2020 og flysalg


NAS har solgt 13 737 800 maskiner i år, Kan andelen i JVet være på bordet i 2020? Videre salg av 800 maskin for hver MAX som fases inn vil bygge EK mens løpende kostnader (fuel) går ned og man satser på lønnsomme og kutter ulønnsomme ruter, med feeder avtaler fra vest og forhåpentligvis øst etterhvert. Jeg tror vi kan se et selskap med solid EK og driftsoversudd innen utgangen 2020 helt uten emisjon. Jeg har tidligere syntes de som har ment at NAS burde stå på egne ben har vært spinnville, men nå ser det ut som en mulig vei for det og.


Dette skjer IKKE i 2020:

Emisjon (selv om en emisjon i 2020 ville være langt mindre skummelt enn en til i 2019)
Sibirkorridoren åpnes for NAS (desverre)
Hbk gjennvinner dominerende innflytelse over selskapet (de selger seg antagelig ut til en luftfarts aktør eller venture capital aktør)
EliotS
09.11.2019 kl 15:47 347

Hvorfor siger du at Sibirkorridoren IKKE sker i 2020?

Jeg kan meget vel forestille mig at den kommer en avtale med Rusland samtidig med at der kommer en samarbejdsavtale med eksempelvis AirAsia. Det nye JV kommer evt. også til at spille en rolle her. Airbus flyene går nok på leasing-avtaler til HK Express.
pheks
09.11.2019 kl 16:04 307

Jeg ser ikke at spørsmålet har rikket seg mens NAS har jobbet med det, og tenker dermed at dette er et kort Russland ønsker å kunne spille senere. Det ser ikke ut som om det er noen gjenytelse som frister russerne nok. Håper jeg tar feil, for jeg er long i NAS nå og planlegger å holde posten 6-9 mnd eller lengre og muligens øke beholdningen. En feederavtale med en asiatisk aktør med sibir-rettigheter vil vel ta ned behovet for gjennomslag på dette punkt?