Hva er det med e24, DN og finansavisen....(!)


Norwegian stuper, ras..... Hva er dette da - hvis aksje handles over ny tegningskurs for emisjon så kan vel dette ikke beskrives på denne måten.
Jeg blir helt matt av å se hvordan de skal krisemaksimere NAS hver gang.

Dette er positivt for selskapet og nå som store investorer kommer inn på kr 40,- har de vel også tenkt at investeringen skal kaste av seg ved at kursen skal opp:-)
solb
06.11.2019 kl 09:51 3401

Mens disse medier jevnt over vinkler overskriftene negativt, ser vi andre mer nøytrale komme ut slik:
"Norwegian reports higher load factor and unit revenue in October" Forskjell?
https://www.aviation24.be/airlines/norwegian-air-shuttle/reports-higher-load-factor-and-unit-revenue-in-october/

Litt forskjell ja - utrolig. Patriotismen over skapte verdier på hjemmebane kan man dessverre glemme her i Norge.
SomSa
06.11.2019 kl 09:56 3357


Det verste er hva Norwegian´s kunder sier:

05.11.19 20:04/06.11.19 08:56
Da Norwegian-ansatt så Bentes billett, fikk hun 1500 kroner i gebyr: - Vi ble behandlet som kriminelle

Etter flere saker der Norwegian-kunder har fortalt om bagasjegebyr-innkreving ved gaten og frekk og uhøflig opptreden fra Norwegian-ansatte, lovet selskapet en endring i praksisen som har provosert mange............................

Omstridt bagasje-håndtering fortsetter......................

Jeg må innrømme at jeg aldri har opplevd større urimelighet og tilsvarende mobbing som passasjer. I tillegg er jeg vant til å oppleve litt smidighet og skjønn når man reiser på en Premium-billett. Det er i hvert fall siste gang jeg velger Norwegian som selskap..................

https://www.nettavisen.no/okonomi/da-norwegian-ansatt-sa-bentes-billett-fikk-hun-1500-kroner-i-gebyr---vi-ble-behandlet-som-kriminelle/3423873730.html
solb
06.11.2019 kl 09:59 3320

Hold deg borte fra NAS. Dette er ingen ting for deg.

Synes det er veldig bra at også norske flyselskap begynner å ta tak. Jeg liker ikke stresse ved gate'n, men, pga div. egoistiske medpassasjerer som ikke vil sjekke inn bagasjen, risikerer jeg at hyllene er fulle og må legge mine (10kg!) under sete framfor! Som sagt VELDIG BRA JOBBET Norwegian 👍😊 måtte flere stramme inn 👏

Ser at Sisseners Conopus har falt 1,33 % i oktober. DN dekker dette med en helt grei overskrift. «Oktobersmell for Jan Petter Sisseners fond.: - fikk to hooker inn fra høyre». Finansavisen har denne: «Her er Sisseners favorittakser for november» https://finansavisen.no/nyheter/bors/2019/11/08/7470842/her-er-listen-over-jan-petter-sisseners-favorittaksjer-i-november. Gud bedre om Norwegian hadde levert RASK - 1,33% i oktober. STIRRER NED I AVGRUNNEN eller noe sånt.

"Litt smidighet", - hva innebærer det? Er det å tøye grenser ... hvor skal grensen gå? 10 kilo og kanskje 100 gram, eller 10 kilo og 900 gram? Kanskje bedre med 11 kilo?
10 kilo er 10 kilo, ikke 10,001 kilo. Eller er det for strengt?
Redigert 08.11.2019 kl 22:36 Du må logge inn for å svare

Skal det ikke mer til før du nekter å fly med et selskap, blir det vel mye buss og tog på deg ;)
EliotS
10.11.2019 kl 08:49 2014

Jeg er enig i at der har været mange negative artikler men det begynder at vende. Les bare denne Dagens Næringsliv's artikel, som jeg finder positiv:

https://www.dn.no/luftfart/norwegian/oslo-bors/motorproblemer/norwegian-sjefen-etter-ny-kapitalinnhenting-vi-kan-gi-full-gass-i-det-som-er-det-viktigste-at-selskapet-skal-tjene-penger/2-1-701453

Har dere hørt høringene i senatet og kongressen? Virker som om Boeing mildt sagt tar grundig tak i Max. Når det kommer i lufta er det nok fint lite å bekymre seg for. De gjorde det også klart at flyselskapene kan kompenseres. Der er den kalde delen av dette. At 346 liv er tapt grunnet det Boeing la opp til er bare helt vanvittig.

Skal kompenseres. Ikke kan.

Nas får iallfall ikke noe gratis fra media. Har merket meg flere ganger at det er bilde av Norwegian fly når noe negativt blir omtalt generelt om luftfart. I en artikkel om den siste SAS streiken var det bilde av et Norwegian fly med et SAS fly i bakgrunnen. I vedlagte artikkel om økt rapportering av trøtte piloter er det avbildet 2 Norwegian fly lengst fremme, så 2 Norwegian fly i bakgrunnen, og bak der kan vi skimte halen på et SAS fly og et Norwegian fly bak der igjen. https://www.dn.no/luftfart/ny-sikkerhetsrapport-eksplosjon-i-pilot-fatigue-i-danmark/2-1-705510 Finner det svært morsomt at det i billedteksten skrives det er avbildet SAS og Norwegian fly
Epona
13.11.2019 kl 10:44 1515

Gjennomgående negativ omtale av NAS i alle finansavisene i Norge.
SAS derimot får positiv omtale i alle artikler.

Kan det være fordi SAS tjener massevis av penger, mens NAS har emisjon etter emisjon, 62 milliarder i gjeld, og pengene renner ut. Spør du meg er omtalen helt på sin plass. Emisjonene er også bare for å pisse i buksa, de holder noen måneder. Utpå våren blir det ny emisjon igjen. De kommer seg aldri ut av den gjelda, det må vel alle se. Gjelden til DOF og SOFF er jo peanuts i forhold til NAS.
Epona
15.11.2019 kl 06:43 1251

Finansavisen spør bak en betalingsmur:

« Er leasingavtalene til Norwegian et sjakktrekk?
Flyselskapet Norwegian har en massiv gjeld. Den rentebærende gjelden ble doblet over natten til godt over 60 milliarder kroner. Eller gjorde den egentlig det?»

Hva sier aksjonærene?

NAS har gjeld ja, men hva om de solgte flyene videre? Hva sitter NAS igjen av fortjeneste? Det er behov for fly fremfor Offshore som sliter på annen måte. Hadde vært interessant å regnet på dette av noen som kan. Fakta hadde vært fint!

SAS hadde tidligere utfordringer. Hva gjorde de? Fakte hadde vær fint å få rundt dette også! Samt flya til SAS og gjeld.
EliotS
15.11.2019 kl 07:33 1129

Det afgørende er ikke om leasingaftaler tæller som gæld eller ikke. Det sfgørende er om de fly som selskabet ejer eller kommer til at eje har mere værdi end den gæld som er på hvert fly. Salgene af indtil videre har vist at her ligger værdier.

Ikke sant, det ligger betydelige verdier i NAS sine fly. Bestilt 100 fly om jeg ikke tar feil. Gjeld vil de få men også verdier i flyene. Videre salg av disse flyene hadde gitt selskapet "betydelig" gevinst? Jeg tenker den "nye" ledelsen jobber for å få til gode avtaler og at de kommer til å redusere gjelden betydelig på sikt. Verdiene vil bli mer synlig for investorene og eventuelt et bud på selskapet.

https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2019/11/15/7472706/ingen-norwegian-kunder-strandes-i-malmoe

Nok et idiotisk innlegg der de forsøker å idiot-erklære NAS - supperåd. Det er så ufattelig at de ikke forsøker å gjøre NAS attraktivt siden det er et norsk selskap.
Dette er så gjennomfarget at jeg snart ikke gidder å lese norsk finansjournalistikk. Lavmål!!!
Epona
15.11.2019 kl 14:19 715

Finner finansavisene noe som kan være negativt for Norwegian, ja, da trekker de det opp og lager en sak ut av det. E24 om MAX på banen i dag: https://e24.no/naeringsliv/i/6jeE88/fagforeningstopp-kabinansatte-trygler-om-aa-slippe-aa-jobbe-paa-max-flyene

Det er slik de får lesere. Man må tro på sin intensjon og at NAS blir en vinner til slutt. Logisk tankegang så finner man ut at NAS har verdier som lett kunne solgt videre og slettet all gjeld. Mange andre selskaper er bare "luft" uten verdier å selge. At personale er redd for å fly de nye MAX flyene er helt naturlig. Flyene må testes og prøves ut en måneds tid for å¨trygge besetningen og passasjerer. Så kan MAX flyene settes i drift når man ser at alt fungerer. Tenker selv det vil bli de tryggeste flyene som er i lufta. Har ikke råd til at det skal gå galt.