Hvorfor er Stalin glemt men ikke Hitler?

Slettet bruker
02.11.2019 kl 23:35 4024

Stalin drepte ca. 20 millioner av sine landsmenn men blir aldri trukket fram av venstrevridde skaller. Der er det høyreekstreme og nazister som gjelder. Kommunistene og deres massemordere er "glemt" gitt.
Slettet bruker
03.11.2019 kl 20:59 1254

Du kverner videre...søk hjelp du er manisk.
Kanskje du skulle lese gjennom all driten du poster ila et døgn?
DU konstaterer et faktum?
Hehe.
Slettet bruker
03.11.2019 kl 21:09 1241

"Du kverner videre...søk hjelp du er manisk."

Du stiller deg bak Olivers forsvar av despoter og det er vel ikke mye tvil om at han er AKPml. Inntil du tar avstand fra vrøvlet han lirer av seg og heller støtter meg så regner jeg deg som en AKPml sympatisør.
Slettet bruker
03.11.2019 kl 21:17 1228

Jabbas 2 du har aldri klart å gjengi trump eller noen riktig, hva du oppfatter er alltid skrudd gjennom din automat ratatamaskin der alt kommer ut kliss likt en kjøttkvÆrn propan maskin
Ikke prøv deg på å gjengi noen her på HO, når man vet du er trillrundt mester i gjengivelser oppned. Det er nemlig din donald spesialøvelse.
Redigert 03.11.2019 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.11.2019 kl 23:39 1208

Nå er det vel deg jeg har tilsnakket i denne tråden,ikke oliver.
Om han er akpml,eller ei vet jeg ingenting om.
Støtter deg?
Er du full?
Hva du regner meg som driter jeg 10-0 i.
Forresten,forsvar av despoter?
Hvilket forsvar har han postet av despoter,du er f@n ikke sann,han prøver å opplyse den nedsnødde hjernen din,men det når ikke inn.
Kom igjen nå,dra en Donald sent på kvelden,dette klarer du....
Slettet bruker
03.11.2019 kl 23:46 1202

Du har glemt Tasmania her Oliver, her ble tilnærmet 100% av den opprinnelige befolkningen bestialsk utryddet av britene.
På lørdagen, på torget, moret de seg blant annet med å skjære testiklene av fangene og lot dem springe. Deretter målte de avstanden de klarte før de besvimte av blodmangel. Den sprekeste klarte noen få hundre meter.
Slettet bruker
03.11.2019 kl 23:56 1195

Å fyttihelvete.Er det rart at aliens ikke tør å ta kontakt?

:=)
Slettet bruker
04.11.2019 kl 00:01 1345

"Hva du regner meg som driter jeg 10-0 i."

Hvorfor svarer du gang etter gang da?

"Hvilket forsvar har han postet av despoter,du er f@n ikke sann"

Har du ikke fulgt med på hans skriverier de siste årene?
Mao, Stalin, Assad, Gadaffi, Maduro og til og med dårlig skjult Hitler skryt, for å nevne noen, samtidig som han kritiserer absolutt alt ved det norske samfunnet. og andre politikere i vesten som støtter det liberale demokratiet. Typisk revolusjonære AKPmlere men vi ser jo også likhetstrekk med facismen.
Noni
04.11.2019 kl 00:19 1337

Tror at noen her behøver å dempe ordbruken.
Men grunnen til at Stalin ikke er så er så omtalt som Hitler, må vel være fordi at Sovjet Unionen var så lukket. Det var ikke mange skandinaver i Stalins fangeleirer.

Mens det derimot var tusenvis av europeiske jøder, som enten sultet ihjel, eller døde i gasskamrene i Hitlers konsentrasjonsleirer. I tillegg var det mange vanlige norske fanger, hvor de fleste kom tilbake og kunne fortelle om grusomhetene de opplevde.
Slettet bruker
04.11.2019 kl 05:38 1327

Vi har alle svin på skogen, men i Norge er det så mange svin, at vi ikke lenger ser skogen for bare svin!
Slettet bruker
04.11.2019 kl 13:06 1301

Evolusjon eller degenerasjon?

Hitler kjørte rundt i åpne biler, men hva gjør de «folkevalgte» i EU reservat/koloniene og demokratiene sine med folkestyre-pjattet sitt? Se til Hellas med sine underjordiske rømningsveier og helikopter landingsplass på parlamentstaket. Og hva skjer i Frankrike...........
Slettet bruker
04.11.2019 kl 13:10 1294

Fascinerende selektivt syn på verden og historien, os.

Husker du ikke hvor Hitler levde de siste ukene av sitt syndige liv på vår klode? Eller eksisterer ikke bunkersen i Berlin i din bevissthet?
Zorin
04.11.2019 kl 13:17 1290

Det er flere store forskjeller mellom Stalin og Hitler: Hovedforskjellen er jo at Hitler invaderte land etter land, la disse under nazistisk styre, for deretter å bygge utryddingsleire. Krigen involverte stort sett hele verden. Og Sovjet var et av landene som ble angrepet. Dermed blir de regnet med som på de godes side. De frigjorde for eks. store deler av Nord-Norge da de allierte ikke hadde anledning på tidspunktet.

Stalin er et monster. Ingen benekter der, men mange av de som du nevner blant de 20 millioner døde strøk med i krigen mot Nazistene. Han var nådesløs og retrett var ingen vei; da ble de plaffet ned av sine egne. Etter 2. verdenskrig ble jo mange sendt til Sibir hvor mange døde. Men dette var jo landets egne borgere og selv om det Stalin gjorde før, under og etter verdenskrigen var monstrøs vil Hitler nok bli sett på som den verste, rett og slett for de massive krigene samt - naturligvis - ondskapens leire med gasskamre og kremeringsovne.

En annen som kan måle seg med begge disse er jo Mao. En annen mann som garantert brenner i helvete sammen med de to ovenstående. Men også han lot de i all hovedsak sin ondskap gå utover kineserne selv, og da er vi i samme situasjon som med Stalin; Hitler vil dermed beholde tronen som ondskapens yppersteprest til et nytt monster dytter ham ned. Det håper jeg aldri skjer, for skulle vi få noen som er mer ondskapsfull enn Hitler et Co. ja da sliter verden....
Slettet bruker
04.11.2019 kl 13:18 1289

Konsentrasjonsleirer var ikke noe tysk oppfinnelse, men derimot engelsk. Les om Boerkrigen. Alle har og hadde konsentrasjonsleirer, selv USA. De internerte (amerikanske av Japanske herkomst) i sine leire! 6 mill jøder gnåles det om. Ja det var galt. Men over 12 millioner +++ tyske soldater ble utsultet av de allierte etter krigen. Etter krigsbytte var fordelt fikk Josef Stalin ikke bare fikk Polen, men hele Øst-Europa i tillegg. Han over-tok de fleste konsentrasjonsleirene. De ble omgående stengt for innsyn og brukte til samme formål. Det røkte fra skorsteinen i flere 10 år etterpå, men det er ingen minnedager for, eller omtale av dette i dag?
Redigert 04.11.2019 kl 13:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.11.2019 kl 13:22 1289

Du har da en fryktelig barnslig forståelse av det hele. Kinesisk historie bør du les deg litt opp i. Du kan jo begynne med dette.

https://snl.no/Bokseroppstanden

https://no.wikipedia.org/wiki/Bokseroppr%C3%B8ret

De første årene under Hitler var ingen ulykke for det tyske folk. Årene før hold både norske og tyske folk på å sulte i hjel. Tyskland fra versailles traktatens grusom betingelser. Vi selv ble utsultet av vår egnene. Tradisjonen tro.

Churchill hadde i 1938, ett år før krigen brøt ut, sendt et brev til Hitler hvor han skrev: "Dersom Storbritannia skulle havne i en tilsvarende katastrofe slik Tyskland gjorde i 1918, så vil jeg håpe at Gud sender oss en mann med styrken og moralen til Deres Eksellense." Avisa London Times refererte dette utsagnet fra Churchill.

Den britiske sosialisten Lloyd George hyllet Hitlers politikk i en serie avisartikler i 1936. Lloyd George hevdet også at Hitler var Europas kanskje mest betydningsfulle statsmann noensinne.

Redigert 04.11.2019 kl 13:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.11.2019 kl 13:50 1280

Nå, når Norge er fylt opp med menger fremmedartet, kjempet da nordmenn 1940-45 dengang imot okkupasjonen eller nazismen? (Staten tok gullet med seg og stakk av som kjent) Dokumentar fra National geographic så kan man kan se hvordan Sovjet Tyskland så ut, da må selv en idiot erkjenne at Norge slapp billig unna sist krig. Kjakan har innrømmet i boken sin Rapport fra nr. 24, at tyskerne oppførte seg eksemplarisk, og at folk flest her i Norge var irritert på bråket disse guttungene i Milorg osv. stelte i stand. Tyskland ble den gang nødt til å ta Norge, takket være norske styresmakter unnfallenhet over britenes provokasjon.
Slettet bruker
04.11.2019 kl 13:58 1270

Mange jøder stakk fra Tyskland etter at Hitler kom til makten, lenge før den systematiske jobben med utryddingen begynte. Hitlers evige klappjakt på sosialister og kommunister hadde foregått i 10-15 år før han kom til makten. Handicappede, homofile og andre som ikke passet inn i Hitlers banale og forenklede syn på hvordan verden er, ble hundset med. I beste fall.

Dine forenklinger er latterlige. Hitler bygde motorveier. So føkking what?
Slettet bruker
04.11.2019 kl 14:06 1265

"De første årene under Hitler var ingen ulykke for det tyske folk."

Med mindre du var kommunist, sosialist, jøde, sigøyner osv.
Slettet bruker
04.11.2019 kl 14:15 1254

Jødene erklærte økonomisk krig mot Hitler så tidlig som i mars 1933. Den engelske avisa Daily Express skrev den 24. mars 1933: "Judea declares war on Germany", "Jødene erklærer Tyskland krig". Den jødiske historiker R. G. Dommerque Tobacci de Menasse forteller oss at "Krigen mot Hitler ble erklært fordi han ville innføre en ny økonomisk samfunnsordning"(Litt. liste 7). Man viker altså ikke tilbake for en krig for å forsvare sitt rente-maskepi og kontroll over det internasjonale pengemarked via sine egne økonomiske maktposisjoner.
Slettet bruker
04.11.2019 kl 14:21 1246

Synes du at jødisk boikott av nazismen var så pussig, altså? Du har åpenbart ikke lest Mein Kampf. Du som ivrig prøver å feie Hitlers jævelskap under teppet burde sette av litt tid til det makkverket. Se hva han skriver om jøder der. Så skjønner du. ..de fleste skjønner.

Slettet bruker
04.11.2019 kl 14:23 1241

Var det Motorveier i Tyskland eller jødene, som du bekymrer deg for? I Norge ble da jødene skipet ut i rakettfart. Selv tyske befalhavende måtte roe ned det norsk byråkrat og advokatpakk i sin iver over utøvelsen. Parlamentarisme hva med den og Hvor er høyesterett i dette bedraget? Under krigen gikk selveste høyesterettsjustitiarius Paal Berg "ut i skauen" med ropert for å rope inn gutta, som var forvillet seg ute der utstyrt med fjøslykter, spader og høygafler som var norsk militært standard den gang. Jurister, ikke politifolk er det som står bak elendigheten. Herostratisk berømte politiinspektør Knut Rød. Han organiserte deportasjonen av jødene, men ble blankt frikjent etter to runder gjennom rettsapparatet. «(...) ryggraden i det illegale arbeidet» Vitnene i sakene mot Rød fortalte at «han var ryggraden i det illegale arbeidet»......
http://www.dagbladet.no/2012/04/05/nyheter/jodeforfolgelser/jodehat/jodedom/21000132/
Vi har hatt politijurister uten politibakgrunn i en årrekke. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3jOVLX/naadeloest-oppgjoer-med-politidirektoratet-sloeser-med-penger-og-bryter-loven

Politiet klandres for å ha gjort jobben som innenriks, dommer og påtalemakt beordret politiinspektør Knut Rød til å effektuere. Han organiserte deportasjonen av jødene, men ble blankt frikjent etter to runder gjennom rettsapparatet? Er det ikke noen bjeller som ringer ved denne galskapen Norge, den gang som nå? http://www.nrk.no/skole/klippdetalj?topic=nrk:klipp/364072
Redigert 04.11.2019 kl 14:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.11.2019 kl 14:24 1237

"Jødene erklærte økonomisk krig mot Hitler så tidlig som i mars 1933."

Dette er holocaust fornekterne og andre antisemmitters første argument.
Slettet bruker
04.11.2019 kl 14:28 1233

Nå snakket vi om Hitler og ikke Donau.

Men at det var en del svin som ivret etter å få ut alle norske jøder er ingen nyhet. Når Hitler åpnet portene til Helvete, så var det selvsagt en del som benyttet anledningen.

So what?
Slettet bruker
04.11.2019 kl 14:40 1224

Men djevelskapen til Hitler var da ikke synliggjort, når jødene erklærte Tyskland krig i 1933? Kalender klokke år måneder uker døgn og dager minutter og sekunder, som gjør det hele. Vet du ikke hva dette er for noe? Du som mener å vite, hva jeg har lest?

Marte Michelet tok fatt i denne kloakken, men hun måtte stå skolerett for alle skamløse autoriteter, vi ser oss råd, å holde oss med.
https://www.dagbladet.no/kultur/et-kraftig-oppgjor-med-motstandsbevegelsen/70431840

Dette må da du ha fått med deg, som vet hva jeg har lest, og ikke.
Redigert 04.11.2019 kl 14:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.11.2019 kl 14:51 1217

Hitlers hat mot jøder var velkjent allerede på tredvetallet. Kom ikke her. Man kunne ikke forestille seg hvor infernalsk jævelskapen ville bli, selvsagt. Men hvem hadde vel fantasi til det? Men han hadde vært meget tydelig med sitt hat mot jøder. Mein Kampf ble gitt ut åtte år før han kom til makten i Tyskland. Du burde lese den, du som liker å flotte deg med så mange litterære referanser (som du stort sett ikke har lest...men).
Slettet bruker
04.11.2019 kl 14:59 1211

Jødene kunne da fritt reise fra Tyskland før krigen men det var da ingen som ville ta imot dem? Vet ikke du det, som vet så mye. Også hva jeg har lest. Har du selv lest Min Kamp?
Slettet bruker
04.11.2019 kl 15:04 1208

"Jødene kunne da fritt reise fra Tyskland før krigen"

Og det mener du er et sympatisk trekk ved Hitler? Han var så snill at han gav dem 7 år på å forlate landet før han kastet dem i gasskammeret? Det er slik brutale diktatorer har for vane å gjøre det. De eskalerer grusomhetene hele veien.

Du har forøvrig helt rett i at anti-semittismen var sterk over stort sett hele Europa på 30 tallet. Hitler var imidlertid den som gjorde noe med det og startet masseutrydding av dem.

Det er feks mange i dag som ikke liker innvandrere men typer som Manshaus og ABB er folk som tar affære for å "løse problemet". Jeg blir iallefall ikke mer sympatisk til ABB for hans massedrap over at det også finnes andre innvandringsmotstandere i Norge som heller velger å debattere "problemet" enn å iverksette terroraksjoner.
Redigert 04.11.2019 kl 15:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.11.2019 kl 15:18 1200

Den siste setningen der var litt rar,jabba.
Hvem har spurt deg om du er sympatisk overfor abb?
som heller velger å debattere problemet,enn å iverksette terroraksjoner.....tja hva velger du?
Personlig er jeg av den oppfatning at abb er der han skal være.
Noni
04.11.2019 kl 15:21 1198

Nå har vi lest om alle despotene rundt om i verden, og hvorfor får vi slike ledere?
Hvordan kan det skje at så mange despoter har kommet til makten og har brukt makten med en slik ondskap? Jeg forstår det ikke.
Slettet bruker
04.11.2019 kl 15:22 1198

Motorveier og Donau din hel.. Tufs

Du har ikke svart meg på hva jeg stilte spørsmål om. Var det okkupasjonen eller nazismen nordmenn kjempet for?

Tyskeren bygget jo Norge som bare pokker, og de som bombet og sprengte oss her i landet, det var våre egne tåper og våre såkalte allierte, som hadde skapt hungersnød i landet knapt et hundrede år før 1807-13. Nå sier det norske folkestyre partivalgte fjolset vi holder oss med.

At Muslimene skal ha det trygt her i Norge, men hva er vi nå?
Redigert 04.11.2019 kl 15:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.11.2019 kl 15:22 1195

Hva synes du om Olivers dårlig skjulte forsvar av Hitler?
Slettet bruker
04.11.2019 kl 15:26 1188

Vel,jeg skrev jo at jeg misliker alle former for ismer,det skulle kanskje forklare min standing der?
Jeg prøvde i sin tid(leeenge siden)å lese mein kamph,men jeg kom ikke langt ut i den boken,før den ble tilbakelevert til biblioteket.Bare rør for min del,men jeg var bare 16 på det tidspunktet.derimot leste jeg solsjenitsyn arkipelag gulag,tror det var flere bøker,det satt seg litt bedre hos meg.Kanskje fortelleregenskapene var bedre.

Slettet bruker
04.11.2019 kl 15:28 1188

Men snille deg?
Trine Skei Grande traff atmosfæren i Norges nasjonalforsamling når hun sa. Hun så på Libya krigen som en unik mulighet til å vise verden hvilke verdier «vi» står for. Dagrun fra KRF var fulgte opp. https://steigan.no/2017/11/libya-krigen-skal-evalueres-hva-betyr-det/
http://morgenbladet.no/debatt/2011/sannheten_om_libyakrigen
I Libya regjere nå barbariet, men den norske demokratisk «folkevalgte» i kongedømme Norge «barbarikloning» Jens Stoltenberg har sagt at han ville gjort det samme en gang til. https://steigan.no/2018/10/nato-leder-jens-stoltenberg-knuser-gjerne-libya-igjen/

Slettet bruker
04.11.2019 kl 15:35 1181

Nordmenn flest var motstandere av okkupasjonen. Også NS-medlemmer var motstandere av den. Ikke alle, men en hel del. Men dette handlet altså om Hitler, som du merkelig nok prøver å fremstille som en slags helt. Noe han slettes ikke var.

At andre lands ledere også har gjort jævlige ting forandrer ikke på det.
Slettet bruker
04.11.2019 kl 16:29 1165

Nordmenn flest var motstandere av okkupasjonen?

Og det er konklusjonen din?

Nordmenn flest som verden forøvrig, de var alle glad for at dette nå var over. Det var hva alle var glad over. Europa har skikket seg så dumt (Krigen de vant?) Som har medført at mesteparten av hva de selv er som et kontinent (med sine respektive stater,) samlet er blitt en stor vasallstat underlagt USA. https://www.derimot.no/for-2-verdenskrig-var-slutt-churchill-planla-krig-mot-sovjetunionen/
Slettet bruker
04.11.2019 kl 16:36 1159

Nå forsvinner du i tåka igjen.
Slettet bruker
04.11.2019 kl 16:43 1154

Der har du parkert deg selv! Etter krigen skulle galskapen Morgenthauplanen settes i verk: Tyskland skulle avindustrialiseres og gjøres til et jordbruksland. Men da man skjønte at 40 millioner tyskere ville sulte i hjel, gikk man over til Marshallplanen: Europa ble gjeld satt gjennom dollarlån som skulle anvendes til kjøp fra Amerika. Man laget penger av intet og gjeldsatte Europa. Man trengte også et rikt Tyskland for å stå mot en kommunisme (en såkalt fiende). Frihandel til Amerikas fordel ble tvunget på Europa. Dette er bakgrunnen for det folkesvik vi er vitne til i dag.

https://no.wikipedia.org/wiki/Morgenthauplanen
Slettet bruker
04.11.2019 kl 16:45 1150

Nja. Du har en litt for binær tilnærming til ting.

Planen ble skrinlagt før krigen var over.

Men det var kanskje ikke så smart av tyskerne å dra i gang ragnarok, slik de gjorde. Man får ikke spesielt mye velvilje av slikt. Og hvis hele Tyskland ble et jordbruksland, så skulle det vel en del til før de sultet ihjel. Dessuten var vel ideen bak å hindre at de fikk bygge opp et militærvesen igjen. Med tanke på hva som hadde skjedd ved et par anledninger i første halvdel av 1900-tallet, så er det jo forståelig.

Redigert 04.11.2019 kl 16:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.11.2019 kl 17:06 1140

Morgenthauplanen gikk jo også ut på og tvangssterilisere alle tyskere, noe ala steriliseringsloven innført i 1934 et par år før Hitler innførte Nürnberglovene. Ja selveste Adolf Hitler referert til Norge når han utformet dette lovverk.
Ingen må være det minste i tvil om at Norge hadde en bedriten steriliseringslov av 1934, en lov som i 1936 ble skamrost på nazistenes propagandaplakater i Tyskland med teksten «Wir stehen nicht allein!». Det oppsiktsvekkende er at mens Tyskland måtte avskaffe sin steriliseringslov i 1945, beholdt Norge sin lov helt til 1977. Uansett hvilket menneskesyn og hvilke motiver som lå til grunn for den umenneskelige steriliseringsloven i 1934, så bør historia fortelle oss at enhver tid er blind for sin egen ondskap, og at man heller ikke trenger å ha et ondt hjerte for å utføre onde gjerninger. De siste dagene er vi alle sjokkert over avsløringene i barnevernet i Bergen. Om 30 år vil vi ha de samme avsløringene om de overgrepene som skjer i behandlingssamfunnet vårt i dag. - See more at: http://klassekampen.no/24134/article/item/null/rasehygiene-og-menneskesyn#sthash.URZl1Ta7.4T2wyDmA.dpuf
http://norgesaksjonen.org/2015/11/13/barnevernet-ruinerer-ressurssterk-familie-i-fana/
Slettet bruker
04.11.2019 kl 17:09 1138

Da general George C. Marshall som nyutnevnt amerikansk utenriksminister i 1947, ble klar over hva de allierte hadde planlagt, sa en av utenriksministerens rådgivere: «Denne greia er satt sammen av økonomiske idioter». «Det er meningsløst å forby Europas dyktigste arbeidere å produserer hva de kan for et kontinent som har desperat behov for alt.»Morgnenthauplanen ble skrotet i det stille, og 13 milliarder dollar stilt til disposisjonen av den amerikanske kongressen i det som snart ble kjent som Marshallhjelpen. Den hjelpen var en viktig forutsetning for å hindre kommunistene å få fotfeste i Europa, som var hovedinnholdet i Truman-doktrinen; «alle land som kjemper for sin frihet, skal kunne regne med hjelp fra USA». Og dette ville de gjøre for å gå til krig mot sine egne allierte SOVEJET, som de i fellesskap hadde knust hele Europas midte for? Men dette kommenterte du ikke..
Redigert 04.11.2019 kl 17:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.11.2019 kl 17:12 1130

Jeg håper nulliver bruker sin kapasitet på historiske omkamper og omskrivninger på den norske fotballhistorien i Norsk WMOL sammenheng etter drilllos marxsist/suksess tid på ballen.