Elements aksjonærer ikke enig i oppkjøp?? Fullmakt til GF

Ticker
ELE 29.05.2018 kl 13:51 3501

Da det er mange som ikke kan bruke gamle forum (ikke mulig å registrere seg lengre) er det der satt igang en innsamling av
fullmakter til å stemme imot JV kjøp da mange mener at dette er feil tidspunkt å inngåen så stor ny transje avtale med BO.
Gamle forum kan være vanskelig å finne link til.
http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2433209

Så langt har innsamling av fullmakter til GF avtemmning nådd flaggemelding 1 så det viser at ltt samspill mellom små aksjonærer kan utgjøre en forskjell.
Alle stemmer teller da hver aksje gir en stemme.

https://next.nordnet.no/fullscreen/news/189067008-ele-element-asa-flaggemelding-fullmakter-til-ekstraordinaer-generalforsamling-6-juni-2018?instrumentId=16105696
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
Bankmanden
29.05.2018 kl 16:21 3367

ELE KURSEN er holdt kunstig oppe av finansakrobater. Før eller siden vil tyngdekraften trykke kursen ned mot virkelig verdi som er betydelig lavere enn 4 kr.
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
Tresvika
30.05.2018 kl 10:45 3198

I morgen kommer Q1 rapporten.
Kan vi få noen nyheter i den sammenheng kanskje?

Når det gjelder JV dealen vet jeg ikke helt hva jeg mener om den, men isolert sett virker det som en veldig bra deal. Timingen derimot er jeg mer usikker på. Kanskje de burde ha ventet til Ambershaw var oppe og gikk, og Iron token var i omsetning. Da kunne de kanskje unngått alle disse nye transjene.

Etter hva jeg har forstått trekkes og konverteres(??) første transje umiddelbart etter EGF dersom det går igjennom. ABO vil da sitte med eksempelvis 12,5 mill nye aksjer dersom strike price blir kr 4, og ELE 50 mill ferske kr. Deretter om jeg har forstått riktig kommer transje nr to innen de neste 30 dagene.
For at ABO skal klare å selge disse aksjene med fortjeneste MÅ kursen de selger på være høyere enn 4(tenkt konverteringskurs), hvilket gjør at strike price på neste transje blir høyere. Osv, osv
"Utøvelseskursen er 100% av laveste
daglige volumvektet snittpris i de ti (10) siste handelsdagene før Selskapet
trekker på fasiliteten. De konvertible obligasjonene er konvertible etter ønske
fra Blue Ocean Investment Group, men blir automatisk konvertert tolv (12)
måneder etter utstedelsesdato."

En god slump av første transje benyttes kanskje til å levere tilbake lånte aksjer?
Men betyr ikke dette at om ABO skal klare å kvitte seg med alle aksjene i mellom transjene så er de avhengige av at kursen stiger, som igjen vil gjøre at strike price blir høyere for neste transje? Altså omvendt av dette dødsspiral opplegget man leser om på det gamle forumet?
Mulig jeg har fått solstikk og tenker baklengs her, men det er vel just presis det samme som har skjedd siden de begynte med ABO finansieringen i Okt/Nov 2017?
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
Lille
30.05.2018 kl 23:48 3051

BO er avhengig av at kursen skal opp. De kan ikke dumpe noen aksjer. I starten kunde de det, fordi de fikk rabatt på aksjene og kursen økte fort. Jeg skal stemme for. Tror dere BO gir 1 milliard i finansiering sånn uten videre? De har nok utredet gruvene i Marokko. ELE ledelsen hadde ikke gått inn i en slik avtale hvis de ikke hadde en plan. La de gamle gutta på det gamle forumet krangle om hvem er inne eller ute. Jeg har hele tiden sagt at BO ikke dumper sine aksjer denne gangen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
Ticker
31.05.2018 kl 14:05 2912

Auplata sitter vel nå på en stor pengebunke,det er jo mulig at ved en positiv avstemmning for JV så svir de til og kjøper seg enda mere opp i ELE
for dette vil jo i deres øyne være en god handel?
Nå må det også sies at BO har 12 mnd på seg til å innløse aksjer selvom de tidligere har pøst aksjer ut i markedet rett etter de har fått de på bok.
Vi vet jo at der er endel triggere "på vent" men det drar alvorlig ut dette her med både WP/Token og lisens på Ambershaw.Kansje dette er bevisst men jeg trodde kursdrivende informasjon måtte meldes til markedet snarest?
Nå har ELE heller ikke nok penger på bok til å betale siste rest på Ambershaw,slik jeg ser det er vel ikke BO ferdig med siste transje med aksjer som skulle sikre siste rest av kapital til Ambershaw.
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
Lille
01.06.2018 kl 16:07 2758

Det er Sæter som selger ned. Det er helt greit for meg på denne kursen. Lei av at han solgte rundt 5,5 og kjøpte på 4 kr.
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
Lille
02.06.2018 kl 22:41 2601

BO kan stemme for sine aksjer selvom andre mener noe annet.
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
Ticker
04.06.2018 kl 13:08 2390

Faller i dag på lavt volum som kan indikere at småsparere vil ut før avtemmmnng 06.06
Om dette finasierings forslag går igjenno må BO få kursen opp igjen,noe jeg tror de kommer til å gjøre.
De vil jo prøve og tjene noen slanter her regner jeg med.
Men det er surt og se en inngang på under 3 kroner smuldre vekk på WP som var "rett rundt hjørnet" ifølge dem selv
og det skulle være "små regulatoriske hinder" som gjenstod.
SKAL ALDRI LA EN 100% GEVINST GLIPPE FLERE GANGER (ja jeg er nybegynner og for grisk)
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare