Hunter Group blir en vinner i 2020.
VLCC tankerne, Very Large Cash Carriers vil seile inn vanvittige pengesummer i 2020 og 2021. Ratene som vil oppnås vil sannsynligvis ligge oppunder 100.000 dollar dagen . Med Hunters break even rate på 19.000 dollar vil Hunter tjene vanvittig mye penger. Fredly vil helt sikkert ri på Hunterhesten så lenge ratene er så gode. Utbyttene vil bli svært høye og aksjekursen vil løfte seg.
På et tidspunkt vil han benytte seg av opsjonene og kjøpe tilbake skipene fra Ship Finance for så å selge de til en lukrativ pris. Her vil det regne penger på aksjonærene i minimum 2 år fremover. Fredly er en superintelligent og flink investor som vet å utnytte mulighetene som byr seg i markedet.Han har allerede gjort mye smart med Hunter og mer vil komme. Mitt kursmål er minimum kr 10 og i tillegg vil vi få flere kroner i utbytte pr aksje over en toårsperiode.
På et tidspunkt vil han benytte seg av opsjonene og kjøpe tilbake skipene fra Ship Finance for så å selge de til en lukrativ pris. Her vil det regne penger på aksjonærene i minimum 2 år fremover. Fredly er en superintelligent og flink investor som vet å utnytte mulighetene som byr seg i markedet.Han har allerede gjort mye smart med Hunter og mer vil komme. Mitt kursmål er minimum kr 10 og i tillegg vil vi få flere kroner i utbytte pr aksje over en toårsperiode.
Redigert 21.01.2021 kl 09:37
Du må logge inn for å svare
Nordmøringen
27.11.2019 kl 02:23
4911
Takker så meget for svar Reserven, da fikk jeg bekreftet at jeg var på rett spor. Ja, det er simpel matte, men jeg ville bare forsikre meg med noen som er mere erfaren i dette gamet enn meg👌🏼
Redigert 21.01.2021 kl 02:56
Du må logge inn for å svare
Hvor mye NOK cash per aksje har HUNT ved salg av alle 7 VLCC for X millioner USD per VLCC?
Enkelt å regne ut. Banal grunnskolematte.
Formelen er:
(Salgspris per VLCC * 7 - kjøpesum for alle 7 VLCC + egenkapital) / antall aksjer * USD/NOK
Med tall fra http://vxz.eu/HUNT_VLCCs
• Salgspris per VLCC (f.eks. mUSD 103.00)
• Kjøpesum for alle 7 VLCC = mUSD 603.15 (688.35 - 85.20)
• Egenkapital ≈ 40% av kjøpesum = mUSD 603.15 * 0.4 = mUSD 241.26
• Antall aksjer = 575 362 013
• USD/NOK = 9.15
(mUSD 103.00 * 7 - mUSD 603.15 + mUSD 241.26) / 575 362 013 * 9.15 ≈ NOK 5.71
Enkelt å regne ut. Banal grunnskolematte.
Formelen er:
(Salgspris per VLCC * 7 - kjøpesum for alle 7 VLCC + egenkapital) / antall aksjer * USD/NOK
Med tall fra http://vxz.eu/HUNT_VLCCs
• Salgspris per VLCC (f.eks. mUSD 103.00)
• Kjøpesum for alle 7 VLCC = mUSD 603.15 (688.35 - 85.20)
• Egenkapital ≈ 40% av kjøpesum = mUSD 603.15 * 0.4 = mUSD 241.26
• Antall aksjer = 575 362 013
• USD/NOK = 9.15
(mUSD 103.00 * 7 - mUSD 603.15 + mUSD 241.26) / 575 362 013 * 9.15 ≈ NOK 5.71
Redigert 21.01.2021 kl 02:56
Du må logge inn for å svare
Risky
26.11.2019 kl 18:49
5184
Da har nettopp en Frontline VLCC blitt sluttet til 113.000USD. Dette lover meget godt:-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:56
Du må logge inn for å svare
Kaisovski
26.11.2019 kl 13:31
5374
Satser på at rapporten til Frontline blir bull, og at den påvirker Hunter, på samme måte som BWLPG-rapporten påvirket Avance forrige uke.
