Q3 13 november Kursdrivende?????????

Sukiyaki
NATTO 04.11.2019 kl 20:54 1407


Hva kan vi forvente oss?
Klarer selskapet for en gangs skyld og legge frem noe som driver kursen opp?
Eller blir det som vanlig bare dritt?
Hva tror dere?

Fabian og trendi trenger ikke svare. Hold dere til de trådene dere allerede er på.
Redigert 20.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.11.2019 kl 12:15 1330

Når man ser på handelen i aksjen så blir vi nok skuffa enda ein gang. Stadig påfyll av aksjonærer som tar tapet og rømmer aksjen. Og fra ledelsen er det like stille som alltid.
surplus
05.11.2019 kl 12:23 1322

Å tippe omsetningen for selskapet synes å være vanskelig. Da de for en tid tilbake annonserte at de kun skulle rapportere kun halvårsresultat var nettopp argumentet at omsetningen for selskapet var så volatil at det var det beste, også kursmessig. De hadde nok et poeng der. I det siste kvartalet har de dratt nytte av en svak krone. Ønske om en svak krone ble nevnt av Bohan under en generalforsamling for mange år siden. Vil anta at vi har det samme forholdet nå. Men som alltid er det veien fremover som blir avgjørende. Det vil bli spennende å se hvem som har kjøpt posten til Kistefos. Kan det være noen som har noen tanker rundt restrukturering av k2 vitamin bransjen i Norge? Her burde det være store synergieffekter å hente. CFO er tydeligvis på vei ut, og hva er bakgrunnen for dette. Har det noe med mulig restrukturering å gjøre?. Men jeg synes dette er noe underordnet. For min del er jeg mest opptatt av vitaminet k2 og markedet dette har globalt. Har vitaminet de egenskapene jeg tror og håper (og mye forskning tyder på det), vil markedet, salget og kursen gå som følge at dette. Så får vi sette vår lit til at ledelsen klarer og utnytte den posisjonen de har.
Redigert 05.11.2019 kl 12:31 Du må logge inn for å svare
Herman*
05.11.2019 kl 13:09 1293

Hva mener du med at CFO er på vei ut? Ramsøy er p.t både CEO og CFO, og nå ønsker de vel at han skal avlastes for en del arbeidsoppgaver. Når det gjelder q3, tipper jeg en topplinje på 31 mill. Hvis vi får dårlige nyheter til uka, risikerer jo LSS og dets ledelse straffeforfølgelse-så det tror jeg ikke på. Vi kan muligens se en massiv nedskriving av Kaydence fordringen, men jeg er usikker på om dette er kurssensitivt eller allerede indiskontert i kursen. Selskapet er etter min mening verdt over 20 kroner aksjen, så får vi se hvor lenge «brannsalget» varer. Håper vi får en positiv guiding både hva gjelder topp og bunnlinje. Ønsker også dato/tidspunkt for offisiell lansering av ny ingrediens. Vi bør vel kanskje snart få vite hvilken ingrediens dette dreier seg om....:-)
surplus
05.11.2019 kl 14:51 1254

Jeg beklager at jeg dro den slutningen om CFO. Da ser jeg enda mer positivt for fremtiden når de nå må øke ledelsen med ytterligere en person.
Svensson1
05.11.2019 kl 21:44 1185

I guess it would make sense if the Q3 report include a write down related to Kaydence of about 70 MNOK.
If it does, you should remember that it has no impact on the cash flow.

Otherwise I have some hopes for a positive revenue surprise.
In 2018 the Q3 revenue was 23,6 MNOK. I would view anything close to 30 MNOK as better than expected.
Herman*
05.11.2019 kl 21:51 1176

Ikke noe å beklage, er jo ikke vanlig at samme person bekler begge rollene. Vi får dog håpe de klarer å holde igjen på kostnadssiden. Her har jeg alltid vært kritisk til Natto, og har mer sans for det løpet Kappa har kjørt.
Herman*
05.11.2019 kl 21:59 1162

I am hoping they soon are on track to deliver 35-40% growth, and in that regard 30% growth in q3 is a good stepping stone to q4 where we can hope for 35%. I would not mind a major write off. I find the whole Kaydence project a major headache.
livsstil
05.11.2019 kl 23:51 1114

Det er riktig at Kjetil både er CEO og CFO, men de har i tillegg Martin Lycke som er vice president finance. At de nå rendyrker CFO er forsåvidt greit, men det kan ikke forsvares hvis det ikke har bedrede marginer. Det er tross alt ikke så stor business. Hadde jeg vært styreleder så hadde jeg heller ansatt en ny CEO med bred kommersiell bakgrunn og vant til å lede børsnoterte selskaper, så kunne Kjetil hatt posisjonen som CFO som han tross alt ble ansatt som. Vi trenger en som kan selge Natto både til institusjoner og til aksjemarkedet samt å være mer aktiv mot presse. IR er fraværende, og en CEO burde ivaretatt dette i et så lite selskap som tross alt Natto er. Sinnsyk stor organisasjon, og de sier de rigger for fremtiden og da er det et must at de nå leverer varene.
Slettet bruker
06.11.2019 kl 01:25 1092

Oppned??