Norwegian , ekstremt mye støy gjør det vanskelig å manøvrere.

Slettet bruker
NAS 05.11.2019 kl 20:49 1639

For et par månedef siden bunnet aksjen ut på 28,-
Sissener gikk amok i avisene og mente selskapet burde emittere på 5,- !
HSBC og Bernstein senket Target til 10,- ( etter ordre fra sin storkunden Marshall Wace)
Spare 1 snudde for ørtende gang fra 60 til 30.
Enskilda gjorde det samme.
Thor Jensen i DN lette etter de mest negative analysene , som vanlig, uvisst av hvilken grunn.
« Alle» var negative.

Så kom Danske med kraftig oppgradering, deretter fulgte Enskilda etter.
Obligasjons gjelden ble refinansiert uten problemer...tiltross rabiate Sissener,
Shorterne kapitulerte og analytikerne snudde og ble positive.
Kursen gikk som ei kule og Shorterne brant seg skikkelig.
Ingen hadde giddet å lytte til selskapet, de brølte kanskje ikke høyt nok, men noe skjedde...
Selskapet leverte knallsterke Q3 tall kursen gikk til himmels.

Så i kveld kom en emisjon og ble fulltegnet på under en time på 40+
Ikke i nærheten av amatøremisjonen som ble gjennomført i vår.

Ikke lett å manøvrere i er slikt klima.
Selv har jeg sagt opp abonnementet på DN og leser nesten ingen av nas- analysen mer...bruker heller tiden til å gå på presentasjoner å snakke med ledelse og flyverter/ vertinner samt studere billettsalget på selskapets hjemmesider.
Det har vært lønnsomt.

Redigert 19.01.2021 kl 17:34 Du må logge inn for å svare
EliotS
05.11.2019 kl 21:46 1021

Ganske snart annoncere NAS at de har et "Memorandum of understanding" med russiske Sukhoi om at de køber 30 SuperJet og i samme åndedrag får at vi at vide at NAS nu har adgang til Sibirkorridoren. Den nyhed ville være for risikabel at annoncere, på basis af Q3 resultatet alene men dagens emission vil give luft til dette.
Redigert 05.11.2019 kl 21:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.11.2019 kl 21:44 1076

lektor79, nå må du manne deg opp ! Dette er bare et kortsiktig likviditetsproblem. Etter et ordentlig kriseår i 2018 har kortselskapene holdt tilbake ca. 4 mrd. mer enn normalt. Problemene med RR og Max har kostet 1,5 mrd. Manko på 5,5 mrd. har gitt desse utfordringene. Tallene for Q2, Q3 og oktober er krystallklare, Norwegian kommer til å lykkes👍 Når denne vinteren er over kommer alt det vonde til å forsvinne for godt 🎉🇳🇴😃 kursmål 100 👍
Redigert 05.11.2019 kl 22:47 Du må logge inn for å svare
Hartepool
05.11.2019 kl 21:41 1119

I fjor tapte nas ca 2 milliarder på hedgen og ca 300 mill på Nofi.
I år har selskapet hverken Nofi eller hedge.
Kassen var på ca 6 milliarder pr Q3 .
Ebitda i oktober blir ca 400 mill ref trafikktallene .
I tillegg er 7 fly solg med ca 700 mill i casheffekt .
Nå kommer ytterligere 2,5 milliarder i ny ek iinkl reperasjon.
Og tilsist ca 500 mill på siste biten av nofisalget.
Da er cashen nå ca 10 milliarder .
Litt tap muligens resten av året,men kassen vil være breddfull når toppsesongen tar til .
Med Max og Uten wetlease og med alle Dreamlinerne i full operasjon fra påske blir kassen på nærmere 15 milliarder på denne tiden til neste år.

Så om kursen faller ned til 40 imorgen eller whatever...nas vil nerme seg det mindre Wizzair i kurs , noe som tilsier en kurs på godt over 200,-
Slettet bruker
05.11.2019 kl 21:31 1242

Fordi jeg tegnet og ble orientert om range 40-42 av megleren .
Emisjonen skulle /skal stenge imorgen kl 0800. Emisjonen var fulltegnet etter en time og blir «sterkt overtegnet» iflg..megleren
gbkvinlog
05.11.2019 kl 21:00 1464

Du svinger like mye som fly går opp og ned Lektor:-)
Redigert 05.11.2019 kl 21:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.11.2019 kl 20:58 1518

Tror jeg ikke.. Det er usikkerhet nå. I am out in this periode from tomorrow..
Slettet bruker
05.11.2019 kl 20:56 1555

40+ er i så fall meget positivt
Herman*
05.11.2019 kl 20:55 1573

Hvordan vet du at kursen ble satt på 40+?