Hunter Group blir en vinner i 2020.
VLCC tankerne, Very Large Cash Carriers vil seile inn vanvittige pengesummer i 2020 og 2021. Ratene som vil oppnås vil sannsynligvis ligge oppunder 100.000 dollar dagen . Med Hunters break even rate på 19.000 dollar vil Hunter tjene vanvittig mye penger. Fredly vil helt sikkert ri på Hunterhesten så lenge ratene er så gode. Utbyttene vil bli svært høye og aksjekursen vil løfte seg.
På et tidspunkt vil han benytte seg av opsjonene og kjøpe tilbake skipene fra Ship Finance for så å selge de til en lukrativ pris. Her vil det regne penger på aksjonærene i minimum 2 år fremover. Fredly er en superintelligent og flink investor som vet å utnytte mulighetene som byr seg i markedet.Han har allerede gjort mye smart med Hunter og mer vil komme. Mitt kursmål er minimum kr 10 og i tillegg vil vi få flere kroner i utbytte pr aksje over en toårsperiode.
På et tidspunkt vil han benytte seg av opsjonene og kjøpe tilbake skipene fra Ship Finance for så å selge de til en lukrativ pris. Her vil det regne penger på aksjonærene i minimum 2 år fremover. Fredly er en superintelligent og flink investor som vet å utnytte mulighetene som byr seg i markedet.Han har allerede gjort mye smart med Hunter og mer vil komme. Mitt kursmål er minimum kr 10 og i tillegg vil vi få flere kroner i utbytte pr aksje over en toårsperiode.
Redigert 21.01.2021 kl 09:37
Du må logge inn for å svare
Grafen på https://www.huntergroup.no/fleet er trolig 100% riktig. Også det som står i meldingen:
https://newsweb.oslobors.no/message/490501
Baserer jeg på opprinnelig leveringsplan:
https://uploads-ssl.webflow.com/5b06a89af9e39366b4c3e118/5d246cb32758aecab4301893_2018-05-16%20Hunter%20Group%20Investor%20Presentation.pdf side 10
og senere annonseringer om at Hunt har forhandlet seg frem til tidligere levering av ALLE 8 VLCC (inkludert den som ble solgt):
https://newsweb.oslobors.no/message/462711
https://newsweb.oslobors.no/message/484176
https://newsweb.oslobors.no/message/490501
Baserer jeg på opprinnelig leveringsplan:
https://uploads-ssl.webflow.com/5b06a89af9e39366b4c3e118/5d246cb32758aecab4301893_2018-05-16%20Hunter%20Group%20Investor%20Presentation.pdf side 10
og senere annonseringer om at Hunt har forhandlet seg frem til tidligere levering av ALLE 8 VLCC (inkludert den som ble solgt):
https://newsweb.oslobors.no/message/462711
https://newsweb.oslobors.no/message/484176
Redigert 21.01.2021 kl 07:01
Du må logge inn for å svare
canarias
01.12.2019 kl 00:32
8610
Vi tror de vil komme før tiden ,det jobbes bra på verftet nå.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01
Du må logge inn for å svare
ruda
30.11.2019 kl 23:40
8674
Dette ble uten tvil en av vinnerne. God jul og godt nyttår
Redigert 21.01.2021 kl 07:01
Du må logge inn for å svare
vagabonder
30.11.2019 kl 18:55
8877
Grafen på https://www.huntergroup.no/fleet er trolig feil.
Fra newsweb:
The Company successfully took delivery of Hunter
Atla, ahead of the original delivery schedule, hence
increasing earnings capacity in Q4 by close to 40
days.
Hunter Group ASA - Hunter Atla delivered
Oslo, 24 September 2019
Hunter Saga and Hunter Laga were delivered on 19
October 2019 and 1 November 2019, more than 40
and 80 days ahead of the original delivery schedule,
Fra newsweb:
The Company successfully took delivery of Hunter
Atla, ahead of the original delivery schedule, hence
increasing earnings capacity in Q4 by close to 40
days.
Hunter Group ASA - Hunter Atla delivered
Oslo, 24 September 2019
Hunter Saga and Hunter Laga were delivered on 19
October 2019 and 1 November 2019, more than 40
and 80 days ahead of the original delivery schedule,
Redigert 21.01.2021 kl 07:01
Du må logge inn for å svare
To kommer i mars april, de to siste i juni/juli etter planen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01
Du må logge inn for å svare
finansakrobat- skrev To skrog skulle opprinnelig bli levert Juli 20'. Er disse fremskyndet?
Setningen
"De gjenværende fire VLCC-ene som Hunter har under bygging på Daewoo ventes levert mellom mars og april neste år."
som er klipp&lim fra online-artikkelen, anser jeg som en misforståelse/journalistblemme.
Er de 2 skipene som skal være ferdig i juli, LOVET levert i april, er det meldepliktig, og Q3 kom i går. Kan være at verftet MUNTLIG har sagt at de skal prøve å få skipet som skal være ferdig i mai, ferdig i april. Uten skriftlig garanti fra verftet, er det neppe meldepliktig.
"De gjenværende fire VLCC-ene som Hunter har under bygging på Daewoo ventes levert mellom mars og april neste år."
som er klipp&lim fra online-artikkelen, anser jeg som en misforståelse/journalistblemme.
Er de 2 skipene som skal være ferdig i juli, LOVET levert i april, er det meldepliktig, og Q3 kom i går. Kan være at verftet MUNTLIG har sagt at de skal prøve å få skipet som skal være ferdig i mai, ferdig i april. Uten skriftlig garanti fra verftet, er det neppe meldepliktig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01
Du må logge inn for å svare
finansakrobat-
30.11.2019 kl 16:44
9023
To skrog skulle opprinnelig bli levert Juli 20'. Er disse fremskyndet?
Redigert 21.01.2021 kl 07:01
Du må logge inn for å svare
Hunter leier ut skip til rekordrate
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/11/29/7478080/hunter-leier-ut-skip-til-rekordrate
"En av tankrederiet Hunters VLCC-er er utleid for 113.000 dollar dagen i en periode på 45 dager. Kontrakten er inngått i regi av pool-selskapet Tankers International. Arne Fredly bekrefter slutningen fredag ettermiddag og sier at raten kan bli 115.000 dollar under visse omstendigheter. Analytikere påpeker at denne inntjeningen ligger over hva de vesentlig større konkurrentene Frontline, Euronav og DHT Holdings har rapportert.
De gjenværende fire VLCC-ene som Hunter har under bygging på Daewoo ventes levert mellom mars og april neste år."
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/11/29/7478080/hunter-leier-ut-skip-til-rekordrate
"En av tankrederiet Hunters VLCC-er er utleid for 113.000 dollar dagen i en periode på 45 dager. Kontrakten er inngått i regi av pool-selskapet Tankers International. Arne Fredly bekrefter slutningen fredag ettermiddag og sier at raten kan bli 115.000 dollar under visse omstendigheter. Analytikere påpeker at denne inntjeningen ligger over hva de vesentlig større konkurrentene Frontline, Euronav og DHT Holdings har rapportert.
De gjenværende fire VLCC-ene som Hunter har under bygging på Daewoo ventes levert mellom mars og april neste år."
Redigert 21.01.2021 kl 07:01
Du må logge inn for å svare
canarias
30.11.2019 kl 11:33
5624
To sider i dagens finansavis om Hunter,meget Bull, vi har rater på 113000dollar på en av VLCC båtenene, og vi ligger an til bedre inntjening enn konkurrentene i fjerde kvartal.
Cleavis Secutities opererer med foreløpig kursmål 8 kroner
Cleavis Secutities opererer med foreløpig kursmål 8 kroner
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Kroneflipperen
30.11.2019 kl 11:33
5620
Herregud så gøy. Kan anbefale å se intervjuet med Hannisdahl på økonominyhetene på FA. Blir veldig spennende å se mandagens kurs, jeg krysser fingra for en liten julerally her! Gjelder å fylle båten med aksjer før den seiler avgårde!
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Hammers
29.11.2019 kl 23:29
5945
Det tekniske bildet har vært stabilt etter hypen i oktober.
https://www.tradingview.com/x/PDISThrM/
I underkant er det 4,50 som ikke må brytes...... for aksjonærene.
I overkant er tallet 5,14 - men med motsatt fortegn.
Enkelt og greit.
Hilsen Hammers
https://www.tradingview.com/x/PDISThrM/
I underkant er det 4,50 som ikke må brytes...... for aksjonærene.
I overkant er tallet 5,14 - men med motsatt fortegn.
Enkelt og greit.
Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
fleken
29.11.2019 kl 23:20
5950
Ettersom det blir sagt så er det vel 70.000 tusen - 20000 i utgifter * antall seilings dager på 3stk skip som vil bli det endelige svaret. Men er det noen som har en formening om hvor mange seilings dager disse 3 skipene vil ha i q4?
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
vagabonder
29.11.2019 kl 21:24
6112
"Etter hva Finansavisen forstår er den siste slutningen til cirka 113.000 dollar inkludert i regnestykket på vel 70.000 dollar i snitt."
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Risky
29.11.2019 kl 21:23
6112
Det er bare å gi full gass i tankfart!
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Freecashflow
29.11.2019 kl 21:14
6125
Hunter har vel break Even på 20!!.
45 dager blir blir så fort netto inn 37 mill på 1 båt!!!!.
Fro sjef kjøper også aksjer for 26 mill..
Det sier seg selv hvor dette toget går
45 dager blir blir så fort netto inn 37 mill på 1 båt!!!!.
Fro sjef kjøper også aksjer for 26 mill..
Det sier seg selv hvor dette toget går
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
fundainvest
29.11.2019 kl 14:38
6383
Alle Shippingentusiasters venn, Hannisdahl, er igjen ute og snakker opp oljefrakt (samt LPG)
Opprettholder 8 NOK som TP for Hunter. Ut fra dagens verdensbilde.
Tolker ham dit hen at en eventuell handelsavtale ville kunne føre til en oppjustering.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Freecashflow
29.11.2019 kl 14:08
6434
De er også full finansiert.. Hvis Fro er nef 3% når det er forventet 30% direkte avkastning så sier vel det oss at computere som trader ikke leser rapporter 😊
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Freecashflow
29.11.2019 kl 14:03
6419
De er også full finansiert.. Hvis Fro er nef 3% når det er forventet 30% direkte avkastning så sier vel det oss at computere som trader ikke leser rapporter 😊
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
fundainvest
29.11.2019 kl 13:50
6444
Jeg ble positivt overrasket over ratene de har oppnådd for inneværende kvartal.
Betyr ikke all verdens i det lange bildet, naturligvis. Men dette var betryggende.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
MaxMekker
29.11.2019 kl 13:48
6442
Takk for svar. Håper dere får rett . Tror også det kan være greit å ha Hunt i porteføljen godt ut i neste år. Om ikke hele året :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Front. er ned 3-4% den også, ingen fare her! Hunt. er et sikkert kjøp på disse nivåene. Skal ikke se bort fra at Hunt. kan bli en nyttårsrakket 👍
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Freecashflow
29.11.2019 kl 13:10
6509
MaxMekker skrev Noen som kan forklare 4% ned ?? .
Det kan vel skyldes at mange nettradere ikke er interess i utbytter og langsiktighet men bare korte små kjøp og selg?.
Hvis ikke gjorde går under så vil Hunter være ekstremt undervurdet.
1 million aksjer omsatt er vel ca 0.1% av antall aksjer.. Disse 0.1% tror jeg ikke vi skal bry oss så mye om nå. Tank går snart inn i århundrets marked
Hvis ikke gjorde går under så vil Hunter være ekstremt undervurdet.
1 million aksjer omsatt er vel ca 0.1% av antall aksjer.. Disse 0.1% tror jeg ikke vi skal bry oss så mye om nå. Tank går snart inn i århundrets marked
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
MaxMekker
29.11.2019 kl 12:53
6550
Noen som kan forklare 4% ned ?? .
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Her er det bare og laste opp, Hunt blir garantert en vinner i 2020👍
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Formelen er bare for å gi en omtrentlig pekepinn på NOK cash per aksje ved salg av alle 7 VLCC for X millioner USD per VLCC (i løpet av 2020). Formelen er kun gyldig neste 2-3 år, og så lenge Salgspris > Kjøpesum.
De første par årene bør egenkapitalen øke noe pga nedbetaling, uten at skipsverdiene reduseres tilsvarende.
Deretter - så lenge Salgspris > Kjøpesum - antar jeg at skipsverdiene omtrent reduseres tilsvarende økningen av egenkapitalen pga nedbetaling. Egenkapitalen vil være = Kjøpesum - Gjeld.
Men når skipene blir eldre - og Salgspris < Kjøpesum - vil egenkapitalen falle og omtrent være = Salgspris - Gjeld. Mot slutten av levetiden til skipene, vil egenkapitalen reduseres drastisk og nærme seg null, mens verdien til skipene reduseres til stål/skrap-verdien.
Alt forutsatt at alt overskudd, utover det som brukes til renter og avdrag, utbetales som utbytte til aksjonærene.
De første par årene bør egenkapitalen øke noe pga nedbetaling, uten at skipsverdiene reduseres tilsvarende.
Deretter - så lenge Salgspris > Kjøpesum - antar jeg at skipsverdiene omtrent reduseres tilsvarende økningen av egenkapitalen pga nedbetaling. Egenkapitalen vil være = Kjøpesum - Gjeld.
Men når skipene blir eldre - og Salgspris < Kjøpesum - vil egenkapitalen falle og omtrent være = Salgspris - Gjeld. Mot slutten av levetiden til skipene, vil egenkapitalen reduseres drastisk og nærme seg null, mens verdien til skipene reduseres til stål/skrap-verdien.
Alt forutsatt at alt overskudd, utover det som brukes til renter og avdrag, utbetales som utbytte til aksjonærene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
habbiten
28.11.2019 kl 22:44
6960
Inntjening går vel heller til aksjonærene i form av utbytte. Det finnes heller ingen garanti for at markedet vil verdsette en høyere EK ved å løfte aksjekursen. For høy EK øker bare sjansen for at selskapet søler bort pengene på tull.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Flott oppstilling,reserven!
Én ting jeg "stusser"litt på;jo lengre ut i sykelen man kommer,desto større vil vel ek være?
Forutsatt at inntjening går til nedbetaling av gjeld.
Og det igjen,vil vel da tilsi høyere aksjekurs jo senere i sykelen skipene selges,er jo ikke sikkert de selges i det øyeblikket de treffer vannflaten...
Én ting jeg "stusser"litt på;jo lengre ut i sykelen man kommer,desto større vil vel ek være?
Forutsatt at inntjening går til nedbetaling av gjeld.
Og det igjen,vil vel da tilsi høyere aksjekurs jo senere i sykelen skipene selges,er jo ikke sikkert de selges i det øyeblikket de treffer vannflaten...
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Cutter
28.11.2019 kl 15:05
7202
Raffineriene blander forskjellige typer råolje. Alt etter hva de ønsker ut på den raffinerte siden. Mye nordsjø olje gir mer av de lette destillatene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Reserven: "Hvor mye NOK cash per aksje har HUNT ved salg av alle 7 VLCC for X millioner USD per VLCC?"
str1ker: "man må vell ta med skattekostnaden?"
Helt korrekt str1ker. Det glemte jeg i farten, beklager så mye.
For norske rederier er det en egen meget gunstig Rederiskatteordning. Jeg har bare meget overfladisk kjennskap til den. Min forståelse, som kan være feil, er at gevinst ved salg av skip anses som finansinntekt og da beskattes med 22%. Rederiskatteordningen har flere muligheter for å utsette beskatning i flere år.
I følge side 49 i HUNT 2018 årsrapport, hadde Hunter Group per 31.12.2018 et fremførbart underskudd på NOK 341 205 000. Antar at HUNT bruker ca mNOK 111 av underskuddet mot gevinsten (mUSD 12.80) for salget av skrog 5457.
Prøver meg på ny formel, som jeg anser som omtrent worst case, dvs. omtrent dårligst mulig utfall for HUNT aksjonærene:
(NOK salgsgevinst for 7 VLCC - (NOK salgsgevinst for 7 VLCC - Rest fremførbart underskudd) * 0,22 + (egenkapital * USD/NOK)) / antall aksjer
– Salgspris per VLCC (f.eks. mUSD 103.00)
– Kjøpesum for alle 7 VLCC = mUSD 603.15 (688.35 - 85.20)
• NOK salgsgevinst for 7 VLCC = (Salgspris per VLCC * 7 - Kjøpesum for alle 7 VLCC) * USD/NOK
• Rest fremførbart underskudd = mNOK 230.00
• Skatteprosent på finansinntekt = 22%
• Egenkapital ≈ 40% av kjøpesum = mUSD 603.15 * 0.4 = mUSD 241.26
• Antall aksjer = 575 362 013
• USD/NOK = 9.15
NOK salgsgevinst for 7 VLCC ved salg til mUSD 103 per VLCC:
(mUSD 103.00 * 7 - mUSD 603.15) * 9.15 = mNOK 1078.3275
(mNOK 1078.3275 - (mNOK 1078.3275 - mNOK 230.00) * 0.22 + (mUSD 241.26 * 9.15)) / 575 362 013 ≈ NOK 5.39
NOK salgsgevinst for 7 VLCC ved salg til mUSD 130 per VLCC:
(mUSD 130.00 * 7 - mUSD 603.15) * 9.15 = mNOK 2807.6775
(mNOK 2807.6775 - (mNOK 2807.6775 - mNOK 230.00) * 0.22 + (mUSD 241.26 * 9.15)) / 575 362 013 ≈ NOK 7.73
str1ker: "man må vell ta med skattekostnaden?"
Helt korrekt str1ker. Det glemte jeg i farten, beklager så mye.
For norske rederier er det en egen meget gunstig Rederiskatteordning. Jeg har bare meget overfladisk kjennskap til den. Min forståelse, som kan være feil, er at gevinst ved salg av skip anses som finansinntekt og da beskattes med 22%. Rederiskatteordningen har flere muligheter for å utsette beskatning i flere år.
I følge side 49 i HUNT 2018 årsrapport, hadde Hunter Group per 31.12.2018 et fremførbart underskudd på NOK 341 205 000. Antar at HUNT bruker ca mNOK 111 av underskuddet mot gevinsten (mUSD 12.80) for salget av skrog 5457.
Prøver meg på ny formel, som jeg anser som omtrent worst case, dvs. omtrent dårligst mulig utfall for HUNT aksjonærene:
(NOK salgsgevinst for 7 VLCC - (NOK salgsgevinst for 7 VLCC - Rest fremførbart underskudd) * 0,22 + (egenkapital * USD/NOK)) / antall aksjer
– Salgspris per VLCC (f.eks. mUSD 103.00)
– Kjøpesum for alle 7 VLCC = mUSD 603.15 (688.35 - 85.20)
• NOK salgsgevinst for 7 VLCC = (Salgspris per VLCC * 7 - Kjøpesum for alle 7 VLCC) * USD/NOK
• Rest fremførbart underskudd = mNOK 230.00
• Skatteprosent på finansinntekt = 22%
• Egenkapital ≈ 40% av kjøpesum = mUSD 603.15 * 0.4 = mUSD 241.26
• Antall aksjer = 575 362 013
• USD/NOK = 9.15
NOK salgsgevinst for 7 VLCC ved salg til mUSD 103 per VLCC:
(mUSD 103.00 * 7 - mUSD 603.15) * 9.15 = mNOK 1078.3275
(mNOK 1078.3275 - (mNOK 1078.3275 - mNOK 230.00) * 0.22 + (mUSD 241.26 * 9.15)) / 575 362 013 ≈ NOK 5.39
NOK salgsgevinst for 7 VLCC ved salg til mUSD 130 per VLCC:
(mUSD 130.00 * 7 - mUSD 603.15) * 9.15 = mNOK 2807.6775
(mNOK 2807.6775 - (mNOK 2807.6775 - mNOK 230.00) * 0.22 + (mUSD 241.26 * 9.15)) / 575 362 013 ≈ NOK 7.73
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Slettet innlegget da formelen og regnestykkene var feil, beklager. Skal prøve å komme tilbake med nytt og forhåpentligvis riktig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Etoor
27.11.2019 kl 17:58
7352
Lurer på om ikke Laga og Saga er inne og henter sin last nå på de ratene som ble avtalt 12 og 13 nov, de ble da sluttet til gode men ikke fantastiske rater på rundt 50000$. Atla som AF sa var sluttet på ca 75000$ ser ut til å være ferdig med første tur og skal bunkre i Singapore nå, så det er nok den vi kan håpe på en god slutning for i løpet av de kommende dager..
Dette er bare egne spekulasjoner..
Er det noen som har greie på befraktning som kan opplyse om dette ser riktig ut?
Lurer også på om betaling starter ved slutning eller når last er hentet?
Dette er bare egne spekulasjoner..
Er det noen som har greie på befraktning som kan opplyse om dette ser riktig ut?
Lurer også på om betaling starter ved slutning eller når last er hentet?
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
finansakrobat-
27.11.2019 kl 17:54
7372
De er allerede sluttet til WS 63,50.
Dette spiller veldig liten rolle i og med at det er profit-share gjennom poolen de handler i.
Dette spiller veldig liten rolle i og med at det er profit-share gjennom poolen de handler i.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Quepasa
27.11.2019 kl 17:08
7428
Eller kjører de med last til US? Raffineriene deres (US) er vel laget for tyngre olje? Og så eksporterer de denne swete cruden sin?
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Quepasa
27.11.2019 kl 17:07
7435
Slutninger fra AG (Arab gulf) er vel ikke de beste? Vest Afrika og US gulf oppnår de beste ratene, så vidt jeg forstår.
Noe som er litt funny med dette rate greiene, er jo at for å få høye dagrater fra f.eks. US, så må du jo kjøre tom til US gulf - gratis, så det er litt komplisert.
Når dagen er omme - eller kanskje kvartalet, så er det snittratene som betyr noe, og dager på vannet med last må jo også være viktig.
Noe som er litt funny med dette rate greiene, er jo at for å få høye dagrater fra f.eks. US, så må du jo kjøre tom til US gulf - gratis, så det er litt komplisert.
Når dagen er omme - eller kanskje kvartalet, så er det snittratene som betyr noe, og dager på vannet med last må jo også være viktig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Etoor
27.11.2019 kl 16:07
7450
Håpe kan vi, imens følger man med på VLCCFixtures...
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Risky
27.11.2019 kl 15:17
7517
Hvilke rater tipper du det blir? Kan vi håpe på over 100 000USD?
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Etoor
27.11.2019 kl 14:34
7589
Risky skrev Når kommer de neste slutningene for hunter?
Saga og Laga er i Qatar og UAE for å laste ifølge marinetraffic....
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Det er en liten mulighet for at selskapet allerede nå kan utbetale cash flow- effekten fra salget av det solgte skipet. Det ble solgt for USD 98 mill og ga cash-flow på 37 mill USD. I best case can det bli kr. 0,60 pr aksje i utbytte. Evt kun gevinsten på ca 13 mill USD som gir kr.0,20
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Quepasa
27.11.2019 kl 13:23
7683
Enig. De to siste kommer vel på vannet juli 2020, så om ett års tid vet vi nok mer!?
Fredly kan virkelig kan ha truffet med timingen her.
Fredly kan virkelig kan ha truffet med timingen her.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Cutter
27.11.2019 kl 12:48
7698
Enig i at HUNT blir solgt. Men ikke før alle skip er i drift.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Quepasa
27.11.2019 kl 11:38
7774
For å svare meg selv - Jeg tenker at skipene i HUNT blir solgt, til en pris et sted mellom 5 og 10 pr .aksje, mao begrenset nedside på dagens nivåer.
Så blir det spennende å se hva AF tenker videre. Dele ut alt, avvikle selskapet og pensjonere seg?
Eller beholde alt, låne mer, og finne på noe nytt?
Sannheten ligger kanskje et sted i mellom?
Personlig tror jeg på tildels veldig mye høyere oljepris i overskuelig fremtid. Sammensatt bilde som jeg ikke tar her / nå, men med olje i 100$+ blir det riggbonanza!
edit - skriveleif
Så blir det spennende å se hva AF tenker videre. Dele ut alt, avvikle selskapet og pensjonere seg?
Eller beholde alt, låne mer, og finne på noe nytt?
Sannheten ligger kanskje et sted i mellom?
Personlig tror jeg på tildels veldig mye høyere oljepris i overskuelig fremtid. Sammensatt bilde som jeg ikke tar her / nå, men med olje i 100$+ blir det riggbonanza!
edit - skriveleif
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Vi får jo Q3 den 29. Da får vi ny guiding og det blir spennende.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
canarias
27.11.2019 kl 11:25
7764
Vi tror heller ikke vi blir så veldig lenge i tankmarkedet
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Quepasa
27.11.2019 kl 11:18
7779
Tror dette er kjernen i dette caset, men 103M$ er for lavt.
Så et sted (helenicshipping tror jeg) opererer nå med resalgspriser på ECO VLCC 130M$. Litt vel optimistisk, men ila 2020 kan dette faktisk skje.
I så fall 130x7=910mUSD - gjelda (60% av kjøpssum) 346mUSD = 564mUSD/575362013= 0,98$ / 8,96 NOK.
Jeg vurderer dette til å være caset - kall det gjerne best case. AF er åpen på at dette er et rent "asset play" sjekk selv grafene for VLC resalg forrige boom. Var oppunder 200mUSD i 2008. Og - legg på eventuelle driftoverskudd i selskapet, før evt salg finner sted. Kan sikker bli ei krone eller to det også, men tviler egentlig på det. Jeg tror HUNT blir solgt når ratene er på topp.
Så et sted (helenicshipping tror jeg) opererer nå med resalgspriser på ECO VLCC 130M$. Litt vel optimistisk, men ila 2020 kan dette faktisk skje.
I så fall 130x7=910mUSD - gjelda (60% av kjøpssum) 346mUSD = 564mUSD/575362013= 0,98$ / 8,96 NOK.
Jeg vurderer dette til å være caset - kall det gjerne best case. AF er åpen på at dette er et rent "asset play" sjekk selv grafene for VLC resalg forrige boom. Var oppunder 200mUSD i 2008. Og - legg på eventuelle driftoverskudd i selskapet, før evt salg finner sted. Kan sikker bli ei krone eller to det også, men tviler egentlig på det. Jeg tror HUNT blir solgt når ratene er på topp.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Risky
27.11.2019 kl 10:30
7849
Når kommer de neste slutningene for hunter?
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Hvorfor stresse med utbytte før 1 Q. Det er vel bedre at kursen utvikler seg positivt ettersom ratene stiger.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
Cutter
27.11.2019 kl 09:19
7931
Kroneflipperen skrev Har du fulgt med på hva som har blitt sagt? Veldig sannsynlig for utbytte fra Q1...
Til alle som forventer snarlige utbytter: Ingen skip i drift i Q3 2019 altså ingen inntekter. 0 utbytte. 3 skip i drift + 1 skip solgt i Q4 2019 inntekter? 0 utbytte Vi får vite først i Q1 2020 hvordan HFO / MDO effekten slår inn i praksis. Altså første mulige utbytte etter Q1 2020. Det at ledelsen indikerer mulig utbytte i januar 2020 er nok for å sprite opp litt. Min påstand er de vil legge seg på halvårige utbytter til å begynne med. Altså første sannsynlige utbytte etter første halvår 2020. NB sitter selv med en større post så sier ikke dette for å være negativ mot selskapet men vi må være realister. Stoler på at AF vet hva som må til.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
str1ker skrev man må vell ta med skattekostnaden?
Det er ikke så sikkert, mener det ligger et stort tap her fra tidligere 👍
Redigert 21.01.2021 kl 02:56
Du må logge inn for å svare
str1ker
27.11.2019 kl 07:07
4874
man må vell ta med skattekostnaden?
Redigert 21.01.2021 kl 02:56
Du må logge inn for å svare