PHO- Går Photocure mot fantom vekst?

focuss
PHO 02.11.2019 kl 11:35 15186

De siste kvartalene har PHO ligget på en YoY vekst på 50%+/-. Kvartalet vi så langt har sett den sterkeste QoQ vekst er fra Q1-18 til Q2-18, da vi hadde en vekst på 33%, noe som antas å skyldes at refusjon i TURBT var innvilget fra 1 jan 2018.

Fra Jan-1 2019 har vi også hatt refusjon i det fire ganger større surveillance markedet og det er antatt at virkningen fra surveillance bare i liten grad vil påvirke Q3-19, noe som gjør at konsensus oppfatning når det gjelder Cysview salg i USA for Q3 er ca 27 mill. Dette vil medføre rekordvekst på ca 10% fra Q2 til Q3, da Q3 normalt er et svakt kvartal grunnet ferie avvikling.Fra Q4 og fremover er det forventet at veksten vil akselerere og i stadig større grad reflektere det fire ganger større surveillance markedet og at den tunge tiden med å modne markedet går mot slutten. Etter som tiden går så er det grunn til å regne med at Photocurs salg i USA går stadig lettere.

Hvor sterk kan veksten bli?. Skal det vurderes så synes jeg det er grunn til å vektlegge at selskapets målsetning er å bli ny Standard of Care i USA (SoC), at BLCC/BLFC markedet stadig modnes, og at effekten av outpatient surveillance får effekt..

I dag ligger veksten på ca 50% yoy og den sterkeste QoQ veksten vi har sett så langt er på 33%. Kan vi ha tro på at QoQ veksten utover i 2020 vil øke til det vi har i YoY vekst i dag, d.v.s en QoQ vekst i snitt rundt 50%? Det er det som er spennende å se fremover og i tilfelle vil vi nå basis for mitt beryktede/berømte regnestykke på 20% penetation ved Q3-Q4 2021. Da har vi salget som rettferdiggjør kurs på 1900 forutsatt at kostnadene ligger under en milliard. At kostnadene vi bli en milliard eller over tror jeg neppe engang Pafo tror på.

Et spørsmål som dukker opp er: Vil vi se flaskehalser hos PHO som begrenser veksten? Ser i tilfelle frem til den problemstillingen med glede.
Redigert 21.01.2021 kl 09:07 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
03.11.2019 kl 19:07 4886

Bravi
La oss ta en ting om gangen. Jeg har ikke påstått at du hevder at DS er lystløgner og sjarlatan. Jeg sier enkelte her inne mener tydeligvis det. Dersom du tar det til deg, ja det er ikke mitt problem. Enkelte mener tydeligvis at DS ikke har levert og ikke vil levere resultater og enkelte trekker hans uttalelser fra Q4 18 presentasjonen i tvil.. For det er ikke jeg som sier at KS hadde problemer med skopene, det er det DS som sier i innledningen til Q4 18 presentasjonen. Jeg bare refererer det han sier og samtidig påpeker hvilke effekt noe slikt kan ha fått på såvel utplassering av flexiscope som bruken av flexiscope.

Når han sier problemene skal være løst i månedsskiftet feb/mar 2019, så er det ikke slik at enkelte scope ikke kan være fikset tidligere. Jeg vil jo tro at det ville være merkelig om KS ikke tok tak i problemet da det oppstod.

Så jeg ser ikke problemer med at enkelte sykehus/klinikker kan ha rapportert om 100 pasienter i kvartalet før andre sykehus/klinikker kunne bruke sine scope. Men for å få detaljene rundt dette, så må du nesten henvende deg til DS.

Jeg har ikke behov for det, for jeg stoler på DS når han sier KS har hatt problemer med skopene som nå er løst og jeg stoler på DS når han sier at han vet om klinikker som har behandlet 100 pasienter i et kvartal. Det er du som stiller deg tvilende til det jeg sier, selv om jeg kun refererer det DS sier. Så i den grad du tviler på det jeg sier, så sier du indirekte at DS ikke snakker sant. Så da spør jeg deg, stoler du på DS eller mener du han bløffer?
Redigert 03.11.2019 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
HYPERgris
03.11.2019 kl 19:35 4884

«Problemet er naturlig nok å få gallegangene skikkelig belyst- for begge selskaper«

Hvordan tenker du det er til hindring å belyse gallegangen når de er i stand til å putte inn stent?

Hvorfor er det fornuftig å bruke rødt lys isteden for blått lys for å behandle større svulster?

Opptatt av lommelykt ja, var ikke for hvermannsen dette utsagnet forstår jeg.

investinor
03.11.2019 kl 19:52 4872

nå er det slik at de fremste urologer, 2 personer uten at jeg husker hvem i farten (kamat og ...), som har frontet BLCC har utført opptil 100 behandlinger med fleksiscopene. den dagen den alminnelige urolog i USA gjør det samme vil vi se en akselrerende vekst.
focuss
03.11.2019 kl 19:54 5177

I trådtittel så stiller jeg spørsmål om vi går mot en periode med fantom vekst og litt om årsakene til det. Det er flere som har gitt uttrykk for forventet ketchup effekt som er noe av det samme som fantomvekst. Jeg har et litt spesielt forhold til en markedsandel på 20% siden jeg la det til grunn for å vurdere potensialet til PHO for et par år siden. En slik markedsandel medfører Cysview salg på 3 mrd per år. Vi har en stund ligget på en vekstrate på ca 50% YoY. Vil vi når Outpatient surveillance sammen med en del andre faktorer får virke kunne oppleve en QoQ vekst på 50%, på 25% eller bare på 10%. Når vil vi i så tilfelle nå 20% markedsandel og Cysview salg på 3 mrd per år?

Ved 50% QoQ vekst så er vi der allerede Q3-21
Ved 25% QoQ vekst så er det heller ikke så lenge til og vil være fremme Q2-23
Ved 10% QoQ vekst så må vi vente helt til Q1-28.

Jeg har da startet med Q3-19 salg på 27 mnok og forutsatt at den sterke veksten starter fra Q4-19 når flexscope i et fire ganger så stort marked begynner å gjøre seg gjeldene.
focuss
03.11.2019 kl 20:06 5148

Så er det slik at mitt gamle regnestykke som forutsetter 20% markedsandel , kostnader på 1 mrd og P/E=20 som gir kurs ca 1900 ikke forholder seg til veksttakt. Skulle vi oppnå vekst QoQ høyere enn 15 % så vil vi se P/E himmelhøyt over 20. QoQ vekst på 15% gir en årsvekst på 75 %
Redigert 03.11.2019 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
bravi
03.11.2019 kl 20:48 5055

LM, se svaret mitt til focuss 15;48 lenger oppe i tråden.
Det jeg synes ikke henger på greip er at feil på skopene (prosedyrer og/eller teknisk) brukes som unnskyldning for tregt salg samtidig som enkelte urologer bruker flex skopet 100 ganger i kvartalet. Da tror jeg det er en annen årsak til det minimale salget med mindre enn ett (1) skop i måneden i snitt.
Slettet bruker
03.11.2019 kl 21:13 4991

Mulig jeg har misforstått og det skjer jo innimellom 😀
Men var ikke disse utfordringene kun knyttet til nye skop som enda ikke var levert til kunde, var det ikke det som førte til utsettelser på leveranser?
At Yair Lotan, Ashish Kamat eller Sia Dameshand kan ha brukt et skop 100 ganger i q2 er vel ikke underlig?

Men som jeg skrev til Pafo tidligere idag er jeg bedre i norsk enn engelsk. Et godt råd bravi, om du føler at dette er særs viktig, send en direkte mail til DS og jeg kan nesten garantere at du hvertfall får et svar.
Redigert 03.11.2019 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
03.11.2019 kl 21:32 4949

« Et godt råd bravi, om du føler at dette er særs viktig, send en direkte mail til DS og jeg kan nesten garantere at du hvertfall får et svar.»

