Ryan Air CEO - Norwegian er snart konkurs igen, igen!
Jeg ved ikke hvor mange gange at Ryan Air CEO O'Leary har erklæret Norwegian konkurs lige om lidt.
Nu gør han det så igen og denne gang på CNBC.
Shorterene og 2 X Sissner elsker ham!
https://www.cnbc.com/video/2019/11/04/norwegian-air-is-doomed-ryanair-ceo-says.html
Nu gør han det så igen og denne gang på CNBC.
Shorterene og 2 X Sissner elsker ham!
https://www.cnbc.com/video/2019/11/04/norwegian-air-is-doomed-ryanair-ceo-says.html
Redigert 19.01.2021 kl 18:50
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
04.11.2019 kl 20:36
2379
Det er ikke det at det ikke kan skje, men dette blir jo veldig klovn-aktig. Blir for dumt.
Flaxx
04.11.2019 kl 21:50
2209
Det er tydelig at Ryanair-sjefen er blitt nervøs ... nå når NAS sikrer sin drift ... og forblir en STOR konkurrent.
Hans form er ufyselig.
At han slipper til hos media med slik nedrakking av en konkurrent ... det er sært.
Hans form er ufyselig.
At han slipper til hos media med slik nedrakking av en konkurrent ... det er sært.
Herman*
04.11.2019 kl 22:36
2041
Jeg synes alt snakk om konkurs i NAS er utrolig usaklig. Dette er drittpakker som antagelig er plantet av konkurrentene i et desperat forsøk på å bli kvitt en tøff konkurrent. I teorien kan det oppstå en situasjon hvor selskapets restruktuering ikke er tilstrekkelig til å sikre selskapet en tilstrekkelig likviditet. Selskapet kan da velge å:
1) Gjennomføre en emisjon på f eks 2-3 milliarder NOK rundt dagens kursnivå. Etter de resulater som er oppnådd i restruktureringen, er det ingen grunn til at det trenger å bli en kriseemisjon.
2) Selge selskapet til langt over børskurs. Moderne flypark, attraktive ruter, konsodelering i bransjen. Her er det ingen grunn til å gi ved dørene.
3) Selge flere fly enn planlagt.
Jeg tror ikke noe av dette blir nødvendig. Selskapet blir tilført milliarder i løpet av vinteren (JV, Boeing etc), plus at de forventer at kredittformidlerne slipper opp en god del. I tillegg har de tatt ned kapasiteten i vinter, noe som også vil avhjelpe situasjonen.
1) Gjennomføre en emisjon på f eks 2-3 milliarder NOK rundt dagens kursnivå. Etter de resulater som er oppnådd i restruktureringen, er det ingen grunn til at det trenger å bli en kriseemisjon.
2) Selge selskapet til langt over børskurs. Moderne flypark, attraktive ruter, konsodelering i bransjen. Her er det ingen grunn til å gi ved dørene.
3) Selge flere fly enn planlagt.
Jeg tror ikke noe av dette blir nødvendig. Selskapet blir tilført milliarder i løpet av vinteren (JV, Boeing etc), plus at de forventer at kredittformidlerne slipper opp en god del. I tillegg har de tatt ned kapasiteten i vinter, noe som også vil avhjelpe situasjonen.
EliotS
04.11.2019 kl 23:14
1923
Her kommentareren i perspektiv
https://www.nettavisen.no/okonomi/ryanair-med-stikk-til-norwegian---gud-hjelpe-oss/3423873026.html
https://www.nettavisen.no/okonomi/ryanair-med-stikk-til-norwegian---gud-hjelpe-oss/3423873026.html
Britax
04.11.2019 kl 23:19
1898
Så i følge Oˋleary har NAS enda MASSE å gå på angående kostnader, høres bra ut!
Restplassno
04.11.2019 kl 23:35
1846
Hva er resonnementet til oleary? Han har om mulig enda dårligere resonnement enn noen av de virkelig store haterne her inne.
Flaxx
04.11.2019 kl 23:53
1790
Den gangen i 2018 kalte Trygve Hegnar Ryanairsjefen ... "Et svin".
Kanskje Trygve Hegnar skulle si fra en gang til:
https://www.nettavisen.no/na24/hegnar-langer-ut-mot-o%27leary---et-svin/3423550341.html
Kanskje Trygve Hegnar skulle si fra en gang til:
https://www.nettavisen.no/na24/hegnar-langer-ut-mot-o%27leary---et-svin/3423550341.html
Finnes det noe mere grisete enn denne O`Leary
Noen bør ta han skikkelig
Noen bør ta han skikkelig