PHO- Går Photocure mot fantom vekst?

focuss
PHO 02.11.2019 kl 11:35 15196

De siste kvartalene har PHO ligget på en YoY vekst på 50%+/-. Kvartalet vi så langt har sett den sterkeste QoQ vekst er fra Q1-18 til Q2-18, da vi hadde en vekst på 33%, noe som antas å skyldes at refusjon i TURBT var innvilget fra 1 jan 2018.

Fra Jan-1 2019 har vi også hatt refusjon i det fire ganger større surveillance markedet og det er antatt at virkningen fra surveillance bare i liten grad vil påvirke Q3-19, noe som gjør at konsensus oppfatning når det gjelder Cysview salg i USA for Q3 er ca 27 mill. Dette vil medføre rekordvekst på ca 10% fra Q2 til Q3, da Q3 normalt er et svakt kvartal grunnet ferie avvikling.Fra Q4 og fremover er det forventet at veksten vil akselerere og i stadig større grad reflektere det fire ganger større surveillance markedet og at den tunge tiden med å modne markedet går mot slutten. Etter som tiden går så er det grunn til å regne med at Photocurs salg i USA går stadig lettere.

Hvor sterk kan veksten bli?. Skal det vurderes så synes jeg det er grunn til å vektlegge at selskapets målsetning er å bli ny Standard of Care i USA (SoC), at BLCC/BLFC markedet stadig modnes, og at effekten av outpatient surveillance får effekt..

I dag ligger veksten på ca 50% yoy og den sterkeste QoQ veksten vi har sett så langt er på 33%. Kan vi ha tro på at QoQ veksten utover i 2020 vil øke til det vi har i YoY vekst i dag, d.v.s en QoQ vekst i snitt rundt 50%? Det er det som er spennende å se fremover og i tilfelle vil vi nå basis for mitt beryktede/berømte regnestykke på 20% penetation ved Q3-Q4 2021. Da har vi salget som rettferdiggjør kurs på 1900 forutsatt at kostnadene ligger under en milliard. At kostnadene vi bli en milliard eller over tror jeg neppe engang Pafo tror på.

Et spørsmål som dukker opp er: Vil vi se flaskehalser hos PHO som begrenser veksten? Ser i tilfelle frem til den problemstillingen med glede.
Redigert 21.01.2021 kl 09:07 Du må logge inn for å svare
Jangus
22.11.2019 kl 00:54 1570

Det at det er lite med synspunkter her når aksjekursen går positivt sier mye om de som stort sett er aktive og negative her.
Predator
22.11.2019 kl 21:38 1323

Den eneste kommentaren jeg har til tilsvaret ditt ang. «Forståsegpåere» er : ingen kommentar. Tallene taler for seg selv.
Mulla3
22.11.2019 kl 23:00 1244

Hva er årsaken til dagens oppgang? Handler det om at Q3 har begynner å sige inn .