Redigert 21.01.2021 kl 02:56
Du må logge inn for å svare
Risky
26.11.2019 kl 13:22
5405
Erik Frydendal sa på telefon at de hadde mulighet til å betale utbytte over nyttår, hvis det var det beste for aksjonærene da.
Redigert 21.01.2021 kl 02:56
Du må logge inn for å svare
Kroneflipperen
26.11.2019 kl 13:13
5414
Har du fulgt med på hva som har blitt sagt? Veldig sannsynlig for utbytte fra Q1...
Redigert 21.01.2021 kl 02:56
Du må logge inn for å svare
Risky
26.11.2019 kl 13:10
5385
De har mulighet til å betale utbytte allerede ved årsskiftet.
Redigert 21.01.2021 kl 02:56
Du må logge inn for å svare
Hvor har du det fra at det ikke kommer utbytte etter 1. kvartal
Det har de jo nærmest garantert for skjer på egen hjemmeside
Hvis det du skriver stemmer er jo både 1. og 2. kvartal gått før utbytte skjer
Siste 2 båt leveres ikke før Juli 2020
Men om du ser på side 6 her så sier de at det kan gis utbytte alt fra 1. kvartal
https://uploads-ssl.webflow.com/5b06a89af9e39366b4c3e118/5d7f91d506acdb7e6f1b3664_20190911_HunterGroup_ParetoO%26O.pdf
Det har de jo nærmest garantert for skjer på egen hjemmeside
Hvis det du skriver stemmer er jo både 1. og 2. kvartal gått før utbytte skjer
Siste 2 båt leveres ikke før Juli 2020
Men om du ser på side 6 her så sier de at det kan gis utbytte alt fra 1. kvartal
https://uploads-ssl.webflow.com/5b06a89af9e39366b4c3e118/5d7f91d506acdb7e6f1b3664_20190911_HunterGroup_ParetoO%26O.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 02:56
Du må logge inn for å svare
ruda
26.11.2019 kl 13:07
5400
Noen holder denne nede, så det er bare å avvente til fredag som er q3
Redigert 21.01.2021 kl 02:56
Du må logge inn for å svare
Cutter
26.11.2019 kl 11:54
5488
Noe utbytte blir det uansett ikke før etter alle skuter er levert. Kjøper nok tilbake de solgte skutene fremfor utbytte. Hele flåten blir kjøpt opp samlet i Q3
Redigert 21.01.2021 kl 02:56
Du må logge inn for å svare
Stor omsetning på morgenen uten at det slår ut i kursen. Blir nok rally den 28.
Redigert 21.01.2021 kl 02:56
Du må logge inn for å svare
ruda
26.11.2019 kl 09:15
5667
Jeg har stor tro på rally i Hunt
Redigert 21.01.2021 kl 02:56
Du må logge inn for å svare
Etoor
25.11.2019 kl 22:24
5938
I følge marinetraffic er nå SAGA og LAGA i eller i nærheten av AG og nye slutninger. Det kan bli veldig god timing om ratene holder seg utover uken.
ATLA er på vei til Singapore for å bunkre...
ATLA er på vei til Singapore for å bunkre...
Redigert 21.01.2021 kl 02:56
Du må logge inn for å svare
Har jo noen merkelige bevegelser denne aksjen
Burde etter alle solemerker ligge på langt over 5, men faller altså tilbake i dag
Forstå det den som kan
Burde etter alle solemerker ligge på langt over 5, men faller altså tilbake i dag
Forstå det den som kan
Redigert 21.01.2021 kl 02:56
Du må logge inn for å svare
finansakrobat-
25.11.2019 kl 21:20
6037
Det ble hintet til utbytte fra Q1 2020 på Paretos Olje og Offshore konferanse. Nå har ratene vært strammere enn ventet, så utbytter kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:56
Du må logge inn for å svare
Freecashflow
25.11.2019 kl 21:07
6064
Det er vanskelig å vurdere. Fortsatt skal de få levert 4! båter i 2020. De må begynne å seile inn cash. Det er heller ikke bestemt om det blir utbytte pr kvartal eller pr år. Men det vi vet er at ratene er og vil forbli skyhøye i lang tid så får utbyttebetalinger komme når de kommer. Det kan tenkes at noe av salgssummen for skipene som Ship finance kjøpte blir delt ut i utbytte også!.
