BWLPG, Utbyttekapasiteten ligger nå på ca 1 US$ i kvartalet !
Bastante utbytter ligger bokstavelig talt i pipelinen. I overskuelig fremtid, som nå er mot utgangen av 2022 kommer utbyttekapasiteten til å ligge på ca 1 $ i kvartalet.
Dette baserer seg på at verdens forbruket av LPG ikke går ned ned. Mulig flåtetilveksten er begrenset p.g.a byggetid og plass på verftene. Og att ratene holder seg nord av ca 45000$
Det er nå mer sannsynlig med en ytterligere økning av ratene enn at de ramler nedover igjen.
Dagens kurs på ca 60 kr er nå på ca 1.5 ganger årlig utbyttekapasitet.
Her må det jo være stor fare for en dobling eller 3 dobling av av dagens kurs med ett forholdsvis kort tidsperspektiv
Dette baserer seg på at verdens forbruket av LPG ikke går ned ned. Mulig flåtetilveksten er begrenset p.g.a byggetid og plass på verftene. Og att ratene holder seg nord av ca 45000$
Det er nå mer sannsynlig med en ytterligere økning av ratene enn at de ramler nedover igjen.
Dagens kurs på ca 60 kr er nå på ca 1.5 ganger årlig utbyttekapasitet.
Her må det jo være stor fare for en dobling eller 3 dobling av av dagens kurs med ett forholdsvis kort tidsperspektiv
Redigert 21.01.2021 kl 09:29
Du må logge inn for å svare
kodenavn
05.11.2019 kl 12:33
3773
Absolutt en doblingskandidat.
Verdens største VLGC-rederi.
Ensartet flåte på 45 stk VLGC
Dagens rate er over 67.000 USD/day. CBE 22.000. Det gir 45.000 USD i cash flow pr skip pr dag !!
Gode future-rater.
Cleaves high case; forutsetter rater i 2021 og 2022 på hhv 93.000 og 97.000 USD/day.
Hvis det inntreffer, har vi EPS pr. aksje på hhv 47.- og 50.- i de to årene.
Og nå kan aksjen kjøpes for 62.-.
Dagens kurs er en vits.
Verdens største VLGC-rederi.
Ensartet flåte på 45 stk VLGC
Dagens rate er over 67.000 USD/day. CBE 22.000. Det gir 45.000 USD i cash flow pr skip pr dag !!
Gode future-rater.
Cleaves high case; forutsetter rater i 2021 og 2022 på hhv 93.000 og 97.000 USD/day.
Hvis det inntreffer, har vi EPS pr. aksje på hhv 47.- og 50.- i de to årene.
Og nå kan aksjen kjøpes for 62.-.
Dagens kurs er en vits.
adagio
14.11.2019 kl 11:54
3421
Kan vel nå se ut som noen med "mye muskler" har begynt å regne seriøst på LPG casene. De finner nok ut at en fwd P/E på 1 tallet ikke reflekteres mye i dagens aksjekurser. Samtidig ser det også ut til at balansen i markedet kommer til å slå positivt ut for skipseier siden i ett lenger perspektiv enn man så for bare noen måneder siden. Overskuelig fremtid her kan fort nærme seg "de neste 5 år"
Nanoq
14.11.2019 kl 12:22
3342
Ja, en dobling eller mer er ikke usannsynlig med rater over 60.000 USD/day.
Og spesielt ikke hvis EU og andre statlige aktører + store shipping-aktører som verdens største containerrederi Maersk får innført lavere seilfart (minus 20-30% redusert fart er foreslått fra mange sider). Dette blir nok i så fall en gradvis innfasing over mange år, men en start på -10% innenfor de neste 2 åra vil jo sende et meget viktig signal her.
I så fall kan vi se fram til et mangeårig bullmarked i VLGC-, VLCC-, bulk og container-shipping..
Bl.a. Maersk støtter dette, som både vil bety markant lavere drivstoff-forbruk, mye mindre CO2 og Nox-utledning, og ikke minst: større etterspørsel etter skipsfrakt.
Reducing Ship Speeds Has Multiple Benefits, New Study Shows
Posted on November 11, 2019
https://worldmaritimenews.com/archives/286210/reducing-ship-speeds-has-multiple-benefits-new-study-shows/
Study: Slower Steaming Could Cut Emissions by a Third
Posted on October 18, 2017
https://worldmaritimenews.com/archives/232845/study-slower-steaming-could-cut-emissions-by-a-third/
PS.:
The new study was commissioned ahead of the latest round of UN ship climate negotiations at the International Maritime Organisation (IMO) in London. The 6th session of the IMO Marine Environmental Protection Committee Intersessional Working Group on GHG Emissions (ISWG-GHG6) is meeting from November 11 to 15 in order to consider proposals for short-term measures to tackle shipping’s climate impact, amongst them to reduce ship speeds.
Og spesielt ikke hvis EU og andre statlige aktører + store shipping-aktører som verdens største containerrederi Maersk får innført lavere seilfart (minus 20-30% redusert fart er foreslått fra mange sider). Dette blir nok i så fall en gradvis innfasing over mange år, men en start på -10% innenfor de neste 2 åra vil jo sende et meget viktig signal her.
I så fall kan vi se fram til et mangeårig bullmarked i VLGC-, VLCC-, bulk og container-shipping..
Bl.a. Maersk støtter dette, som både vil bety markant lavere drivstoff-forbruk, mye mindre CO2 og Nox-utledning, og ikke minst: større etterspørsel etter skipsfrakt.
Reducing Ship Speeds Has Multiple Benefits, New Study Shows
Posted on November 11, 2019
https://worldmaritimenews.com/archives/286210/reducing-ship-speeds-has-multiple-benefits-new-study-shows/
Study: Slower Steaming Could Cut Emissions by a Third
Posted on October 18, 2017
https://worldmaritimenews.com/archives/232845/study-slower-steaming-could-cut-emissions-by-a-third/
PS.:
The new study was commissioned ahead of the latest round of UN ship climate negotiations at the International Maritime Organisation (IMO) in London. The 6th session of the IMO Marine Environmental Protection Committee Intersessional Working Group on GHG Emissions (ISWG-GHG6) is meeting from November 11 to 15 in order to consider proposals for short-term measures to tackle shipping’s climate impact, amongst them to reduce ship speeds.
Redigert 14.11.2019 kl 12:31
Du må logge inn for å svare
moneymachine
14.11.2019 kl 20:59
3017
BWLPG, AVANCE: BUY
EIA Nov issue: increased its LPG production est for '20 by 0.9% to 93.4mt while keeping domestic demand flat at 48.7mt.
Positive revisions for the VLGC mkt and implies LPG exports growth of 16% in '20 vs the 15% implied in the Oct issue.
BWLPG will generate $3.33 in EPS in 2020 / AVANCE will generate $2.29.
EIA Nov issue: increased its LPG production est for '20 by 0.9% to 93.4mt while keeping domestic demand flat at 48.7mt.
Positive revisions for the VLGC mkt and implies LPG exports growth of 16% in '20 vs the 15% implied in the Oct issue.
BWLPG will generate $3.33 in EPS in 2020 / AVANCE will generate $2.29.
Nanoq
14.11.2019 kl 21:30
2938
Disse EPS-estimater gir med dagens aksjekurs en P/E på 2,14 for BW LPG, og en P/E på 1,99 for Avance i 2020 - hvis altså disse treffer blink,
hvor det altså er regnet med snittrater på ca. 50.000 USD/day (nå ca. 70.000 USD/day.)
I mine øyne er dette latterlig lave P/E-verdier for disse selskapene, hvor en kursdobling (og P/E-dobling) ikke ville være for mye i denne ekstreme lavrente-tid.
.
hvor det altså er regnet med snittrater på ca. 50.000 USD/day (nå ca. 70.000 USD/day.)
I mine øyne er dette latterlig lave P/E-verdier for disse selskapene, hvor en kursdobling (og P/E-dobling) ikke ville være for mye i denne ekstreme lavrente-tid.
.
adagio
21.11.2019 kl 11:16
2397
Mon tro hva analytikerne nå kommer opp m.h.p nytt kurs mål for LPG aksjene
Kan man være så ubeskjeden at man tror på noe litt nord for 120 for BW?
Kan man være så ubeskjeden at man tror på noe litt nord for 120 for BW?
kodenavn
21.11.2019 kl 12:11
2277
En avkastning totalt på 45.- for 3 kvartaler bør man kunne håpe på. Men noe blir utbytte. Så for eksempel kurs 105.- og utbytte 15.- = 120.-
Ramleren
21.11.2019 kl 12:54
2178
Det blir spennende å se hva nye kursmål blir.
Analytiker korpset har ligget ganske konservativt på fremtidige rater. Det sterkeste med BW rapporten er å bemerke, hvor få lange kontrakter de har inngått pr dato for 2020 (5 %)
Dette til tross for et spot marked som i mange uker har ligget på over $ 65.000 dagen.
Da har ledelsen tro på 2020-2022 markedet !
Analytiker korpset har ligget ganske konservativt på fremtidige rater. Det sterkeste med BW rapporten er å bemerke, hvor få lange kontrakter de har inngått pr dato for 2020 (5 %)
Dette til tross for et spot marked som i mange uker har ligget på over $ 65.000 dagen.
Da har ledelsen tro på 2020-2022 markedet !
Drowsy
21.11.2019 kl 12:58
2158
Helt enig. Spesielt med tanke på hvor latterlig bra de har timet nedturen også. De har rett og slett greid å ha store deler av flåten på kontrakt gjennom de dårlige tidene og nå når de gode tidene har kommet forsvinner de fleste av dem ut i spot.
Ledelsen i BW har vært ekstremt mye flinkere enn Avance. Forrige nedtur tror jeg likevel sitter så hardt igjen hos flere at man er veldig skeptiske til å gå inn i disse aksjene.
Ledelsen i BW har vært ekstremt mye flinkere enn Avance. Forrige nedtur tror jeg likevel sitter så hardt igjen hos flere at man er veldig skeptiske til å gå inn i disse aksjene.
Springer
21.11.2019 kl 13:58
2001
"Forrige nedtur tror jeg likevel sitter så hardt igjen hos flere at man er veldig skeptiske til å gå inn i disse aksjene."
Det er akkurat det som gjør det mulig å fortsatt kunne handle 1 krone for 50 øre her.
Et annet moment er at tallknuserne har en helt klar forventning om hvor lenge en positiv "syklus" kan forventes i shippingmarkedet.
Utifra fundamentale forhold mener jeg at denne syklusen vil bli mye lengre enn de forestiller seg.
Jeg forventer årlig utbyttekapasitet på minimum 20 kroner i året i 3-4 år fremmover.
Det er akkurat det som gjør det mulig å fortsatt kunne handle 1 krone for 50 øre her.
Et annet moment er at tallknuserne har en helt klar forventning om hvor lenge en positiv "syklus" kan forventes i shippingmarkedet.
Utifra fundamentale forhold mener jeg at denne syklusen vil bli mye lengre enn de forestiller seg.
Jeg forventer årlig utbyttekapasitet på minimum 20 kroner i året i 3-4 år fremmover.