Hunt


Noen spesiell grunn til nedgangen i dag?
Redigert 06.11.2019 kl 14:47 Du må logge inn for å svare
Matmons
06.11.2019 kl 16:13 4260

Ratene har kortsiktig korrigert ned
Ratene for denne type skip ligger nå på 65.000$ dagen , de var helt oppe i 100.000
Pareto tar denne inn i sin portefølje , de tar og inn en annen tank aksje . Begge disse har de veldig tro på i det korte bildet
De har og tro på FRO i 1 års perspektiv og forventer stigende kurser og store utbytter der, men har tatt den ut og 2 andre inn i det korte bildet
ve
06.11.2019 kl 16:30 4200

Fortsatt bra butikk på de ratene
Matmons
06.11.2019 kl 16:41 4166

Ja det er det
Men nå er det et hel annet scenario disse analytikerne diskuterer
Hos Pareto sies det at bla bla bla ikke like stor etterspørsel etter tonnasje som signalisert tidligere
Nå vet ikke jeg hvor gode data disse hos Pareto har som bakgrunnsmateriale
DNB beholder FRO i sin portefølje , mens Pareto bytter den ut, men de dobler andel tank i sin portefølje
Hva skal man tro på av disse folkene
Reserven
06.11.2019 kl 19:33 3976

Høre på blårussen?  Never, ever.
Matmons
06.11.2019 kl 19:43 3942

Hva gjør du da ?
Pareto tok ut FRO
Inn med HUNT og en tank aksje til (vet ikke hvilken)
Matmons
06.11.2019 kl 19:49 3913

NAT har vel bare Suez Max Tankere
Der har ratene falt mye mer enn de store

Mange har jo laget en Glorie figur ut av denne Joakim Hannisdahl, det var neppe det smarteste å tro på han
Selv andm på siden her har satt han på en pidestall, jeg liker ikke folk som lager falske nyheter generelt.
Ser at flere media hus trykket i vei denne historia om rater på 300.000 som aldri var ekte, bla gjord de her også det
Nei, det er nok best å gjøre sin egen vurdering og ha sikre kilder
Redigert 06.11.2019 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
d12m
06.11.2019 kl 20:53 3800

Piratene tok inn Hunter og Okeanis.

Tar med to utdrag fra PAS sin begrunnelse om OET
" Okeanis will be a dividend-paying vehicle from 2020, and with an all-scrubber-fitted fleet the potential remains substantial."
"[OET] is our only pure-play crude tanker name that trades at a significant discount to (an outdated) NAV."
ve
06.11.2019 kl 21:31 3720

Har Hunt uttalt seg noe om utbytte?
Reserven
06.11.2019 kl 23:17 3568

JA, og har vært postet flere ganger.

Jeg hører aldri på noen.
Gjør mine egne betraktinger,og investerer deretter,det er tross alt jeg som tar tapet,eller gevinsten av investeringer jeg gjør.
I dette tilfellet,er det imo 2020,som ligger i bunn.
Det var en nedtur i dag som jeg ikke forstod hel,men de kommer med ujevne mellomrom i alle aksjer.

hunter har knapt fått et par båter i drift så det er bare tull å selge til kurser som ikke reflektere verdiene og før et eneste utbytte er betalt og før imo2020 slår inn mener jeg.. Denne vil svinge mye pga litt penny stock oppsett. jeg vil nå uansett sotte stille i båten helt til Fredly gjør noe eventuelt til selskapet eller alle båtene blir solgt.

Er vell 3 som er ute og seiler nå. Sitter selv helt stille til Fredly sier seg ferdig som tankreder. Alle verdiene som har blitt skapt gjennom perioden har han bestemt sagt skal ut til aksjonærene uansett. Jeg er overbevist a det vil bli gode utbytter. Og det er også meget spennende å følge med på hvordan skipsverdiene stiger. En liten økning i skipsverdiene vil potensielt kunne gi gode utbytter ved salg.

Hunt faller ytterligere i dag, noen som ser en bunn her kanskje. Eller er det bare å kjøpe og sitte rolig ?

Hammers snakket om støtte på 4,-
Tror ikke jeg handler før rundt det nivået.
Cutter
07.11.2019 kl 14:50 2852

Tradere som kjører her nå. Det blir nok sånn et par mnd til uten 'major news'. Men etter Q4 tall er på bordet ser vi raskt NOK 6 og 7. Planlegger også å kjøpe mer.
Reserven
07.11.2019 kl 16:25 2745

Vanskelig å forstå hvorfor HUNT faller, men sannsynligvis en kombi av trading og gevinstsikring (pga redsel for fallende rater?).