Huntet står eksternt godt til nå.
Huntet står eksternt godt til nå.
Redigert 21.01.2021 kl 02:56
Du må logge inn for å svare
Risky
25.11.2019 kl 18:14
6202
Noen som kjenner til evt utbytteplaner? Å når kommer utbytte tidligst?
Redigert 21.01.2021 kl 02:56
Du må logge inn for å svare
I følge E24 i ettermiddag er ratene steget med neste 50% de siste 2 ukene og er nå på 96000. Flere skip tas nå ut og en forventet ytterligere økning.
Redigert 21.01.2021 kl 02:56
Du må logge inn for å svare
8 er mitt target for denne
Så har jeg 145 på FRO
Så har jeg 145 på FRO
Redigert 21.01.2021 kl 02:56
Du må logge inn for å svare
ruda
24.11.2019 kl 11:14
6648
Ikke umulig at denne kan passere 8 i løpet av første halvår 2020
Redigert 21.01.2021 kl 02:56
Du må logge inn for å svare
Nordmøringen
23.11.2019 kl 17:58
7791
Takker for svar onkel, det var egentlig nav kursen som du påstår er på 5,26 kr jeg var på jakt etter, men jeg setter jo pris på flere detaljer eller regnestykket hvis du kan det👍🏻
Redigert 20.01.2021 kl 23:47
Du må logge inn for å svare
Onkelskrue
23.11.2019 kl 15:25
7942
Har ikke excel arket forran meg nå så kan ikke si noe om fremtidige kontantstrømmer.
Derimot så mener jeg Hunt bør i det minste prises mot Nav, siden Hunt er en oppkjøpskandidat, og om det blir et oppkjøp så kommer det nok en Nav-premie (altså et bud over nav-verdiene). Hunter bør også prises over eller til nav av den grunn at Hunter er kun til for å skape verdier til aksjonærene og ingen andre.
For å prise Hunt til nav i dag, burde kursen stå i 5,26. Da er det nylige salget av en tilsvarenede vlcc som hunter har, på 103,5m/usd blitt brukt som grunnlag. Så det er altså verdiene i Hunt nå med dagens markedspris for tilsvarende vlccer.
Dersom vi ser en økning i skipsverdiene til typ 133mUSD, så er nav i Hunter 8,5. Så det er store muligheter.
Hunter bygger bok for hver eneste dag. Her er det ganske liten nedside. Hunter har trossalt kjøpt vlccene sine i et bunnmarked!
Kan legge ut mer detaljert senere om det er interesse for!
Mvh
Derimot så mener jeg Hunt bør i det minste prises mot Nav, siden Hunt er en oppkjøpskandidat, og om det blir et oppkjøp så kommer det nok en Nav-premie (altså et bud over nav-verdiene). Hunter bør også prises over eller til nav av den grunn at Hunter er kun til for å skape verdier til aksjonærene og ingen andre.
For å prise Hunt til nav i dag, burde kursen stå i 5,26. Da er det nylige salget av en tilsvarenede vlcc som hunter har, på 103,5m/usd blitt brukt som grunnlag. Så det er altså verdiene i Hunt nå med dagens markedspris for tilsvarende vlccer.
Dersom vi ser en økning i skipsverdiene til typ 133mUSD, så er nav i Hunter 8,5. Så det er store muligheter.
Hunter bygger bok for hver eneste dag. Her er det ganske liten nedside. Hunter har trossalt kjøpt vlccene sine i et bunnmarked!
Kan legge ut mer detaljert senere om det er interesse for!
Mvh
Redigert 20.01.2021 kl 23:47
Du må logge inn for å svare
Finnes jo dyktige folk her på forumet som sikkert kan regne på slikt
Volf, Flipper og de som virkelig kjenner dette markedet og sektoren kan muligens gi svar
Volf, Flipper og de som virkelig kjenner dette markedet og sektoren kan muligens gi svar
Redigert 20.01.2021 kl 23:47
Du må logge inn for å svare
Quepasa
23.11.2019 kl 09:19
8203
Vanskelig å plukke ut en syntes jeg.
Jeg har spredt meg på alle tre. Fro er safe. Hunt må bli bra. Oet er jokeren du må eie.
Jeg har spredt meg på alle tre. Fro er safe. Hunt må bli bra. Oet er jokeren du må eie.
Redigert 20.01.2021 kl 23:47
Du må logge inn for å svare
May-Liss
23.11.2019 kl 00:45
8376
For bedre balanse i aksjeporteføljen reduserte jeg tank fredag 22.11.
Noen synspunkter på hvorfor HUNT vs FRO vs OET ?
Noen synspunkter på hvorfor HUNT vs FRO vs OET ?
Redigert 20.01.2021 kl 23:47
Du må logge inn for å svare
Nordmøringen
22.11.2019 kl 23:50
8414
Jeg tror heller ikke at det er et tema å selge enda fordi dette caset spiller på IMO2020, men jeg tviler meget sterkt på at Fredly er en tank reder om 5-6 år. Jeg lurer bare på hva som er fair value i Hunter, på samme måte som jeg har kommet frem til at SDSD er verdt ~ 2kr.
Redigert 20.01.2021 kl 23:47
Du må logge inn for å svare
Tipper at det ikke er et tema slik som det nå ser ut
En London basert forvalter sier det kan vare i 5-6 år dette
Men varer det mer enn 2 år så hiver de seg rundt og bygger masse båter
Redere har i alle år ødelagt for seg selv , eller det dukker opp andre som vil prøve å være smart
En London basert forvalter sier det kan vare i 5-6 år dette
Men varer det mer enn 2 år så hiver de seg rundt og bygger masse båter
Redere har i alle år ødelagt for seg selv , eller det dukker opp andre som vil prøve å være smart
Redigert 20.01.2021 kl 23:47
Du må logge inn for å svare
Nordmøringen
22.11.2019 kl 19:46
8642
Er det noen som har regnet seg frem til en aksjepris dersom Hunter selger alle VLCC’ene for 103musd og betaler alt i utbytte til aksjonærene? Ja, jeg vet at det blir feil å si fordi de tjener massivt på driften, men jeg lurer bare på hvilken aksjekurs de underliggende verdiene tilsier.
Redigert 20.01.2021 kl 23:47
Du må logge inn for å svare
niki
22.11.2019 kl 17:42
8732
Ratio for Supply vessels/demand er nå på samme nivå som da ratene peaket 10.oktober
https://mobile.twitter.com/JHannisdahl/status/1197899600557985792/photo/1
https://mobile.twitter.com/JHannisdahl/status/1197899600557985792/photo/1
Redigert 20.01.2021 kl 23:47
Du må logge inn for å svare
Muggost skrev Kan en joker ødelegge festen? Hvilken joker?
Europeiske raffinerier står det kan være et minus, men tror det skal mye til for at de klarer stoppe dette toget
Redigert 20.01.2021 kl 23:47
Du må logge inn for å svare
Muggost
22.11.2019 kl 16:24
8842
Kan en joker ødelegge festen? Hvilken joker?
Redigert 20.01.2021 kl 23:47
Du må logge inn for å svare
En dyktig norsk forvalter fra London sier tank bonansa kan vare i 5-6 år
Gjør ikke noe for oss det, eller ?
https://e24.no/boers-og-finans/i/BRePX9/ekspertene-spaar-bonanza-for-tankskip-kan-en-joker-oedelegge-festen
Gjør ikke noe for oss det, eller ?
https://e24.no/boers-og-finans/i/BRePX9/ekspertene-spaar-bonanza-for-tankskip-kan-en-joker-oedelegge-festen
Redigert 20.01.2021 kl 23:47
Du må logge inn for å svare
Falkland
22.11.2019 kl 14:36
8989
Snart test på 5,-
Fyker vi rett igjennom?
Fyker vi rett igjennom?
Redigert 20.01.2021 kl 23:47
Du må logge inn for å svare
Falkland
22.11.2019 kl 13:25
9076
Må bare igjennom 4.95, så blir det en hyggelig avslutning på uka
Redigert 20.01.2021 kl 23:47
Du må logge inn for å svare
MaxMekker
22.11.2019 kl 11:13
9167
Mange takk ! Greit forklart :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:47
Du må logge inn for å svare
Jepp nemlig
Hyggelig å sitte i tank og olje nå
Hyggelig å sitte i tank og olje nå
Se for deg at huset du bor i stiger 12.2%
Huset ditt er plutselig mer verdt.
Du kan også se det andre veien;se for deg at huset du har lyst til å kjøpe,plutselig stiger 12.2%,du må ut med mer for å få kjøpt det.
OK?
:=)
Huset ditt er plutselig mer verdt.
Du kan også se det andre veien;se for deg at huset du har lyst til å kjøpe,plutselig stiger 12.2%,du må ut med mer for å få kjøpt det.
OK?
:=)
MaxMekker
22.11.2019 kl 10:16
5120
Eh,, hva har dette med Hunt å gjøre at andre VLCC båter får oppdrag. Kan du forklare en som vil lære ?
Bare å sitte helt i ro,enjoy;
Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om åtte VLCC-slutninger torsdag.
Det fremgår av en slutningsliste fra Fearnleys.
Fraktraten fra Midtøsten til Singapore lå torsdag på om lag 111 worldscalepoeng, en oppgang på rundt 12,2 prosent foregående handelsdag, ifølge Infront Data.
Det ble sluttet fire reiser fra AG, der en går til Taiwan, en går til Sør-Korea, en går til Singapore og en går til Østen.
Videre ble det sluttet to reiser fra USA-gulfen, der en går til Østen og en går til Singapore.
Det ble også sluttet en reise fra Vest-Afrika til Indonesia og en reise fra Storbritannia til Sør-Korea.
==============================================================
Størrelse Strekning WS-rate TCE($)
280 AG/USG 58 34.200
270 AG/Korea 110 83.400
260 V-Afr/Kina 110 83.700
==============================================================
Bunkerspris ($/MT 380 CST):
==============================================================
Fujairah - 251
Singapore - 303
Rotterdam - 248
==============================================================
Slutningstelling AG:
==============================================================
Nov'19 - 150
Oct'19 - 143
Sep'19 - 143
Redigert 22.11.2019 kl 09:53
Du må logge inn for å svare
finansakrobat-
21.11.2019 kl 21:11
5465
Meldes om slutninger på $100.000 i kveld. Front Price gikk nettopp til WS 110, AG/Korea.
Ratene for VLCC er igjen over 90.000 USD i følge Tradewinds. Q3 kommer neste fredag. Da får vi forhåpentligvis mer info om planer og kanskje sale/leaseback for de neste skipene.
finansakrobat-
21.11.2019 kl 20:37
5533
Takk for et godt innlegg. Ligger rundt samme NAV estimat som Onkelskrue, så kan verifisere at dette innlegget er korrekt.
Kan tillegge at Hunter har en PE på ca 3,25 @ $60.000 med alle 7 VLCCene på vannet.
De som selger under 5,- her selger seg billig..
Inngang: 3,37
Kan tillegge at Hunter har en PE på ca 3,25 @ $60.000 med alle 7 VLCCene på vannet.
De som selger under 5,- her selger seg billig..
Inngang: 3,37
Onkelskrue
21.11.2019 kl 19:48
5608
Var forøvrig 8 kroner han mente. Legger ved kilde: https://www.dn.no/marked/john-fredriksen/arne-fredly/apollo-asset-ltd/tankfesten-fortsetter-for-john-fredriksen-og-arne-fredly/2-1-684838
Men vel og merke var det gitt datidens marked. Dersom skipsverdiene øker, ratene er langvarig gode så kan HUNT gå mer enn det og. Trenger ikke mer enn en simpel Clas Ohlson kalkulator for å finne ut det.
Gitt det sist nylige salget for en tilsvarende VLCC som HUNT sine for 103,5 m/USD så er NAV på HUNT etter mine beregninger 5,26. Og det er dersom man skal prise HUNT etter NAV. Frontline derimot ligger priset over NAV. Jeg mener at dette er en "feil". Grunnen til FRO er priset over NAV, er siden det er en Blue-chip aksje (dette har Fredly sagt og, sjekk link ovenfor) og fordi det er tilnærmet det eneste shipping-selskapet som investorene på Oslo børs er sikre på jobber for å gi aksjonærene sine størst mulig verdier.
Fredly har lenge sagt åpent, at alle verdiene som blir skapt i HUNT, skal ut til aksjonærene. Når båtene blir solgt og overskuddet derifra->aksjonærene.
Samtidig er HUNT i en unik posisjon der de og har mulighet til å bli kjøpt opp. Og jeg tror ikke dette bare er en "mulighet", men anser det derimot som ganske sannsynlig exit strategi. Et oppkjøp vil i så tilfelle bli en pris over NAV-verdiene i HUNT.
Dersom noen har noen formeninger om hvorfor HUNT ikke i det minste skal prises til NAV, så må dere gjerne komme med motargument! Tror vi uansett kan glede oss fremover. Vi som følger markedet vet hvor stramt det faktisk er. Når raffineriene er tilbake for fullt vil de bli nødvendighet for enda mer båter og markedet vil stramme seg ytterligere!
Mvh
Men vel og merke var det gitt datidens marked. Dersom skipsverdiene øker, ratene er langvarig gode så kan HUNT gå mer enn det og. Trenger ikke mer enn en simpel Clas Ohlson kalkulator for å finne ut det.
Gitt det sist nylige salget for en tilsvarende VLCC som HUNT sine for 103,5 m/USD så er NAV på HUNT etter mine beregninger 5,26. Og det er dersom man skal prise HUNT etter NAV. Frontline derimot ligger priset over NAV. Jeg mener at dette er en "feil". Grunnen til FRO er priset over NAV, er siden det er en Blue-chip aksje (dette har Fredly sagt og, sjekk link ovenfor) og fordi det er tilnærmet det eneste shipping-selskapet som investorene på Oslo børs er sikre på jobber for å gi aksjonærene sine størst mulig verdier.
Fredly har lenge sagt åpent, at alle verdiene som blir skapt i HUNT, skal ut til aksjonærene. Når båtene blir solgt og overskuddet derifra->aksjonærene.
Samtidig er HUNT i en unik posisjon der de og har mulighet til å bli kjøpt opp. Og jeg tror ikke dette bare er en "mulighet", men anser det derimot som ganske sannsynlig exit strategi. Et oppkjøp vil i så tilfelle bli en pris over NAV-verdiene i HUNT.
Dersom noen har noen formeninger om hvorfor HUNT ikke i det minste skal prises til NAV, så må dere gjerne komme med motargument! Tror vi uansett kan glede oss fremover. Vi som følger markedet vet hvor stramt det faktisk er. Når raffineriene er tilbake for fullt vil de bli nødvendighet for enda mer båter og markedet vil stramme seg ytterligere!
Mvh
Freecashflow
21.11.2019 kl 18:08
5708
Fredlys egen info var vel st5med samme prising som Frontline burde Hunter stå i 9kr.
MaxMekker
21.11.2019 kl 15:15
5821
Slik som ståa er nå i Hunt , hva mener dere at kursen burde ligget på ?
Noen som kan komme med en fornuftig antagelse her ?
Noen som kan komme med en fornuftig antagelse her ?