Ryfast - Man skal narres til å tro at det er et framskritt

brahman
05.11.2019 kl 22:09 177

Tunneller på 14,4 og 5,5 og 3,7 km.

Fergeforbindelsen fra Tau nedlegges.
Hurtigbåter over fjorden det samme.

De som står bak dette prosjektet håper på at flest mulig skal bruke Ryfast og kjøre tunnellene.

Redigert 05.11.2019 kl 22:44 Du må logge inn for å svare

Stopp galskapen Rogfast.
Jeg rister på hodet av Ryfast.

Hordafast. Her er og en galskap som står for tur. Veinettet på begge sider av den tenkte broen er bygget for hest og kjerre for 200 år siden.
https://www.nrk.no/hordaland/samferdselsministeren-avviser-motstanden-mot-hordfast-1.14383037 Om hvem som står bak. https://ferde.no/om-oss/

Politikere etablere Bompengeselskaper som igjen blir oppkjøpt av fylker som alt finansiert med offentlige midler (Vi betaler.) Som attåt næring sitter de samme politikere med millionlønninger, stipend og finansierer studiereiser til Australia USA, som vi betaler av skatt og avgift + bomring. Ufattelig hva man finner seg i
I 2012 ble selskapets navn endret til BT Signaal AS.
I september 2017 ble selskapet kjøpt av fylkene Sogn og Fjordane, Hordaland, Rogaland, Aust-Agder og Vest-Agder og ble samtidig fusjonert med det regionale bompengeselskapet Sørvest Bomvegselskap AS.
Fra 01.01.2018 skiftet selskapet navn til Ferde AS.
22 eksisterende selskap og prosjekt er overført til det regionale selskapet. Alle nye bompengeprosjekt i regionen blir nå lagt til Ferde.
Se liste over innfusjonerte selskaper i Ferde AS
https://ferde.no/om-oss/innfusjonerte-selskaper-i-ferde-as/
Bybanen og bompenger-selskaper er belånt og gjeld-satt forbi alle smertegrenser, så kommer FRP Hagen og sier at oljefondet skal inn-dekke og betale hele "forbrytelsen"?

Nei det er klokskap det å binde fylkene og landet sammen ,

Infrastruktur er det klokeste vi kan bruke penger på
Redigert 06.11.2019 kl 10:03 Du må logge inn for å svare

Bergen, Haugesund og Stavanger-Sandnes trenger en fremtidsrettet forbindelse.
Oppgaven er hvordan få dette til ?
Rogfast med 26,7 km tunnel og dyrt å bruke. Hvem vil kjøre der ?
En mulighet er å bygge en pilarbro under vann, med pilarer tett i tett.
Så betongelement oppå der. Dvs. som operatunnelen i Oslo, bare at
hviler på tett i tett med pilarer i stedet. Dette burde studeres. Legges
der fjorden er grunnest.
Dette er nytt alternativ til flytende rørtunnel.
Om pilarkonseptet funker, kan det brukes andre steder.

Bergen - Ålesund bør legges på is inntil videre. Vi har
andre strekninger og prosjekter å konsentrere oss om først.
Og Bergen - Ålesund har ikke trafikkgrunnlag. Vi vil heller
ikke ødelegge naturen der.

Nesten alt offshore er produsert på vestlandet og veiene der er nedslitt etter all byggingen av produksjonsplattformer,infrastruktur.
Disse veiene ble bekostet med småindustri ,fisk og poteter i sin tid..

Som takk for heltemodig innsats bør vestlandet,s innfrastruktur oppbygges til en topp standard og dette bør sees på som en kildeskatt til landsdelen.
En kan ikke som nå bare utnytte vestlendingene og ikke ordne opp etter seg.

Det er bare molboer som bygger helsefarlige 27 km tunnel som er 400 meter dyp og koster 370 kroner en vei.
Finn på noe bedre.