----- ----- ----- ----- ----- -----

Anbefaler på det sterkeste å LESE OG FORSTÅ denne FA gratis artikkelen:
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/11/07/7470377/dette-er-tankaksjene-som-burde-ga-mest-pa-hoyere-skipsverdier

Både for å forstå hvordan en potensiell økning i skipsverdier bør slå ut på verdifastsettelsen av HUNT, og hvorfor HUNTs VLCCer er spesielt attraktive å hyre pga sine lave drivstoffkostnader.

----- ----- ----- ----- ----- -----

"Sammenligner man en 2010-bygd koreansk VLCC uten ECO-design og scrubber med en nybygd VLCC med ECO-design og scrubber, så kommer forskjellen helt opp i 30.000 dollar per dag dollar ved bruk av MGO og om lag 23.000 dollar per dag ved bruk av VLSFO."

Når befrakter betaler drivstoff, blir +$20.000/dag fort mye penger.

Min forståelse av det analytiker Joakim Hannisdahl hos Cleaves Securities (Matmons' favorittanalytiker ;) skriver på Twitter
https://twitter.com/JHannisdahl/status/1192011183282380801
er at en befrakter - som har valget mellom en HUNT VLCC og en 2010-bygd koreansk VLCC uten ECO-design og scrubber - vil kunne betale HUNT +$20.000 per dag mer i TCE rate, og allikevel totalt betale en god del mindre enn ved å hyre 2010 VLCCen, da den har +$20.000/dag høyere drivstoff kostnader enn en HUNT VLCC.

Redigert 07.11.2019 kl 16:29 Du må logge inn for å svare
Matmons
07.11.2019 kl 16:32 2725

Jeg hadde 8% SL også på denne
Gikk ut av den da den falt gjennom 4,70
Nytter ikke å være med videre ned for å håpe den snart skal snu
Man må følge sin strategi
Hvis den skal helt ned til 4 kr (det er mulig for Hammers kan TA) så er det da ingen vits å være med ned dit
Slik tull hører jeg ikke på at man skal sitte fordi den kommer å stige snart , det er bare han blonde eksperten som forleder dere
Redigert 07.11.2019 kl 16:35 Du må logge inn for å svare

Og jeg som trodde du fant billige aksjer og satt i dem..lenge...
;=)
Ingen som vet om den skal til 4kr.
Hva har forandret seg?
Skipsverdiene kommer vel snart til syne?
Holder med deg i at man skal følge sin strategi.
Jeg hadde 100.000 lodd i amsc til gav 0,98.
Den gikk til 5kr på èn uke.
Jeg solgte,for å (som du)ta den igjen lenger nede.
Tenkte at når den kom til 1kr,skulle jeg kjøpe 500.000 lodd.
Den falt,men ikke helt ned til 1kr. så jeg fikk ikke kjøpt disse 500.000 loddene.
Den steg til 50kr.
Lesson learned,for meg.
Jeg gjør meg opp en mening,og om ingenting forandrer seg ifht mitt utgangspunkt,så s i t t e r jeg.
;=)
Matmons
07.11.2019 kl 17:33 2615

Kjøpte FRO aksjer i dag, det kan ha vert for tidlig .
De syke lange nedturene gidder jeg ikke i påvente av at aksjen kan hende snur
Nå har jeg SL på FRO 80,50
HUNT er neppe ferdig med nedturen enda , de har kun 3 båter så langt og det vil ta mange mnd før de får mer inntekt
HUNT kommer ikke med utbytte før 1. kvartal 2020
FRO kan det komme utbytte alt etter tallene slippes denne mnd og i alle fall etter 4. kvartal


Man kan i alle fall slå fast at Mr Blond har dritt fullstendig på draget i hele sektoren
Redigert 07.11.2019 kl 18:10 Du må logge inn for å svare

Bare til info. Ratene ligger fortsatt over Hannisdahls estimater.
Han kan jo ingenting for at disse plutselig gikk langt høyere. Don't shoot the messenger.
Matmons
08.11.2019 kl 11:54 2124

Han e en stor vits og en bløff
Hvem er det han har lurt, jo alle de små. Akkurat samme strategi som det hevdes Pareto driver med
Ratene krakker jo denne uka , har du sett han har laget noe store oppslag av det

https://www.nat.bm/wp-content/uploads/2019/11/Weekly-freight-rates-081119.pdf

Ratenedgangen er som følger denne uka
VLCC minus 14,2 %
Suezmax minus 31,35 %
Aframax minus 25,6 %

Nedgang på mer enn 20% kalles krakk , derfor er mr blond bare en bløff som ingen bør høre på
Redigert 08.11.2019 kl 12:01 Du må logge inn for å svare

Det alltid noen andre sin feil, MONS.
Enten det er en styreleder som ikke ser deg i øynene, eller en analytikers tips du plasserer HELE formuen etter, lydig som en veldressert hund.

Men det er ikke din egen feil, det skal være visst.
Redigert 08.11.2019 kl 12:27 Du må logge inn for å svare
Matmons
08.11.2019 kl 12:36 2043

Du har vel ikke greie på dette heller såvidt jeg vet
Jeg kjøpte FRO i går og traff muligens akkurat
Venter på videre fall i HUNT for å ta den igjen
Sitter du bare å passer på hva jeg skriver eller har du noe å komme med
Jeg tjener penger på min strategi, knall hard SL , Shorting av aksjer som faller
Hva gjør du? Klør deg i ræva tenker jeg
Matmons
08.11.2019 kl 12:39 2035

Stortank har falt fra forrige uke 75.000$ til 55.000$ denne uka
Men det er masse last som skal ut i løpet av denne mnd , dermed vil sannsynligvis ratene stabilisere seg eller dra seg opp innen kort tid

Jeg følger flere av de samme aksjene som deg.

Og klør meg i ræva, selvfølgelig!
Matmons
08.11.2019 kl 13:34 1931

Jeg handler
Du følger
Det er en viss forskjell

HUNT tjener da godt med peæng på nivåene som er innrapporterte på slutningene i går? 55`,og hunt går i pluss ved 12,5`om jeg minnes rett i farten?

https://www.nordnet.no/fullscreen/news/1001319697-tank-13-vlcc-slutninger-torsdag?instrumentId=16105713
Redigert 08.11.2019 kl 14:23 Du må logge inn for å svare
Quepasa
08.11.2019 kl 14:40 1814

eller om det var 22,5'
?
Matmons
08.11.2019 kl 14:51 1775

Ingen kan vel drive så billig ?

Kommer ikke noe opp på den linken du la ut

cashbreakeven 18900 pr.dag, minus eco og scrubbersavings.De første seks mnd
Side seks i presentasjonen fra selskapet.
Sale and leaseback;11500 pr dag.
Redigert 08.11.2019 kl 15:11 Du må logge inn for å svare
canarias
08.11.2019 kl 21:14 1569

Alltid store svingninger i tankmarkedet , men den lange trenden er opp så får vi heller tåle litt ruskevær på reisen.

55k er fortsatt fantastiske rater. Det er spot on i forhold til hans estimater nå. Du har åpenbart ikke satt deg inn i caset.
Omaha
12.11.2019 kl 20:36 896

Noen som vet hvilke rater skipene til Hunter går på? Opererer alle skipene i spot, eller er noen skip bundet opp til gitte rater?
ruda
12.11.2019 kl 20:48 869

1 skip i arbeid og 2 for snarlig levering. Skipene har økt i verdi i byggeperioden, så dette lover meget bra fremover
Omaha
12.11.2019 kl 20:53 851

1 skip i arbeid? De har jo tatt levering av 3 skip, og 1 skip er solgt.

Var lenge i negativt terreng i dag,men det dro seg opp mot slutten av handledagen.Jeg synes at det blir for enkelt å selge nå,før imo 2020 har slått inn i markedet. Er jo lov til å håpe på utbytter også.
Cutter
13.11.2019 kl 08:48 428

Enig, husk at ingen har ennå sett hva lavsvovel bunkers vil koste 1.1.2020 i praksis ennå. Disse nye ECO skipene vil få et skikkelig boost på nyåret. Både når det gjelder netto inntjening og skips priser. Husk at dette er noe største eier har sagt siden dag 1. Mitt tips et at det vil begynne å komme seriøse bud etter Q1 tall 2020. Må over NOK 7 for i det hele tatt bli vurdert. Ha en fin dag