Havyard skal gjøre skipsfarten grønn

focuss
HYARD 05.11.2019 kl 11:46 80133


Marcet Cap: 107 mill. Say no more.
Redigert 21.01.2021 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
d12m
05.11.2019 kl 12:03 24582

Tviler på at vi har tilgang til din c: ;)
Det var denne du skulle linke til.. https://www.havyard.com/news/2019/prototype-for-hydrogen---one-step-closer/
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
focuss
05.11.2019 kl 12:08 24589

Huff da. Takk for hjelpen.
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Akkumulerer
05.11.2019 kl 12:50 24416

Kan være greit å ta med denne i samme slengen:
https://www.havyard.com/news/2019/massive-sales-growth-for-norwegian-greentech/
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
focuss
05.11.2019 kl 12:58 24392

Akkumulerer
Dette med ballastvann rensing var det store forventninger til for noen år siden. Så ble kravene utsatt, men nå kommer de. Det var ikke så mange som hadde sertifiserte godkjente systemer. Men Havyard var en av få.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Akkumulerer
05.11.2019 kl 13:07 24297

Ja, ingen skal klage over tålmodigheten der i gården. Flott at det nå løsner med betydelig salgsøkning. Ser for meg at NGT kan fortsette å mangedoble seg i månedene og årene fremover, til etterlengtet og stor glede for Havyard aksjonærene. Vil også tro at denne salgsøkningen vil hjelpe på nå når det forhandles med långiverne.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Skogly
05.11.2019 kl 14:50 24235

Hva tror dere om denne aksjen framover.
Hvirker spennende med hydrogen løsninger til skipsfarten. Da de er der de er mye å hente utslippsmessig.
Er de bare å kaste seg på her, eller er de emisjon på gang?
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
focuss
05.11.2019 kl 15:02 24214

Har vært heldig og har blitt med på et par ville oppganger i andre aksjer i år og har tro på at denne kan bli den neste. Etter det jeg forstår så er de i diskusjon med obligasjonseier grunnet brudd på betingelser. Når kravene til ballastvann rensing nå kommer sammen med en ny grønn Hydrogen profil så bør dette uansett bli veldig bra.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
focuss
06.11.2019 kl 09:35 24018

Resultat av at IMO kravene til rensing av ballast vann endelig har trådd i kraft.

"The market for our product is changing rapidly and prices are rising now that the retrofit boom is underway."

Så Havyard vil bli dobbel grønn, ikke bare rensing av ballastvann men også med grønne fremdrift systemer. Både elektrisk og hydrogen,
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Akkumulerer
20.11.2019 kl 22:06 23592

Market Cap er nå 59 mill. Mye kritikk og svada over at Havyard dropper 3Q. Men hva er viktigst? Arbeide med rapportering eller få til gode løsninger for konsern og aksjonærer? Jeg vet hva jeg vil at de skal drive på med, og det er ikke å rapportere tall nå, men få til gode løsninger. Sannsynligheten for at Havyard går konkurs pga HST anser jeg lik 0-1%. Sett bort fra HST er EK lik ca kr 5,80 per aksje for resten av konsernet ved 2Q19. Det kan selvfølgelig ha endret seg om HST til og med har havnet på minussiden, men ikke i den grad at det truer hele konsernet. Nå har man flere datterselskaper med betydelig bedring i salg, blant annet Norwegian Greentech med hele 350% salgsvekst. I tillegg har man en "earn out" avtale med MMC FP, som vil gi ekstra millioner ved at MMC FP opplever økt overskudd for 2019. I tillegg har de vel andelen sin fremdeles i Vestland Offshore. Man lar ikke konsernet falle. Worst case er emisjon med fortsatt HST i konsernet. Men håper at de har anledning til å selge HST, eller la det gå konkurs.Men om de er nødt til å gå videre med HST om bord, så tenker jeg ingen i Havyard noensinne igjen vil inngå kontrakter med syltynne marginer igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
focuss
20.11.2019 kl 22:39 23566

Blir spennende å se hvordan de vil løse floken. Deler av selskapet ser jo spennende ut men her bør man vel bare avvente å se hvordan løsningen blir. Er det egentlig nødvendig å redde alt? Eller henger alt sammen med alt?
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
oxion
21.11.2019 kl 08:11 23416

Ja, slakteprisen på Hyard ligger milevis over dagens kurs.
Så hvordan vi skal lavere nå,må jo kun være psykisk...
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.11.2019 kl 08:19 23396

Hvis ikke selskapet går konkurs først?
Hvis ikke så kommer det vel en utvannet emisjon til konkurspris?
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Akkumulerer
21.11.2019 kl 08:54 23386

Tviler på at det kommer en emisjon til konkurspris, de har fremdeles mange muligheter.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.11.2019 kl 09:10 23719

Og de er?
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Guuz
21.11.2019 kl 09:23 23699

Ja jeg lurer også på dette? Hvilke muligheter foreligger her for å løse disse finansielle utfordringene utenom friske penger i form av emisjon?
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
focuss
21.11.2019 kl 10:07 23726

Akkumulerer skrev Innlegget er slettet
Top 10 får ikke solgt, Det er ikke kjøpere til de volumene for en kurs som gir mening.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Akkumulerer
21.11.2019 kl 10:27 23638

Nei, det kan hende, men de har hatt nok anledninger om de ville selge. Den har gått ned fra ca 22.- kr til dagens bunn.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Skogly
26.11.2019 kl 14:16 23412

Er de noen med tanker rundt løsninger her for Hyard?
Hvordan vil eksisterende aksjonærer komme ut?
Noen tar jo noen aksjer på lave kurser her.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
oxion
07.12.2019 kl 12:41 23081

Det ser ut som om det ordner seg for hyard nå.
Sikret ferdigstillelse av påbegynte båter,6stk.
Og i samtaler om de resterende 6 som er i ordreboka 👍💎
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
focuss
07.12.2019 kl 15:41 23028

Vet ikke noe om hvordan de skal komme ut av finansfloka. Synes selskapet har mye bra å by på men finansproblemer skal ikke undervurderes. Jeg vil velge å se hvordan dette lander. Antar det blir nødvendig med noe ny kapital.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Akkumulerer
10.12.2019 kl 09:09 22726

Hmm, nå kan det være lurt å sitte på Havyard aksjene. Sævik har fått med seg det amerikanske oppkjøpsfondet Vision Ridge Partners til å få kontroll i Fjord1. Her vurderer de å slå sammen Havila kystruten med Fjord1 til et integrert transport og reiselivsselskap. Hva betyr det for Havyard? Ett av selskapene fondet har investert i er Vision Fleet, som i følge Nett.no satser stort på transport med hybride og elektriske fartøy.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2020 kl 12:52 21848

Løfter denne. CEO i HYARD: "Det er hyggelig at markedet får øynene opp for at vi ikke er et rent verftsselskap. Vi har jobbet lenge med muligheter knyttet til det grønne skiftet, og ser frem til å hjelpe våre kunder med rene, elektrifiserte ferger."
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Føre var
28.10.2020 kl 14:19 21461

27.oktober, 2020
New electric ferries become spearhead of unique virtual design tool

https://www.havyard.com/news/2020/new-electric-ferries-become-spearhead-of-unique-virtual-design-tool/
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Bracon
28.10.2020 kl 14:54 21407

Hvorfor blir denne straffet så hardt dag etter dag?
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Møre75
28.10.2020 kl 14:58 21386

Er på tide det begynner å snu opp no
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Føre var
28.10.2020 kl 14:59 21378

Det rare er att de lager elektriske ferjer men blir solgt nedover av roboter:)
Bound for rebound maybe soon?


