Hunter Group blir en vinner i 2020.


VLCC tankerne, Very Large Cash Carriers vil seile inn vanvittige pengesummer i 2020 og 2021. Ratene som vil oppnås vil sannsynligvis ligge oppunder 100.000 dollar dagen . Med Hunters break even rate på 19.000 dollar vil Hunter tjene vanvittig mye penger. Fredly vil helt sikkert ri på Hunterhesten så lenge ratene er så gode. Utbyttene vil bli svært høye og aksjekursen vil løfte seg.
På et tidspunkt vil han benytte seg av opsjonene og kjøpe tilbake skipene fra Ship Finance for så å selge de til en lukrativ pris. Her vil det regne penger på aksjonærene i minimum 2 år fremover. Fredly er en superintelligent og flink investor som vet å utnytte mulighetene som byr seg i markedet.Han har allerede gjort mye smart med Hunter og mer vil komme. Mitt kursmål er minimum kr 10 og i tillegg vil vi få flere kroner i utbytte pr aksje over en toårsperiode.
Redigert 21.01.2021 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
habbiten
09.01.2020 kl 20:45 8645

Shippingaksjene har for vane å se billig ut når det går skikkelig bra med ratene, så hvis man får en p/e på 5-6 vil man kunne få en fin kurs :)
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
alvor
09.01.2020 kl 20:52 8621

Ratene og utbytter er bare et moment for Hunt. Her er mange triggere:
-økte skipsprisene med 10% gir 30% økning i NAV
- flytting til hovedlisten
- økning i TC ratene
- god finansieringsløsning for nybyggene.
-oppkjøp og fusjoner
Rater på dagens nivå kan gi 8 til 10 kr. Med full klaff på flere punkter er det ikke vanskelig å regne 15
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
awkward
09.01.2020 kl 20:56 8595

Jeg tør ikke spå kursen.
Men om ratene holder seg, og HUNT da har alle båtene på vannet, så får man fort vann i munnen av å taste litt på kalkulatoren.

Rater 130 000 USD per dag.
Kostnad: < 20 000 USD per dag.
Setter 300 dager for å ikke være altfor grådig.
Runder ned FCF til 100 000 USD per dag (buffer på 10 000 USD dagen for høyere kostnad/lavere rater)
7 båter på vannet.

(100 000 * 7 * 300) / 4 = 52 500 000 USD i kvartalet.
462 000 000 mill NOK i kvartalet ved dagens kronekurs.

80 øre aksje i FCF per kvartal
3,21 NOK per aksje annualisert.

Delte meninger om reelle døgn på vannet. Ser fra 280 til 365 (365 er ikke helt urimelig på kort sikt, all den tid man får rater som inkluderer lasting og lossing - slik at man kan regne med full utnyttelse gjennom året. Men det tar ikke høyde for verftsopphold etc - noe man kan se bort fra for HUNT med det første)

330 døgn, så øker estimatet over med 10% og man er på 3,54 NOK per aksje.
Legger man seg på dagens rater og dagens kostnadsnivå, så kan man legge på nye 10%, da jeg la inn en buffer der opprinnelig.
Da er man på ca 3,9 NOK per aksje.

Fredly har sagt at fri cash skal tilbake til aksjonærene.
Så hva kursen er underveis den kommende tiden betyr ikke all verdens.
Men at selskapet kommer til å ha en vanvittig yield fremover, det er det vanskelig å komme bort i fra.

Min antakelse er at Fredly ønsker å ri denne perfekte bølgen en stund fremover, før han omsider casher ut ved å selge båtene.

Ser at P/E ble nevnt, men det er ikke et optimalt måltall for en såpass syklisk bransje.
La HUNT betale ut sin egen verdi i utbytte et par ganger, så får man se hva markedet mener det er verdt.


Edit: Fjerde kvartal blir voldsomt bra i forhold til hva de fleste av oss turte å spå for et halvt år siden.
Men man bør ikke forvente særlig summer i utbytte allerede der. Men fra første kvartal og utover, så lover det meget meget godt.


Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare

Om du hintet til mitt innlegg isted så er jeg helt enig med deg. Jeg formulerte meg kanskje litt dårlig i farta, men jeg tror Q4 blir utrolig bra, og deretter når nyheter om utbytte kommer (vanskelig å vite når det er) vil det bli meget god stemning som aksjonær her.

Noen som har gode teorier om hvor lenge denne raten kan holde seg oppe?
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
canarias
09.01.2020 kl 22:03 8394

Ser bra ut disse konklusjonene awkward,Fredly vil ri den perfekte bølge før han selger og vi går inn i nye spennende og innbringende investeringer .
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
canarias
09.01.2020 kl 22:09 8359

Vi har sagt før 15 til 20 kroner kan være innen rekkevidde, men mye kan skje. Vi har før blitt overrasket over hvor utrolig mye penger en kan tjene når en rir tankbølgen
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare

Vi får ta ut 10,- først, men blir det eufori og en varig syklus så KAN Hunter gå i 15 med utbytter neste 18-24 mnd.
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Reserven
09.01.2020 kl 23:29 8135

Fra en artikkel over dobbeltsiden 20-21 i FA 10.01.2020:
«Torsdag deltok tett opp mot 300 på Astrup Fearnleys shipping, olje og offshorekonferanse på Hotel Continental i Oslo.»

Presenterte HUNT, hvilket jeg anser som nær 100% sikkert, legger HUNT forhåpentligvis ut en kopi av presentasjonen på hjemmesiden. En oppdatert presentasjon med oppdatert aksjonærliste hadde vært fint.
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Reserven
09.01.2020 kl 23:37 8086

«For en reise fra USA til Europa ligger TCE-raten nå på 149.000 dollar pr. dag»
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/01/09/7487391/det-koker-for-aframax-tankskipene-i-mexicogolfen
(BARE FOR ABONNENTER)

I papiravisen 10.01.2020 er artikkelen over dobbeltsiden 22-23.
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Reserven
09.01.2020 kl 23:50 8136

Fra en artikkel over dobbeltsiden 20-21 i FA 10.01.2020:

«– Nå som rederne ikke har kontrahert så mange nybygg og er usikre på hva de skal gjøre i forbindelse med miljøkrav vurderer jeg faktisk å trekke tilbake ordene om nedsiderisiko i 2021. Jeg tror vi får en topp i år, men det vil være et ganske stramt markedet til neste år også, sier Fearnleys senioranalytiker Dag Kilen.

– Det er tankaksjer vi er mest positive til og aksjene er fortsatt billig på ratene vi forventer i 2020, sier Shipping-analytikerne Espen Landmark Fjermestad og Peder Nicolai Jarlsby i Fearnley Securities.»


Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
canarias
10.01.2020 kl 08:09 7878

Kursmessig holder de mest på Okeanis som vi har vært inne i lenge,dog ikke så tungt som i Frontline og Hunter Men Fearnly er Bull på hele tanksektoren
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare

Var litt skeptisk da jeg leste innlegget til bålfreak i november, men nå begynner spådommene å se mer og mer realistiske ut.
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Frekstad
10.01.2020 kl 12:30 7349

Store poster har gått i formiddag. Hva skjer?
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare

Folk begynner vel for alvor å skjønne at tank er en gullgruve... Mange har kanskje vært skeptiske til tank men er lei av å stå på sidelinjen! Klarer vi å bryte 6kr snart?
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Wyoming
10.01.2020 kl 13:11 7286

Gleder meg til fondene finner ut at de skal ha tank aksjer, da blir det fart på sakene
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Frekstad
10.01.2020 kl 13:25 7254

Var det et fond som gjorde kjøp i formiddag?
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Wyoming
10.01.2020 kl 13:32 7225

Vanskelig å si, men vil tro de drøyere det til de ser stabile høye rater over tid.
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare

Tank aksjer er fortsatt ekstremt rimelige og spesielt de som har båter med scrubbere der lønnsomheten er helt ekstrem. Fond vekter på sektorer og stort sett ikke på bransjer.. Slike små fond kan nok drive mere med stock picking så der kan Hunter være aktuell.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare

Anbefaling:
https://aksjelive.e24.no/article/4qKPgR
Lavt kursmål da men alltid positivt med anbefaling
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare

24.000 usd mere pr dag med scrubbere !!!!.
Detter er helt ekstremt og Hunter er på billig salg..
Men hvor lenge ??
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare

Ja det ser ut som om scrubberne alene tjener inn for ALLE kostnadene og så er normal- raten netto, det er jo morsomt
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
ruda
10.01.2020 kl 15:05 6889

Hunt stiger for hver dag, så vi er nok passert 8 i løpet av 2.kv
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Struts
10.01.2020 kl 15:23 6822

Først må rederiet få plassert resten av skutene på vannet før det virkelig kan ratemessig ta av. Tross alt 4 skip som ennå ikke er sjøsatt. OET har alle sine VLCC'er på "bøljan blå". På den annen side, HUNT kan jo selge et par/tre av resalgene, eller hele flåten for den del. Noe OET selvfølgelig også kan gjøre mtp sine enheter, Jaja, den som lever osv.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Hammerix
10.01.2020 kl 15:41 6769

Ja, men husk på at halvparten av VLLCene til OET går på langtidskontrakter til 2024. Ratene er på cirka 35k $ per dag for de skipene. Sikkert god fortjeneste, men spotmarkedet er jo veldig stramt nå, og alle Hunter sine VLCCer kommer i spot.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Null
10.01.2020 kl 16:15 6667

ser vi 6 i slutthandelen?

eller 5,85

jeg tror på opp fra dagens 5,9 og over 6 på mandag ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Elwaro
10.01.2020 kl 16:53 6583

Da ble det noen lodd i Hunter, og jeg ble ny medlem i klubben. Måtte lykken stå oss bi.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare

Lykken,står den kjekke bi.Sånn er det med den saken.
Enjoy.
Velkommen ombord!
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
canarias
11.01.2020 kl 10:34 5809

Vi kan lett ende på mellom 15 og tyve kroner inkludert dividender, Fredly kan også ta nye grep som kan øke kursmålet vårt .
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
ruda
11.01.2020 kl 12:08 5661

Når vi passerer 6, blir veien kort til 7
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare

Hvis Spetalens kjøp av denne VLCC er representativ for prisen på disse nye eco båtene med scrubbere har vel Hunter fort en gevinst på usd 20 mill pr båt!.. Med 7 båter så blir vel det for Milliarden i gevinst.
Det ser meget bra ut nå for Caset til Fredly.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
canarias
12.01.2020 kl 10:48 4891

Caset vårt ser meget bra ut ja , vi har vært med siden Fredly tok kontrollen over Hunter.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Hellboy
12.01.2020 kl 11:24 4817

For ikke å snakke om å prøve å regne ut P/B med den salgssummen ;-)

Okeanis og Hunter er på hhv 1. og 3. plass i mine investeringer nå. Ganske så fornøyd med den avgjørelsen....
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare

Saga har fått ny jobb og er på vei til saudi, noen som vet raten?
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
hanzn
12.01.2020 kl 12:41 4661

Spetalens kjøp av en identisk(?) båt priser den til ca 1 milliard. Hunter har 7 stk av disse som alle går break even på ca 20.000 dollar dagen og nå får rater på over 100.000 dollar dagen. Så skal man selvfølgelig trekke ifra gjelden, men på 10 kroner prises selskapet til 5,7 mrd. Når selskapet annonserer utbyttet og får levert de siste 4 båtene fra mars av burde prisingen ligge over 10 kroner. Blir ialefall mye enklere å regne på når vi har alle 7
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
canarias
12.01.2020 kl 13:51 4530

Etter den sterke kursutviklingen siste dager ryktes det om fantastisk bra rateslutning.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Risky
12.01.2020 kl 20:39 4135

Saga skal nå fram i AG den 23.01 ifølge marine traffic. Satser på en kjempeslutning langt over 100kUSD!
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
canarias
12.01.2020 kl 20:44 4151

Ryktes om at vi vil få kjempeslutning der ja Risky.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Risky
12.01.2020 kl 21:01 4140

Hørt noe konkret, eller rykter på rate?
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
canarias
12.01.2020 kl 21:08 4139

Kun rykter Risky.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare