Strategi
04.11.2019 kl 09:30
5423
International Consolidated Airlines kjøper Air Europa fra IB OPCO Holding for 1 milliard euro, tilsvarende 10 milliarder kroner, ifølge en melding mandag.
Viser at IAG er mpå kjøperen for å skape en gigant.
De mangler Norwegian i porteføljen.
Når det er sagt så synes jeg handelen siste 2 børsdager har endret karakter, noen som kjøper seg opp.??
Dette er ikke enkeltpersoner, shortindekk??
Noen som har en kommentar.
Ser sterkt ut dette.!
Viser at IAG er mpå kjøperen for å skape en gigant.
De mangler Norwegian i porteføljen.
Når det er sagt så synes jeg handelen siste 2 børsdager har endret karakter, noen som kjøper seg opp.??
Dette er ikke enkeltpersoner, shortindekk??
Noen som har en kommentar.
Ser sterkt ut dette.!
asbjørnsen
04.11.2019 kl 09:32
5404
Då sleppe vi kanskje meir spekulering i om IAG skal gå etter NAS.
No har dei fått det dei vil ha for nokre år framover.
No har dei fått det dei vil ha for nokre år framover.
Er vel ikke så farlig om Norwegian nå må prises som et selvstendig selskap.
Blir spennende å se om short tør smelle kursen ned.
Blir spennende å se om short tør smelle kursen ned.
Strategi
04.11.2019 kl 09:48
5241
gbkvinlog skrev Det var en tidlig konklusjon synes jeg.
Skal IAG kjøpe Norwgian så må de handle, dette kan motivere andre kjøpere for å skape en motpol mot IAG sine vekstplaner.
Uansett viser dette at å skape større aktører ir in for tiden.
Sitter pal i norwegian som ikke er avhengig av et oppkjøp.
Uansett viser dette at å skape større aktører ir in for tiden.
Sitter pal i norwegian som ikke er avhengig av et oppkjøp.
Hartepool
04.11.2019 kl 09:52
5193
Konsolideringen i europeisk luftfart er på gang.
Norwegian er et av selskapene som vil forsvinne...til hvem?
Prisingen av Air Europe gir en pekepinn på nas’ pris.
Nas er over dobbelt så stort som Air Europe med en « provoserende» markedsandel på majors ruter.
Mange ser selvsagt på nas, asiatiske, Midtøsten ,amerikanske og europeiske...litt ro nå og resultatforbedringer fremover så ser vi bud på mangedobbelt av Air Europe.
Norwegian er et av selskapene som vil forsvinne...til hvem?
Prisingen av Air Europe gir en pekepinn på nas’ pris.
Nas er over dobbelt så stort som Air Europe med en « provoserende» markedsandel på majors ruter.
Mange ser selvsagt på nas, asiatiske, Midtøsten ,amerikanske og europeiske...litt ro nå og resultatforbedringer fremover så ser vi bud på mangedobbelt av Air Europe.
drekkapilsen
04.11.2019 kl 09:56
5156
Da falt kjøperen til nas bort hvertfall. Da kan de fokusere på seg selv en stund. Blir ingen oppkjøp her på en stund
Endel interessante endringer på dagens aksjonærliste; JP Morgan øker med 1,2 mill
State Street øker med 850 k
Credit suisse ny på to konti med en mill aksjer.
State Street øker med 850 k
Credit suisse ny på to konti med en mill aksjer.
gbkvinlog
04.11.2019 kl 10:00
5105
Det at man kjøper et selskap betyr ikke at andre ikke er aktuelle. Det er vel ikke sånn at man maks kjøper ett selskap?
seismicrec
04.11.2019 kl 10:43
4925
Mitt guess er at hovedeierne i JetBlu, Blackrock og Vanguard kjøper nas og slår selskapene sammen , that make sense...
Hvordan kan eit asiatisk eller amrikans selskap kjøpe nas, når dei bare kan eie 49,99%.
drekkapilsen
04.11.2019 kl 10:56
4829
Det er litt begrensninger på cash vettu, pluss at iag går jo ikke kanonbra selv
Restplassno
04.11.2019 kl 11:32
4626
Gudskjelov, sier nå jeg. Det er ingenting som tilsier at det er noe behov for oppkjøp av Nas, og dette med salg bør ses på som en last resort - med mindre man selvsagt slenger 5x eller mer på bordet.
NaiveNormenn
04.11.2019 kl 11:42
4582
Nei, men alt kan skreddersys alt etter situasjon, regler og lovverk.
Andersiverden
04.11.2019 kl 12:17
4433
Dette skjerper bare konkurransen på Sør-Amerika. NAS er inne der og har flere direkte ruter, utenom Argentina, fra flere europeiske byer. Sunn konkurranse kalles vel det.
Mr Fox
04.11.2019 kl 12:18
4424
Om konkurransemyndighetene i Spania har vettet i behold stoppes dette, Iberia/Vueling/AEA vil bli en altfor dominerende aktør.
Andersiverden
04.11.2019 kl 13:32
4235
NAS har direkteruter til Sør-Amerika fra Madrid og Barcelona til Buenos Aires. Og med planer om flere....trur eg.
Strategi
04.11.2019 kl 15:49
3985
Dette er ganske interessant.
Det ser ut i fra handelslogg i det siste at det er en del som tar posisjon.
Også i dag.
REF; Medinaceli
I dag kl 09:59
1106
Endel interessante endringer på dagens aksjonærliste;
JP Morgan øker med 1,2 mill
State Street øker med 850 k
Credit suisse ny på to konti med en mill aksjer.
Det ser ut i fra handelslogg i det siste at det er en del som tar posisjon.
Også i dag.
REF; Medinaceli
I dag kl 09:59
1106
Endel interessante endringer på dagens aksjonærliste;
JP Morgan øker med 1,2 mill
State Street øker med 850 k
Credit suisse ny på to konti med en mill aksjer.
Redigert 04.11.2019 kl 15:51
Du må logge inn for å svare
Gork
04.11.2019 kl 17:37
3698
Det er nok flere som vil begynne å regne på verdien av NAS. Relativt sett burde NAS være verdt 2,5 - 3 milliarder Euro, kurs 190 - 230 NOK. Det er en så stor opp side at tunge aktører vil følge med selskapet. Rir de av likviditet, reduserer noe av gjelden, så er vi der. Så langt er fasit 6 fly solgt ca 600 mill i fortjeneste (og Cash). Rabatten de fikk ved store kjøp, fremkommer nu. Spennende onsdag, med trafikk tallene.
Lykke til.
Lykke til.
Av andre mulige interessante endringer var Folketrygdens økning med 750k og Equinors pensjonsfond med 150k.
Fersk aksjonærliste hver mandag med alle endringer pr. onsdag...alle meglerforetak abonnerer på listen som de sender kundene sine gratis.
Fersk aksjonærliste hver mandag med alle endringer pr. onsdag...alle meglerforetak abonnerer på listen som de sender kundene sine gratis.
Andersiverden
04.11.2019 kl 17:46
3651
Supert Medi...dette bare føyer seg inn i rekken av positive nyheter fra selskapet. Da venter vi bare på et enda bedre resultat for Q3. Og det kommer.
EliotS
04.11.2019 kl 18:31
3528
Kan du gi et link til listen eller legge en kopi over.
På forhånd tak.
På forhånd tak.
Redigert 04.11.2019 kl 18:31
Du må logge inn for å svare
EliotS
04.11.2019 kl 19:16
3412
Det er startskuddet på konsolideringsracet i Europa.
Lufthansa overvejer at købe sig op i Alitalia for 200 mio Euro.
Men både Delta og EasyJet så på Alitalia men træk sig. Nu skal de til at overveje ny skaktræk, hvis de vil være større i Europa.
EasyJet har sikret sig store lånemuligheder, hvis den rigtige mulighed skulle vise sig.
Wizz har også signaleret at der kommer til at ske konsolidering og at de overvejer at deltak. Husk de har Indigo som hovedejer og jeg kunne godt forestille mig at de kunne finde på at se på Norwegian.
Lufthansa overvejer at købe sig op i Alitalia for 200 mio Euro.
Men både Delta og EasyJet så på Alitalia men træk sig. Nu skal de til at overveje ny skaktræk, hvis de vil være større i Europa.
EasyJet har sikret sig store lånemuligheder, hvis den rigtige mulighed skulle vise sig.
Wizz har også signaleret at der kommer til at ske konsolidering og at de overvejer at deltak. Husk de har Indigo som hovedejer og jeg kunne godt forestille mig at de kunne finde på at se på Norwegian.
Hartepool
04.11.2019 kl 19:45
3342
Indigo passer godt som mulig kjøper av nas.
Disse eier i tillegg til superlønsomme Wizzair også jetsmart som har gått inn i Argentina og konkurrerer med nas der.
Disse mangler , som Easy og Ryan, transatlantiske ruter .
Så det er mange meget solide aktører som kan plukke opp nas , nesten uten å lånefinansiere.
Uansett 2020 blir meget spennende for europeisk luftfart ...
Disse eier i tillegg til superlønsomme Wizzair også jetsmart som har gått inn i Argentina og konkurrerer med nas der.
Disse mangler , som Easy og Ryan, transatlantiske ruter .
Så det er mange meget solide aktører som kan plukke opp nas , nesten uten å lånefinansiere.
Uansett 2020 blir meget spennende for europeisk luftfart ...
Andersiverden
04.11.2019 kl 20:54
3211
De har ruter til Sør Amerika fra Spania, Gatwick og Oslo. De står klar i konkurransen fra fullpris selskaper. Her må vi bare heie på! Ja, så var det Q.3
Redigert 04.11.2019 kl 21:02
Du må logge inn for å svare
NaiveNormenn
04.11.2019 kl 21:42
3082
Det å bli kjøpt opp er hyggelig for aksjonærene, men det og kjøpe opp medfører kostnader. Jeg ser 2 gode alternativer: 1. Fortsette å bli bedre på drift og nedbetale gjeld og utvide i takt med etterspørsel. 2 Slå oss sammen med Stordalen og få rutet alle ving flyreiser via Nas og dumpe ut gamle Cook fly..
Andersiverden
04.11.2019 kl 23:06
2922
Stordalen? Nå må vi ta en bolle her. NAS operer world wide og kan toppen ta flyvninger fra Ving. Dream on.