kursmål er vel ikke så ut i det blå. Har du i det hele tatt satt deg inn i selskapet Hunter Group. Foreløpig er det inngått kontrakt på bare ett av 7 skip. Skipene vil etterhvert, de første allerede 0m få dager, komme rett ut i tidenes lukrative marked. Det er faktisk ikke haussing ,men fakta.

Fredly har vært ute og bekreftet at så og si allt overskudd skal utbetales til aksjonærene i form av utbytte. Den største dusten meldte seg akkurat på med innlegget over.
Dessverre har denne RESERVEN lite kunnskaper og kompetanse. Tusenvis av småsparere er tross alt en viktig del av Oslo Børs. Kontantstrømmen går dit hvor folk flest ser mulighet for god avkastning og slik skal det jo være.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2019 kl 11:53 38122

Voldsomt til haussing - ha ha ha.

I motsetning til bålfreak kan ikke jeg se inn i fremtiden, så jeg vet ikke hvordan VLCC markedet, Hunter og aksjen vil utvikle seg fremover - men etter nesten 15 år på HO, vet jeg 100% SIKKERT at det er nær UMULIG å påvirke aksjekurser med HO-innlegg. Hadde det vært mulig, hadde finanstilsynet stengt HO for lenge siden. Det følger av verdipapirhandelloven § 3-8.

Allikevel er det hundrevis av duster som prøver seg - hver dag - og ikke lurer noen andre enn seg selv - ha ha ha

Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare