NANO: ABG Sundal Collier langer ut mot NANOs drift

Slettet bruker
NANO 30.05.2018 kl 16:37 42503

Tillater meg å servere omtalen som gis i det ferske oppslaget her på hegnar nå:

-----------------------------------------------------------------------
Analytiker om Nordic Nanovector
Nordic Nanovector har ifølge analytiker gitt altfor generøse lønns- og opsjonsordninger til ledende ansatte.

Nordic Nanovector faller i skrivende stund 6,78 prosent på Oslo Børs.
Selskapet la onsdag frem kvartalstall, etter å ha steget 24 prosent tirsdag samme dag som selskapet annonserte at de har fått godkjenning til å starte den avgjørende Paradigme-studien i Norge fra den norske etikk-komiteen for medisinsk forskning, REK.
- Det viktigste vi lærte i dag er at Nordic ikke forteller oss mye om innrulleringstakten til Paradigme-studien. Sent i februar åpnet de den første siten, 4. april hadde de 13 sites åpne og ingen innrullerte pasienter behandlet, og nå etter tre måneder sier de at de har 23 pasienter innrullert, men fortsatt ingen behandlede pasienter. De har lovet oss å behandle første pasient i 1. halvår 2018, problemet er at det er kun en måned unna, sier analytiker Morten Larsen i ABG Sundal Collier til TDN Direkt.

Larsen mener åpningen av nye sites for innrullering av pasienter går for sakte. Han mener selskapet kunne beroliget aksjonærene ved å gi opplysninger om hvor mange pasienter de vurderer for behandling og innrullering i studien.
- Hvis vi hadde visst hvor mange pasienter de vurderer, kunne vi vurdert sannsynligheten for fremgang. For meg ser det svært usikkert ut hvorvidt de vil komme til å klare å nå sine mål. De har hatt tre måneder og har ennå ikke behandlet en pasient, og skal klare å behandle 130 pasienter på 18-21 måneder. De må definitivt få opp farten, sier Larsen til nyhetsbyrået.

«Totalt ubegrunnet»
Larsen mener kursoppgangen på 24 prosent tirsdag samme dag som selskapet meldte om klarsignal for å starte Paradigmestudien i Norge var «totalt ubegrunnet».
- Dette omfatter tre av 85 sentre i undersøkelsen. Det ville vært negativt dersom de ikke fikk godkjenningen, men dette var ventet, og omfatter en liten del av undersøkelsen, sier han.

Selvskapt problem
På selskapets generalforsamling onsdag kom diskusjonen om ledelsens lønns- og bonusvilkår opp og tok mye oppmerksomhet. Generalforsamlingen gikk inn for å utstede opp til 600.000 frittstående tegningsretter til selskapets ledende ansatte og andre ansatte som tildeles prestasjonsbaserte aksjeenheter (PSUer), etter motforestillinger fra et mindretall på generalforsamlingen.
- Problemet er at Nordic Nanovector tidligere har gitt altfor generøse lønns- og opsjonsordninger til ledende ansatte, uten at ledelsen i de seneste år har levert de forventede resultater. Så aksjonærene har skapt problemet sitt selv. Nå er aksjonærene pent nødt til å godta nye generøse betingelser for å tiltrekke en kompetent ny konsernsjef til selskapet, sier Larsen til TDN Direkt.
-----------------------------------------------------------------------------

Kommentar:
Min tidligere omtale av de samme kritikkverdige forhold har, som man kan se, vært i den milde sonen i forhold til dette.
Så kanskje mine faste stalkere nå heller kan rette personangrepene sine mot Morten Larsen og ABG Sundal Collier? :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:53 Du må logge inn for å svare
tixis
30.05.2018 kl 22:38 16470

ABG maler sin egen kake uten tanke for annet enn å serve sine egne kunder.

Er vel på en måte dette mange andre driver med rundt på flere fora. Forskjellen er bare at en slik artikkel fra et meglerhus, og som blir gjengitt ute i den digitale verden, får litt større slagkraft en de stakkars daglige baissere som får træler på fingertuppene etter sin iver å se om de kan få senket kursen litt for en billigere inngang.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Kongen
30.05.2018 kl 23:21 16423

Korsar du når ikke disse folkene til knærne engang når det kommer til å omtale et hvilket som helst selskap. Så ikke prøv å kom med at du har uttalt deg i samme baner som denne personen. Han har hvertfall et snev av begrunnelse på uttalelsene sine. Du har som regel null.

Er ganske tydelig å se agendaen med innlegget hans, på samme måte som agendaen til dnb var ganske klar her om dagen. Skitten bransje der kun den som driter i hva de sier og tar sine egne valg blir rik en gang. Følger du strømmen taper du.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Pensjonsparer
30.05.2018 kl 23:37 16416

Men «Kongen»,
du har jo ingen begrunnelser bak påstandene dine heller. Jeg har prøvd å lete litt i historien din, men jeg finner ingen eksempler.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.05.2018 kl 09:08 16230

I dag starter NANO ned på 53-tallet, slik at "gammel" trendkanal 49-55 er ytterligere befestet. Omtrent tilbake til start, altså,
Ikke så uventet når markedet har fått balansert opp hvor man faktisk står:
Man bør særlig merke seg at Larsen peker mot bekymringene rundt selskapets gjennomføringsevne, jfr. de tynne marginene for kapitalbasen til 1H 2020. Markedet vil nok etter hvert konkludere med, gitt selskapets tidligere problemer med rekruttering og tilhørende prosjektgjennomføring, at det skal mye til at man DENNE GANGEN skal gjøre dette så mye bedre enn før.
Utlagt: De klarer neppe å gjennomføre Paradigme med ferdige data innen 1H 2020.
Som et apropos har kursen falt til 52-tallet mens jeg skriver dette.

Men ikke alle vil diskutere fakta: En av mine faste stalkere synes dessverre igjen å tro at bitre personangrep mot dem som driver erfaren og nøytral analyse hjelper på kursen. Jaja...
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
31.05.2018 kl 09:21 9227

Å sønnen er like fornøyd? Solgte seff sammen med deg på gårsdagens høyeste kurs, ikke sant.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
heilo888
31.05.2018 kl 09:34 16142

Korsar;
Med svært mange klinikker involvert i mange land er det nok ikke usannsynlig at resultatene fra paradigme-studie vil foreligge før H1 2020.
Dessuten muligheter for raskere godkjenning ved gode interim-resultater.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
31.05.2018 kl 09:35 16129

Folk går i flokk og alle kjøper samtidig. Derfor fikk vi svært høyt volum og bra kursstigning når DNB-anbefaling og REK-godkjennelse kom. Kanskje lå det inne en del urealistiske forventninger hos enkelte om at det skulle dukke opp spesielle godbiter på presentasjonen også. Det gjorde det jo ikke, selv om presentasjonen var grei nok og ikke burde være egnet til å skuffe den jevne investor. Nå er vi tilbake til lavt volum, og dermed er makten også tilbake hos de som måtte ha ønske om å styre kursen dit de ønsker den - shortere eller andre. I øyeblikket er vi tydelige tilbake i rangen 48-55, men ettersom sjansen er større for gode nyheter enn dårlige de nærmeste ukene/månedene så behøver det ikke bli noe langvarig opphold i intervallet. Men idag er det svært lite piff i aksjen - særlig tatt i betraktning at det er en bra dag på børsen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.05.2018 kl 10:30 16035

Som sagt, jeg tror dagens videre fall (nå 51-tallet) indikerer at markedet har fått økt tvilen til selskapets gjennomføringsevne innenfor rammene av dagens kapitalbase. All historikk har vist at selskapet har dårlig styring med særlig rekrutteringsløp, og det på langt mindre strukturelle utfordringer enn det som skal komme nå. Som man kan se: Markedet har fått svekket tillit mht. de tynne tids- og kapitalmarginene for å unngå kurssenkende emisjon før 1H 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
31.05.2018 kl 10:52 15978

Korsar: Da forutsetter du kanskje at det ikke er kommet kursdrivende nyheter/gode resultater i flere studier innen denne emisjonen kommer. Det vet vi jo at det vil gjøre, med stor grad av sikkerhet. Primo/Ultimo 2019 vet vi langt mer om gjennomføringsgrad for alle påbegyndte studier, og kursen vil være deretter. Kapitalbehovet kan også løses via en samarbeidspartner. Da smeller kursen i været.

Du vil få rett i det lange løp, dersom ingen av de ovennevnte hendelser skjer. Hva er sannsynligheten for det?
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
31.05.2018 kl 11:04 15942

Personlig tror jeg vi er på bunnen nå. Det bygger seg opp et trykk, og vi ser 65 kroner neste uke, om ikke børsene generelt korrigerer ned.

Mitt stalltips er 56-58 som ukeslutt, og 65 som ukeslutt neste uke.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.05.2018 kl 11:15 15912

007,
du må ikke glemme at NANO allerede har måttet kutte ut Humalutin for å ha penger til H1 2020.
Videre er det allerede forsinkelser på Archer1, og det er svært langt fram til kliniske data der, så der kan man ikke vente spesielt kursdrivende meldinger på lang tid. En evt. REK-godkjennelse av Archer1 etter hvert er ikke noen kursdriver å snakke om, jfr. hva som skjer nå etter at NANO fikk REK på paradigme.
Men hovedløpet (paradigme/betalutin) er som kjent allerede betydelig forsinket, slik at nødvendige kliniske data nå ikke kan legges fram før TIDLIGST H1 2020.
Realistsisk sett er det derfor ikke kursdrivende nyheter markedet vil lytte etter her, men de minste tegn til at prosessen forsinkes. For da ryker dagens kapitalbase og en påfølgende emisjon vil være svært negativ.

PS: Selskapet er helt hjelpeløst på markedskommunikasjon; samtlige meldinger er så dårlig og tvilsomt formulerte at de avføder negative spekulasjoner hele tiden. Også mht. kapital mot 2020: Hadde jeg vært sjefen i NANO hadde jeg allerede nå sagt:
"Planen er at dagens kapital skal holde til å fullføre Paradigme med nødvendige kliniske data. Hvis det skulle komme forsinkelser rundt dette, vil vi gjøre oppmerksom på at vi i så fall vil hente inn ekstra nødvendig kapital i god tid. Det forutsettes at man på dette tidspunkt uansett vil ha så gode interimdata at en slik kapitalinnhenting vil kunne gjøres på gode betingelser og vil sikre den videre kommersialisering til nytte for alle aksjonærer".

Men sannsynligheten for at de i stedet bare vil fortsette tåkeleggingen av alle kommende obstacles er dessverre stor (slik som hittil; mens markedet for lengst har visst noe annet), slik at de selv vil torpedere kurs og aksjonærverdier som før. Jeg snakker her om fremtidige sannsynlighetsbilder basert på FAKTISK historikk. Det skal en MEGET dyktig ny CEO og styreleder til for å raskt nok kunne rette opp amatørskapet i denne organisasjonen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
31.05.2018 kl 11:40 16244

Jeg glemmer intet. Jeg er tross alt 007 James Bond. Respektløst!
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
magnus20
31.05.2018 kl 11:43 16228

Han øyelegen som tjener milliioner vært år er dypt inni NANO. Tror dere han hadde vært der om han ikke hadde vist at dette kommer til å gå veien ?
Han bruker nok kolleager for det det er vært og vet at dette kommer å gå rett til himmels.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
focuss
31.05.2018 kl 11:45 16215

Rene ord for penga fra Larsen. Det var jammen på tide at noen reagerte.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.05.2018 kl 12:33 16104

Mest sannsynlige utfallsrom en stund framover:
- vaking rundt i samme trendkanal noen dager til (49-55)
- deretter en mulig svak oppgangsperiode til neste trendkanal (55-60), som godt kan vare en stund
- REK-godkjenning på Archer1 kan gi kortvarig "støy" rundt dette bildet (opp/ned a la Paradigme nå), men betyr ikke så mye i det lengre løp siden det er så langt fram til data
- videre kursutvikling vil i veldig stor grad avhenge av markedets løpende tro på at NANO klarer å holde tidsplan/budsjett fram til H1 2020
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Kongen
31.05.2018 kl 13:00 16006

Pensjonssparer. Kom med en "påstand" jeg har kommet med er du snill.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Pensjonsparer
31.05.2018 kl 13:49 11372

Sorry. Du blir for dum.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
31.05.2018 kl 16:07 15772

"Planen er at dagens kapital skal holde til å fullføre Paradigme med nødvendige kliniske data. Hvis det skulle komme forsinkelser rundt dette, vil vi gjøre oppmerksom på at vi i så fall vil hente inn ekstra nødvendig kapital i god tid. Det forutsettes at man på dette tidspunkt uansett vil ha så gode interimdata at en slik kapitalinnhenting vil kunne gjøres på gode betingelser og vil sikre den videre kommersialisering til nytte for alle aksjonærer".

Det er en formulering jeg kan stille meg bak. Ledelsen bør heller "ufarliggjøre" en emisjon enn å fortrenge den. Det er vel uansett lite sannsynlig at man fortsetter til det er bunnskrapt kasse før man legger opp til emisjon. Hvis NANO på et eller annet tidspunkt befinner seg høyt på meldinger eller forventninger så tror jeg nok man vil følge samme oppskrift som sist og arrangere en rask og uventet emisjon. Var jo faktisk litt synd at man ikke forsøkte å hente inn en milliard sist, for da hadde vi både sluppet unna emisjonsbekymringene hos enkelte og selskapet hadde vært høyere priset idag og sittet med større verdier. For ikke å være etterpåklok så skal det jo sies at jeg ikke var så entusiastisk for emisjon da det skjedde fordi jeg mente selskapet var undervurdert kursmessig.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.05.2018 kl 16:13 15744

All kritikk: Agenda
All meningsløs haussing hinsides forstand: "Kjempeflott innspill!!!"

Pussig at det er sånn i et selskap som har levert... tja ca ingenting? På hvor mange år?


Red: Der tulla jeg litt, Nano har tross alt levert en sikkerhet til Costa om at han kan leve livet i sus og dus uten å jobbe en dag til i hele sitt liv.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.05.2018 kl 16:51 16273

dr.,
først roste jeg noen av dine tanker og nå støtter du mitt råd til meldingsformulering, du er ærlig om dine tidligere emisjonstanker, osv. Selv om vi har svært sprikende kursmål fram i tåkeheimen et sted viser dette at man kan faktisk enes om en rekke ting underveis :-)

Alternativet er å ende som fjott a la dem som Hektar så klokelig/elegant viser til:
"All kritikk: Agenda (jeg vil føye til: selv saklig/korrekt kritikk personangripes på det ekleste her av våre faste stalkere)
All meningsløs haussing hinsides forstand: "Kjempeflott innspill!!!" "

Når folk holder på sånn som Hektar beskriver - hva er da vitsen med et DEBATT-forum?!
Derfor er det gledelig at både dr. og Hektar legger inn en stemme for fornuftig debattform her.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
31.05.2018 kl 18:52 16132

Den evigvarende «forelskelsen» i sine egne aksjer er et fenomen man aldri blir kvitt. Den forsvinner dog som dugg for solen den dagen man har kvittet seg med det, så når alt kommer til alt så handler vel det meste om stolthet og vær så snill å ikke tråkk meg på tærne mentaliteten.

Det er nok vanskelig å svelge at NANO har falt fra 120 og ned dit den er i dag, og jeg mener fortsatt at det støtet ble satt når forskningsjefen dumpet flere hundretusen aksjer to dager etter emisjonen på 120 kroner. Det er noe av det svakeste jeg har sett av insidehandtering det siste tiåret, og mange kastet kortene i aksjen og har ikke sett seg tilbake siden.

I kombinasjon med en så til de grader usaklig hausser som Costa har de klart å spenne bein på seg selv atskillige ganger.

Likefullt, historien i NANO er ikke over, og jeg er inne etter å ha tatt en vurdering om at potensialet er verdt å satse på, og jeg har tiltro til at det sittende styret klarer å rydde opp i infoflyten og ansettelse av ny CEO.

Jeg tør påstå at jeg er med mine fulle fem når jeg hevder at aksjen kan stå i 300kr i løpet av 2020, men står den i 3 kroner er det et utfall man også må påregne når det gjelder farmasi. Og det skyldes ikke shortere som skal holde noe nede eller skribenter på Hegnar, det er rett og slett bare selskapets gang.
De som tror at dette stedet er egnet til å påvirke kursen over tid har misforstått totalt, men et morsomt og til tider saklig plass å hente informasjon kan det uansett være.

Mine posisjoner i NANO, TRVX, PGS, AKSO og BORR er i alle fall ikke trigget av info herfra, de vurderingene er tatt fra egen erfaring og innsikt (eventuelt mangel på den....)

NANO og TRVX er like risikofylt som krypto, potensialet er like så, og har man ikke skjønt det får man holde seg til selskaper med løpende drift og inntekter.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
31.05.2018 kl 23:06 15949

NANO kan bli bra (300 kr i løpet av 2020), men det er samtidig et case som kan utvikle seg langt bedre hvis f.eks. comboen slår til for fullt, men det er lengre frem enn 2020. Det kan også ende med knall og fall, men NANO er utvilsomt en interessant og spennende aksje uansett hvilken tidshorisont man har. Til nå har jo tradertilnærmingen vært mest lukrativ for de fleste, selv om jeg takket være optimal inngang fortsatt sitter med 400% fortjeneste. Allerede i november kan det være klart hvilket utfall som er mest sannsynlig.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.06.2018 kl 07:45 15779

I dag meldes at man forsøker å bøte på den svake utvikling- og strategisituasjonen, hvorvidt dette vil gi en bedring gjenstår å se men det er lov å håpe:

NANO:MAUREEN DEEHAN BLIR DIREKTØR FOR UTVIKLING OG STRATEGI
Oslo (TDN Direkt): Nordic Nanovector ansetter Maureen Deehan som direktør for selskapsutvikling og strategi og vil samarbeide med driftsdirektør Marco Renoldi, melder Nordic Nanovector fredag.
Maureen Deehan jobbet tidligere for det sveitsiske biotech-selskapet Novimmune.

PSP, finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70


Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
01.06.2018 kl 09:03 15617

Jeg mener at Nano skal opp og etablere seg med 70 som nytt bunn-nivå, for deretter å vake mellom 70 og 90, basert på de siste meldinger fra selskapet. Meldingene bekrefter at vi er on track for flere produkter som med høy grad av sannsynlighet vil nå markedet.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.06.2018 kl 09:47 15548

007,
vel, markedet er ikke enig (nå: allerede i minus) i at problemene raskt kan lappes med noen nyansettelser. Erfaringen viser at sånne ting tar lenger tid enn man tror.
Man må ha et realistisk syn på tidsfaktorer her :-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.06.2018 kl 09:57 15507

Nå er det mange nervøse: Nå kom det en brutal stoploss som sendte aksjen ned på 48-tallet.
Det tror jeg er litt oversalg, så nå bør ikke folk miste hodet stort mer enn de allerede har gjort:
- et videre (større) fall vil også ta litt tid, så man trenger ikke å dytte på ekstra selv
- vi vil trolig få en liten korreksjon på dette panikkøyeblikket nå

Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
01.06.2018 kl 10:00 15482

Ikke enkelt å skjønne seg på markedets reaksjonsmønster på denne aksjen. Først steg den på høyt volum som følge av DNB-anbefaling og REK-godkjennelse. Så faller den hele veien tilbake på moderat volum. Kan vel ikke skylde på presentasjonen, da den i de flestes øyne burde fremstå som positiv, men det kan selvfølgelig være at enkelte satt med kortsiktige forventninger til en mer offensiv guiding. Når det er sagt så er det faktisk helt greit at aksjen faller raskt tilbake mot støtten på 48 kr. Da blir vi fort ferdig med de røde dagene, og kan bygge opp en lengre kjede av grønne dager. At støtten på 48 kr skal brytes nå (med mindre børsene går på en større smell) anser jeg som urealistisk.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.06.2018 kl 10:13 15454

NANO ligger nærmere et brudd ned gjennom 48 nå enn i forrige uke:
Det trosbaserte NANO-entusiaster aldri synes å skjønne er at markedet gjør løpende og kyniske beregninger på nøkkelfaktorer som burnrate vs kapitalbasis opp mot antatt målpassering. Som selskapet har angitt til H1 2020.
Men hvis/når markedet begynner å tro at dette ikke vil holde, er det bumps videre nedover.
Det nytter ikke å sitte på hegnar og hoie om at "markedet skjønner ikke NANOs teknologi" osv. (som om hoierne skjønner det selv?!)

Et tilleggsproblem er at selskapet ikke evner å skrive intelligente og ærlige meldinger som viser at man
a) forstår problemet markedet sliter med, og deretter konkret
b) hvordan man vil adressere dem

I stedet fortsetter disse tåkemeldingene som bare irriterer. Siste melding (ad særlig REK) var jo en ren katastrofe i tåkeprat og forsøk på skjønnmaling.
Hvis ikke de nyankomne tar styring med dette tøvet ASAP vil selskapet selv sende seg ytterligere ned i den offentlige tareskogen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Kongen
01.06.2018 kl 15:52 15298

Hva var tåkeprat med meldingen fra REK korsar? Regner med du tenker på den som kom forrige uke der de sa at de fikk tilbakemeldinger på archer-1 søknadnaden om at de måtte gjøre den mer lettfattelig for mannen i gata som skal bruke medisinen. Og der de sa at de fortsatt ventet svar fra paradigme avgjørelsen?
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Kongen
01.06.2018 kl 15:58 15286

Du som er så sykt ekspert på biotek vet jo like godt som meg at nano følger trenden til samtlige biotek selskaper før dem. Der kursen blir herjet med frem til salg eller markedsgodkjennelse? Alle hickups raserer kursen og alt positivt sender den opp mange prosent før den går tilbake til vaking. Dette er trenden, er det ikke du som er så bastant på at vi må følge trenden?

Greit at noen velger å trade på bølgene men det er kun en av mange strategier som du også vet. Skjønner ikke hvorfor du vil at alle på hegnar skal følge dine råd og din strategi? Snakker vi storhetskomplekser?
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
focuss
01.06.2018 kl 16:32 15249

Alle vet jo nå at Nano lekker som en sil. Det fikk vi jo bekreftet i forkant av REK meldingen. Og dette selskapet skal sitte på 20/100 resultater frem til desember uten å børsmelde. Minner om komikveld for aksjespekulanter.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Kongen
01.06.2018 kl 16:50 15234

Eller lekker REK? Eller ble infoen lagt ut på rek sine sider før nano børsmeldte? Eller tok noen en gamble på at REK svaret ville komme iløpet av dagen eller dagen etter? Eller ville noen inn på hypen fra DNB? Eller ville noen kjøre kursen og selge på topp? Eller var det bare rene tilfeldigheter? Eller kom lekasjen fra nano selv?
Alltid fint med folk som hopper til konklusjoner. De tar jo nesten aldri feil har historien vist.
På tide å bruke hodet litt focuss?
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
focuss
01.06.2018 kl 19:52 15133

Kongen
Hva med å bruke hodet selv, eller mener du at du har hatt så mye rett?
Når det gjelder Nano så er det bare trist at jeg har fått så mye rett som jeg har fått.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
trump_vinner
01.06.2018 kl 21:37 15045

Har Londonmannen solgt seg ut? Merkelig stille fra den kanten.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.06.2018 kl 22:59 14999

Nanoen er nå priset like lavt som den var før alle de siste positive nyhetene!
De fundamentale er styrket betraktelig!
Ny bunn kan være 50,- og da er de bare en vei og de er opp!!!
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
diffish
02.06.2018 kl 12:57 14824

"Larsen mener kursoppgangen på 24 prosent tirsdag samme dag som selskapet meldte om klarsignal for å starte Paradigmestudien i Norge var «totalt ubegrunnet».
- Dette omfatter tre av 85 sentre i undersøkelsen. Det ville vært negativt dersom de ikke fikk godkjenningen, men dette var ventet, og omfatter en liten del av undersøkelsen, sier han."

Samtidig kan man lese fra behandlingen av PARADIGME hos REK:
"Det er planlagt å inkludere ca. 130 pasienter i part B delen av studien, hvorav ca. 40 i Norge."
(Kilde: https://helseforskning.etikkom.no/prosjekterirek/prosjektregister/vedtak?sprek_parent_id=965920&p_document_id=965920&dato=26.04.2018)

Enten mener Larsen at 30% av studien en liten del av kaka, eller så var han ikke oppdatert da han kommenterte oppgangen.

Forøvrig kan man også lese fra prosjektsiden til LYMRIT 37-01 at det ikke var noe å si på rekrutteringen i forkant av PARADIGME. De søkte om å utvide studien av etiske grunner:

"26.10.2017 REK sør-øst
Forskningsprosjekt
Betalutin radioimmunterapi ved non-Hodgkin lymfom
Vurdering:
Endringen består i at i arm 1, fase 2 ble antall pasienter økt fra 24 til 30 pasienter.
Årsaken til dette er at da rekrutteringsmålet på 24 pasienter var nådd hadde ytterligere 6 pasienter allerede signert pasientsamtykke, og startet med screeningprosedyrer. Sponsor anså det som uetisk å ikke tilby disse pasientene behandling"
(Kilde: https://helseforskning.etikkom.no/prosjekterirek/prosjektregister/vedtak?sprek_parent_id=191330&p_document_id=896754&dato=26.10.2017)

At studiet har brukt lang tid på å rekruttere i utlandet er jeg helt enig i, men jeg er overbevist om at Norge kommer til å spille en svært viktig rolle i rekrutteringen i PARADIGME-studiet.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Kongen
03.06.2018 kl 00:26 14596

Focuss, ja jeg mener jeg har hatt mye rett. Fordi jeg tipper aldri hva som skal skje dag til dag. Men hva som blir sluttresultatet. Der ligger jeg godt ann og nano bygger sten på sten, selv om dere sitter her å baisser dag ut og dag inn. Dere bryr dere om dagskurs, jeg bryr meg om grepene som blir gjort for å styrke produktet i det lange løp.

De skal behandle 130 pasienter, ca 40 av disse skal behandles i norge. De skal åpne 80 behandlingssentere i 20 land. Dvs at sett bort ifra norge så får de andre sentrene 1-2 pasienter hver. Logisk? Eller tror du nano gjør dette med tanke på hva som kommer videre da de er rimelig sikre på at betalutin blir et produkt og da har de allerede sentrene på plass?
Nano går for CMA lenge før du og baisserne tror.

Jeg vet hva jeg har investert i.
Vet dere hva dere baisser?
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
SomSa
03.06.2018 kl 11:26 14416


Kongen

Hvorfor tror du at Nano brukte mye tid og penger for å søke i 20 land mens 31% av pasientene blir behandlet i lille Norge som tilsvarer 5% av søkelandene og 69% av pasientene skal behandles i 95% av søkelandene?
Det finnes ikke en logisk forklaring på dette. Eneste forklaringen kan være en laber mottagelse fra andre land.
Hvordan vil omverden motta sluttresultatene dersom Norske data er mye bedre enn andre land? Nano tar en stor risiko etter min mening.

Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare