NAS - kurs 40 - BULL


Kr 40 - Bull
The Company is pleased to announce that it has raised approximately NOK 2.5 billion in gross proceeds through a private placement (the "Private Placement") of 27,250,000 new shares (“New Offer Shares”), at a price per share of NOK 40
https://newsweb.oslobors.no/message/488651
Redigert 05.11.2019 kl 22:19 Du må logge inn for å svare
Strategi
06.11.2019 kl 16:31 1619

Ser ut til at de som deltok i emisjonen er i ferd med å ta gevinst .
Har du cash spiller det jo ingen rolle om du lemper ut masser av aksjer når du får kjøt de tilbake billigere.

Å kjøre emisjon utenfor børstid oppleves selvfølgelig som litt rottent.
Får nå håpe det roer seg og at det kommer nye positive meldinger fra selskapet på løpende bånd.


Blir nok svak en liten stund, men det var jo tydeligvis nødvendig.
H1rik1
06.11.2019 kl 17:05 1452

Det er vel rimelig og anta at denne vil ligge under emisjonskursen når fristen for å tegne seg i rep emisjonen går ut. Med forbehold om at det kommer gode nyheter i mellomtiden.

SPOT-ON, ikke alle som har fått med seg disse realitetene...

Noterer meg også at den sluttet på dagens lav (40,7) så at det ikke stopper her og at 30 tallet er innen rekkevidde begynner vel så smått og gå opp for de fleste - så gjenstår det og se hvor langt ned på 30 tallet den vil gå - 39, 38, 37 ...??.... før selskapet igjen øker meldingssekvensen inneholdende ikke mer av betydning enn hva de spiste til lunch .... ;)
TomW
06.11.2019 kl 17:35 1292

Er dette en hemmelighet tror du? Tror de fleste har fått med seg at de ikke forsvarte sin andel. Om dette skyldes at de ikke hadde midler nok eller fikk mulighet vet vi jo ikke. Tror du kan legge TA linjalen din på hylla en liten stund fremover. Dere sier hele tiden at ekstraordinære hendelser ikke fanges opp av dette og vil påstå at vi befinner oss i det territoriet nå.

Er det unormalt at et selskap melder markdet med nye avtaler osv? Sammenliger du en JV med en av verdens største bank med hva de spiste til lunsj? Samme med salg av 11 fly? Tenker du at selskapet skulle unnlatt å melde om dette?

Lurer virkelig hva som befinner seg under topplokket til noen her inne til tider
lektor79
06.11.2019 kl 17:35 1290

Kom meg ut i dag. Tror det blir tamt på denne siden av jula. Uansett tumlarna opp i framtid.
TomW
06.11.2019 kl 17:37 1283

På samme måte som at man ikke trengte å være rakettforsker for å forstå at det vil bli gitt en saftig rabatt.
zavva
06.11.2019 kl 18:54 1098

Jeg er kraftig impornert over håndteringen til Karlsen. Tør å påstå at den mannen har reddet Norwegian fra konkurs - det er mildt sagt imponerende hvordan de har fått ned alle disse "ballene" fra luften den siste tiden. Cashbeholdningen ved Q3 var ikke mer enn den måtte så fornuftig grep å utnytte siste tids moment i aksjen.

Ser det er flere som er negative til denne emisjonen og rabatt men husk at emisjonen nå kjøres over 20% høyere enn forrige emisjon samt utstedt obligasjonslån til helt OK rente med konvertering 50kr. Kjenn litt på det igjen - 20% OVER forrige emisjon.

Har tradet NAS den siste tiden og var heldig med utgang på 48kr. Har i dag kjøpt meg kraftig opp og er overbevist om at det vil bli pen avkastning innen kort tid. Gikk inn litt tidlig men er fornøyd med snitt på ca 41,4kr. Vil tro en er nær kortisktig bunn ved dagens sluttkurs og Norwegian er nok et MYE mer attraktivt investeringscase for store investorer nå.

Spennende tider med flere potensielle triggere fremover.

Keste69
06.11.2019 kl 18:58 1067

Hvilke triggere tenker du på?
RR som de har fått avtale på men vil ikke utdype detaljer og det samme skjer vel med Boeing også vil jeg tro.
Noe mer en venter på?
zavva
06.11.2019 kl 19:09 1015

Den viktigste triggeren er at FAA resertifiserer MAX. Da forsvinner usikkerheten - noe aksjemarkedet som kjent hater.

En tydelig tidslinje på når Max er tilbake vil også gi Norwegian mulighet til å selge flere fly.

Andre potensielle triggere:

* Lavprisallianse - USA done, hvem er neste? (https://e24.no/boers-og-finans/i/Onx15V/bjoern-kjos-vil-lage-global-lavprisallianse)
* Tilgang til Sibirkorridoren (ref samtale med russisk flyprodusent)
* Lønnsom drift
* Utvidelse av JV
* Oppkjøp (økende behov for konsolidering)

Keste69
06.11.2019 kl 19:17 964

Tusen takk for delingen :)
dotcom
06.11.2019 kl 19:24 920

Det er ikke så veldig rart regnet.
Du får det samme tallet hvis du tar dagens ca 136 mill aksjer ganger siste børskurs 46,06
plusser på verdien av emisjonen 34,25 mill aksjer (27,25 + 7) ganger 40
og deler på aksjeantallet etter emisjonene ca 171 millioner.
Da får du en "utvannet"/teoretisk kurs på ca 44,84 som er ca 1,217 under siste kurs.
Det utgjør et tap/utvanning for dagens aksjonærer på 2,64%
Herman*
06.11.2019 kl 20:01 770

Er nesten helt sikker på at de vil børsmelde en avtale med Boeing selv om den totale verdien antagelig ikke vil bli offentliggjort. Jeg antar at avtalen vil bestå av en kombinasjon av cash og fremtidige kreditter/rabatter.
Flaxx
06.11.2019 kl 20:16 690

Du regner riktig.
Utvannet, teoretisk kurs skulle blitt 44,84 idag ... basert på tegningskurs 40 og gårsdagens sluttkurs på 46,06.
Men så har vi "trykket" markedet føler når en god del aksjer blir tilgjengelige på 40.
Samt den korreksjonen i inntrykk .... at nå gikk det bare rette veien videre mot 50 ... godt hjulpet da av skvisen de gjenværende shorterne satt i.
H1rik1
06.11.2019 kl 20:21 670

Tap hittil etter emisjonen for eksisterende aksjonærer er 11,64%. Enkelt og greit.
Herman*
06.11.2019 kl 20:53 551

Ser at GK er ute i Fa og sier at det mye omtalte tapet på 1 milliard kroner i 2019 er netto-etter at de har trukket fra forventet kompensasjon fra Boeing. Det høres da ikke rimelig ut.

"På MAX-situasjonen har vi et nettotap på 1 milliard kroner for 2019, og i det ligger det at det er forventet at vi taper 1 milliard etter å ha blitt kompensert av Boeing, sier Karlsen."
Buyin85
06.11.2019 kl 21:00 513

Ja, ut fra Q3 presentasjon tolket jeg at 1 milliard ville være tapet for 2019 før en evt kompensasjon..
sus1
06.11.2019 kl 21:08 481

De nye aksjene er 20% av totale aksjer. 20% utvanning. Kort og greit.
Herman*
06.11.2019 kl 21:08 477

Kan det tenkes at han sier dette fordi han vet at cash "provenyet" av kompensasjonen i 2019 bare vil utgjøre en del av totalpakken, mens kreditt på vedlikehold og nye fly vil utgjøre resten? Disse kredittene vil jo ikke benyttes i 2019, og jeg er da usikker på om de får noen regnskapseffekt før de benyttes. Noen som kan kaste lys over dette?