Get ready to rumble.....


Nedtellingen til den første storkontrakten i NEL sin historie har begynt..

GET READY TO COUNT YOUR MONEY.

And get ready to R-U-M-B-L-E !!!
Redigert 30.05.2018 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Keirax
29.05.2018 kl 14:59 8285

Det er jo allerede løst på Miraien. Vannet samles opp og tømmes etter eget ønske/behov:
https://m.youtube.com/watch?v=Z7KgD6rOP9E
Vi snakker jo heller ikke om Vøringsfossen i form av vannutslipp heller ?
Gyrt
29.05.2018 kl 14:03 8465

abroker....hvor vanskelig er det å fange opp vannet? Jeg vill la det gå rett inn i bilens integrerte espressomaskin. Eller man kan selge det på kule flasker til Tesla-eiere...
29.05.2018 kl 12:23 8713

Oppgang Kommer,
Tror muligens din magefølelse kan slå til, leser nå flere og meget positive artikler på Facebookgruppen som kan tyde på at vi står overfor større nyheter om kort tid.
Gjelder både i Japan og Korea.

abroker

Har du fått ladet opp et lager av lykkelige endorfiner i det fantastiske sommerværet som har vart i 15-16 dager nå?
Oppstartselskaper har ingen historie, de har en fremtid, så kan man tro hva en vil om denne fremtiden.
Når de første storordrene får materialisert seg, så kan man så smått begynne å se bakover til startfasen.
Alle selskaper har en begynnelse, og NEL er ikke noe unntak.

Personlig startet jeg med 2 tomme hender uten foreldre med økonomiske ressurser, i dag har jeg til mer enn salt til maten og har hatt det i mange år.

Alt har en begynnelse abroker.

Hvor seriøse kan disse kanadiske forskere være? Hadde dette vært 1. april, så ok.
Problemer er til for å løses. Tror nok de som produserer disse bilene, vil lage til en anordning, slik at det ikke kommer vann på veien.
Noen skaper problemer, uten at det er et egentlig. Agendaen til dem?
Furuen
29.05.2018 kl 10:42 9049

Ja, det er jo bare å lese dine egne innlegg, abroker!
Redigert 29.05.2018 kl 10:43 Du må logge inn for å svare
abroker
29.05.2018 kl 10:39 9082

Slik hausing lager bare ris til egen bak. Det har vi sett i flere år frem til nå?
Mere seriøsitet har vært mangelvare i NEL lenge nå, dessverre.
abroker
29.05.2018 kl 10:36 9102

Men vinterlandene Norge, Sverige, Finnland Kanada,Russland etc. vil få et seriøst problem med at
tusenvis av H2 biler vil slippe ut vann på motorveiene og gjøre disse såpeglatte på vinterstid sier kandadiske.
forskere.Dessuten så blir Hydrogen alt for dyrt sammenlignet med El-biler (uten vann utslipp)
Selv med billigere H2 ved hjelp av LNG cracking, så vil El-bilene ta innersvingen på H2 dessverre?

Så lenge selskapet hele tiden og ustanselig trenger flere medarbeidere, så tror jeg ingen skal bekymre seg for fremtiden til NEL.
Når det tar i gang her vil det gjøre det til gangs.

Frankrike skulle vel ut med sin Hydrogen plan 1/6? Blir jo spennende å se om det kan sette fart i NEL sitt P2G prosjekt der.
Furuen
28.05.2018 kl 23:40 9832

Det er stadig ledige stillinger i Danmark:

ELECTRICAL ENGINEER
PLANLÆGGER
SERVICE TEKNIKER
MEKANISK MONTØR

Jeg tror det holder lenge med 3 uker eller 21 dager, og da starter nedtellingen med 21 fra i dag til det dukker opp en melding som gir bakoversveis.
Redigert 28.05.2018 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
kreinh
28.05.2018 kl 22:57 10004

Ja, man antar da at de jobber siden de ikke ligger på latsiden. Noen må jo komme tidlig på jobb og sette på kaffen for de andre på kontorene slik at de kan få rota fram hva de holdt på med i går... De jobber i hvert fall ikke med å informere og holde oss aksjeeiere orientert om hva som skjer av produktivitet på fabrikkene. Kanskje de skifter om å spille kabal og minesveiper, for jeg hører ingenting om progress, antall folk i arbeid eller leveringer av utstyr underveis. Nei, det blir vel for mye å forlange...… :-) Så takk for at du forsikrer oss at dere ikke ligger på latsiden, Bjørn Simonsen....

Da vil vel tørken fortsette både på Sørlandet og i NEL.
Redigert 28.05.2018 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
28.05.2018 kl 22:49 10060

Løkke svarer ikke på slike henvendelser, det hører til jobben av BS.
Hva legger du selv i svaret du fikk?
tjensen
28.05.2018 kl 22:33 10160

Løkke syntes tydeligvis det er helt greit å ikke informere, men fikk et kort svar av Bjørn Simonsen etter henvendelsen min for noen dager siden;

Til: Bjørn Simonsen
Emne: Nyhetstørke

Hei. Som aksjonær siden 2015 og med 000 000 aksjer forlanger jeg nå at dere kommer opp med noen nyheter og viser til fremdrift i selskapet. Det flommer over av nyheter verden rundt om hydrogen, men hos dere er det dødt som i graven. Bare se på aksjekursen, det er et sorgens kapittel i seg selv. Nå er det på tide å få fingeren ut. Dette begynner å tære skikkelig på tålmodigheten min. Så ha respekt for oss aksjonærer og hvis oss at vi gjør det rette med pengene våres. Jeg har forståelse for at ting tar tid, men dette er langt på overtid. Se leserinnleggene, så skjønner du håpløsheten til mange. Om du kan begrunne tausheten er jo det fint, men får bare håpe at det ikke er grunnet lite arbeid og lite oppdrag. I så fall er det jo naturlig at dere ikke har noe å melde. Ha en god helg.
Svar;
Takk for innspill. Uten å kunne gå inn i detalj, kan jeg forsikre deg om at vi ikke ligger på latsiden. Håper du har hatt en fin helg!

Mvh Bjørn
Ecotricity
28.05.2018 kl 21:19 10592

Ok, så ingenting konkret altså...

Begynte å lure på om det faktisk var noe på gang. Pass på så ikke det blir "ulv ulv" med alle disse trådene.
anderix
28.05.2018 kl 21:18 10614

Tipper TS får rett snart her. Magefølelsen min sier det samme. 4kr i løpet av sommeren, og vi snuser på 5 i løpet av året?
28.05.2018 kl 21:09 10677

Artikkel kopiert fra FA i morgen.

Bygger ut for «fremtidsbilen»
Toyota mener alvor med hydrogen og bygger en ny fabrikk i Japan.– Det tok lang tid å tjene penger på hybridene også. I dag selger vi 1,5 millioner hybrider i året, sier Toyota-veteran Katsuhiko Hirose.
Hans Iver Odenrud
SALZGITTER/WOLFSBURG/OSLO: – Dette er virkelig midt i Volkswagen-land, sier en Toyota-representant.

Toyota har de to seneste ukene hatt fire hydrogenbiler gående i skytteltrafikk mellom Salzgitter i Tyskland og København i Danmark.

Bilprodusenten ønsker å vise frem sitt hydrogeninitiativ og skape et helhetlig inntrykk av hvordan et såkalt hydrogensamfunn kan bli seende ut i fremtiden.

Én av dagsetappene går rett gjennom hovedkonkurrentens base i Wolfsburg, hvor det tyske konsernet har en av verdens største bilfabrikker.

Volkswagen og flere av de andre tyske bilprodusentene har de seneste årene trappet opp produksjonen av batteribaserte elbiler, men satsingen på hydrogenkjøretøy har så langt vært langt mer beskjeden, i alle fall utad.

Også i Norge finnes det fremdeles kun et lite hundretalls hydrogenbiler på veiene, men for den japanske bilprodusenten er hydrogen en svært seriøs satsing.

Bygger hydrogenbilfabrikk

Både hydrogenbiler og batterielektriske biler er elbiler og har de samme fordelene i Norge. Hovedforskjellen er at mens elmotoren i tradisjonelle elbiler får energien fra batterier, bruker hydrogenbilens brenselcelle hydrogen til å lage elektrisitet mens man kjører.

Fylletiden er kortere på en hydrogenbil, men mens batteribilen kan lades i stikkontakten hjemme, er hydrogenbilene avhengige av fyllestasjoner, som det så langt finnes ni av i Norge, ifølge Norsk Hydrogenforum.

I fjor ble det registrert 55 hydrogenbiler i Norge, og så langt i år har 18 biler fått HY-skilt. Til sammenligning finnes det rundt 150.000 batterielektriske biler i Norge.

I Norge har batteribilene altså fått et kraftig forsprang.

Toyota presenterte på sin side målsettingen om å selge 30.000 hydrogenbiler i året fra 2020 allerede i 2015.

Til sammenligning lagde selskapet nær 3.000 utgaver av Toyota Mirai i 2017. Mirai, som betyr «fremtid» på japansk, er foreløpig selskapets eneste hydrogenbil. De fleste av bilene er solgt til hjemmemarkedet, California og Tyskland.

Like før helgen varslet selskapet at det bygger en ny fabrikk og en ny fabrikklinje til hydrogenopptrappingen i Japan. Den nye fabrikken som skal produsere brenselceller blir på 70.000 kvadratmeter, mens den nye fabrikklinjen for hydrogentanker blir på omtrent 15.000 kvadratmeter.

Etter det Finansavisen forstår, kommer bilprodusenten til å konkretisere og offentliggjøre flere hydrogenplaner frem mot OL i Tokyo 2020, hvor Toyota er blant hovedsponsorene og planlegger å bruke arrangementet som utstillingsvindu for hydrogentransport.

Andre generasjons Mirai er blant annet ventet samme år, og skal etter planen få lengre rekkevidde enn dagens versjon, som er oppgitt til rundt 500 kilometer. I tillegg skal nye hydrogenmodeller være på trappene utover 2020-tallet.

Selger 1,5 mill. hybrider i året

– Det tok lang tid å tjene penger på hybridene også. I dag selger vi 1,5 millioner hybrider i året, sier Katsuhiko Hirose til Finans-avisen.

Japaneren har fått en rekke forskjellige kallenavn etter over 30 år i selskapet. «Mr. Hydrogen». «Mr. Hybrid Synergy Drive», for å nevne noen.

Hirose var sentral i utviklingen av Toyota Prius på 90-tallet og har senere hatt en rekke nøkkelroller tilknyttet utviklingen av brenselceller og hydrogenløsninger for selskapet.

I dag er han egentlig professor emeritus, men han arbeider likevel som konsulent for Japan-baserte Toyota Motor Corporation.

Han er overbevist om at hydrogenbilteknologien i dag er mer enn god nok. Usikkerhetsmomentet er knyttet til hvordan markedet tar imot bilene, som fremdeles er relativt nye og ukjente.

I tillegg er det avgjørende at det finnes nok fyllestasjoner, mener han.

– Tankene er det mest avanserte tilknyttet produksjonen av hydrogenbiler i dag, sier Hirose.

Selskapet har derfor utviklet sine egne høytrykktanker som takler hydrogen i gassform under 700 bars trykk. Den nye, planlagte produksjonslinjen i Shimoyama i Japan, som ble varslet før helgen, er blant annet dedikert til masseproduksjon av tanker.

Masseproduksjon er dessuten nøkkelen til å redusere prisen på bilene. Det foreløpig lave Mirai-salget gjør fremdeles produksjonen kostbar, og betydelige ressurser går med på teknologiutvikling. Selv uten avgifter koster en Toyota Mirai fra 559.000 kroner i Norge.

– Toyota planlegger å fortsette med egen tankproduksjon i den nærmeste fremtiden, men når teknologien blir mer moden, kan det bli aktuelt å outsource denne produksjonen. Toyota er i utgangspunktet veldig fleksible når det gjelder samarbeid med underleverandører, sier Hirose.

Redigert 28.05.2018 kl 21:11 Du må logge inn for å svare

- 1 - En overveldende magefølelse.
- 2 - En plutselig innskytelse.
- 3 - En logisk tankerekke ut fra tidligere signaler, så får vi se om det holder, eller om det er nok.
- 4 - Hvis det ikke kommer noe huge ganske snart, så ender jeg opp med alt for mange aksjer i NEL i f t totalporteføljen.

Jeg tenker at Korea kommer før Nikola.
28.05.2018 kl 20:56 10757

Noe ekstra ordinært som synes nært forestående, eller bare generelt så må det snart skje noe?