Schneider har bedre ting å fylle tiden med enn å svare på mail fra Bravi, Pafo og andre.
Send heller mail til Radforsk og la Schneider konsentrere seg om business, please.
Slettet bruker
03.11.2019 kl 21:35 4937

Joda, enig.
Men 99,9% trår ikke over terskelen og sender uansett, men alle har valget.
Det er riktig, hadde dialogen med Jonas Einarsson i ettermiddag og de setter pris på alle spørsmål de kan få til sendingen på torsdag
Hayen
03.11.2019 kl 22:32 4824

Igjen:
Det ER akselererende vekst i USA, og har vært det siden q2 2017
Londonmannen
03.11.2019 kl 22:38 4804

Bravi
Helt greit, det må du nesten få lov å mene. Jeg kan ikke kreve at du skal ha samme oppfatning som meg og at vi har ulik oppfatning lever jeg godt med.
Sydney
04.11.2019 kl 00:34 4691

Å regne ut q3 etter normal bruksfrekvens er ganske enkelt. Da havner vi på 26-27 Mill. Asså la oss si de bruker det noe mere enn vanlig så skiller det 200 doser til 1 Mill ca. Om de bruker det mindre pga ferie kan det skulle 1-2-3 Mill mindre.

At det skal plutselig blåse oss av banen positivt eller negativt virker nesten vanskelig å tro.

Men på ett tidspunkt må jo sykehusene få pasientene og bemanningen til å bruke dette oftere. De investerer jo i utstyr så de ønsker vel mx kapasitet.
Londonmannen
04.11.2019 kl 06:35 4613

Nå skal man ha i bakhodet at omsetningen av Cysview i USA ikke reflekterer det aktuelle forbruket gjennom Q3 men hva sykehus/klinikker har kjøpt inn til lager gjennom Q3. Og det kan være kjøpt inn mer eller mindre enn det hva som er reelt forbrukt ivQ3. Men i en tid med økende antall scope og økende bruk av scopene, så er det nærliggende å tro at innkjøp til lager påvirker omsetningen positivt. Hvor mye får vi vite torsdag. Men ingen bør bli overrasket om tallene er langt bedre enn majoriteten forventet. For her ligger det mange ukjente faktorer som kan påvirke bildet overraskende positivt.
kreinh
04.11.2019 kl 11:08 4366

Fest i NANO i dag. Virker som de fleste pharma gutta er der. De fleste er vel blitt sittende fast på langt høyere kurser, så de kommer nok ikke over til Photocure. Det gjør underverker når ett meglerhus som DNB, med pondus i norsk investeringsmiljø, proklamerer kursmål på 72 kroner fra lav tjue tall. Skulle ønske DNB kunne regne litt på Photocure...
focuss
20.11.2019 kl 18:40 3924

Andy
Fra linken din likte jeg veldig godt dette med " growing populaity" Det er akkurat hva vi vil ha og hva vi forventer.

"With the growing popularity of using Blue Light Cystoscopy with Cysview in the clinic to detect bladder cancer, determine response to therapy, and detect residual disease, these consensus opinions help define who should get it."
Redigert 20.11.2019 kl 18:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.11.2019 kl 18:45 3900

Er dette noen med autoritet i de indre kretser i urologi-miljøet?
focuss
20.11.2019 kl 19:06 3849

Fra Andy og hans tråd med linker:

Fikk denne på mail fra Cysview for 2 timer siden, trodde den var delt tidligere, men nå ble jeg sannelig i tvil.

Video on UroToday.com
Features Bladder Cancer Thought Leader Discussion
of Patient Types for Blue Light Cystoscopy with Cysview®

In a presentation published on UroToday.com called Consensus Statement on Flexible Blue-Light Cystoscopy (BLC™) with CYSVIEW, Dr. Yair Lotan discusses the results of a consensus meeting of 17 bladder cancer experts. These experts published their recommendations about the appropriate patient types for using Blue Light Cystoscopy (BLC™) with Cysview in the clinic setting.

With the growing popularity of using Blue Light Cystoscopy with Cysview in the clinic to detect bladder cancer, determine response to therapy, and detect residual disease, these consensus opinions help define who should get it.

https://www.urotoday.com/video-lectures/bladder-cancer-special-session-eau-2019/video/mediaitem/1266-embedded-media2019-04-19-16-06-51.html
Scoopfinder
20.11.2019 kl 19:48 3769

Hør de første minuttene av dagens podcast, Radforsk episode 102 😀
SomSa
20.11.2019 kl 20:37 3693


Feilslåtte børsnoteringer skal ha ført til en ny tilnærming i markedet

Investorene velger i større grad verdi foran vekst, ifølge Financial Times. -Det som kanskje er i ferd med å skje er en begynnende frykt for avtagende vekst, og da vil nok overprisede aksjer sannsynligvis bli rammet hardere, tror porteføljeforvalter Cathrine Gether i Skagen Kon-Tiki.

https://www.dn.no/marked/dnb-teknologi/goldman-sach/jpmorgan/feilslatte-borsnoteringer-skal-ha-fort-til-en-ny-tilnarming-i-markedet/2-1-708978
PHOinvestor
20.11.2019 kl 20:58 3648

finner ikke podkasten, kan du nevne det viktigste
focuss
20.11.2019 kl 22:31 3551

Pasientene reiser om nødvendig langt for å få BLCC behandling

And the truth is, now, I've had some patients who have had the procedure four times. Every three months, they've had the procedure. And interestingly, because the technology is not available, I've had somebody fly to Dallas from New York, and somebody fly from Miami. So, there's clearly some patient desire to improve the performance of cystoscopy, and I think I have found it to be beneficial both in surveillance but also for the office biopsies.
PHOinvestor
20.11.2019 kl 22:42 3521

ja, når det står om livet , så er mange illig til å reise langt
Redigert 20.11.2019 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Predator
20.11.2019 kl 23:05 3470

Som svar på trådtittel og utvikling i selskapet har jeg nå endelig satt kurs for salg av mine aksjer i Photocure, forutsatt at selskapet ikke blir kjøpt opp.
Salgskurs kr. 660.-; ferdig snakket.
Dette utifra hva jeg vet, og potensialet i videre vekst.
Slettet bruker
20.11.2019 kl 23:12 3449

Predator: Når regner du med å være der?
Redigert 20.11.2019 kl 23:13 Du må logge inn for å svare
Predator
20.11.2019 kl 23:22 3428

Ser for meg en jevn stigning fremover inntil : «The tipping point» ser jeg for meg ila. 6-12 mnd, etter det vil kursen eksplodere.
I denne prosessen vil vi se interessenter som vil inn i aksjen benytte alle dirty triks som finnes, men vi skal opp.
Slettet bruker
21.11.2019 kl 01:05 3334

Nei se her, nå har vi to helt nye "forståsegpåere" med både stinke og predator på PHO trådene. Flott det, kanskje Photocure virkelig klarer å få både den ene og den andre investor til å vise sin interesse for aksjen.
For meg, med flere, er spørsmålet ikke om PHO klarer å presentere fantom vekst. Spørsmålet er heller, når slutter PHO å tilføre oss aksjonærer fantom smerter?
Redigert 21.11.2019 kl 01:09 Du må logge inn for å svare
Sydney
21.11.2019 kl 01:07 3330

Pho Kan ha enorm oppside og det kan ta tid eller ikke skje i det hele tatt. Men like viktig er at nedsiden er minimal. Det skal liksom godt gjøres at det ikke blir god butikk av dette. Det er en enkel og god filosofi for investeringer.
Fevang
21.11.2019 kl 01:23 3317

Flere som stusser på at det ikke er oppført nye sykehus med scope på lista til Andy i løpet av de siste 4 uker????

Har salget plutselig stoppet opp - eller er det bare tilfeldigheter??
Redigert 21.11.2019 kl 01:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.11.2019 kl 01:32 3312

Kan ta tid????? Det har tatt tid, masse tid. Det tar fortsatt tid og bare gudene (ikke D. S.) vet hvor mye lenger tide det tar før PHO presenterer resultater som overbeviser oss som er aksjonærer i selskapet. Jeg ser da bort fra de få heldiggriser som har kjøpt til rett tid/kurs......
såpe i øynene
21.11.2019 kl 04:39 3276

De viser jo allerede knallvekst. Hvis en ikke ser det må sveisebrillene skiftes ut med vanlige. Hadde håpet på en liten dipp for å øke ytterligere, men det ser ikke så bra ut med tanke på det januarsalget. Er redd jeg må bite I det sure eplet å bare handle til det den koster. Til slutt er det nok et røverkjøp uansett. Hvis noen større aktører begynner å hamstre er det for sent uansett.
Londonmannen
21.11.2019 kl 06:34 3230

Enig i det. Hadde håpet st kursen skulle holde seg i intervallet 50-60 ut året, men den siste uken har jeg måtte innse at 60-tallet trolig brytes før advent. Flere og flere begynner å få øynene opp for potensialet i PHO. USA representerer et stort potensiale i seg selvbiografi er mer enn stort nok til at PHO blir en kjempeinvestering på et par tre års sikt.

Men nå hører vi CEO snakke om Asia og Sør-Amerika. I Asia ligger der et marked som trolig er like stort om ikke større enn USA.
Og så har vi inntekter fra Civira, selv om det ligger 5-6 år frem i tid. Dog vil aksjekursen bli positivt påvirket lenge før det, avhengig av hvordan fremdriften og resultatene blir i Kina.

Her sitter jeg stille og rolig. 2019 har så langt vært et godt år og mye taler for at 2020 blir enda bedre. Dog skal jeg holde meg langt borte fra tippetråder om kursutvikling. Der er det andre som er langt dyktigere.
Londonmannen
21.11.2019 kl 07:55 3124

Det som har stoppet opp er registreringen av nye scope på Cysview.com. Men da må man samtidig være seg bevisst at der finnes langt over 100 sykehus/klinikker som kun har rigide scope. Når disse anskaffer flexiscope vil vi ikke kunne se det gjennom nyoppføringer på Cysview.com. Så spørsmålet er da om det er utplassering ac scope som har stoppet opp, eller om det er svakheter med metoden vi bruker for å holde oversikt over utplassering av scope?
Slettet bruker
21.11.2019 kl 08:27 3055

Helt riktig og et godt poeng LM.
I tillegg har det ofte tidligere kommet klumpvis, husker godt den kvelden i desember 2018 da det ble oppført 8 klinikker på en kveld.
Men, selvsagt enig i at det nå har dratt ut siden forrige registrering som var den 24.10.
kreinh
21.11.2019 kl 10:04 2923

Største aksjonær i Photocure Alexander Hansson inn i styret til Nordic American Tankers:

https://aksjelive.e24.no/article/0nqwyg
kreinh
21.11.2019 kl 10:46 2867

Klarer ikke helt å forstå hva som er så stas med NANO. Omsetning der nå på 4.5 Mill. mens vi har snaut 1. Kanskje bare greit at den gjengen ikke er i Photocure.... Må være en flokk med adrenalin junkies som gambler på suksess eller konkurs, som har behov for høy risiko.
kreinh
21.11.2019 kl 10:48 2863

Eller som sitter "fanget" på langt høyere aksjekurs enn den vi ser i dag...
Slettet bruker
21.11.2019 kl 10:49 2860

Dette kan ikke på noen måte tolkes annet enn positivt, og dette har man sannsynligvis ventet på i flere år.
Nå kan vi regne med at aksjonærenes interesser kommer i første rekke 👍
Slettet bruker
21.11.2019 kl 10:50 2854

Da har du nok ikke forstått Nano. Det er behandlet 100 pasienter med beste effekt og nesten ikke bivirkninger.
Betalutin virker, det eneste spørsmålet man kan spørre seg er når de kommer på markedet ikke om.

Kombibehandlingen har så langt 100% CR/ORR Ingen i verden kan hamle opp med det.
Redigert 21.11.2019 kl 10:51 Du må logge inn for å svare