Ligger Høyesterettsjustitiarius litt tynt an her nå ?

Slettet bruker
04.11.2019 kl 01:19 399

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/QoXwpR/john-christian-elden-tok-opp-nav-feil-med-hoeyesterett-i-2017-ble-ikke-hoert?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Hun er spakere nå i svaret enn tidligere. Jeg er jammen ikke sikker på om hun kan gjemme seg
unna Eldens anførsler på den måten der. Og hun skjerpet straffen betydelig fra lagmannsretten.

Dette bør juridisk ekspertise grave i. Jeg vil tro at Høyesterett ikke uten videre kan ta den der,
de gjorde der.

Det bør granskes hvordan dette har vært styrt. For strengt styrt har det åpenbart vært. Hele veien
altså siden Oporto i mai 1992.
Slettet bruker
04.11.2019 kl 12:48 307

Akkurat, ja - litt dritt om TS på tråden!

Jeg driter i hva du tror om meg, meg jeg kan si deg såpass at hvis jeg var et skikkelig mannfolk, så hadde jeg ikke vært Havfruen!

Redigert 04.11.2019 kl 12:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.11.2019 kl 12:45 311

Jeg skjønner ikke hvorfor det innlegget ble slettet. Det var kun en kommentar om at ts ikke hadde skjønt greia.

Du er ikke kvinne. Du kan umulig være det.
Slettet bruker
04.11.2019 kl 12:43 321

Innlegget er slettet
Jeg ser du spør på en annen tråd om hvorfor Admin har slettet et innlegg fra deg. Nå har jeg ikke sett innlegget ditt, men jeg kan tenke meg det er fordi du alltid disser dine meddebattanter, og at Admin begynner å bli lei.

Kvinner i gruppedynamikk er eget tema innenfor psykologien. På folkemunne snakket vi om "kaklende høns" før kvinner tok makten og ble en krenket gruppe som det ikke lenger er lov å ha et kritisk syn på. Men fenomenet er ikke borte for det, og i dag forekommer kvinnedynamikk blant "kvinner av begge kjønn".

Nettopp fordi jeg selv er kvinne, vet jeg mye om kvinnedynamikk. Selv har jeg alltid jobbet i mannsdominerte sammenhenger fordi jeg liker rasjonell profesjonalitet og faglig kompetanse som beslutningsgrunnlag.

Så får Erna, Siv og Grande ta sine venninnelunsjer - jeg foretrekker venninnelunsjer med folk jeg ikke jobber sammen med (gjerne tidligere kolleger) - nettopp fordi det ikke er bra når hønseflokken stikker hodene sammen for å bruke "kvinnemakten" sammen. Menn løser ikke problemer på den måten, men har en redeligere og mer åpen prosess i profesjonelle rammer. (AP muligens unntaket: "Noen har snakka sammen.")
Redigert 04.11.2019 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.11.2019 kl 12:32 330

De som kommer rekende til norske velferdskroner fra fremmede kontinenter og får skarpskodde statsbetalte advokater kjenner nav-reglene til minste detalj. Jeg kjenner ikke én nordmann som kan sine rettigheter; informasjonen er rett og slett ikke tilgjengelig!

Hvordan kan det ha seg at disse menneskene har ferdig opparbeidet rettigheter, ja rettigheter vi selv ikke har, her i dette egalitære stat og samfunn det skrytes så mye over at Norge er? Etter å levd på NAV i 2 år og prosedert sin sak mott oss/staten med egen advokat kan han gjøre som han gjorde. Valdres ekspressen 100% eliminator og eneste overlevende fikk opplest alle sine ferdig opparbeidet rettigheter i Bergen tinghus, (på sitt eget morsmål) slike som han og alle hans like, obligatorisk har krav på her i kongeriket, demokrati og folkestyret Norge.
Slettet bruker
04.11.2019 kl 12:13 347

De "beste" torturistene er kvinnene.....det er kjent kunnskap siden oldtiden.
Slettet bruker
04.11.2019 kl 12:08 355

Det norske kjerringstyret er livsfarlig - myk i kantene - knallhard inni når de er gitt makt over andre! Nå har Norge kvinner i alle de høyeste posisjonene i samfunnet, og vi får bevist en gang for alle at kvinner ikke er dyktigere enn menn - tvert om: kvinner kan være svært kyniske makthavere som blir livsfarlige pådrivere for hverandre i kakleflokken. Ikke en gang klare regler kan de forholde seg til når de får kaklet tilstrekkelig til å miste oversikten:

"Et Nav-rundskriv fra 2012 gjør det uttrykkelig klart at folk har rett til ytelser som syke- og arbeidsavklaringspenger selv om de drar til et annet EØS-land.
I rundskrivet R45-00 om EØS-avtalens bestemmelser om trygd står det svart på hvitt at dersom en person oppfyller vilkårene til å få arbeidsavklaringspenger, kan ytelsen utbetales «selv om vedkommende bor eller oppholder seg i et annet EØS-land». Rundskrivet ble først opprettet i 2001 og deretter revidert i 2010 og 2012 som følge av den nye EU-forordningen om trygderettigheter." https://resett.no/2019/11/04/nav-rundskriv-tydelig-om-eos-reglene/

De som kommer rekende til norske velferdskroner fra fremmede kontinenter og får skarpskodde statsbetalte advokater kjenner nav-reglene til minste detalj. Jeg kjenner ikke én nordmann som kan sine rettigheter; informasjonen er rett og slett ikke tilgjengelig! Rundskrivet over (og alle andre regler og rundskriv) burde ligge åpent tilgjengelig på nav sine hjemmesider.