Uansett, litt stilig denne da. Blir det sånn att det står 50 sånne ferjer klar for å frakte cruisepassasjerer inn fjordene mens skipet ligger for anker ute i fjordgapet?
Det blir vel noen sånne i Oslofjorden etterhvert også?

https://www.havyard.com/news/2020/zero-emission-sightseeing-vessels-for-cities-and-fjords/
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Bracon
29.10.2020 kl 07:52 21237

Blir det dagen da det snur oppover. Er på tide med en kraftig oppgang nå.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Møre75
03.11.2020 kl 19:12 20428

Hadde gjort se litt med nyheter ja ,, blir vel ei solid short inndekning snart
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Møre75
05.11.2020 kl 09:12 20181

Å bruke den 4900 roboten når der ikke er omsetning virker jo heilt på trynet
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
KalleAnka123
05.11.2020 kl 09:20 20150

Advarte da den var på 7 kroner om å kjøpe denne aksjen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
05.11.2020 kl 11:43 20072

Du som kjenner denne ut& inn,når skal en kjøpe?

Ser ut som under 5 kan være en vinner i dag?
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Møre75
05.11.2020 kl 12:34 19999

Kommer no
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Montana
05.11.2020 kl 12:37 19974

Here we go :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
focuss
05.11.2020 kl 12:42 19955

I dag er det nøyaktig ett år siden jeg startet denne tråden. Det kan gjerne være dagen det snur for alvor.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
thypoon
05.11.2020 kl 13:35 19769

Ja hva sa jeg
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
lolle02
05.11.2020 kl 13:44 4506

Kom dere ut før lyset slukkes
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Lim Gordon
05.11.2020 kl 13:50 4503

Er dere spekulanter så hold dere langt unna dette, skipsreparasjonsvirksomhet har trange kår i Norge!
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
KalleAnka123
05.11.2020 kl 13:53 4549

Hvorfor steg aksjen 35%? Alt jeg fant på newsweb var at de måtte nedbemanne. Er ikke dette en dårlig nyhet?? LOL
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Hildebart
05.11.2020 kl 13:55 4543

Nedbemanning = Reduserte kostnader.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
KalleAnka123
05.11.2020 kl 13:58 4534

Nedbemanning = dårlige tider.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Hildebart
05.11.2020 kl 14:02 4534

Vi visste det var dårlige tider. Vi visste ikke de skulle nedbemanne. Legg de to sammen og man får et positivt resultat av de to faktorene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
KalleAnka123
05.11.2020 kl 14:04 4549

Ja, det gir mening. Da kjøper jeg!
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Møre75
05.11.2020 kl 14:38 4510

Dem skal vel bli kjempe grønn etter hvert så skal ikke se de kommer med kjempe kontrakter snart
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Rhods
05.11.2020 kl 15:26 4453

Den som var heldig å få seg en gevinst på nedbemanning her bør sterkt vurdere å ta gevinst. Vi har i dag en verftsindustri i Norge der nær sagt alle skal inn og prøve overleve innefor service&repair eller som rene hoffleverandører til brønnbåtselskaper. Dette er selskaper som har enorme utfordringer med å snu en hel bedriftskultur fra å levere beste kvalitet til petroleumsnæringen til å skulle levere god nok kvalitet til fiskerederi, oppdrettselskaper osv. Dette gjennomsyrer alt, overdimensjonert OH, produksjon som er vant til å tenke og bruk tid på den beste kvaliteten de kan oppnå, innkjøp , HSEQ, administrasjon. Legg til lavere omsetning, dårligere marginer i kontraktene og at de beste folka går til andre næringer mens resten skal prøve å lære seg hva god nok kvalitet er og hvordan man i alle dager skal klare å tjene penger på disse tingene man aldri har gjort før. Skeptisk. Hadde de enda drevet med et nytt, spennende og fremtidsrettet produkt. Service & repair er ikke det.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare